Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
rowan1

rowan1

01-07-2011 om 10:27

Uitnodiging kinder slaap feest 7 jarigen

Hallo allemaal,

Graag even jullie mening over het volgende. Ik ontvang net een uitnodiging voor mijn 7 jarige dochter voor een kinderfeestje in de vakantie. Het begint op zat. 9:00 uur en de kinderen worden de volgende dag om 15:30 uur teruggebracht. Ze overnachten dus bij dat gezin.
Ben ik nu gek dat ik dit echt veel te gek vind voor 7 jarige kinderen?
Zelf hebben wij de volgende dag een feest waar wij rond 5 uur heen moeten met de kinderen, dus ben niet blij met zo een uitputtingsslag.
Wellicht maak ik me te druk en ben ik te bezorgd. Maar vind het ook niet leuk om mijn dochter zo lang niet te zien. Het weekend is toch een gelegenheid om samen met het gezin iets te doen.
Graag een beetje feedback van jullie..
Rowan


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

01-07-2011 om 10:30

Tja

ik vindt het wel vrij lang, die kinderen zijn 's ochtends helemaal gaar, ik hoop dat die ouders weten waar ze aan beginnen. Mijn oudste gaat vannacht logeren bij de sportclub, ik weet dat ik morgen een kind heb dat iet te genieten is en wat een dagje bankhangen doet. Ik zou haar laten gaan maar kijken of je haar niet eerder kunt oppikken. Wat gaan ze eigenlijk zolang doen?

Maylise

Maylise

01-07-2011 om 11:06

Rowan

Lang feestje inderdaad. De ouders zullen wel doodmoe zijn na afloop. Waarschijnlijk hebben ze wel van alles gepland vanwege de vroege aanvangstijd. Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om mijn kind te laten gaan. Het zal vast helemaal leuk zijn. Eventueel zou je haar een uurtje eerder op kunnen halen zodat je iets meer tijd hebt tussen de feesten maar dat is natuurlijk afhankelijk van het programma. Persoonlijk zou ik er geen enkel bezwaar tegen hebben hoewel ik niet denk dat ik zelf zo'n feestje zou organiseren.

Vic

Vic

01-07-2011 om 11:46

Niet handig

Volgens mij hebben die mensen nog nooit een logeerfeestje gegeven Dat is heel leuk (bij een ander), en 7 vind ik op zich niet te jong, maar dan wel vanaf een uur of 16.00 en dan de kinderen de volgende dag na het ontbijt weer naar huis. Ik zou mijn kind wel laten gaan, als het binnen mijn plannen zou passen. Dus misschien op dag 2 iets vroeger ophalen?

liora

liora

01-07-2011 om 13:55

Vreemd

Beetje mag zo lang. Ben het eens met Cobi, even vragen wat ze allemaal hebben gepland.
Je kunt ook zeggen dat je dochter wat later komt omdat je haar nog een beetje fit op zondagmiddag naar dat feest wil meenemen.

rowan1

rowan1

01-07-2011 om 15:08

De ouders

Hallo allemaal,

Het is dus niet helemaal normaal om zo een feestje te geven. De ouders zijn mensen zonder achtergrond in de kinderopvang, of iets anders met kinderen. Ik ken ze eigenlijk amper. Ik hoor weleens wat over ze, maar dat zijn vooral negatieve roddels, waarvan ik zelf niets heb gemerkt. Daar gaat het mij ook niet om. Mijn dochter is nog nooit bij mensen blijven slapen die ze niet al door en door kent, dus ben een beetje huiverig.
Ga contact opnemen en vragen of ik mag weten wat ze allemaal gaan doen. Ik heb wel gemerkt dat de moeder nogal snel in de verdediging schiet, dus hoop niet dat ze het verkeerd opvat. Ik wil mijn dochter zeker laten gaan, want ze wil natuurlijk heeel graag.
Rowan

Wilma

Wilma

01-07-2011 om 16:18

Ik vind 't wel jong

En ik lees alleen maar hier bij OO van mensen die dit normaal vinden. Hier in mijn omgeving is dit niet gebruikelijk, echt niet al met zeven jaar.

Wel een keer logeren bij een vriendin of een vriendinnetje hier, maar dan is 't na school mee (op vrijdag) en de volgende dag op tijd weer naar huis. Dat is vaak al mooi zat.

Groetjes,
Wilma

Thursday Next

Thursday Next

01-07-2011 om 16:32

Poe,

lang hoor! Wij hebben vorig weekend een slaapfeestje gegeven voor dochter die 9 werd, van 11 uur tot (uiteindelijk) 19:00 de volgende dag. Ook jong, maar er kwamen maar 2 vriendinnen en we gingen kamperen. Omdat het zondag zulk mooi weer waszijn we tot 's middags op de camping gebleven. Ik heb voor we de uitnodigingen stuurden aan de ouders van beide meisjes gevraagd of ze het goed vonden.

