Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic

Er is natuurlijk al een peuter topic en een baby topic, maar ik kon nog geen kleuter topic vinden!

Op het oude viva forum schreef ik (al dan niet even actief) mee in het Peuter topic maar ik merkte dat daar veel ouders begonnen te schrijven met jongere kinderen dan mijn zoon.

Zijn er meer ouders die zin hebben om mee te kletsen over hun kleuter(s)?


JtM

JtM

12-07-2021 om 10:16 Topicstarter

TO trapt af:
Zoon is vorige week 4 geworden en echt klaar voor school. Vandaag is hij voor het eerst wennen op school (2 uurtjes) en woensdag mag hij weer!

We merken dat hij wel een beetje klaar is met het KDV, hij is daar al een tijdje de oudste en is toe aan nieuwe uitdagingen. Helaas mag hij pas na de zomervakantie echt starten op school, dus dat word nog even aftellen voor hem.
Vanaf de start van de zomervakantie gaat hij wel alvast starten op de BSO. Deze zit in zijn school dus hij kan vast zijn school ontdekken en vriendjes maken.

present 

Onze kleuter zit sinds februari op school. Deze week eerste rapport gehad. Loopt bij veel dingen paar maanden voor zijn leeftijd en doet het goed.

Present!
Hier een kleuter van net 5 (eind mei). Is recent doorgestroomd naar groep 2 en gaat na de zomer door naar groep 3. Het eerst jaar school was ingewikkeld, liep erg voor maar toonde dat niet. Blijkt hoogbegaafd  en op gezamenlijk initiatief van school en ons is hij vorige week gewisseld van school.

We zijn dus allemaal weer aan het wennen aan elkaar en nieuwe gewoontes maar zijn heel blij met de wissel. Zoon zit veel beter in zijn vel, slaapt opeens beter (normaal 4-5 keer per week nog wakker 's nachts, nu 1 keer) - al mist hij zijn oude vriendjes wel. 
Sociaal kan hij prima meekomen met een jaartje verder, emotioneel denk ik ook wel maar tegelijkertijd is hij ook gewoon nog maar net 5. 

Wat leuk! Op viva was ik pip pip, maar nu voor een nieuwe nick gekozen.

Wat fijn Due dat het zo goed gaat op school, bij dat soort dingen kan je hart overlopen van trots

Hier is dochter in juni 4 geworden en mag ook na de zomer starten op school. Ze heeft al wel een paar keer een wenochtend gehad en dat was een succes! Ze heeft erg veel zin om te starten! Wij hebben gisteren via de gele flamingo, daar was een flash sale, een leuk broodtrommeltje en drinkfles uitgezocht.

Helaas zit ze in quarantaine sinds woensdag omdat een leidster van het KDV Covid heeft, ze is gisteren getest maar we hebben nog geen telefoontje gehad. Ik werk thuis maar zodra het kan ga ik met haar naar buiten! Ze zou eigenlijk vandaag beginnen bij de BSO, hoop dat ze morgen kan starten want ze hebben een leuk zomer programma zag ik.

JtM

JtM

12-07-2021 om 11:32 Topicstarter

Op viva was ik aardbei-banaan
Leuk jullie te herkennen Due en Olive!

Wat goed van het eerste rapport Due.

Spannend die schoolwissel Zot. Hopelijk maakt hij snel nieuwe vriendjes. Fijn om te lezen dat het slapen nu al wel weer een stuk beter gaat.

Olive, wat balen van de quarantaine, hopelijk is ze negatief en kan ze snel starten op de BSO!

Zoon is net terug van school. Hij vond het erg leuk en heeft het goed gedaan. Juf vond het ook goed gaan. Woensdag weer wennen. Vind zoon niet nodig, hij kan nu wel 'gewoon' naar school zei hij, hij heeft vandaag geoefend en dat is wel genoeg zei hij

Dochtet is 5,5. Zit al anderhalf jaar op school en gaat na de zomervakantie naar groep 2. Ze vind school leuk, maar vooral het spelen en tekenen. Ze doet het verder goed op school gelukkig

haha kan ik me ergens ook wel voorstellen Jtm. Hier heeft kleuter twee uurtjes mogen wennen voor carnavalsvakantie en toen na carnaval begonnen.

Hij gaat wel na de vakantie wisselen van BSO. Er opent hier dan een speciale sportbso en dat lijkt ons wel iets voor ons energieke ventje. En hij ziet dat zelf ook wel zitten,  vraagt steeds wanneer hij daarheen mag.

