Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
marijke

marijke

10-07-2011 om 23:02

Met de oppas naar een pretpark


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marijke

marijke

16-07-2011 om 22:30

Geen pretpark

Mijn man wilde niet dat de oppas met onze dochter naar een pretpark ging: te ver weg (bus, trein, bus), en wat als er iets gebeurt? Hoe groot acht je de kans dat er iets gebeurt wat de oppas niet op kan lossen? Ik bedoel schoolreisje naar de Efteling, 10 kinderen, 1 ouder, ik acht de kans dat er dan iets gebeurt veel groter! Stel: 8 van de 10 willen in de Python en 2 niet. Wat doe je dan als begeleidend ouder? Drie kwartier wachten, 1 minuutje voor het ritje, blijf je dan wachten? Dacht het niet. Maar ja, die 8 kunnen ook ruzie krijgen in de rij. Laat je die andere 2 dan hun gang gaan? Lijkt me niet. Dan maar liever 1 oppas van 17 en 1 meisje van 10 naar een pretpark....
Maar goed, ik vind dat je er samen over eens moet zijn en als 1 van de 2 te veel bezwaar heeft, wie ben ik dan om mijn zin door te drijven? Ons gezamenlijk dagje uit was dan ook geen succes geweest. Nu wel. Alleen erg jammer voor de 17-jarige!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

17-07-2011 om 07:46

Rieke

Ja, ik kende de leiding van dit kamp nog niet zo goed persoonlijk. Maar dochters vriendin gaat al jaren mee met dit kamp en deze leiding, en een groot deel vd leiding zijn voormalige pupillen die al van jongsfaan meegingen met dit kamp.

Fiorucci

Fiorucci

17-07-2011 om 07:48

Jongsafaan,bedoel ik. Ik vrees overigens dat iemand persoonlijk kennen nog weinig zegt.

Fiorucci

Fiorucci

17-07-2011 om 09:52

Pelle

Dat is juist mijn punt, het feit dat je iemand kent zegt he-le-maal niks!

Margriet*

Margriet*

17-07-2011 om 22:01

Ben wel benieuwd

Als je 17 jarigen te jong vindt (om het even wat voor 17 jarige het dan is). Welke leeftijd zou je dan wel geschikt achten?
Wij hebben drie oppassen van 17,18 en 19 die totaal verschillen. Het is ook wat je mee krijgt van huis uit. Zo ruimen twee oudste (zijn zussen) wel altijd redelijk op als ze mee eten, maar jongste liet alles staan.
Ik heb vroeger veel opgepast maar vond het normaal dat je ook je rommel opruimt, dat hoort er ook bij.
Zo is het ook met verantwoordelijkheid nemen. Het ene kind krijgt dat meer mee dan een ander en het hangt van het karakter af.

Neezegger

Tjonge wat een lange draad zeg. Ik reageer halverwege, dus mijn reactie kan dus al totaal achterhaald zijn.

Gevoelsmatig zou ik het ook niet zien zitten hoor. Maar mijn kinderen zijn dan ook nog maar bijna 7. 6 dus eigenlijk. Over een paar jaar denk ik er wellicht anders over.

Maar ik zie er totaal geen taboe in om de kinderen even te lozen bij een oppas om samen met je man even quality time te hebben. Dus wat dat betreft zou ik zeggen: DOEN. Maar ik zou dan geen pretpark kiezen. Gewoon thuis of dicht bij huis: film ofzo (geeeeen idee wat 10-jarigen leuk vinden)

Groet, Linda

Gedumpt voelen?

Nog steeds halverwege het draadje, over dat kinderen zich gedumpt zouden voelen als de ouders zelf eens iets willen....

Ach, ze moeten leren dat papa en mama ook wel eens iets samen willen doen. Toch?

Ik kan me nog zo goed herinneren dat meisjelief eens 's avonds beneden rond 22:00 en ons op de bank zag zitten met tv en chips. Ogen als schoteltjes zo groot. Oh, het leven gaat door?????? Pappa en mamma doen ook samen leuke dingen?????

Ze zijn er inmiddels aan gewend. Vooralsnog niets aan overgehouden. Ook niet als wij een weekendje naar Parijs gingen en zij naar opa en oma. Bij terugkomst: "hebben jullie de Eifeltoren ook gezien?". Wat attent!

Gr. Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.