Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Terug betalen


Ik vraag nooit geld terug als ik iemand iets geleend heb. Als het niet terugkomt weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb en leen geen tweede keer.

oeps, dat vind ik wel weer heel drastisch. Ik vergeet best wel eens wat, maar ik begrijp dat ik dan gelijk heel fout ben? Jammer hoor.

Zelf zou ik 1x een vriendelijk appje sturen aan nichtje, zo in de trant van ArianneH. En als ik t dan niet terug zou krijgen, dan weet ik iets meer over het vlees in mijn kuip.

TineWinkel schreef op 31-08-2023 om 13:39:

Ik vraag nooit geld terug als ik iemand iets geleend heb. Als het niet terugkomt weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb en leen geen tweede keer.

oeps, dat vind ik wel weer heel drastisch. Ik vergeet best wel eens wat, maar ik begrijp dat ik dan gelijk heel fout ben? Jammer hoor.

Zelf zou ik 1x een vriendelijk appje sturen aan nichtje, zo in de trant van ArianneH. En als ik t dan niet terug zou krijgen, dan weet ik iets meer over het vlees in mijn kuip.

Nee hoor, je bent dan zeker niet "fout". Ik weet dat je dan een vergeetachtig type bent, meer niet. Ik heb geen zin om achter geld aan te leuren. Tine is gewoon leuk en aardig, weet zelf ook dat ze vergeetachtig is en dus misschien even een notitie moet maken als ze geld leent. Of ze vergeet ook weer dat ze die notitie moet maken. En weet je, waarschijnlijk leen ik je bij nood weer geld en vraag het weer niet terug. 

Of nichtje heeft tegen haar moeder gezegd dat ze het terugbetaald heeft. TO heeft niets meer laten horen, dus het zal wel kloppen en schoonzus denkt dat het alsnog netjes is afgehandeld. 
Wat een hoop invullingen zonder iets rechtstreeks te vragen.
Overigens zou ik nichtje ook gewoon een tikkie gestuurd hebben, simpel. En dat zou ik nu na 5 mnd overigens ook nog doen. Zo leert ze de betekenis van lenen niet.

TineWinkel schreef op 31-08-2023 om 13:39:

Ik vraag nooit geld terug als ik iemand iets geleend heb. Als het niet terugkomt weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb en leen geen tweede keer.

oeps, dat vind ik wel weer heel drastisch. Ik vergeet best wel eens wat, maar ik begrijp dat ik dan gelijk heel fout ben? Jammer hoor.

Zelf zou ik 1x een vriendelijk appje sturen aan nichtje, zo in de trant van ArianneH. En als ik t dan niet terug zou krijgen, dan weet ik iets meer over het vlees in mijn kuip.

Geen tweede keer lenen: vind je dat een drastische maatregel?

Als je best weleens wat vergeet, waaronder geleend geld terugbetalen, vind ik dat toch wel behoorlijk fout hoor. Dat weet je toch van jezelf, dus dan zorg je er toch voor dat het niet kan gebeuren? Schrijf het op, stuur jezelf een mail, vraag of Piet meteen een tikkie stuurt, zeg tegen je vriend dat hij moet meehelpen onthouden, doe er gewoon iets aan. Heel veel mensen vinden het vervelend om erom te moeten vragen, helemaal als het om een kleiner bedrag gaat.

Moxxie schreef op 31-08-2023 om 19:29:

Als je best weleens wat vergeet, waaronder geleend geld terugbetalen, vind ik dat toch wel behoorlijk fout hoor. Dat weet je toch van jezelf, dus dan zorg je er toch voor dat het niet kan gebeuren? Schrijf het op, stuur jezelf een mail, vraag of Piet meteen een tikkie stuurt, zeg tegen je vriend dat hij moet meehelpen onthouden, doe er gewoon iets aan. Heel veel mensen vinden het vervelend om erom te moeten vragen, helemaal als het om een kleiner bedrag gaat.

Ik vind dat de waarheid ergens in het midden ligt. Je hoeft niet onachtzaam te zijn en je hoort geleende spullen netjes terug te geven. Maar er is wat mij betreft ook geen man overboord als je dat per ongeluk in allerlei drukte een keer over het hoofd ziet. Een keer vergeten is wat anders dan stelselmatig niet bezig zijn met de uitwerking van jouw gedrag op anderen.

Moxxie schreef op 31-08-2023 om 19:29:

Als je best weleens wat vergeet, waaronder geleend geld terugbetalen, vind ik dat toch wel behoorlijk fout hoor. Dat weet je toch van jezelf, dus dan zorg je er toch voor dat het niet kan gebeuren? Schrijf het op, stuur jezelf een mail, vraag of Piet meteen een tikkie stuurt, zeg tegen je vriend dat hij moet meehelpen onthouden, doe er gewoon iets aan. Heel veel mensen vinden het vervelend om erom te moeten vragen, helemaal als het om een kleiner bedrag gaat.

Precies! 

Ik betaal 9 van de 10 keer alles netjes direct terug, maar een heel enkele keer slipt er wel eens iets tussendoor. Daarom zeg ik altijd tegen degene die iets voorschiet dat hij of direct een tikkie moet sturen, of aan de bel moet trekken als het erop lijkt dat ik het ben vergeten. En dat ik liever heb dat iemand erom vraagt, dan dat ze denken dat ik een wanbetaler ben. Op die manier voelt iemand zich ook niet bezwaard om te zeggen 'hé dymo, ik krijg nog geld van je'. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.