Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-09-2021 om 17:30

Wat krijgt jouw kind mee in de lunch en fruittrommel?


Rosehip schreef op 06-09-2021 om 18:35:

Voor de ochtendpauze fruit/rauwkost met een pakje crackers, een paar mariekoekjes, een plakje ontbijtkoek of een boterham. Aan alleen fruit hebben ze niet genoeg. Erbij een bidon met water.

Tussen de middag eten ze warm op school (buitenland).

Hier hebben ze maar een korte ochtend. 8:30 start school en 11:45 begint de pauze, dus dan is fruit wel voldoende

Verschilt hier wat ze mee krijgt. Ene dag een boterham met daarbij een bifi-worstje, cashewnootjes en een appel. Andere keer een wrap met kipfilet, fruitspiesje, handje noten en een kaasje. Ik doe aan bento, maar niet elke dag. Koekje krijgt ze hier alleen op woensdag mee

MMcGonagall schreef op 06-09-2021 om 18:33:

Ik gaf ze altijd koek mee. Fruit was voor thuis. Mijn jongste is nu 4 jaar van de basisschool. Destijds gaf meer dan de helft van de ouders koek mee. Heeft de fruitlobby nu gewonnen?

Hier is het juist andersom, bij thuiskomst krijgen ze vaak een snoepje, koekje, wat nootjes of chipjes, zoiets. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

06-09-2021 om 18:57

Mijn kinderen houden niet van verandering, dus elke dag 1 appel, 2 boterhammen en een beker water. Heerlijk eenvoudig 😂

Apiejapie schreef op 06-09-2021 om 18:34:

[..]

Hier net nieuwe school door verhuizing en dochter kwam thuis dat ei (is ze dol op) niet mocht. Hevig teleurgesteld. Vind het echt vreemd.

Kinderen maken hier zelf hun trommels klaar sinds de dag dat ze naar de basisschool gingen. Groenten, fruit, brood maar van mij mogen ze ook salade of yoghurt (ze knoeien normaal niet, anders is dat geen doen natuurlijk). Ze nemen water mee. Soms met wat munt en/of citroen erin.

Noujaa... Wat overdreven!

Met een gekookt ei is toch niks mis? Of je moet er klodders mayo bij gedaan hebben 😉 Bizar eigenlijk, dat de school zó ver gaat met bepalingen.

Qua drinken neemt dochter altijd water en/of melk mee. Heel incidenteel neemt ze wel eens een koekje mee, vooral met een speciale dag als sportdag of schoolreisje. 
Wat er aan een gekookt ei niet goed is snap ik ook niet. Wat is daar ongezond aan dan?

Dan draai je dat gekookt ei dus volgende keer in stukjes onder de mayo, is het eiersla en mag het wel op brood?

Onze kleuter van 4 krijgt 2,5 boterham mee en daarnaast komkommer, cherrytomaatjes en/of paprika. Ook altijd nog iets van fruit en het fruit wordt veel afgewisseld.  Ze eet er altijd goed van dus dat is fijn.

Vanmorgen toevallig een stukje koek meegegeven, omdat we die zelf hadden gebakken dit weekend. Meestal geef ik dat soort dingen thuis. Hier is het op woensdag en vrijdag trouwens fruitdag.

Haha, zo lees je nog eens wat. Een ei mee in de broodtrommel, werkelijk nooit aan gedacht. Maar ik zou zelf ook niet graag een ei eten dat al een paar uur in de trommel heeft gelegen. Een versgekookt ei is veel lekkerder. 

