Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat geven bij gezamenlijk feestje

Twee kinderen uit de klas van mijn dochter geven gezamenlijk een feestje voor de hele klas. De een is de beste vriendin van mijn dochter, met de ander (een jongen) heeft mijn dochter niets. De beste vriendin krijgt gewoon een cadeautje als normaal, maar wat geef je de jongen. Twee maal een cadeau van 10 euro ga ik niet doen.


Thuisblijven? Of twee cadeautjes van 5 euro of twee van 7,50.  

Je kan toch voor die jongen gewoon minder geld uitgeven? Het gaat er vooral om dat je dochter wel gewoon ook voor hem een cadeautje meeneemt. Maar ik snap het best als je een verschillend bedrag uitgeeft.

Een vergelijkbaar cadeau voor beiden. In ieder geval qua uitgave dan. Vind ik wel zo netjes.

Hoe oud zijn de kinderen? Hebben ze ook een wenslijstje?
Wat koop je tegenwoordig nog voor €10,-?
Waarom krijgen ze beide niet van ongeveer hetzelfde bedrag?

Caroline80

Caroline80

24-05-2022 om 07:54 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 24-05-2022 om 07:44:

Hoe oud zijn de kinderen? Hebben ze ook een wenslijstje?
Wat koop je tegenwoordig nog voor €10,-?
Waarom krijgen ze beide niet van ongeveer hetzelfde bedrag?

Kinderen worden 12 en hebben de hele klas uitgenodigd. 

Geld geven is ook een optie. 

Ze krijgen niet hetzelfde omdat de een de beste vriendin van mijn dochter is en ze met de ander niets heeft.

Tja...
Die jongen zal misschien ook wel weten dat uw dochter eigenlijk voor haar vriendin komt, en niet voor hem.

Koop iets leuks voor de vriendin, en een kleinigheid voor de jongen.
Zijn eigen vrienden mogen voor hem weer wat groots kopen.

(of koop samen met 5 anderen 1 leuk ding voor hem?)

Ik vind trouwens wel tof dat ze (samen) de hele klas uitnodigen!

Geen verdriet omdat iemand er niet bij mag zijn!

Waarom is het relevant dat ze niets heeft met dat andere jochie? 
Als er een collega gaat trouwen geef je toch ook niet alleen je eigen collega een cadeau omdat je zijn/haar partner niet kent?

Gekke redenatie vind ik. 

Ik vind het heel normaal dat je je beste vriendin een groter en ander kado geeft dan iemand met wie je niet zoveel contact hebt. Ik zou wel zeker iets kopen voor de jongen, met lege handen aankomen is niet oke. 

Rondstruiner schreef op 24-05-2022 om 09:14:

Ik vind het heel normaal dat je je beste vriendin een groter en ander kado geeft dan iemand met wie je niet zoveel contact hebt. Ik zou wel zeker iets kopen voor de jongen, met lege handen aankomen is niet oke.

Het is een gezamenlijk feestje. Verschil maken tussen grootte van cadeau vind ik daarom niet passend. Wel als het aparte feestjes zouden zijn.

Rondstruiner schreef op 24-05-2022 om 09:14:

Ik vind het heel normaal dat je je beste vriendin een groter en ander kado geeft dan iemand met wie je niet zoveel contact hebt. Ik zou wel zeker iets kopen voor de jongen, met lege handen aankomen is niet oke.

Ik vind dat ook niet gek en heb dat ook wel gedaan. Meestal kun je voor de beste vriend ook wat gerichter iets kopen dan voor een ander kind dat het feestje mede geeft. Als je beide geld geeft is het natuurlijk een ander verhaal, al denk ik dat de ander van zíjn vrienden vaak ook iets groters krijgt dus dan middelt het weer uit.

Sunny_ schreef op 24-05-2022 om 09:16:

[..]

Het is een gezamenlijk feestje. Verschil maken tussen grootte van cadeau vind ik daarom niet passend. Wel als het aparte feestjes zouden zijn.

Ja, dat las ik, ik ben het dus niet met je eens, vind het heel normaal en begrijpelijk. Ook zonder feestje geef je je beste vriendin een kado.

Op die leeftijd vroegen, met name de jongens, ze hier vaak geld of een cadeaubon. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar zeker in dat geval zou ik ze allebei hetzelfde geven. Of allebei hetzelfde bedrag op feestje en het vriendinnetje nog een cadeautje op haar echte verjaardag (als dat niet op dezelfde dag valt). Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om de een meer dan de ander te geven. Dus bij mij zou dan eerder het cadeautje voor de vriendin kleiner uitvallen dan normaal dan groter dan de jongen.

Ik zou beiden evenveel geld geven, en dan voor de beste vriendin nog een klein cadeautje erbij. Dat cadeautje kan je dochter bv ook op dag van de verjaardag zelf geven ipv tijdens het feestje.

Toen mijn oudsten in groep 8 zaten werden er ook aan het eind van het jaar dat soort feesten gegeven. Meestal nog met z'n vieren, dat werd best een begrotelijke toestand. Op het oude ool-forum las ik toen de tip om zo goedkope pot gel te kopen, van die gele derrie, daar het etiket af te weken en er dan klein geld in te gooien. Het zag er leuk uit (geld ging ook mooi glimmen ) en 7,50 aan kleingeld gaf een mooie vulling. Ik zou voor allebei op het feest zelf hetzelfde bedrag doen en beste vriendin nog iets apart geven op haar verjaardag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.