Annet

Annet

01-07-2011 om 16:44

Jong en lang

Hier was bij de oudste het eerste slaapfeestje met 10. Bij jongste (is 5 jaar jonger) bleek de gemiddelde leeftijd behoordelijk gedaald. Hij had zijn eerste slaapfeestje bij een kind dat 8 jaar werd.
7 jaar is aan de jonge kant maar ik zou geen probleem hebben met een slaapfeestje op die leeftijd.

Wat je hier vooral leest, is dat het feest veel te lang duurt. Ik zou je kind direct na het ontbijt ophalen. Dan is de energie toch op en worden feestjes minder leuk.

Eerder ophalen

Vraag wat ze gaan doen, en vertel meteen dat je je dochter 's avonds na het eten op komt halen omdat je 7 jaar te jong vindt voor een slaapfeestje.
De dochter van een vriendin kreeg als kleuter een uitnodiging voor een zwemfeestje. Maar zo gek, geen enkele ouder zag het zitten, haha.
Niet te bang zijn hoor, als moeder het verkeerd opvat is dat jammer voor haar.

Echt niet

Van 9.00 tot 15.30 de volgende dag? Joh, dat is twee hele dagen! Dat lijkt me echt te lang, te veel en zeker op 7-jarige leeftijd. En al helemaal als je kind al niet zo'n logeerder is. En nog eens helemaal als je die dag erna ook nog een feest hebt.
Ik zou eens bij de ouders informeren wat het idee erachter is en wat het programma is. Misschien is er wel een hele logische verklaring (zoals hierboven gezegd met een of twee vriendinnetje een weekend naar de vaste camping o.i.d.). Maar als het gewoon een heeeel lang slaapfeestje is zou ik er geen moment over na hoeven denken en het niet doen. Dan lekker vanaf zaterdag 9.00 daarheen en na het eten ophalen. Dat is echt meer dan genoeg.

Ik zou niet eens de moeite nemen

om het tweedaagse programma op te vragen. Of dag 1 (bij voorkeur) of dag 2 laten gaan maar niet beide. Hoe leuk in elkaar getimmerd ook, kinderen vinden elkaar pakweg na een uur of 6-7 en zeker na een gebroken nacht helemaal niet meer leuk. Ik denk dat je je kind een plezier doet door het er niet te laten slapen.

En ik vind 7 ook gewoon te jong. Da's lollig voor prepubers, niet voor late peuterpubers.

Niet doen

ik zou er niet aan beginnen, mijn zoontje is ook 7 en heeft laatst een slaapfeestje gehad, maar dat was gewoon vanaf 5 uur, tot 11 uur de volgende ochtend, dat was lang genoeg, ze zijn rond half 11 gaan slapen de volgende dag was hij kapot.

een feest van 2 dagen vind ik echt veel te veel, daar zitten die kinderen echt niet op te wachten, zou gewoon haar brengen na 5 uur, en haar de volgende ochtend na het ontbijt ophalen. je kan toch zeggen dat je het gewoon te lang vind.

rowan1

rowan1

02-07-2011 om 05:15

Wel slapen

Voorlopig heb ik besloten om haar wel te laten slapen. Al zit ik er nog wel beetje mee dat ze vaak 's nachts een ongelukje heeft. Tot voor kort sliep ze nog met een luier. Even denken hoe ik dat oplos. Ik ga haar de 2 e dag dan maar vroeg ophalen. Vind het wel heel moeilijk, omdat dochter zal tegensputteren. Maar zij is eel iemand die veel slaap nodig heeft en tegen zichzelf beschermd moet worden, anders gaat ze maar door. Inmiddels ook andere ouders van kinderen gesproken die zijn uitgenodigd en die er ook over denken dochter korter te laten gaan.

rowan1

rowan1

02-07-2011 om 05:19

Niet gek

Ben blij met de reacties, ik ben dus niet raar als ik deze uitnodiging heel overdreven vind.
Rowan
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosase

Rosase

02-07-2011 om 10:18

Ik zou juist niet laten slapen

Dat is een veel natuurlijker afscheidsmoment. Als er slaapt gebeurt er namelijk toch niks en mis je ook niets.
En boven weet je dan zeker dat ze haar rust krijgt voor de volgende dag.
En loop je niet het risico dat ze toch 's nachts een ongelukje krijgt op het feestje.

