Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Is Nederland een rechtstaat?


Leen13

Leen13

07-10-2014 om 13:17 Topicstarter

cijfers justitie

Er zouden ook cijfers moeten zijn over de kosten bij justitie vanwege de kosten voor de Raad voor de Kinderbescherming, de kosten van raadsonderzoeken en procedures, de kosten van de kinderrechter met aanhangende kosten van griffie en logistiek.

https://www.kinderbescherming.nl/over_de_raad/feiten_en_cijfers/

Kan ik niet vinden.
Maar naast die anderhalf miljard is er dus ook nog een pot geld bij justitie waar de kosten zouden kunnen dalen als we nou eens ophouden met die onproductieve en schadelijke opsporingsmethoden, straf en toezicht waar hulp geboden is. En evengoed straf en toezicht waar hulp al geboden wordt.
Dwanghulp maakt meer kapot dan je lief is.

In uitzonderlijke gevallen kan het best nodig zijn maar door alle gezinnen daarvan doelwit te maken is het onnodig duur en onnodig beschadigend.

Maatschappelijke kosten van kindermishandeling

https://www.ncj.nl/programmalijn-kennis/richtlijnen/jgzrichtlijnenwebsite/details-richtlijn/?richtlijn=12&rlpag=818:

De gevolgen van kindermishandeling zijn enorm groot en hebben invloed op het individu, op gezinnen, op volgende generaties en op de maatschappij. Naast het vele leed kost kindermishandeling de samenleving miljoenen euro’s per jaar. Als de JGZ ook maar een fractie ervan zou kunnen voorkomen, zou het totale budget van preventie (2 % van het gezondheidszorg budget) terugverdiend worden.

Tabel 2.1: Directe kosten tengevolge van kindermishandeling (Meerding, 2005).
Zorgverlening Kosten in miljoen euro’s
Medische somatische zorg 3,2
Medische psychische zorg 47-82
Jeugdhulpverlening Ruim 13
Justitiële jeugdzorg (gezinsvoogdij, ondertoezichtstelling, Raad voor de Kinderbescherming) 112

Tabel 2.2: Indirecte kosten en kosten op langere termijn ten gevolge van kindermishandeling.
Indirecte kosten Kosten in miljoen euro’s
Speciaal onderwijs 114
Medische zorg op langere termijn 145
(Jeugd)criminaliteit 530
Verminderde economische productiviteit onbekend
Immateriële kosten van menselijk lijden onbekend

AnneJ

Je vraag was of er een rechtsstaat is in Nederland. Het verhaal dat je aanhaalt van Karin Melis laat zien dat er in elk geval iets van een rechtsstaat is: een rechter die oordeelt en die ook tegen jeugdzorg etc. in kan oordelen.

Veel ernstiger is, dat alle hulpverleners die nauwkeurig alles beschreven en besproken hebben en alle goede-moeder-gevoelens van Karin bij elkaar er in het verhaal zelf geen enkele duidelijkheid zit over de vraag of het probleem nu is opgelost: gaat het kind nu naar school? Misschien is het kind geschrokken van de tranen van moeder en heeft ze bedacht dat er toch iets moet veranderen. Bij haar.

Tsjor

Leen13

Leen13

07-10-2014 om 15:08 Topicstarter

Oorzaak en gevolgdenken

Meesterlijk weer Aandekust. Speciaal onderwijs kost geld en bestaat omdat kinderen mishandeld worden.
Het verwarren van oorzaak en gevolg en het door elkaar halen van categorien kinderen en bovenal: er is een zorg dus er is 'kindermishandeling'.
Dit denken zorgt er voor dat je als ouders niet meer normaal hulp kunt vragen bij psychische problemen, of gewoon een ander karakter van je kind dat botst met de mainstream, omdat je er de boodschap bijkrijgt dat je je kind mishandelt en dat dat zorgt voor grote maatschappelijke problemen en kosten.

