Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puberdame fietsen in het donker

Mijn dochter van 13,5 mocht gisteravond van mij om half 8 naar huis fietsen. 900 meter langs goed verlichte straten, geen open stukken langs weilanden oid. Meisje waar ze was, is net zo oud en had dat niet gemogen. We wonen in een dorp met 15000 inwoners ongeveer. Zou dit bij jullie mogen?


Ja hoor. En al helemaal 900 meter. Ik bedoel waar hebben we het over, 6x trappen en je bent er. En nog goed verlicht ook. Je kan ook teveel helicopteren. 

Ik snap best dat het in sommige plaatsen te gevaarlijk is door de buurt maar wat ik in de OP lees lijkt me het geen enkel probleem. 

Hier in de stad zou dochter dat ook mogen. Goed verlicht en nog genoeg mensen op straat op dat tijdstip als er iets zou gebeuren.

TineWinkel schreef op 13-11-2023 om 18:04:

[..]

Opgehaald worden?

Ze is 13,5. Geen 6. Onzin om op die leeftijd nog op te halen, zeker zo dichtbij. Als het nou met bakken uit de hemel zou regenen.

Facy66 schreef op 13-11-2023 om 18:36:

No way, als mijn kind zo oud zou zijn dan zou dit echt niet mogen. Zeker niet als mijn kind een meisje was geweest in plaats van een jongen. Dan zou ik hem wel gewoon ophalen als het donker is. Zou nog extra fijn ook zijn voor hem met dit vieze regenachtige weer. Daar hoeft hij echt niet doorheen te fietsen van mij.

En vanaf welke leeftijd mag het dan wel? Je wil toch ook dat je kind zelfstandig wordt? En geen sneeuwvlokje.

Het is nog geen km en goed verlicht..

Overigens maakt het niet veel uit of je een jongen of meisje bent, iemand die echt kwaad wil doen pakt je toch wel. 

en dan verbaasd zijn dat kinderen en volwassenen te weinig bewegen. Het gaat juist om dit gewone beweging dat we tekort komen en niet het sporten.

Ja hoor, mocht gewoon. Dorp van soortgelijke grootte. En wel verder dan 900 meter ook. Ook als het regende. 

ja dat mag hier. Natuurlijk liever altijd dat je samen met iemand fietst maar ik kan mijn puberdochters in de winter geen avondklok van 17:30 geven omdat het dan al donker wordt

Ja. Binnen het eigen dorp zou ik dat prima vinden. Ik vind dat ook horen bij zelfstandigheid. Als de politie waarschuwt voor bepaalde plekken of er veel onrust is, vind ik het wat anders.
19.30 zijn er ook nog genoeg mensen die de hond uitlaten, van/naar sporttraining gaan, van/naar vrienden gaan. 
Wij wonen in een heel klein dorpje met maar 1000 inwoners. Het dichtstbijzijnde dorp is wel zo'n 4-5 km, andere dorpen nog verder.

Facy66 schreef op 13-11-2023 om 18:36:

No way, als mijn kind zo oud zou zijn dan zou dit echt niet mogen. Zeker niet als mijn kind een meisje was geweest in plaats van een jongen. Dan zou ik hem wel gewoon ophalen als het donker is. Zou nog extra fijn ook zijn voor hem met dit vieze regenachtige weer. Daar hoeft hij echt niet doorheen te fietsen van mij.

Dan gaat hij bijna naar de middelbare! 

Als je daar nog iedere dag als het weer een beetje tegen zit wordt gebracht, dan heb je wel de lachers op je hand.  Buitenbeentje zijn omdat het moeder het zielig vindt dat je moet fietsen is dat wat je wilt voor je kind? 

Netherfield

Netherfield

13-11-2023 om 19:30 Topicstarter

Om half 8 zijn hier nog voldoende mensen op straat. En ze fietst nogal hard, hahaha. Vanaf 21:00 zou ik haar gaan halen, of als ze zelf niet durft. Naar sport moeten ze langs een bos waar wel eens iemand overvallen is. En er woont een zwerver in het bos. Naar sport breng ik haar en haar zus als het donker is, maar vooral omdat zus van 15 niet durft. 

_Audrey schreef op 13-11-2023 om 17:54:

Absoluut niet. Er gebeurt hier teveel rottigheid, ook op goedverlichte fietspaden en straten. Ik denk dat je in de polder tussen de weilanden veiliger bent.

Mwah dat zou ik niet direct zeggen. Meisje die ik ken liep in de polder haar hond uit te laten toen er een busje langs kwam, omdraaide en het meisje aanvielen en geslagen hebben. Dus zo veilig is het in de polder ook niet.

Zou zelfs zeggen dat het in bewoond gebied veiliger is omdat er eerder getuigen zijn.

Maar ja ik zou ze wel laten fietsen. Zeker in dat gebied.

Onze dochter (16) fiets ‘s avonds na sport of bijbaantje ook alleen terug naar het dorp waar wij wonen (8 km). Ik ben veel alleen en heb nog jonge kinderen ook dus kan ‘s avonds niet altijd weg, dan zou dochter amper een sociaal leven kunnen hebben als ze dat niet mocht. Ze heeft een elektrische fiets dus kan in 20 minuten thuis zijn, waarvan de laatste 10 minuten vrij ‘donker’ zijn (eerste 10 minuten sowieso nog stad en goed verlicht).

Ik ben echt een zeikerd met alleen fietsen maar in het dorp zou mijn dochter van 16 wel om 19.30 mogen fietsen.  
Naar haar werk breng ik haar wel nu het zo vroeg donker is.  Dat is vroeger maar ze moet dan door een bos en langs een truckersparkeerplaats. 

Op die leeftijd fietsten we zelf naar de hockeytraining en kwam er een ouder om om 21 mee terug te fietsen met de groep. 

ik kreeg vroeger pepperspray van mijn vader. Voelde me een stuk veiliger of ik nu fietste langs verlaten weilanden of door de stad. Mijn kinderen krijgen dat ook als ik denk dat ze het nodig gaan hebben. Ik heb het nooit gebruikt en nu ik moeder ben niet meer nodig. Niemand gaat een moeder lastig vallen is mijn gevoel en ervaring. Bovendien ben ik ook niet meer een mooie jonge vrouw, zal er ook mee te maken hebben

Moederkareltje schreef op 13-11-2023 om 20:00:

ik kreeg vroeger pepperspray van mijn vader. Voelde me een stuk veiliger of ik nu fietste langs verlaten weilanden of door de stad. Mijn kinderen krijgen dat ook als ik denk dat ze het nodig gaan hebben. Ik heb het nooit gebruikt en nu ik moeder ben niet meer nodig. Niemand gaat een moeder lastig vallen is mijn gevoel en ervaring. Bovendien ben ik ook niet meer een mooie jonge vrouw, zal er ook mee te maken hebben 


Pepperspray is strafbaar en de boetes zijn niet mals.  Het valt onder de wapen- en munitiewet. Je kan beter "verdedigingsspray" of haarlak meegeven dat mag wel.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.