Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoon wordt gepest, groep 4


Marloes, je hebt inbox.  Moeilijk punt dat ik niet openbaar wil plaatsen. 

Marloes17

Marloes17

23-09-2023 om 18:30 Topicstarter

Flanagan schreef op 22-09-2023 om 19:55:

@Marloes, gaat de ib’r op die twee dagen dan de samenhang in de klas observeren?

Geen idee, zij geeft aan dat ze niks voor me kan doen. Directie moet ingeschakeld worden die zou meer ervaring hebben. Ik wacht nu af en heb besloten mijn kind toch thuis te houden. 

Er zijn namelijk dingen gebeurd, wel bij een ander klasgenootje. Maar zo danig dat een leerkracht de situatie heeft gefilmd. Deze kinderen hoe triest ook zitten allemaal in de klas van mijn zoon. 

Het is dus nog steeds niet veilig. Daarom wacht ik het gesprek af en zal ook hiernaar vragen. 

Marloes17

Marloes17

23-09-2023 om 18:37 Topicstarter

LydiaDietz schreef op 22-09-2023 om 15:52:

[..]

Niet alleen de verstandhouding tussen jou en school, maar ook tussen juf en de kinderen. Als ouders niet tevreden zijn en dit zo openlijk met iedereen bespreken dan voelen/horen kinderen dat ook en dan ben je echt weg als juf.

Ik vindt de juf een zeer vriendelijke vrouw en daar zijn de ouders het ook mee eens. Wij gunnen deze juf wel een rustige klas. De juf is heel ziek geweest en ik zie ook dat ze baalt verdriet heeft. Ik heb daar met haar over gesproken. Echter lukt het haar niet om deze stevige klas onder de duim te krijgen. Dat is geen verwijt naar juf toe, maar zo jammer dat de school deze inschattingsfout heeft gemaakt. Wij als ouders hebben vorig jaar onze zorgen uitgesproken, wij weten dat de klas is samengesteld met kinderen die zorg nodig hebben. De andere groep 3 leerkracht wilde deze kinderen niet! De vorige juf kon het en had dit in de vingers. Zij werkte voorheen in het speciaal onderwijs. Dat was ons geluk 🍀 

Oef, meestal worden een aantal van de energie vergende kinderen overgeheveld naar de nevenklas, maar de andere leerkracht, en wrs de ouders van die lln, wilt hen ook niet. Zorg ervoor dat jouw kind dan vooraan staat bij overheveling naar die rustige klas indien de groepen intact blijven.
Goed mogelijk dat sommige ouders in jullie klas er net zo in staan ( overhevelen naar nevenklas met wel een daadkrachtige leerkracht) maar dit wijselijk voor zich houden. Geef het anders aan bij de ib’r dat als de samenstelling intact blijft, je je zoon overgeplaatst ziet worden omdat je hem een veilige omgeving wenst, daar hij sowieso al kwetsbaarder is dan de andere lln. omdat je anders genoodzaakt bent, een andere school te zoeken. Scholen waar lln weglopen zijn bevreesd voor een onderzoek door de inspectie!

Wel bijzonder dat een leerkracht opname van het geweld maakte, normaal zou een leerkracht ingrijpen. Zegt ook wel iets over het vertrouwen in de leiding.

Ik denk toch dat een gesprek met de lpa, na de voorvallen in de afgelopen week, geen overbodige luxe is. Laat hem of haar maar weten dat jullie zoon niet eens naar school durft vanwege de aanhoudende onveiligheid binnen de klas. Vaak vraagt een lpa of er nog meer voorvallen hebben voorgedaan. Zo wordt de directie aangestuurd snel in actie te komen. Dat laatste mis ik wel. 
Citeer uit bericht hierboven: ‘Geen idee, zij geeft aan dat ze niks voor me kan doen. Directie moet ingeschakeld worden die zou meer ervaring hebben.’