Dat hele circus heeft nog nooit de cijfers van kindermishandeling kunnen laten dalen vanwege dit gebrek aan realistisch inzicht en kennis.

Staaltje criminalisering van ouders en kinderen.

Leen13

Leen13

07-10-2014 om 15:13 Topicstarter

kosten voorkomen

Je kunt kosten voorkomen door de regie bij de ouders te laten en ouders serieus te nemen.
Het had de gemeenschap tonnen aan euro's gescheeld aan bemoeienis van schadelijke hulpverlening en justitie als mijn vraag over mijn kinderen gewoon serieus was genomen en iemand mij had uitgelegd wat er aan de hand kon zijn.
Mijn kinderen zijn niet mishandeld maar hun vader en zijzelf hebben een afwijkend karakter dat botst, dat levert door onbegrip in de omgeving en bij henzelf stress en psychische klachten op, en daar kun je mee leren omgaan en zonodig medisch behandelen.

Als mijn kind een nierziekte blijkt te hebben heb ik het toch ook niet mishandeld?

Leen13

Leen13

07-10-2014 om 15:16 Topicstarter

Inderdaad Tsjor

Wij hadden ook een rechter die dat doorzag. En ik kon me redelijk presenteren.

Ook in het artikel in Trouw staat niet of het allemaal geholpen heeft en of het kind inmiddels weer naar school gaat.
Of het daartoe doet is weer een andere zaak. Sommige kinderen houden het echt niet vol op school en dan zoek je andere oplossingen. Straf valt niet onder het hoofdstuk 'oplossingen'.
Maar we doen alsof dat wel zo is.

Leen13

Leen13

07-10-2014 om 15:25 Topicstarter

Of doof?

Mijn kind is doof geboren, dat is kindermishandeling, en daarvoor heeft het een dovenschool of aangepast regulier onderwijs nodig.
Had ik mijn kind niet mishandeld was het niet doof.
Had ik mijn kind niet mishandeld had het geen autisme.

Ook die dovenschool zit in de cijfers van Aandekust voor speciaal onderwijs. Je wordt gewoon voor de gek gehouden.

Leen13

Leen13

07-10-2014 om 15:28 Topicstarter

vroeguh

Mijn broers kostten mijn moeder veel hoofdbrekens. De enige kosten die de samenleving daaraan had was op een gegeven moment de IVO mavo voor een van mijn broers.
Blij dat dat kindermishandelingscircus toen nog niet bestond, had het allemaal veel meer geld gekost.

Leen13

Leen13

07-10-2014 om 15:37 Topicstarter

80 vraagt niet meer dan 1 op 1 hulpverlening


http://www.youtube.com/watch?v=Uj8g_VtRS2g
In het debat in de balie hoor je de wethouder op een gegeven moment zeggen dat in 80% van de gevallen er gewoon een 1 op 1 relatie is tussen kind/ouders en hulpverlening.
Maar we doen alsof er in 100% van de gevallen er een circus aan hulpverlening en justitie omheen moet komen.
Daar wordt naar toegewerkt in de nieuwe jeugdwet.
En dan gaan de kosten dalen? En de effectiviteit toenemen?
Waarom trappen we daar toch massaal in?

Leen13

Leen13

07-10-2014 om 17:15 Topicstarter

Het oprekken van de definitie van kindermishandeling

https://twitter.com/FeinerReinier/status/519373293254881280

Reinier Feiner
‏@FeinerReinier
@BBespreekbaar: Het steeds oprekken van de definitie van #kindermishandeling in de #jeugdzorg vertroebelt de ernst van 'echte' mishandeling.

Leen13

Leen13

07-10-2014 om 17:24 Topicstarter

Risico taxatie nu ook voor volwassenen

http://www.volkskrant.nl/dossier-kabinet-rutte-ii/burger-wordt-straks-doorgelicht-zoals-profiel-van-crimineel-wordt-opgesteld~a3759563/

Wat de VIR is voor kinderen wordt het Systeem Risico Indicatie (SyRI) voor volwassenen. Met een hoop ruis door vals positieven en negatieven.

