Nadja90
08-06-2026 om 12:23
Slaapfeestje
Hee hoi allemaal,
Mijn dochter wordt binnenkort 7 en roept al twee jaar dat ze heel graag een slaapfeestje wil. Dit jaar gaat het ervan komen. In eerste instantie mochten er twee kindjes komen, maar dit aantal is na afstemming met de ouders opgevoerd naar 3. Leek me achteraf ook wel slimmer qua even aantal. Ik heb een goed gevoel bij de ouders- en kindjes. Zij (denk ik) ook bij ons, want ik heb uiteraard van tevoren gevraagd of de betreffende kindjes dit mogen én willen. Iedereen reageerde hier positief en enthousiast op. Hun kinderen zijn makkelijke slapers en hebben ervaring met logeren. Mijn eigen dochter nog niet, dus het zal me benieuwen. Maar oke!
Het idee is als volgt; om 17.00 beginnen met cadeautjes en pizzarette. Erna de matrassen, slaapzakken, kussens en knuffels schikken. Beetje spelen, en wellicht wat tutten met gezichtsmaskertjes en nagellak. Vervolgens popcorn en film, en erna tandenpoetsen en naar bed. Ik realiseer me dat het wat later wordt dan gebruikelijk, maar hoop toch wel dat het om 23.00 uur stil is. Het plan leek me best prima en overzichtelijk.
De volgende ochtend een lekker ontbijtje, en dan héél gauw naar huis!
Maar online en op forums als deze lees ik veel schokkende reacties, en ook als ik het mensen om me heen vertel zeggen ze wauw, gewaagde keuze. Ik merk dat ik hier wat zenuwachtig van word..
Kan iemand me geruststellen, of zie ik nou echt iets enorm over het hoofd?
Uiteraard, heimwee en dat soort situaties kan ik me goed voorstellen. Ik heb mijn dochter er al op voorbereid dat het best zou kunnen dat de kindjes bij het slapen gaan toch wat bang worden en misschien opgehaald moeten worden.
Duckie73
09-06-2026 om 09:04
kerstbeer schreef op 08-06-2026 om 16:54:
I<.
Denk ook niet als ouders blij zijn als kinderen terugkomen met blauwe nagellak die er half opzit oid. Ze hebben misschien niet eens nagellak remover.
Ik hoop dat de meeste ouders wel grotere problemen hebben dan dat. Anders loop je echt tegen een burn-out aan.
Nadja90
09-06-2026 om 11:47
Tjilp schreef op 08-06-2026 om 19:20:
[..]
( niet alles gelezen)
Ehm….reken erop dat er misschien gasten zijn die dit heeel vreemd vinden. Geprakte banaan met honing op hun gezicht en een komkommertje op hun ogen.
Their loss! Hier is geprakte banaan op het gezicht smeren de normaalste zaak van wereld.. ![]()
Nadja90
09-06-2026 om 11:57
MiniJCW schreef op 08-06-2026 om 20:58:
[..]
Kindernagellak gaat eraf met water en zeep:
Wat zien sommigen hier een hoop beren op de weg? Ik hoop dat je niet ontmoedigd raakt door alle rampscenario's, TO. Volgens mij wordt het een hartstikke leuk feestje.
Nou he! Maar ik ben in de tussentijd totaal niet ontmoedigd! Sterker nog, ik krijg er na een heleboel bevestigende en nuchtere reacties zowaar zin in! Kwestie van het kaf van het koren scheiden, dat wel..
Ben benieuwd wat de reacties zijn als men leest dat mijn dochter sinds dit weekend létterlijk met blauwe nagellak op rondloopt. En nee, het is niet eens kindernagellak. Oeioeioeioei!
MamaE
09-06-2026 om 11:57
Nadja90 schreef op 09-06-2026 om 11:47:
[..]
Their loss! Hier is geprakte banaan op het gezicht smeren de normaalste zaak van wereld..
Bij ons zijn bananen om op te eten. Ik denk dat mijn dochter het niet prettig zal vinden, van die plakzooi op haar gezicht. En zeker niet met film kijken, want ze draagt een bril en dan is die ook vies van de banenprut.
Nagels lakken zou ik juist leuk vinden voor de meiden.
MamaE
09-06-2026 om 12:00
Mijn dochter lakt wel vaker haar nagels met mijn nagellak. Al sinds ze zes is en het gewoon gepakt had. Had ze echt heel mooi en netjes gedaan, dus kon er niet echt boos om worden. Is goed voor de fijne motoriek en ik vind het beter uitzien dan van die kindernagellak die er na twee keer handen wassen half af is.
Had laatst wel een moeder die me aansprak dat haar dochter nu nepnagels wil omdat ze jaloers is op de mooie nagels van mijn dochter. Uhm nou...nee is ook een antwoord.
Anna76
09-06-2026 om 12:25
MamaE schreef op 09-06-2026 om 11:57:
[..]
Bij ons zijn bananen om op te eten. Ik denk dat mijn dochter het niet prettig zal vinden, van die plakzooi op haar gezicht. En zeker niet met film kijken, want ze draagt een bril en dan is die ook vies van de banenprut.