Misschien toch maar op zoektocht naar een andere school want bespeur een sneeuwbaleffect; eerst 6 ‘drukte makers’, nu 7 lln die een kind te pakken namen. Wel vreemd dat de leerkracht van ma-do-woe het wel trekt. Moeilijk daar de vinger op te leggen.
Tip: laat niet te veel in je kaarten kijken.

sterkte

Marloes17 schreef op 23-09-2023 om 18:37:

[..]

Ik vindt de juf een zeer vriendelijke vrouw en daar zijn de ouders het ook mee eens. Wij gunnen deze juf wel een rustige klas. De juf is heel ziek geweest en ik zie ook dat ze baalt verdriet heeft. Ik heb daar met haar over gesproken. Echter lukt het haar niet om deze stevige klas onder de duim te krijgen. Dat is geen verwijt naar juf toe, maar zo jammer dat de school deze inschattingsfout heeft gemaakt. Wij als ouders hebben vorig jaar onze zorgen uitgesproken, wij weten dat de klas is samengesteld met kinderen die zorg nodig hebben. De andere groep 3 leerkracht wilde deze kinderen niet! De vorige juf kon het en had dit in de vingers. Zij werkte voorheen in het speciaal onderwijs. Dat was ons geluk 🍀

Mogelijk dat aantrekken van een stagiaire of onderwijs assistent, in deze klas, de druk van de ketel kan halen. Zo kan de juf ook gewoon naar de wc.

Marloes17

Marloes17

23-09-2023 om 20:34 Topicstarter

Flanagan schreef op 23-09-2023 om 19:40:

Oef, meestal worden een aantal van de energie vergende kinderen overgeheveld naar de nevenklas, maar de andere leerkracht, en wrs de ouders van die lln, wilt hen ook niet. Zorg ervoor dat jouw kind dan vooraan staat bij overheveling naar die rustige klas indien de groepen intact blijven.
Goed mogelijk dat sommige ouders in jullie klas er net zo in staan ( overhevelen naar nevenklas met wel een daadkrachtige leerkracht) maar dit wijselijk voor zich houden. Geef het anders aan bij de ib’r dat als de samenstelling intact blijft, je je zoon overgeplaatst ziet worden omdat je hem een veilige omgeving wenst, daar hij sowieso al kwetsbaarder is dan de andere lln. omdat je anders genoodzaakt bent, een andere school te zoeken. Scholen waar lln weglopen zijn bevreesd voor een onderzoek door de inspectie!

Wel bijzonder dat een leerkracht opname van het geweld maakte, normaal zou een leerkracht ingrijpen. Zegt ook wel iets over het vertrouwen in de leiding.

Ik denk toch dat een gesprek met de lpa, na de voorvallen in de afgelopen week, geen overbodige luxe is. Laat hem of haar maar weten dat jullie zoon niet eens naar school durft vanwege de aanhoudende onveiligheid binnen de klas. Vaak vraagt een lpa of er nog meer voorvallen hebben voorgedaan. Zo wordt de directie aangestuurd snel in actie te komen. Dat laatste mis ik wel.
Citeer uit bericht hierboven: ‘Geen idee, zij geeft aan dat ze niks voor me kan doen. Directie moet ingeschakeld worden die zou meer ervaring hebben.’

Misschien toch maar op zoektocht naar een andere school want bespeur een sneeuwbaleffect; eerst 6 ‘drukte makers’, nu 7 lln die een kind te pakken namen. Wel vreemd dat de leerkracht van ma-do-woe het wel trekt. Moeilijk daar de vinger op te leggen.
Tip: laat niet te veel in je kaarten kijken.

sterkte

Ik vindt het eigelijk ook een bijzondere aanpak van de leerkracht om het incident te filmen. Het is bij het buitenspelen gebeurt, hun eigen juf was er niet bij. Wellicht dat het daarom zo is gegaan. 

maar hoe weet jij dat er gefilmd is en wat is daarmee gedaan?