ACHT mails van een persoon achter elkaar - dat grenst aan mishandeling van dit forum.

Leen13

Leen13

07-10-2014 om 20:15 Topicstarter

Iedereen heeft eigen sterke kanten

En heb je ze ook gelezen Aandekust?

DokterCorrie

DokterCorrie

07-10-2014 om 20:17

ongeloof?

"Totdat het jezelf overkomt, of je broer, zus, goede vriend of je eigen kinderen. En dan kun jijzelf ook weer niet met je verhaal bij anderen terecht, omdat datzelfde mechanisme van ogen en oren sluiten weer optreedt"

Ik zal niet ontkennen dat jeugdzorg wel eens verkeerde inschattingen maakt, en dat mensen onterecht in de mallemolen van beschuldigingen en onderzoeken terecht komen.

Maar ik ben ervan overtuigd dat de bemoeienis in het merendeel van de gevallen gerechtvaardigd is.

Jaarlijks sterven er nogal wat mensen door fouten van artsen en verplegers, maar daarom zijn we toch ook niet tegen de hele gezondheidszorg?

Leen13

Leen13

07-10-2014 om 20:26 Topicstarter

DokterCorrie

Ik denk dat je verschil moet maken tussen bureau jeugdzorg en de jeugdzorginstellingen die vaak een nuttig doel dienen al wordt daar ook vaak gedreigd en gemeld en laat de hulpverlening soms te wensen over, waar niet.

Mensen laten zich zonder bedreigende procedures ook meestal helpen, als ze zelf de regie maar houden en als het maar om echte hulp gaat en niet om justitie zonder hulp.
De gevallen die ik om me heen zie is, gezinnen met kinderen met autisme, is de juridische touwtrekkerij in de meeste gevallen juist een extra complicerende factor en geen hulp en steun.
En dat neemt op het moment alleen maar toe. Door het aanstellen van dorpsondersteuners, generalisten en ander meldvolk zonder hulpmandaat.

Leen13

Leen13

07-10-2014 om 20:33 Topicstarter

Beoordelen van de effectiviteit

Op grond van het verhaal maak ik een inschatting wat een kind en een gezin nodig heeft. De praktische en deskundige hulp zeg maar, psychiater, speciaal onderwijs, internaat, logeerweekend, schoolwissel.
En dan stel ik de vraag of de rechtzaken en de mogelijk daaropvolgende gezinsvoogd gaat zorgen dat dat kind ook de hulp krijgt die het nodig heeft.
En dan is het antwoord toch teleurstellend.

Iedereen kan zien dat daar hulp nodig is, dat wil niet zeggen dat een rechtzaak en een gezinsvoogd dan geindiceerd zijn.

Aandekust

32 van de 48 postings in dit draadje zijn van AnneJ. En in ongeveer eenderde ervan staat een link die we moeten lezen. Het is inderdaad erg veel van het goede. Het wordt tijd voor een eigen rubriek.

Angela67

Angela67

08-10-2014 om 00:11

Voorstel AnneJ

als je alles wat je over dit onderwerp op het internet vindt en wilt delen, in deze posting blijft zetten, blijft alles mooi bijelkaar staan. Dus geen eigen rubriek, maar wel eigen posting.
gr Angela

geen druppel hulp?

Kosten Pleegouder Vergoeding: € 129.117.456,00

het kost wat, maar dit is wel degelijk hulp. Een kind wordt een veilig thuis geboden, waar hij op adem kan komen. Soms broodnodig!

irritatie

Ik kan me soms een beetje irriteren aan je posts AnneJ.

Je hebt het altijd over hulp en steun aan die arme ouders, maar ik denk dat de focus primair op de kinderen zou moeten liggen.Die kinderen zijn degenen die hulp en steun nodig hebben, niet de ouders die ze verwaarlozen of bloot stellen aan geweld en onveilige situaties.

