Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-09-2021 om 17:30

Wat krijgt jouw kind mee in de lunch en fruittrommel?


Zoon (5) had vandaag 2 boterhammen, een appel, paar snoeptomaatjes en een bebibelkkaasje mee. En beker met siroop.

Leene

Leene

06-09-2021 om 19:51

drie boterhammen voor een kind van zeven jaar? Nou ja als ie het op eet. Mijn nogal groot uitgevallen zoon van 11 neemt 2 boterhammen mee. Ik begin gelijk aan mij zelf te twijfelen. Maar ja hij vraagt nooit om meer. In de ochtendpauze meestal een banaan of aardbeien/ook wel eens een appel of een stuk peperkoek.  Daarbij een pakje met dubbelfris of zo. Water geprobeerd maar dan dronk hij gewoon niets, dus dat bewaar ik maar voor in de ochtend voor het ontbijt, dan 'dwing' ik hem om voor dat ie weggaat het op te drinken. Voor tussen de middag twee boterhammen met ham, kaas of appelstroop en een beker karnemelk. Enkele keer geef ik ook komkommer mee. 

Mijn dochter zit op de middelbare school. Voor haar twee boterhammen, een dopper met water (en soms nog een pakje) fruit doet ze bijna nooit meer. ( alleen thuis, druiven appels aardbeien) en tsja helaas in de tussenuren oid gaan ze naar de dichtsbijzijnde supermarkt, ( chips chocolade etc ) ik vind het niet leuk. O ja en ook wel eens naar Macdonald net voor het weekend of zo. Ze is hartstikke mager en komt er niet van. Probeer het maar eens tegen te houden.

Leene schreef op 06-09-2021 om 19:51:

drie boterhammen voor een kind van zeven jaar? Nou ja als ie het op eet. Mijn nogal groot uitgevallen zoon van 11 neemt 2 boterhammen mee. Ik begin gelijk aan mij zelf te twijfelen. Maar ja hij vraagt nooit om meer. In de ochtendpauze meestal een banaan of aardbeien/ook wel eens een appel of een stuk peperkoek. Daarbij een pakje met dubbelfris of zo. Water geprobeerd maar dan dronk hij gewoon niets, dus dat bewaar ik maar voor in de ochtend voor het ontbijt, dan 'dwing' ik hem om voor dat ie weggaat het op te drinken. Voor tussen de middag twee boterhammen met ham, kaas of appelstroop en een beker karnemelk. Enkele keer geef ik ook komkommer mee.

Mijn dochter zit op de middelbare school. Voor haar twee boterhammen, een dopper met water (en soms nog een pakje) fruit doet ze bijna nooit meer. ( alleen thuis, druiven appels aardbeien) en tsja helaas in de tussenuren oid gaan ze naar de dichtsbijzijnde supermarkt, ( chips chocolade etc ) ik vind het niet leuk. O ja en ook wel eens naar Macdonald net voor het weekend of zo. Ze is hartstikke mager en komt er niet van. Probeer het maar eens tegen te houden.

Mijn zoontje van 6 eet er soms 4. Hij maakt zijn lunch zelf en voelt aan of hij in een hongerige periode zit of niet. Zo niet dan neemt hij er 2 of 3 mee. Het is iig altijd op. 

Ik zou liever zien dat school een strijd zou voeren tegen alle pakjes ipv tegen dat wat je op je brood doet. Al dat plastic. 

Koek, liga enz mag hier op school niet. 
Dochter krijgt 2 boterhammen mee en vaak een cracker erbij. Gewoon droge cracker vind ze lekker. Pasta, pindakaas of hagelslag erop. Iets anders lust ze niet. 

Fruit/groente afwisselend. Appel,banaan, druiven, aardbeien, watermeloen maar soms ook paprika. 
Soms als extra rozijnen, dat mag gelukkig wel.

Heel af en toe een krentenbol of bolletje.

Geen drinken mee. Op school krijgen ze water of thee. 

Mijn oudste kinderen (middelbare school) regelen het zelf. Ze nemen brood of broodjes mee of een keer een salade of iets anders. Soms kopen ze wat op school als ze daar meer zin in hebben. 

Mijn kleuter is lastiger. Ze houdt niet zo van brood. Het liefst wil ze warm eten maar dat is er op school niet. Dus ik probeer altijd maar wat te verzinnen. Soms geef ik wel  brood of iets brood achtigs mee (een wrap gaat beter bijvoorbeeld.) Andere keren pasta salade of rijst salade of tabouleh. Ik doe er meestal veel kleine dingetjes bij zoals een tomaatje, worteltjes, koekje, cracker, worstje.... Dat eet ze namelijk wel en zo krijgt ze toch wat binnen. 