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 01:02 Topicstarter

Kikki39 schreef op 23-09-2023 om 21:55:

maar hoe weet jij dat er gefilmd is en wat is daarmee gedaan?

Dat is verteld aan de moeder van het kind. Aan de hand van het filmpje hebben ze een lijst opgesteld met namen. Deze ouders zijn door de juf gebeld. Het filmpje is niet vrijgegeven aan de moeder. Dus is nog in bezit van de leerkracht en wellicht gewist. 

Is dit filmincident besproken met de leerlingen die betrokken waren, hebben ze een straf gekregen? Is dit ook weer besproken met de ouders van de kinderen die bij het incident betrokken waren. Wat zijn de gevolgen nu voor die leerlingen? Allemaal stappen die ondernomen moeten worden.

Ik vind het heel vreemd allemaal. Dat filmen ook. Dat laat zien dat school echt niet weet wat te doen of dat die leerkracht bewijs wilde hebben dat het echt de spuigaten uitloopt omdat zij het niet meer op kon lossen of omdat zij het gevoel had dat er te weinig gedaan werd, dat er te weinig steun kwam vanuit de directie. Dat zij filmt ipv in te grijpen helpt het slachtoffer op dat moment niet. 

Nu je je kind thuis houdt zou je wel bij de leerplichtambtenaar kunnen melden dat je je kind thuis houdt ivm de onveilige situatie op school en dat je kind niet naar school durft en ziek is van de druk dat hij wel zou moeten. Dan ben je ook voor dat de school je kind ongeoorloofd afwezig meldt. 

Ik zou echter ook de directie op de hoogte stellen. Telefonisch of anders vandaag al via de mail wat er gebeurd. Dat het gevolg is dat kind niet naar school durft. Dat de situatie enorm onveilig is. Je zou een klacht kunnen indienen. 

Ik vraag me af wat de ouders van dat andere kind doen? Houden die hun kind ook thuis? Heb je contact met deze ouders en weten zij misschien meer over wat voor stappen de school zet? Ik snap de reactie van de ib'er dat de directie nu in actie moet komen (hopelijk in overleg met ib) maar haar reactie is niet af. Er had nog achteraan moeten komen dat of de directie contact met jou op zou nemen of dat jij, vrijdag nog, contact met de directie op had kunnen nemen. De incidenten zijn zo heftig dat dat op zijn plaats was geweest. 

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 09:26 Topicstarter

Kikki39 schreef op 24-09-2023 om 08:04:

Is dit filmincident besproken met de leerlingen die betrokken waren, hebben ze een straf gekregen? Is dit ook weer besproken met de ouders van de kinderen die bij het incident betrokken waren. Wat zijn de gevolgen nu voor die leerlingen? Allemaal stappen die ondernomen moeten worden.

Moeder van slachtoffer heb ik telefonisch gesproken. Zij vertelde mij dat ze als moeder het van haar dochter moest horen en vervolgens heeft moeder een hele slechte nacht gehad tegelijk met die van ons. Op de donderdag is het namelijk uit de hand gelopen zowel voor mijn zoon als voor dit meisje. Moeder heeft dus zelf een gesprek aangevraagd. Daarbij heeft moeder gevraagd of de moeders van de twee hoofd aanstichters aanwezig wilde zijn. Het gesprek was zeer teleurstellend, deze twee moeders hebben haar het gevoel gegeven, maar ook duidelijk gezegd waar de ib’r bij zat, Jou kind heeft een gum afgepakt en daarom is dit gebeurt. Het gaat hier om een meisje van 6 jaar oud die door twee jongens van 7 gescout door Feyenoord en een jongen van 8 die ook 4 keer in de week traint geschopt en geslagen is. Ze lag op de grond en 7 kinderen uit de klas deden mee in opdracht van. 

Deze zelfde kinderen slaan mijn kind dagelijks, maar ik krijg dat ook niet te horen van juf ik krijg alleen te horen dat mijn zoon ze tong uitstak en dat is vies.

