Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

13 en 18

Nick90 schreef op 22-09-2025 om 12:11:

[..]

Afspreken mag, seks niet.

Zoenen? Mag dat wel? 

En het is ook nog een kwetsbaar meisje uit een onrustige thuissituatie.

Ik zou het verbieden denk ik. Vijf jaar verschil is echt heel veel op deze leeftijd. 

je zoon moet de wijste zijn en stoppen 

Roos57 schreef op 22-09-2025 om 12:43:

En het is ook nog een kwetsbaar meisje uit een onrustige thuissituatie.

Ja dat ook, het is zo ongelijkwaardig, ziet je zoon dat zelf niet? Is hij zelf nog niet helemaal afgeknapt dan? 

misschien dat ze nu een goede klik hebben, maar zij staat aan het begin van de puberteit, en hij aan het aan het einde. 
Ik heb ook weleens een leuke jongen ontmoet, in de zomervakantie. Maar hij was 6 jaar jonger (wel 18) en na de vakantie, tussen zijn eigen jeugdige vrienden, gedroeg hij zich toch echt opeens naar zijn leeftijd. 
Beter nu stoppen, en veel pijn later voorkomen. Voor henzelf, niet uit angst om opgepakt te worden.

Hoewel het feit dat het tegen de wet is, ook al een belletje moet laten rinkelen eigenlijk.

ik zou het niet faciliteren, dus meisje ook niet bij jullie laten slapen.

Myrill schreef op 22-09-2025 om 11:58:

[..]

Voor het ons overkwam zou ik precies hetzelfde gezegd hebben ... Buiten de deur bedoelen we dan meer voor de buitenwereld en de oordelen die onze zoon dan kan krijgen... We weten dat het meisje wel aan de pil is vanwege extreme menstruaties.

Als jij vindt dat jouw volwassen zoon best een relatie met een kind mag hebben zolang ze maar niet worden betrapt, ben je fout bezig. Die wet is er niet voor niks. Waarom zou jouw zoon een uitzondering moeten zijn? Omdat hij haar zo leuk en lekker vindt? Als jij hem leert dat hij wetten best mag overtreden zolang niemand het merkt, mag ik hopen dat hij komend logeerpartijtje geen breezers voor dit meisje gaat kopen - want dat kan best, zolang ze maar niet dronken de deur uit gaat ... ?!

Sorry hoor, ik vind dit heel krom geredeneerd. Gaf je hem op zijn 16e ook je auto mee? 

yette schreef op 22-09-2025 om 13:05:

[..]

Als jij vindt dat jouw volwassen zoon best een relatie met een kind mag hebben zolang ze maar niet worden betrapt, ben je fout bezig. Die wet is er niet voor niks. Waarom zou jouw zoon een uitzondering moeten zijn? Omdat hij haar zo leuk en lekker vindt? Als jij hem leert dat hij wetten best mag overtreden zolang niemand het merkt, mag ik hopen dat hij komend logeerpartijtje geen breezers voor dit meisje gaat kopen - want dat kan best, zolang ze maar niet dronken de deur uit gaat ... ?!

Sorry hoor, ik vind dit heel krom geredeneerd. Gaf je hem op zijn 16e ook je auto mee?

Nou dit! 

Waarom zoekt to naar manieren om het goed te praten?

Het mag niet dus to moet manieren vinden om het te stoppen. 

Laat ik het anders zeggen: toen ik 13 was, was ik ook verliefd op een gast van 18. Ik had dolgraag meer met hem gewild maar zie nu wat een kwetsbaar kind ik was dat in een rotpositie thuis zat en snakte naar wat warmte van wie dan ook maar in mijn jonge puberbrein ging dat verlangen helemaal aan deze gast hangen. Hij had zo misbruik van me kunnen maken maar heeft afstand gehouden. En daar ben ik achteraf maar wat blij om. Ik had zo beschadigd kunnen raken en ik had eigenlijk wat anders nodig dan de (seksuele) aandacht van een gozer van 18. Jonge meisjes (ja en jongens) mogen ook tegen hun eigen verlangens beschermd worden. En dat moet gebeuren door volwassen mensen. 