JtM schreef op 12-07-2021 om 11:32:

Op viva was ik aardbei-banaan
Leuk jullie te herkennen Due en Olive!

Wat goed van het eerste rapport Due.

Spannend die schoolwissel Zot. Hopelijk maakt hij snel nieuwe vriendjes. Fijn om te lezen dat het slapen nu al wel weer een stuk beter gaat.

Olive, wat balen van de quarantaine, hopelijk is ze negatief en kan ze snel starten op de BSO!

Zoon is net terug van school. Hij vond het erg leuk en heeft het goed gedaan. Juf vond het ook goed gaan. Woensdag weer wennen. Vind zoon niet nodig, hij kan nu wel 'gewoon' naar school zei hij, hij heeft vandaag geoefend en dat is wel genoeg zei hij

Haha, mooie! Waarom meer wennen dan


Zoon heeft al nieuwe vriendjes gemaakt gelukkig. Overigens gaat hij nu ook naar een reguliere school, maar een met meer kennis over hoogbegaafdheid en ook een andere aanpak (dus meer compacten en verrijken, veel projectmatig werken). 

Leuk om weer bekenden te treffen!

haha JtM, hij is er helemaal klaar voor!

Ik heb goed nieuws, dochter is negatief. We zijn gelijk naar de speeltuin gelopen en als ik klaar ben met werken gaan we even naar de intratuin , kan ik gelijk een mp verkoop wegbrengen.

Hoe komen jullie aan de leuke smileys? ik zie ze niet op mijn apple laptop.

JtM

JtM

14-07-2021 om 11:56 Topicstarter

Due, wat leuk een sport BSO. Hebben mijn twee neefjes ook opgegeten en hebben het daar super leuk gehad! Helaas zit dat hier niet in de wijk.

Zot, wat fijn dat hij al vriendjes heeft gemaakt!

Olive, gelukkig is je dochter negatief getest! Ik forum via mobiel en kan via het reactieveld smileys kiezen. 

Zoon is weer 2 uurtjes naar school geweest en had het weer goed gedaan en vond het leuk zei hij. De rest van de dag een rustig dagje denk ik, het weer is ook maar slecht vandaag, helaas.

mijn zoon is net begonnen in groep 1, krijgt nog geen rapport. Hij heeft 1 jongentje van de opvang die hij mist. Helaas komt dat jongentje in de parallelklas na de vakantie. ze zullen elkaar op het schoolplein wel zien.

Vindt het wel jammer dat ik niet even mee kan lopen naar het lokaaltje ofzo door corona.

Ik meld me ook! Leuk om weer oude bekenden te zien, het wordt wel even wennen aan de nieuwe namen. Hier een kleuter van ruim 4,5 (november) die komend jaar naar groep 2 gaat. Ze doet het goed op school, heeft vriendjes en vriendinnetjes, ontwikkelt zich goed en is een vrolijke en actieve kleuter. Ik vind het een heerlijke leeftijd!

Olive, de smileys staan bij mij helemaal rechts, naast de icoontjes voor vet/schuin/onderstreept etc.

Nog 1 dagje school morgen en dan vakantie. Zaterdag vertrekken we voor 2 weken, vakantie in eigen land. Ze heeft er zin in en wil vooral naar de binnenspeeltuin 

Mijn kleuter is net 5 en gaat na de zomer naar groep 2. Ze heeft flinke sprongen gemaakt in het afgelopen jaar. Heel mooi om te zien.

JtM

JtM

15-07-2021 om 08:13 Topicstarter

Leuk dat je er ook weer bij bent Fiona! Wat fijn dat ze het zo goed doet op school, ik vind dit ook een hele leuke leeftijd.

Loly, dat is een fijn vooruitzicht om lekker op vakantie te gaan! Hopelijk hebben jullie goed weer. Anders zal peuter de binnenspeeltuin vast vaak zien

Leppard, het lijkt me leuk om de ontwikkeling te zien. Hoor van zoveel ouders dat hun kind zoveel veranderd als ze in groep 1 zitten. 

Wat een weer zeg. Het regent hier flink. Wij liggen nog even in bed tv te kijken  met dit weer is de noodzaak om op te staan ook niet heel hoog. 
Misschien straks eens naar Monkeytown, even ergens anders spelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.