En soms is het het beste voor een kind om het in een stabiele, vellige omgeving te plaatsen. (Ik ken genoeg pleegouders die een kind et open armen verwelkomen en graag hebben dat het kind dan ook deel uit gaat maken van hun gezin. Dus niet naar 2 jaar weer weg. maar vaak is dat niet aan hen).

Jammer voor de ouders, zeker als de situatie voortkwam uit pure onmacht. Ik begrijp dat dat soms gebeurt, maar dat praat niet goed dat je je kinderen een onveilige of gewelddadige leefsituatie aan doet.

Natuurlijk is het recht om bij je ouders te zijn belangrijk. Maar voor mij telt het recht op een veilige jeugd net iets zwaarder.

vlinder72

vlinder72

08-10-2014 om 10:02

Henk

Ik ben niet AnneJ en ook ik vind dat AnneJ soms wel erg ver gaat in haar hetze tegen Bureau Jeugdzorg maar ze heeft wel een punt.

Bureau Jeugdzorg moet een uiterste middel zijn. Er moet dan echt sprake zijn van mishandeling, verwaarlozing etc. Situaties waarbij het overduidelijk is dat een kind niet langer thuis kan blijven wonen. Bijvoorbeeld drugsverslaafde ouders die kinderen niet langer meer verzorgen. Huis verandert in een zwijnenstal. Overal drugs in huis. Geen eten etc. etc. Ik denk niet dat er dan iemand zal twijfelen dat het beter is dat kinderen (tijdelijk) uit huis te plaatsen om een veilige situatie te creëren.

Wat er nu gebeurt is dat Jeugdzorg alles wil weten. En er blijkbaar ook iets van wil vinden. In theorie worden er x aantal kinderen "mishandelt" dus wil Jeugdzorg al die mishandelingen ook in de boeken hebben staan. Huisartsen vinden dat lang niet altijd nodig. Bijvoorbeeld een overspannen moeder die tegen haar kinderen schreeuwt vraagt zelf om hulp. Huisarts kan dat oplossen door hulp te bieden aan de moeder en geeft tips hoe ze om kan gaan met de kinderen. Buren of familie springen bij met de kinderen en zaak is opgelost. Toch wil Bureau Jeugdzorg ook dit weten. Waarom??? Enkel en alleen om het kunnen registeren? Of willen ze er ook iets van vinden? Dat zorgt er alleen maar voor dat mensen straks niet meer om hulp durven te vragen.

Of als wel iets via het GGZ loopt en de ouders zijn het ergens niet mee eens ook dan loop je het risico dat Bureau Jeugdzorg zich ermee gaat bemoeien. Dat zou niet zo moeten zijn.

Wij moeten als ouders altijd om hulp kunnen vragen zonder het risico te lopen dat Bureau Jeugdzorg zich ermee gaat bemoeien. Of het gaat registreren. Een hulpvraag zou nooit als gevolg moeten hebben dat je kinderen uit huis geplaatst worden. Dat is moet een uiterste middel zijn voor alleen zeer ernstige gevallen. Niet meewerken met Bureau Jeugdzorg terwijl er geen sprake is van ernstige mishandeling is dat in ieder geval niet. En nee, ernstige mishandeling is niet dat je weigert om je kind naar therapie 1 of school A te sturen terwijl jij van mening bent dat therapie 2 of school B beter is. En van AnneJ heb ik begrepen dat dat nu wel kan gebeuren.

Leen13

Leen13

08-10-2014 om 11:33 Topicstarter

Mooi voorbeeld Vlinder

Precies zo'n voorbeeld ken ik van een aantal jaren geleden. Inderdaad met hulp van familie, vriendinnen en buurvrouwen en gesprekken met de huisarts opgelost.
Kinderen hebben belang bij hun ouders. Inmiddels blijkt daar ook sprake van autisme.
Dan wil je dat dat in het gezin geholpen wordt. Anders verplaatst de hulpvraag zich naar het pleeggezin.