Haalt jouw zoon echt voldoening uit de omgang met een 13-jarige? Hij is bijlange na nog niet volwassen, maar staat toch al een heel stuk verder dan een 13-jarig meisje. Dat is bij wijze van spreken nog een kind. Als hij echt zo een leuke klik met haar heeft, dan schort er toch iets aan het geestelijk niveau van jouw zoon. Neem mij niet kwalijk. 

En als jullie na 6 weken dat kind al om de andere week een weekend in huis halen, dan laat je hen (als ik een beetje mag overdrijven) al part-time samenwonen.

Roep je zoon tot orde, laat hem zich amuseren met zijn maten en met 'dames' van 17 -18 jaar. Die kunnen al van zich afbijten als het nodig is.

Het mooiste gebaar dat jij tegenover het lief van je zoon kan doen, is haar vertellen dat ze (nog) niet in jullie gezin hoort, dat ze van haar jeugd moet genieten, dat ze haar gekwetste aard moet proberen te genezen. En dat dat allemaal niet kan als je - net uit de pampers - je al gaat gedragen als een volwassen vrouw. 

Dit schrijf ik niet omdat het wettelijk verboden is, maar beseft u zelf wel, TO wat dertien jaar is? En zou u zelf uw (eventuele) dochter al in een verhouding met een 18-jarige gast willen zien? 
Zeg haar dat je zoon misschien morgen op haar is uitgekeken, dat zoiets zijn recht is, maar dat zij dan met een gebroken hart achterblijft. Want dat dit echt jouw toekomstige schoondochter gaat worden, dat kan ik moeilijk geloven.

Ik ben overtuigd van uw goede bedoelingen, maar soms is 'neen' zeggen, het beste wat een mens kan doen!

Niet direct antwoord op je vraag maar wat trekt je zoon in dit meisje aan? Terugdenkend aan mijn eigen jeugd snap ik het vanuit haar wel. Ik had zo'n jongen van 18 ook wel interessant gevonden. Maar hij is (bijna) klaar met de middelbare school, gaat aan een vervolgopleiding beginnen of doet die al, mag autorijden en alcohol drinken terwijl zij net op de middelbare school zit. Dat is toch vreselijk kinderachtig allemaal? Ongeacht of je het moet toestaan, lijkt het me toch niet dat dit een lang leven beschoren is.

Alleen de op gelezen, maar los van het leeftijdsverschil zou ik me ook iets terughoudender opsteller mbt het faciliteren/vast weekend logeren. Je bedoelt het vast goed maar ze kennen elkaar pas net, waarom meng je je al zo in hun familiedynamiek? Dat legt ook druknop het meisje en ook op je zoon.

verbieden kan je een 18 jarige niets.  Wel adviseren. En in jouw huis gelden jouw regels 

mijn advies zou zijn maak van de relatie een vriendschap.  En onthoud; blijf tot haar 16e raak je haar niet aan. Gewoon niet.  Leg uit waarom. 
en nee ze blijft ook niet bij jullie slapen 
Maar betekent niet dat je niet een goede vriendschap kan hebben met iemand van een andere leeftijd.  En als zij 16 is en jullie zijn nog steeds geïnteresseerd in elkaar dan is dit wellicht de liefde van en voor je hele leven.  En in dat geval maakt 3 jaar echt niets uit.  

Mijn dochter is 13, dat is echt wel heel wat anders dan 18!!
Kan me voorstellen dat ze het interessant vindt, maar adviseer hem geen relatie met het meisje aan te gaan. Het meisje is kwetsbaar, gezien haar familie situatie.
En stel als het misgaat en dat meisje draait volkomen om en stelt jouw zoon in een kwaad daglicht? Ook voor zijn eigen bescherming moet hij dit niet willen.
Straks is zij 14 en hij 19. Loopt het fout dan is hij strafbaar omdat hij met een minderjarig meisje een relatie heeft. 
Nu is het 6 weken, snel kappen en door... Als het ware liefde is komen ze elkaar over 5 jaar wel weer tegen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.