Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Kind in auto laten rijden


Aiden schreef op 23-10-2022 om 13:12:

[..]

De opgetelde kosten daarvan, plus verzekering, motorrijtuigenbelasting en afschrijving zijn waarschijnlijk stukken meer dan 1 of 2 x verlies van no claim en je kind zit in een veiligere auto.

Maar evengoed kan kind dan geen kilometers maken als ze alleen de auto kunnen pakken als de ouders m zelf niet nodig hebben. 

redbulletje schreef op 23-10-2022 om 13:35:

[..]

Maar evengoed kan kind dan geen kilometers maken als ze alleen de auto kunnen pakken als de ouders m zelf niet nodig hebben.

TS heeft het daar helemaal niet over. Vaak ga je toch ook samen naar opa/oma, naar sport, boodschappen doen etc. 

redbulletje schreef op 23-10-2022 om 13:35:

[..]

Maar evengoed kan kind dan geen kilometers maken als ze alleen de auto kunnen pakken als de ouders m zelf niet nodig hebben.

Je hebt toch lang niet de hele dag de auto nodig? Doorgaans gaan ouders overdag naar werk en kinderen naar school/studie/stage. Als student is OV gratis dus dan is het niet rendabel om met de auto te gaan. Bovendien is een auto best duur voor een student, ook qua verzekering, onderhoud, brandstof etc. Sport of naar vrienden kan dan in de avonden of het weekend. Uiteraard overleg je dat met elkaar. Maar jij stelt het net alsof een eigen auto noodzakelijk is zodra je een rijbewijs hebt en dat is natuurlijk echt onzin.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

23-10-2022 om 15:17

Aiden schreef op 23-10-2022 om 13:10:

Oja laat je kind in een barrel rijden, dát is veilig.

De tijd van wrak-van-de-weg ligt 20 jaar achter ons. 
Het woord 'barrel' is in overdrachtelijke zin bedoeld.
(veilig, stevig, maar met de nodige deuken of krassen er al vast in)

Hier een dochter die op haar 17e haar rijbewijs haalde. Ik moest er nog wat maanden naast zitten. Ze reed toen al prima, dus ik heb haar op haar 18e verjaardag vol vertrouwen mijn auto meegegeven. Als ik binnenkort op reis ga, krijgt zij de auto 2 weken mee, maar dan moet ze me wel van Schiphol halen als ik terugkom. Schade is verzekerd, eventuele boetes mag ze zelf betalen. Een lege tank stel ik niet op prijs en dat weet ze.

Dymo schreef op 24-10-2022 om 18:58:

Hier een dochter die op haar 17e haar rijbewijs haalde. Ik moest er nog wat maanden naast zitten. Ze reed toen al prima, dus ik heb haar op haar 18e verjaardag vol vertrouwen mijn auto meegegeven. Als ik binnenkort op reis ga, krijgt zij de auto 2 weken mee, maar dan moet ze me wel van Schiphol halen als ik terugkom. Schade is verzekerd, eventuele boetes mag ze zelf betalen. Een lege tank stel ik niet op prijs en dat weet ze.

Waarom niet de trein, al is het maar een deel?

Omdat ik midden in de nacht terugkom en omdat zij in de tussentijd moet verhuizen. 

Dymo schreef op 24-10-2022 om 23:06:

Omdat ik midden in de nacht terugkom en omdat zij in de tussentijd moet verhuizen.

Ik snap dat ze de auto mag maar ik snap nooit waarom zoveel mensen altijd maar ophalen en wegbrengen op schiphol. De trein stopt onder de aankomsthal. 

Aiden schreef op 25-10-2022 om 08:21:

[..]

Ik snap dat ze de auto mag maar ik snap nooit waarom zoveel mensen altijd maar ophalen en wegbrengen op schiphol. De trein stopt onder de aankomsthal.

Ja, maar je komt daarna niet overal meer thuis. Tussen 4 en 6 rijden de treinen 1 vast rondje in de randstad en niet daar buiten.

Dit is een typisch randstedelijke verwend met ov opmerking.

Aiden schreef op 25-10-2022 om 08:21:

[..]

Ik snap dat ze de auto mag maar ik snap nooit waarom zoveel mensen altijd maar ophalen en wegbrengen op schiphol. De trein stopt onder de aankomsthal.

Toen onze dochter naar de ander kant van de wereld ging, zijn we wel met de trein gegaan. Nachtje in een hotel vlakbij en we waren zeker dat ze op tijd op het vliegveld was.

Ophalen hebben we we wel met de auto gedaan. We wisten dat ze compleet gesloopt zou zijn bij aankomst en dan wilden we haar de treinreis met diverse overstappen niet aandoen.

Ysenda schreef op 25-10-2022 om 08:25:

[..]

Ja, maar je komt daarna niet overal meer thuis. Tussen 4 en 6 rijden de treinen 1 vast rondje in de randstad en niet daar buiten.

Dit is een typisch randstedelijke verwend met ov opmerking.

Inderdaad. Ze wil vast ook dat we belasting betalen per gereden kilometer. Lekker makkelijk als je in het westen woont ipv op het platteland waar je al ver moet rijden om überhaupt ergens te komen en waar weinig ov rijdt. 

Heen ga ik wel met de trein, maar terug zou ik 3 uur op Schiphol moeten wachten tot er een trein richting mijn woonplaats gaat. 

Ysenda schreef op 25-10-2022 om 08:25:

[..]

Ja, maar je komt daarna niet overal meer thuis. Tussen 4 en 6 rijden de treinen 1 vast rondje in de randstad en niet daar buiten.

Dit is een typisch randstedelijke verwend met ov opmerking.

Je kunt elkaar ook tegemoet rijden toch? 

Dymo schreef op 25-10-2022 om 08:54:

Heen ga ik wel met de trein, maar terug zou ik 3 uur op Schiphol moeten wachten tot er een trein richting mijn woonplaats gaat.

Typisch buiten-randstedelijke opmerking. Je kunt een eind komen met de trein. 

Aiden schreef op 25-10-2022 om 13:27:

[..]

Typisch buiten-randstedelijke opmerking. Je kunt een eind komen met de trein.

Niet als hij niet rijdt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.