Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Oud en nieuw - kind wil naar vriendin

dochter van 11 is met een rotvaart de puberteit ingedoken en niks is meer goed. De spanning is om te snijden vaak en dat maakt me enorm onzeker. 
Oud en nieuw vieren we bij mijn ouders en blijven daar ook slapen. Maar dochter wil niet mee, die vind er geen zak aan en wil naar een vriendinnetje. 
Ik vind het eigenlijk wel best, begrijp ik het wel, maar ergens voelt het ook niet oké. Ze is nog zo jong… 

Hebben jullie wijze raad? 


Ken je het vriendinnetje en haar ouders goed?  

Lijkt mij fijner dat ze ergens is waar ze het naar haar zin heeft dan bij opa en oma met een nukkig gezicht. 

Lekker laten gaan. Er komen nog zoveel dagen dat ze echt "moet". En stel je zelf eens voor dat jij de hele avond opgescheept zit met mensen die zo'n 30 jaar jonger zijn dan jij. Dus 5 zoals jouw dochter, en je moet dan de hele avond gezellig meedoen met wat zij leuk vinden. 

Wat is specifiek de reden dat het niet ok voelt? 

Waarom vieren jullie het dan daar ?

Frietspeciaal

Frietspeciaal

24-12-2022 om 19:50 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 24-12-2022 om 19:40:

Wat is specifiek de reden dat het niet ok voelt?

Ik ben zat van haar nukken de hele tijd en heb eigenlijk geen zin om haar weer haar zin te geven. Maar ik realiseer me dat dat niet perse een goede reden is. Daarbij vind ik haar echt heel jong om al niet thuis te zijn met oud en nieuw. ‘Vroeger’ mochten wij pas met 16 ofzo niet thuis zijn. Ook geen goede reden 😂

Als jij een goed gevoel hebt bij dat vriendinnetje en haar moeder, geen probleem.

Ik zie het probleem niet. Als die vriendin niet uit een problematisch gezin komt, zou ik mijn kind daar zo heen laten gaan. En haar haar zin geven? Je kunt het ook omdraaien: jij hebt een rustige avond zonder nukkige puber! 

Frietspeciaal

Frietspeciaal

24-12-2022 om 19:59 Topicstarter

ja… zo voelt het wel. Geen nukkige puber om me heen. 
nou zit ik zelf helemaal niet lekker in m’n vel (depressie) en vind bij mijn gezin zijn heel moeilijk. Dus ik ben ook bang dat ik haar te makkelijk laat gaan omdat ik zelf gewoon geen zin heb om bij ze te zijn. Dus dat is iig eentje minder. 

Hoe gezellig wordt het bij je ouders als je haar niet laat gaan en is het dat je waard?

Als ze welkom is bij dat vriendinnetje dan zou ik haar laten gaan.

Neem contact op met de ouders van het vriendinnetje om kort te sluiten dat ze echt welkom is. Zo ja, lekker laten gaan.

Meiden puberen soms al op jonge leeftijd. Ik zou dit toestaan en nadenken wat je echt belangrijk vindt om te begrenzen en wat niet.

Sterkte met je depressie.

Roos55 schreef op 24-12-2022 om 19:46:

Waarom vieren jullie het dan daar ?

Waarom niet het gezellig bij jezelf thuis maken

Of bij de ouders van vriendin ? Weten haar ouders dat jou dochter wil komen ?

Frietspeciaal

Frietspeciaal

24-12-2022 om 20:25 Topicstarter

Roos55 schreef op 24-12-2022 om 20:04:

[..]

Waarom niet het gezellig bij jezelf thuis maken

Of bij de ouders van vriendin ? Weten haar ouders dat jou dochter wil komen ?

Omdat man en andere kids het graag bij hen willen vieren. Er komen nog meer broers en zussen dus veel gezelligheid. Met mij is het even niet zo gezellig dus ik gun hen ook die gezelligheid wel. Thuis met eigen gezin zie ik niet zitten en bij wildvreemde ouders van vriendinnetje ook niet. 


dochter heeft nog geen concreet plan, dat gaat ze maken. Ik ken de ouders dus ook nog niet. Het zijn nieuwe vriendinnen sinds begin van dit schooljaar (brugklas)

Frietspeciaal

Frietspeciaal

24-12-2022 om 20:27 Topicstarter

ik merk dat de bevestiging hier dat het gewoon oké is als een kind niet thuis is met oud en nieuw me erg helpt. Ik doe graag wat ‘hoort’ en dat maakt me onzeker. Word ook aan gewerkt in therapie hoor, is geen onbekend item. Maar in dit geval is ook alles nieuw qua opvoeden van een puber. 

Zijn er dan ook neven en nichten? 
Ik zou mijn 11 jarige trouwens wel gewoon nog meenemen
Maar misschien ben ik ouderwets of rigide

Ik zou het goed vinden mits met die moeder overlegd dat ze gewoon binnen zitten. Ja om 12 u wel ff naar buiten maar daarna weer naar binnen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.