Slapen voegt in mijn ogen niet veel toe aan de feestvreugde en geeft alleen maar extra gedoe in dit geval. Ik zou het er dan op gooien dat ze de volgende dag ook al een feest heeft en daarom op tijd weg moet. Dus slapen gaat helaas niet lukken.

Lizelotje

Lizelotje

02-07-2011 om 11:03

Niet laten slapen.

Volgens mij begint het moe 's avonds al toe te slaan,na zo een lange dag.Ik ben benieuwd hoeveel 7 jarige 's avonds om mama gaan vragen!!!!Ik weet nog dat veel slaapfeestjes van mijn dochter vroeger eindigde met ruzie,gewoon door vermoeidheid,na een aantal slaapfeestjes,die 'savonds begonnen en de andere ochtend alweer eindigde had ik al snel besloten dat mijn dochter neit meer naar die feestjes ging.En dan met 7 jaar!!!!!!!en zo lang!!!!!!
Ik zou mijn dochter fijn thuis laten slapen,zeker als ik de andere dag zelf nog iets had.

mari39

mari39

02-07-2011 om 11:15

Veel te lang

maar ik zou dit wel even met de ouders van de jarige job bespreken. Als meer ouders hier moeite mee hebben, wat ik wel begrijp, dan zou ik dit aankaarten en wellicht kunnen zij het feestje dan in een andere vorm gieten waardoor het voor iedereen leuk en haalbaar is. Ik vind het ook wel een beetje sneu voor de jarige als de kinderen op verschillende momenten komen en gaan. ik kan me voorstellen dat zij dan het idee heeft dat haar feestje in het water valt.

Nounou, dat zijn echter survivors, die ouders

zouden ze wel een flauw idee hebben waar ze aan beginnen??

Ik vind een slaapfeestjes voor kinders van 7 sowieso geen succes. Maar zo lang? De kinderen zijn de volgende dag helemaal gaar, ben inderdaad benieuwd wat er op het programma staat.

Ophalen

Ik zou mijn kind daar niet laten slapen. Ik zou haar naar het feestje brengen en 's avonds rond 7 uur ophalen.

Je kan dan eerlijk zeggen dat het feestje voor je dochter lang vindt en dat ze veel te moe wordt als te laat gaat slapen. Vind je vervelend om het zo te zeggen dan geef je maar aan dat je op zondagmorgen naar een verjaardag/kerk/familiebezoek moet en je dochter met jullie mee gaat.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Euhhh...

Rowan, je schrijft: "Maar vind het ook niet leuk om mijn dochter zo lang niet te zien. Het weekend is toch een gelegenheid om samen met het gezin iets te doen."
Maar dat is je dochters probleem niet, dat is jouw probleem. En ik vind het niet helemaal eerlijk om jouw probleem af te wentelen op te jong en te lang en die ouders weten niet waar ze aan beginnen. Kinderen van zeven zitten iha vrij stevig in elkaar hoor, die zullen heus geen trauma oplopen van een logeerpartij van wel anderhalve dag.
Als het feestje niet te combineren is met je eigen agenda wordt het natuurlijk een ander verhaal. Dan zou ik haar inderdaad eerder ophalen of zo.

Muizemeis

Muizemeis

02-07-2011 om 19:34

Te jong

Ik vind 7 jaar veel te jong voor een slaapfeestje, vind ik meer iets voor 11 jaar en ouder.
Muizemeis

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-07-2011 om 20:53

Tjonge tjonge

Wat een vertrouwen hebben jullie in jullie kinderen! Of beter gezegd: wat ontzettend weinig. En over die ouders heeft bijna ook al iedereen een oordeel klaar: ze weten niet waar ze aan beginnen. Waarop is dat gebaseerd, dat weten we toch helemaal niet?
Ik vind dat het zwaar wordt overdreven. Natuurlijk kan de gemiddelde 7-jarige een logeerpartijtje aan van 1,5 dag. Bij Scouting gaan 7-jarigen een week op zomerkamp, soms wel met 30 anderen. En gedurende het jaar toch vaak wel twee keer een weekend op kamp. Bij veel sportverenigingen trouwens ook. En nee, daar hoef je echt geen bikkel voor te zijn. Natuurlijk is je kind na afloop moe, maar hallo zeg, dat kan je kind wel hebben hoor. Voor veel kinderen zijn dit soort dingen juist de hoogtepunten van het jaar.
Natuurlijk zou ik als ouder wel willen weten wat het plan is. Je moet wel vertrouwen hebben in de betreffende ouders. En het moet passen in je eigen agenda.

Fiorucci

Fiorucci

03-07-2011 om 09:24

Ijsvogeltje

Ik ben het helemaal met je eens, mijn dochter ging ook op scoutingkamp op haar zevende, en ze vond het helemaal geweldig. Als ik vertrouwen zou hebben in deze ouders, zou ik het geen probleem vinden.