Het is overigens niet dat ze helemaal geen brood eet maar na twee of drie happen stopt ze meestal. Niet dat ze fantastisch eet als ik een salade meegeef maar wel iets beter. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-09-2021 om 20:19

Leene schreef op 06-09-2021 om 19:51:

drie boterhammen voor een kind van zeven jaar? Nou ja als ie het op eet. Mijn nogal groot uitgevallen zoon van 11 neemt 2 boterhammen mee. Ik begin gelijk aan mij zelf te twijfelen. Maar ja hij vraagt nooit om meer. In de ochtendpauze meestal een banaan of aardbeien/ook wel eens een appel of een stuk peperkoek. Daarbij een pakje met dubbelfris of zo. Water geprobeerd maar dan dronk hij gewoon niets, dus dat bewaar ik maar voor in de ochtend voor het ontbijt, dan 'dwing' ik hem om voor dat ie weggaat het op te drinken. Voor tussen de middag twee boterhammen met ham, kaas of appelstroop en een beker karnemelk. Enkele keer geef ik ook komkommer mee.

Mijn dochter zit op de middelbare school. Voor haar twee boterhammen, een dopper met water (en soms nog een pakje) fruit doet ze bijna nooit meer. ( alleen thuis, druiven appels aardbeien) en tsja helaas in de tussenuren oid gaan ze naar de dichtsbijzijnde supermarkt, ( chips chocolade etc ) ik vind het niet leuk. O ja en ook wel eens naar Macdonald net voor het weekend of zo. Ze is hartstikke mager en komt er niet van. Probeer het maar eens tegen te houden.


Hij eet het op ja en is lang en slank. Ik heb liever dat hij dat eet dan veel snoep etc

BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-09-2021 om 20:22

En als hij uit school komt ( lange dag) wil hij ook nog 2 boterhammen. Half 6 avondeten en hij gaat half 8 naar bed, dan wil hij een uur na het avondeten ook nog een boterham.

Mijn kinderen van 9 en 11 krijgen twee boterhammen mee met hartig beleg. Ca 1 a 1,5 stuk fruit en wat groente (wortel, tomaat, komkommer of stukjes paprika) en daarnaast nog iets extra;s (gekookt uitje, plakje ontbijtkoek, ongezouten noten, cream crackertjes). Vooral de oudste zeurde ook wel eens om koek, maar inmiddels weet ze dat ze dat niet krijgt. Als ze uit school komen krijgen ze wel altijd een koekje. 

Leene schreef op 06-09-2021 om 19:51:

drie boterham0men voor een kind van zeven jaar? 


Mijn vierjarige krijgt er ook 3 mee en gaan vrijwel altijd op. Wel bijna 10cm gegroeid afgelopen half jaar en niks aangekomen in gewicht dus zal het nodig hebben.  Bij bso eet hij zelfs 4 boterhammen, thuis niet trouwens.

Hier bij fruit 2 of 3 soorten groenten/fruit en soms wat nootjes/rijstwafels/droge cracotte of volkoren biscuit erbij. 

Bij lunch 3 boterhammen, vaak 2 hartig, 1 zoet. Daarnaast wat komkommer, plakje crackers oid. Het gaat bijna allemaal op.

Qua drinken kleine fles met suikervrije ranja of water. Die komt vaak halfvol terug dus dat vind ik vervelender.

Allebei 1 volkoren boterham met beleg (vaak pindakaas of nutella, ze vinden hartig beleg te warm worden in de tas), voor de pauze een stuk komkommer of fruit. Grote bidon met water en ijsblokjes, lekker fris.

Brood en fruit. En een flesje water. Frisdrank mag niet van school. Snoep ook niet. 

Toen mijn kinderen op het bo zaten kregen ze twee boterhammen mee en iets fruiterigs. Ik heb een periode een soort rijstkoekjes meegegeven die ik bij een Aziatische winkel in de buurt kocht. Die vulden niet zo, als ik een evergreen meegaf aan dochterlief ging de koek op, maar het brood niet. Als drinken waterige limo (geen koelkast, dus gaf ik geen melk mee). Pakjes wilde ik niet ivm het afval. Later wilden ze trouwens gewoon water mee.
School begon ieder jaar weer over gezond eten en drinken, de enige regel die echt is ingevoerd en gehandhaafd was: niet meer dan 1 pakje per kind per dag. Ze hadden meerdere pauzes ivm continurooster, in andere pauzes konden kinderen water krijgen.

Groeten,

Temet

LydiaDietz schreef op 06-09-2021 om 20:02:

Ik zou liever zien dat school een strijd zou voeren tegen alle pakjes ipv tegen dat wat je op je brood doet. Al dat plastic.

Bij ons op school zijn pakjes drinken niet welkom. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.