Evanlyn

Evanlyn

08-10-2014 om 13:14

pleeggezin

En daar wordt de problematiek nog veel erger. Want als je een autist uit zijn vertrouwde omgeving sleurt, heb je er een enorm probleem bij. Als de ouders al met de handen in het haar zaten, hoe moet dat dan wel niet zijn bij pleegouders die geen enkele ervaring met, of feeling voor het kind hebben en alleen maar algemene opvoedvaardigheden hebben. Dat wordt dus een ramp. En dan gaat het kind zo raar doen dat het zéker uit huis geplaatst moet worden. Dan kan het in een instelling terecht komen, die daar natuurlijk ook niet op toegerust is en met zero tolerance en strenge straffen werkt. En vervolgens wordt het kind op zijn achttiende op straat geschopt, zonder ooit echte hulp te hebben gehad.

Goed bezig hoor. Een stabiele, veilige omgeving.

DokterCorrie,

Hoezo ben je overtuigd? Ken je de 18000 AMK-onderzoeken persoonlijk of heb je de verslagen gelezen, dat je kan roepen dat je overtuigd bent?
Ik ben overtuigd dat de gezinnen, die geconfronteerd werden met valse meldingen, (niet het rook en vuur verhaal maar door beledigd voelende schoolleidingen of getergde exen), door een diep dal gingen en afhankelijk werden van wat er over hen geschreven werd door derden maar wel in staat waren om op eigen kracht uit dat dal te kruipen. Mede uit eigen ervaring, weet ik hoe het is om met man en kinderen onwaarheden naast ons neer te leggen in belang van de rust binnen het gezin en hoe het voelt afhankelijk te zijn van de rapporten van andere scholen om de melding van een oud -schoolleiding te ontkrachten.

Deze groep doe je af als wel eens verkeerde inschattingen. Deze groep bagatelliseer door te roepen dat je overtuigd bent dat de bemoeienissen in de meeste gevallen terecht zijn.
Als ik op Google surf, lees ik alleen maar schattingen van aantallen. Waar het getal van 119.000 nu vandaan komt, kom ik niet tegen;
Is een oud-klasgenootje dat een paar keer 's ochtends geen tijd had om te eten en nu op de VO in de eerste maarden een paar keer te laat op school kwam een gevalletje mishandeling/ verwaarlozing omdat zijn ouders gescheiden zijn? Moest ik dat melden? Dat zal zijn moeder die als IB- er op een bs werkzaam is, fijn vinden.
Of de puberzoon van vrienden die zijn ouders vraagt/ mededeelt dat hij een XTC-pilletje wilt kopen om uit te proberen en zijn ouders hem adviseren in ieder geval dan geen bier te drinken. Is dat ook verwaarlozing?
Of horen deze gevallen tot de 119.000-18.000=101.000 meldingen die vroeger niet als melding gezien werden maar het nu goed doen voor de juistheid van het getal 119.000 slachtoffers, zodoende de kosten van declaraties/dossiers naar de overheid te rechtvaardigen.

Als dat van de medemens wordt verwacht zijn we inderdaad op weg een rechtsstaat te worden.

@henk, 'jammer voor die ouders'. LOL.
Ik ken een jongetje in de straat dat door BJ uit huis werd gehaald en in een pleeggezin werd geplaatst. De rechter draaide het terug maar wel vanwege de rapportage een gezinsopname bij bascule oplegde. In die periode heeft de moeder kunnen aantonen prima voor haar gezin te kunnen zorgen. Die kinderen zijn door een hel gegaan met al dat geswitched van scholen en adressen. Alles was het gevolg van een ex-man, nu tevens ex-vader in de ogen van zijn kinderen. Dat contact komt niet meer goed. Dit gezin behoort tot de 18.000 en heeft de overheid een hoop geld aan onnodige geleverde zorg en pro deo- kosten bezorgd. Een pleeggezin is een noodsituatie en moet zo blijven.

