Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zorgmelding door politie?


Kimdekim schreef op 09-04-2023 om 10:20:

[..]

De politie zei: volgende keer ons bellen als er mensen niet weg willen, ik zei of mij bellen want je weet toch dat dat kan?

En wat was haar antwoord? Was ze bang van die jongens die niet weg wilden?

Ik denk ook niet dat je verder iets zult horen van die melding. Wel zou ik inderdaad een goed gesprek met dochter voeren. Komt allemaal een beetje naïef over.

Mijn jongste was 16 toen hij zijn verjaardag thuis wilde vieren met vrienden/vriendinnen. Of ik bij een vriendin wilde gaan slapen.
Prima maar je houdt het fatsoenlijk. Hem ook gezegd dat ik mijn 06 had achtergelaten bij de buren en de buren op het hart gedrukt om mij te bellen als er "gekke" dingen gaande waren.
Ik had altijd al goed contact met deze buren. 
Later hoorde ik terug dat zij niets van het feestje gemerkt hadden. 

Zo heb ik hem steeds een stukje meer vrijheid kunnen geven. 

Als ik jou zo hoor TO had het nog veel slechter af kunnen lopen. Daar zou ik met dochter nog wel een goed gesprek aan wagen. 

Het klinkt niet per se als een onverantwoordelijk meisje, wel als een inschattingsfout van de ouders. Zeker vwb alcohol en dat in een groep; dat moet je niet faciliteren. Maar goed, ik denk ook verder niet dat er schokkende gevolgen aanzitten. 

Kimdekim schreef op 09-04-2023 om 10:19:

[..]

Mijn dochter had ook alcohol meegenomen dus daar kan ik wel iets aan doen. Deze kwam namelijk uit mijn huis en ik wist dat ze de fles mee zou nemen.

Ouders waren inderdaad ver weg. Die zullen hier ook wel van geschrokken zijn.

Jij laat je dochter van 15 naar een feestje gaan; je weet dat er geen ouders zijn en de vriendin alleen is en dat er nog eens 6 jongens komen? En je vind het doodnormaal dat ze een fles met een alcoholische inhoud meeneemt?

Sorry, maar dit is echt vragen om problemen. Hier snap ik echt niets van.

Pippeltje schreef op 09-04-2023 om 11:21:

[..]

Jij laat je dochter van 15 naar een feestje gaan; je weet dat er geen ouders zijn en de vriendin alleen is en dat er nog eens 6 jongens komen? En je vind het doodnormaal dat ze een fles met een alcoholische inhoud meeneemt?

Sorry, maar dit is echt vragen om problemen. Hier snap ik echt niets van.

Precies dit

hier alleen maar feestjes met alcohol, ik hoor niet anders. Ouders zijn dan wel thuis. Maar flink veel sterke flessen drank. Mijn dochter drinkt 1 glaasje en wilt niet meer, maar de meeste jongeren drinken behoorlijk veel. Gisteren hoorde ik nog een jongen die zo een fles Bacardi leeg dronk. En dochter komt niet bij eenzelfde vriendengroep, maar meerder verschillende groepen en feestjes zeg maar, dus het is ook niet een bepaald vriendengroepje die dit doet.

Kikki39 schreef op 09-04-2023 om 11:33:

hier alleen maar feestjes met alcohol, ik hoor niet anders. Ouders zijn dan wel thuis. Maar flink veel sterke flessen drank. Mijn dochter drinkt 1 glaasje en wilt niet meer, maar de meeste jongeren drinken behoorlijk veel. Gisteren hoorde ik nog een jongen die zo een fles Bacardi leeg dronk. En dochter komt niet bij eenzelfde vriendengroep, maar meerder verschillende groepen en feestjes zeg maar, dus het is ook niet een bepaald vriendengroepje die dit doet.

Als je alles toelaat onder het mom van ze doen het anders stiekem toch wel dan krijg je dit er ook van. Samen drinken is oké toch, is toch maar een glaasje. Drank is tegenwoordig zo erg genormaliseerd terwijl dat nog vele malen gevaarlijker is dan bijv een jointje. Een glas sterke drank kan al verkeerd aflopen. Je verliest gewoon je bewustzijn en daar begint alle ellende. 

dus je bedoeld dat de jongeren geen glaasje sterke drank meer mogen drinken? Mijn dochter drinkt trouwens een flesje bier.