Kweenie hoor, maar denk je niet dat ze die maskers weer afwassen voordat ze naar de film gaan kijken? Dat laten ze vast geen uren lang zitten.
Herfstappeltaart
09-06-2026 om 12:34
Anna76 schreef op 09-06-2026 om 12:25:
[..]
Kweenie hoor, maar denk je niet dat ze die maskers weer afwassen voordat ze naar de film gaan kijken? Dat laten ze vast geen uren lang zitten.
Broadway
09-06-2026 om 13:19
MamaE schreef op 09-06-2026 om 11:57:
[..]
tis wat. mocht je dochter ooit een slaapfeestje geven dan zou ik je adviseren géén banaan op het gezicht te smeren, maar iets te zoeken dat jouw dochter leuk vind.
Broadway
09-06-2026 om 13:20
Anna76 schreef op 09-06-2026 om 12:25:
[..]
niet? ik dacht dat ze moesten wachten tot het aangekoekt is en het er dan afpulken?
Mugs
09-06-2026 om 13:25
Ik vind het een beetje een nare toon, in dit draadje. En ik vind het ook onprettig dat er op een forum voor ouders mensen zonder kinderen komen die eens even lekker mensen mét kinderen af komen zeiken. Daar zijn vast veel geschikter fora voor
Broadway
09-06-2026 om 13:29
Mugs schreef op 09-06-2026 om 13:25:
Ik vind het een beetje een nare toon, in dit draadje. En ik vind het ook onprettig dat er op een forum voor ouders mensen zonder kinderen komen die eens even lekker mensen mét kinderen af komen zeiken. Daar zijn vast veel geschikter fora voor
hi. je hebt het tegen mij. ik zeik geen ouders af. ik zeik mensen af die niet in staat zijn zich te verplaatsen in een kind en alleen kunnen denken in problemen en moeilijkmoeilijk.
je hoeft geen kinderen te hebben om zulke mensen die een kind niks gunnen omdat ze er zelf heel misschien ongemak aan kunnen beleven te herkennen.
neem een voorbeeld aan TO en lach een beetje.
het doel is een leuk feestje voor kind binnen de grenzen van deze specifieke ouders. dat het nichtje van je tante nooooooit op haar 7de ergens zou slapen of dat je misschien vies wordt van geplakte banaan is dus totaal irrelevant.
en dit forum is niet voor ouders. dat jij via een ouderforum in dit topic komt maakt niet dat dat de enige weg is. > https://www.viafora.nl/
Mugs
09-06-2026 om 13:35
Broadway schreef op 09-06-2026 om 13:29:
[..]
hi. je hebt het tegen mij. ik zeik geen ouders af. ik zeik mensen af die niet in staat zijn zich te verplaatsen in een kind en alleen kunnen denken in problemen en moeilijkmoeilijk.
Sowieso iemand afzeiken vind ik persoonlijk geen normaal gedrag
Broadway
09-06-2026 om 13:50
Mugs schreef op 09-06-2026 om 13:35:
[..]
Sowieso iemand afzeiken vind ik persoonlijk geen normaal gedrag
eens. daarom reageer ik daar ook op. zo flauw om topics als dit te vergallen met zuurpruimerij over onzin proleemzoekerij.
laten we het daarbij laten en het topic niet op deze manier ook nog verpesten
DeOnbekende
09-06-2026 om 13:53
MiniJCW schreef op 08-06-2026 om 20:58:
[..]
Kindernagellak gaat eraf met water en zeep: https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-up/nagellak/long-lasting-nagellak/nagellak-kids-op-waterbasis---2-stuks-11240099.html
Wat zien sommigen hier een hoop beren op de weg? Ik hoop dat je niet ontmoedigd raakt door alle rampscenario's, TO. Volgens mij wordt het een hartstikke leuk feestje.
Nou, inderdaad. Ouders die boos worden als een kind terugkomt met nagellak, meisjes die een maskertje “heeel vreemd” vinden of erdoor gaan denken dat ze lelijk zijn, filmhaters, niet-uitslapers. Nooit gedacht dat er zo veel ernstige risico’s zouden kunnen ontstaan tijdens een slaapfeestje met vier meisjes van 7.
DeOnbekende
09-06-2026 om 13:56
Duckie73 schreef op 08-06-2026 om 20:13:
[..]
6 uur vind ik ook een normaal tijdstip om op te staan. Ik sta zelf rond 5:30 op. Snap niet dat je tot 8 uur in je bed blijft liggen. Dan is zowat de halve dag al om. Mijn dochter had vriendinnetjes die standaard tot 10 of 11 uur uitsliepen op zondag. Voor een kind vind ik dat echt niet gezond.
Maar je weet vást wel dat 6 uur voor de meeste mensen geen normale tijd is om in het weekend op te staan, toch? En dat om 8 uur openbare plekken nog niet eens open zijn, dus dat “de halve dag is al om” voor de gemiddelde mens nergens op slaat?
Of kom je uit een ei?