Ik kan je zeggen

....dat als je ten onrechte in de jeugdzorg terecht komt en/of als de hulp verkeerd wordt uitegevoerd, dat schade met zich meebrengt die je niet meer te boven komt en je kinderen ook niet, ook al loopt het uiteindelijk 'goed' af.

Het grootste probleem waar deze groep (waartoe ik behoorde) tegenaan loopt zijn dus de reacties van dan had je je kind maar niet moeten mishandelen/verwaarlozen etc. Niet alleen de gewone mensen denken er zo over, ook de rechter, de directeur bij wie je klaagt etc. Wij hebben in ieder geval jaren in de greep gezeten, pas later werd duidelijk dat er willens en wetens met het dossier gefraudeerd was om zo de ots te kunnen blijven verlengen. Ik was zo zwart gemaakt dat men het risico niet durfde te nemen met mij. En dus verzonnen ze maar wat. Terwijl niemand mij ooit op wat dan ook heeft kunnen betrappen, mijn kinderen keer op keer verhoord zijn over de thuissituatie en daar neits uit kwam en ik volgens onderzoek niet lijd/leed aan welke stoornis dan ook. Hoe ik aan die ots kwam? Simpel, een ex die de jeugdzorg voor zijn karretje wist te spannen om mij aan te pakken. Nou, dat is gelukt. Jaaaaaarenlang. Als antwoord op dat ik de kinderen niet aan omgang bloot durfde te stellen vanwege ernstige kindermishandeling voorafgaand hieraan, waarvoor gewoon een veroordeling was. En toch kreeg hij het voor elkaar dat in plaats van dat mijn kinderen beschermd werden, ik werd aangepakt met de kinderen als middel. Jeugdzorg heeft in ieder geval mijn kinderen fors beschadigd. En niemand die wat deed, want ja mevrouw, jeugdzorg komt neit voor niets, luister nou maar naar de gezinsvoogd, dan komt het goed.....laat me niet lachen.

Onterechte jeugdzorg....

Onterechte jeugdzorg is evenzozeer (kinder)mishandeling en een moderne vorm van de gedwongen afstand die moeders in het verleden van hun kinderen moesten doen als ze ongehuwd zwanger werden.

Leen13

Leen13

08-10-2014 om 22:54 Topicstarter

Sylvano - het begon met schoolweigering bij hoogbegaafdheid

http://www.noordhollandsdagblad.nl/algemeen/binnenland/article27196699.ece/Zwaar-geschut-in-zaak-ondergedoken-kind?lref=r_binnenland

"Zwaar geschut in zaak ondergedoken kind
Door Anne Boer - 8-10-2014, 22:28 (Update 8-10-2014, 22:28)
LEEUWARDEN - Is het stelselmatig weglopen uit een instituut voor jeugdhulp voldoende reden een minderjarige op te sluiten in een beveiligde justitiële jeugdinrichting? Die vraag moet de rechtbank in Leeuwarden gaan beantwoorden in de zaak Sylvano.

'Onbegrijpelijk als hij terug moet naar plek waar hij zich niet veilig voelt'
Sylvano - woensdag 11 jaar geworden - was in een klap het bekendste ‘jeugzorgkind’ van Nederland. Hij blijft weglopen uit jeugdzorginstellingen omdat hij bij zijn moeder wil wonen. Sinds 16 september leeft hij op verschillende onderduikadressen, met hulp van een ondergronds netwerk.

Gisteren boog de rechter in Leeuwarden zich achter gesloten deuren twee uur lang over verlenging van de uithuisplaatsing van Sylvano. Buiten die deuren betuigden demonstranten hun steun aan hem.