Vroeger toen ik 13 jaar was dronken wij ook vanalles door elkaar, iedereen deed dat ook met het uitgaan. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het verkeerd afliep. Maar ik ben het er ook niet mee eens dat dochter nu maar vanalles gaat drinken, maar zij doet dat ook niet en een biertje vind ik prima.

Max88 schreef op 09-04-2023 om 11:14:

Het klinkt niet per se als een onverantwoordelijk meisje, wel als een inschattingsfout van de ouders. Zeker vwb alcohol en dat in een groep; dat moet je niet faciliteren. Maar goed, ik denk ook verder niet dat er schokkende gevolgen aanzitten.

Dat denk ik ook maar zet een paar pubers samen dan is het niet stoer is om verantwoordelijk te zijn. En dan ook vier onbekenden die onuitgenodigd meekomen: zet die er maar eens uit, als puber. Als puber wil je natuurlijk de politie niet bellen omdat je niet de naam wil hebben dat je feestje uit de hand is gelopen en dat je het niet alleen af kan en dat het zo erg is dat de politie moet komen. Dat laatste is ook richting de ouders geen hele leuke boodschap. Dat is best een volwassen opdracht.

Kikki39 schreef op 09-04-2023 om 11:33:

hier alleen maar feestjes met alcohol, ik hoor niet anders. Ouders zijn dan wel thuis. Maar flink veel sterke flessen drank. Mijn dochter drinkt 1 glaasje en wilt niet meer, maar de meeste jongeren drinken behoorlijk veel. Gisteren hoorde ik nog een jongen die zo een fles Bacardi leeg dronk. En dochter komt niet bij eenzelfde vriendengroep, maar meerder verschillende groepen en feestjes zeg maar, dus het is ook niet een bepaald vriendengroepje die dit doet.

Een hele fles Bacardi, toe maar. En jij doet mee aan die verhalen? Ik geloof er geen klap van. Tenzij iemand erbij vertelt dat ie meteen door kon naar de seh. Daar hebben ze het druk zat met dit soort kinderen. Hoef je toch niet goed te vinden onder het mom van 'Ze doen het anders toch wel stiekem'?

waar zeg ik dat ze het anders toch wel stiekem doen? Wat vind ik goed?

Hele fles zal wel overdreven zijn, maar wel flink veel, alles kwam er ook meteen uit. 

EmmaT schreef op 09-04-2023 om 11:49:

[..]

Een hele fles Bacardi, toe maar. En jij doet mee aan die verhalen? Ik geloof er geen klap van. Tenzij iemand erbij vertelt dat ie meteen door kon naar de seh. Daar hebben ze het druk zat met dit soort kinderen. Hoef je toch niet goed te vinden onder het mom van 'Ze doen het anders toch wel stiekem'?

De verhalen van de twee pubers hier gaan ook over drinken in het park reizen met school (kamp), stiekeme feestjes met vooral sterke drank om zo snel mogelijk dronken te worden. En ook verhalen over alcoholvergiftiging en maag leegpompen op de seh.

Pippeltje schreef op 09-04-2023 om 11:21:

[..]

Jij laat je dochter van 15 naar een feestje gaan; je weet dat er geen ouders zijn en de vriendin alleen is en dat er nog eens 6 jongens komen? En je vind het doodnormaal dat ze een fles met een alcoholische inhoud meeneemt?

Sorry, maar dit is echt vragen om problemen. Hier snap ik echt niets van.

Eens dus niet vreemd dat er een melding is gedaan. 

Ik begrijp ook echt niet dat je een kind alcohol laat drinken.


Kikki39 schreef op 09-04-2023 om 11:53:

waar zeg ik dat ze het anders toch wel stiekem doen? Wat vind ik goed?

Hele fles zal wel overdreven zijn, maar wel flink veel, alles kwam er ook meteen uit.

Dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben. Waar ik opgroeide in de jaren '70 werd ook stevig gedronken door de 'jeugd' van rond de 15 jaar. Het was niet altijd leuk en vaak ook schadelijk. Ook veel sterke verhalen die als broodjes aap rondgingen. Goed dat er nu meer voorlichting is en goed dat de politie ingrijpt bij dit soort feestjes. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.