De kinderen zijn even aangesproken niet de hele groep. Ouders zijn wel gebeld.

Ik zal u ook nog iets vertellen wat me hoog zit. Als een kind aan het Digibord knop drukt zonder toestemming zit dat kind bij de directie en moeder heeft met ib’r en directie een spoed gesprek, want aan de spullen van juf mag absoluut niet aangezeten worden. 
maar ondertussen slaan een aantal kinderen mijn zoon dagelijks in elkaar. Juf geeft nu ook toe dat mijn zoon veel te voortduren heeft. 

Einde zomer was er een zomerfeest. Ik heb daar als moeder hoogzwanger geholpen. Twee jongens uit groep 7 hebben mijn zoon van 6 belachelijk gemaakt om zijn spraak. Ik vroeg of ze wilde stoppen. Dat had ik nooit mogen zeggen, want voor dat ik het wist werd ik omringt door groter jongens die met dikke bandenfietsen aankwamen. Ik werd fysiek geduwd en mij werd duidelijk gemaakt dat ik voor me … moest houden. De leerkrachten stonden hun ijsje te eten op het plein niemand deed wat de gymleraar keek naar wat er gebeurde. Een moeder van de oudercommissie die vorig jaar ook zo bedreigd werd greep in en vroeg de directie om te bemiddelen. Gelukkig stond daar een man om mij en me kind veilig te stellen. Maar het verhaal stopte niet. De moeder van het kind zocht mij op Ik zou haar zoon en de jongens hebben bedreigd met de dood. Toen ben ik met mijn man naar de directie gestapt. Moeder is toen aangesproken, maar ik ben gebeld met het verhaal dat deze jongen gewoon heeft gehandeld uit een groot rechtvaardigheid gevoel. Daar zat ik dan, ik wist eigelijk al genoeg. Ik moet voortaan me mond houden. Dit heeft een andere moeder een jaar eerder meegemaakt zij durfde niet meer alleen met haar fiets de straat op want deze jongeren hebben haar nog een tijdje achteraangezeten.
In deze  zaak hebben ze me ook gezegd dat politie niets voor me kan doen. Het wordt daardoor alleen maar erger. 

Sorry lang verhaal maar het zit me wel hoog. Ik merk dat de school elke keer op de zelfde manier blijft handelen. 

" de jongens zijn even aangesproken" pardon????? Dit is gewoon mishandeling, zij hadden geschorst moeten worden. Ik werk zelf op een school en wij schorsen deze jongeren dan. 
En je zoon wordt dagelijks geslagen, dit kan toch niet! Wat is dit voor een aso school? Ze hebben jou geduwd en gymleraar keek erna en dat was het??? Ik snap niet dat je je kind nog naar deze school toe laat gaan.



Waarom zit je kind daar in vredesnaam nog op school?

Jij werd aangevallen door jongens van die school op het schoolplein en de leerkrachten stonden erbij en keken erna en dan was je ook nog eens hoogzwanger?
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 09:51 Topicstarter

Koko67 schreef op 24-09-2023 om 09:41:

Jij werd aangevallen door jongens van die school op het schoolplein en de leerkrachten stonden erbij en keken erna en dan was je ook nog eens hoogzwanger?
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Dit is de waarheid! Het is echt gebeurt en een jaar eerder is dit op het zelfde zomerfeest bij een andere moeder gebeurt. De beurtjongens zijn op de springkussens gaan springen, waar ook kleine kinderen van de school speelde. Daar heeft ze wat van gezegd, moeders vielen haar verbaal aan ze werd omringt. 

Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier niet anoniem op het forum ben gekomen om een fantasie verhaal met jullie te delen. Dit is echt gebeurt ik kan nog heelgoed voor de geest halen dat de gymleraar schijn tegenover mij stond leunend tegen het hek. Hij keek ernaar en deed niets. De ijskraam stond iets verderop daar stonden de leraren gewoon een ijsje te likken. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.