Hier al lang geen kinderen meer in de basisschoolleeftijd. Maar hier moesten ze altijd fruit mee voor het 10-uurtje. Dit was meestal appel, banaan, druiven of in de zomer aardbeien. 
Verder brood, meestal 1 of 2 want meer aten ze echt niet op. 3 vind ik echt veel voor een kind van 7. Zoon had meestal een boterham en daarnaast een chocoladebroodje. Dat mocht op een gegeven moment ook niet meer. En een bifiworstje erbij of blokjes kaas. Snoep en koek kregen ze nooit mee. Mocht ook niet.
Als drinken meestal een beker limonade en voor tussen de middag een pakje chocomel of yogi. Schoolmelk hebben we ook een tijd gedaan, maar vond ik niet zo handig. Na de vakanties was het er nooit de eerste dag en dan vergat ik altijd extra drinken mee te geven. 

Basisschoolkind: ochtend: fruit en water, soms slimpie. Op vrijdag een sultana oid. 
lunch: 2 boterhammen met vleeswaren en kaas. Rauwkost en een pakje melk. Ik denk 4 keer in een heel jaar een snoepje/paasei/kerstkransje. Dat mag namelijk niet maar het illegaal dan toch opeten vindt dochter fantastisch. 
de pubers nemen 2 boterhammen en iets van sultana/mueslireep/ontbijtkoek mee. Plus een Dopper water. 

Lolly schreef op 06-09-2021 om 18:35:

School heeft een gezond beleid:
Ochtend fruit/rauwkost + water
Lunch brood + water/sap.

Dochter krijgt in de ochtend altijd fruit mee. Voor lunch krijgt ze 2 sneden brood; rauwkost en iets van kaas/worst/ontbijtkoek

Onze school ook. Mijn kinderen krijgen volkorenboterhammen met hartig beleg en groente of fruit mee. Water of melk in de beker. Maar toen ik laatst toevallig een keer in de klas was stond ik echt versteld van de trommels van andere kinderen. Liga’s, koeken, chocoladerepen, snoep, limonade… Nou ja, daar begin ik dus écht niet aan.

In de tijd dat mijn kinderen op de basisschool zaten heb ik flink strijd gevoerd over de inhoud van de broodtrommel. Juffen die een gezondheidsideaal nastreefden met als bron de tv reclames zette ik regelmatig " in de hoek". Kind had een pakje wicky mee, hij kon beter drinkyoghurt meenemen dat was "gezond. Ten eerste lustte hij het niet en ten tweede zit daar ook veel suiker in. 
Zoon die geen chocopasta op zijn brood mocht in de eerste week dat hij op school zat,  want teveel suiker.  Hij moest kaas of worst op zijn brood, want gezond. Dat had een worst veel vet bevat daar had de juf dan weer geen kaas van gegeten. 
Ik heb altijd meegegeven wat ik aanvaardbaar vond. Als de hele klas koek had kregen die van mij volkorenbiscuits of zo.
Fruit was voor thuis. Geen door elkaar gehussselde aardbeienkledder eten na 10 minuten fietsen en 2 uur ongekoeld bewaren is wel zo lekker. 

Mijn zoon van bijna 5 krijgt mee: twee bekers drinken (meestal slimpie met water), een appel of banaan voor de ochtendpauze en voor tussen de middag twee boterhammen met beleg naar keuze (zoet of hartig maakt me niet uit), en daarnaast vaak een stukje worst of kaas en een snoepkomkommer of wat reepjes paprika. Koekjes krijgt hij nooit mee, dat mag ook niet van school. Zijn extraatjes zijn dus altijd gezond. Als hij heel veel geluk heeft krijgt hij een plakje kokosbrood (die suikerarme variant).

hier 2 kinderen van 9 en 5. Voor de kleine pauze in de ochtend gaat altijd fruit mee.

Voor de lunchpauze 2 boterhammen/bruin broodje met crackers, komkommer, paprika, plak peperkoek of een gekookt ei. Ligt er maar net aan wat we in huis hebben.

Oudste van 9 wisselt meestal af. De ene dag brood, de andere dag yoghurt met muesli en bessen.

oh ja, ze nemen water in zo'n drink in the box 'pakje' mee.

Soms gaan er ook kaasblokjes mee trouwens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.