Opgespoord
De rechtbank doet op 22 oktober uitspraak over de uithuisplaatsing. Een week daarna, op 29 oktober, volgt een nieuwe zaak. Dan vraagt Bureau Jeugdzorg toestemming Sylvano in een gesloten instelling te plaatsen als hij is opgespoord, om daarmee het weglopen tegen te gaan. Dat is de meest verstrekkende en ingrijpende maatregel die denkbaar is.

De belangen van Sylvano en zijn moeder worden verdedigd door advocaat Joancy Breeveld Belliot. Ze vindt het onbegrijpelijk dat Bureau Jeugdzorg (BJZ) Sylvano om te beginnen terug wil brengen naar de plek waar hij zat. „Dat werkt aantoonbaar niet, dus waarom zou je dat doen. Hij voelt zich er niet veilig. Niet voor niets loopt hij steeds weg. Hij zegt dat hij wordt mishandeld door het personeel. Dat moet serieus worden genomen. Er zijn bovendien meer klachten van soortgelijke aard. De Inspectie Jeugdzorg doet naar aanleiding daarvan onderzoek naar de instelling.”

Detentie
Een gesloten plaatsing vindt ze buiten alle proportie. „Dat is detentie op civiele gronden.” Een kinderpsycholoog en Raad voor de Kinderbescherming adviseren ambulante hulp, waarbij Sylvano dus bij zijn moeder kan wonen. Dat is volgens de advocaat de beste oplossing. „Ik hoop dat de rechter moeder en kind die kans wil geven. Hij heeft rust en liefde nodig.”

De advocaat constateert dat de moeder inmiddels in een lastig parket zit. „Ze moet samenwerken met een partij die haar in de cel liet stoppen omdat ze op kwam voor haar kind.” Bureau Jeugdzorg deed aangifte van ontvoering en gijzeling toen ze zich in juni over haar zoon ontfermde nadat hij weer eens uit een jeugdzorginstelling was weggelopen.

Mishandeld
„Ze wil niet toekijken terwijl haar kind terug wordt geplaatst naar een instelling waar hij wordt mishandeld”, zegt de advocaat. „Als gezaghebbende ouder heb je de plicht voor je kind te zorgen. In die zin is het logisch dat mensen zich gaan verzetten, zoals het ondergrondse netwerk nu ook doet.”

Volgens de advocaat is de zaak al met al helemaal uit de hand gelopen. Het is begonnen met schoolverzuim. Moeder kreeg haar zoon niet meer naar school. De aanleiding daarvan is dat Sylvano mogelijk hoogbegaafd is, maar dat is nooit echt goed uitgezocht.

„Kinderen gaan wel vaker niet naar school”, zegt de advocaat. „Dat is geen reden voor een zwaar wapen als uithuisplaatsing en al helemaal niet voor een gesloten plaatsing.”

Inmiddels heeft Sylvano volgens een jeugdpsychiater die hem onderzocht wel een serieus probleem: een posttraumatisch stresssyndroom door de uithuisplaatsing. Zijn leven wordt beheerst door de angst gescheiden te blijven van zijn moeder."

Leen13

Leen13

08-10-2014 om 23:04 Topicstarter

Thuiszittersproblematiek

Die thuiszittersproblematiek gaat niet opgelost worden. Het is een goudmijn voor bureau jeugdzorg.

Mirreke

"Ik voorspel dat over twintig of misschien wel veel meer jaar, uiteindelijk ook in Nederland een situatie zal ontstaan zoals recentelijk in Ierland, met de ongehuwde moeders en hun baby's. Ooit zal in Nederland de staat ter verantwoording worden geroepen, massaal, voor het aangedane leed, aan kinderen en hun families"

Ik ben bang van niet, denk dat het alleen maar steeds gekker zal worden. Dat we deze richting op gaan.

http://www.buzzfeed.com/alexcampbell/how-the-law-turns-battered-women-into-criminals#1jvn7ox

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.