Maylise

Maylise

03-07-2011 om 13:46

Rowan

Het feit dat het feest om 9 uur 's morgens begint doet mij vermoeden dat ze die dag ergens heen gaan. Anders begin je toch geen feest om 9 uur 's morgens. Ik zou de ouders bellen en het programma ongeveer vragen. Als er geen programma is maar het is een laat maar waaien feestje dan zou ik misschien inderdaad de tijd wat beperken aangezien laat maar waaien feestjes op die leeftijd inderdaad maar een beperkte tijd leuk zijn in de meeste gevallen. Echter als er een doorwrocht programma is met veel begeleiding is het weer een ander verhaal. Dan zou ik haar lekker laten gaan.

Overigens heeft een en ander ook met de samenstelling van de groep te maken. Op die leeftijd hadden mijn dochter en haar vriendinnetjes een feestje best zo lang leuk kunnen houden. Daarentegen zou ik het bij mijn jongste zoon niet gelukt zijn. Dan was de rek er na een paar uur echt wel uit. Maar goed dat is verder aan de ouders.

Ik zou gewoon even bellen voor nadere details. Dat is altijd handig.

Maylise

rowan1

rowan1

03-07-2011 om 15:47

Vertrouwen

Dat ik mijn kind zal misen is inderdaad mijn eigen probleem. Ik ga dat niet meenemen in mijn besluit.

De vergelijking met een scouting kamp vind ik niet opgaan. Je hebt daar immers te maken met een georganiseerd en redelijk professionele organisatie. De vrijwilliger zijn (als het goed is) gescreend. Je geeft je verzekeringspas bij wijze van spreken ook nog mee. Er zijn protocollen enz, enz. Ik zou mijn dochter trouwens ook niet mee laten gaan met een scouting kamp van meer dan 1 nacht .

De belangrijkste reden dat ik het niets vind, is dat ik gewoon niet geloof dat zoiets echt leuk is voor mijn dochter. Het te vermoeiend door het gebrek aan slaap en de druk van het zolang samenzijn met 7 of 8 andere meisjes. Meiden van 6/7 zijn immers niet makkelijk.

Ik vind wel heel moeilijk om aan te kaarten bij de moeder van de jarige. Ga inderdaad maar eerst wat meer info vragen.

Rowan

Een slaapfeestje is heel wat anders dan een kamp

een kamp heeft structuur, duidelijke afspraken, leiding die gewend is aan het omgaan met een groep kampkinderen, ervaring uit het verleden.

Ouders die voor het eerst een clubje kinderen zo lang achtereen gaan entertainen hebben dat niet.

En wie zegt

dat die ouders geen ervaring hebben in het omgaan met groepen kinderen, dat zij geen structuur bieden en dat zij geen duidelijke afspraken maken? Wie zegt dat ze dit voor het eerst gaan doen? Allemaal aannames waar ik in de OP niks van teruglees.

Als ik rowan was zou ik die ouders gewoon bellen en vragen wat de exacte plannen zijn. Is niks geks aan hoor. Als die ouders inderdaad gestrucureerd zijn en zo zullen ze prima begrijpen dat je het naadje van de kous wilt weten. En als ze je maar een zeurpiet vinden en het programma blijft in het vage heb je alle reden om je dochter niet mee te laten gaan.

Nee hoor

ik zou gewoon afspreken dat ik mijn kind ophaal na het eten. En omdat ik het wat te lang vindt en er ook nog andere afspraken en bezigheden zijn dat weekend.

klaar, gewoon met een vriendelijk gezicht maar wel duidelijk.

Hanne.

Hanne.

04-07-2011 om 11:11

Vergelijking met kamp

En wat doet de kampleiding in de 51 weken van het jaar dat ze niet bezig zijn met het kamp begeleiden? Hebben die mensen geen prive leven (al dan niet met kinderen)

Vragen en bellen lijkt me toch het verstandigste. En je kind eerder ophalen omdat jij oververmoeidheid dat weekend niet kan gebruiken een legitime reden.

Hanne
(17 jaar kampervaring, en komend weekend een partijtje met acht 4 jarigen. Appeltje eitje)

Wilma

Wilma

04-07-2011 om 14:33

Heeft niks met vertrouwen te maken

Ik vind 7 jaar gewoon erg jong voor een slaapfeestje. Als dochter, nu inderdaad zeven jaar, een uitnodiging zou krijgen en ze zou willen, zou ze wel mógen van mij, maar ik vind 't niet nodig. Wat moet je dan nog voor speciaals doen als ze elf worden ofzo, naar centerparcs?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.