Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Nieuwe schoolspullen


MadgeTheBadge schreef op 26-08-2022 om 18:53:

Oh, ik vervang ook al mijn kleren en schoenen na 1 keer dragen/wassen, dan zien ze er gebruikt uit, dus ze nog een keer dragen lijkt me niet verstandig. Jullie niet??

Ach gut, sarcasme is ook een manier van communiceren. De oude tas van het jaar ervoor doet dan een jaar dienst als gymtas. Daarna gaat het de humanabak in dus verwacht ik dat het goed terechtkomt. Ik hou van merkspulletjes en ben niet van het kapotdragen van dingen. Mag toch? Alles wat nog heel is geef ik of weg of gaat in de humanabakken. 

Butterflywhy schreef op 26-08-2022 om 18:41:

uhm hier krijgen ze elk jaar een nieuwe tas. De oude tas is dan niet stuk maar ziet er wel gebruikt uit. Nog een jaar ermee lijkt me niet heel handig. Broodtrommels moeten vaak halverwege het jaar al vervangen worden. Maar ik koop geen dure dus dat is geen probleem. Gymschoenen passen na een jaar meestal niet. Dus die worden ook aan het begin van het jaar vervangen. En gebruiksproducten zoals pennen en potloden enzo moeten sowieso vervangen worden.

Wat is er mis met een tas die er gebruikt uitziet? 

En die broodtrommel is waarschijnlijk zo snel toe aan vervanging, omdat het goedkoop flutspul is. Lijkt misschien qua geld geen kwaad kunnen want het kost toch niks, maar het is uiteindelijk voor alles (de natuur, je portemonnee..) beter als je een stevige duurzame trommel koopt. 

wolkewitje schreef op 26-08-2022 om 18:59:

Ik koop nieuw als het nodig is. Ik vind zelfs dat schriften of ringbandblokken gewoon door kunnen tot ze vol zijn. Dus het Engels-schrift blijft hetzelfde schrift, ook een jaar later.

Oohh dat soort dingen haatte ik zo van mijn ouders, maar nu begrijp ik het zo goed

Broodbak, drinkfles gaan een paar jaar mee of tot ze stuk zijn, schooltas (Eastpack) moet de hele middelbareschooltijd meegaan. Niks kinderachtigs gekocht, beide kinderen hun eigen kleur. Gymtas is wat er voor handen is, meestal een reclameding of zo. Schriften en kaftpapier hebben we nog genoeg over van vorig jaar dus moeten ze eerst maar opmaken. Pennen, etui etc gaan ook jaren mee. Agenda is overbodig, die gebruiken ze niet i.v.m. Magister waar alles online in staat (al vind ik agenda overzichtelijker qua plannen, maar ja ik ben prehistorisch). Dus alleen kleding en schoenen krijgen ze zo vaak als ze eruit gegroeid zijn. Gelukkig heb ik jongens die vooralsnog geen zier om 'hip' of 'nieuw' geven. Kan natuurlijk veranderen, maar tot die tijd doen we het zo.

Peaches schreef op 26-08-2022 om 19:02:

[..]

Wat is er mis met een tas die er gebruikt uitziet?

En die broodtrommel is waarschijnlijk zo snel toe aan vervanging, omdat het goedkoop flutspul is. Lijkt misschien qua geld geen kwaad kunnen want het kost toch niks, maar het is uiteindelijk voor alles (de natuur, je portemonnee..) beter als je een stevige duurzame trommel koopt.

Nee hoor, ik koop geen hele dure maar gewone mepalbroodtrommels. Misschien rouwdouwers hier maar ze gaan toch echt niet het hele jaar mee. Moet ze zeker eens per schooljaar wel vervangen. 

Ik gebruik nog steeds dezelfde rugtas die ik op de middelbare school had. Gaat elke dag mee naar werk, en ik ben bijna 40. 🤷

Nieuwe schriften en notitieblokken vind ik wel passen aan het begin van het jaar. Een frisse, overzichtelijke start. 

Oh ja, in sommige schriften zijn maar 2 bladzijden of zo gebruikt, die heb ik eruit gescheurd en de rest gebruiken ze opnieuw (waarschijnlijk weer voor maar een paar bladzijden). Met name vanuit milieuverantwoord oogpunt, ze hebben er geen problemen mee.

Ok, mepal kan dan ook onder het kopje 'flut' in mijn hoofd. De oudste rvs trommels hier gaan al een jaar of 5 mee, en er wordt volop mee gesmeten. Er is er nog nooit een gesneuveld. 

wat is (bijna) iedereen verantwoord hier. Je zou je bijna afvragen of die nieuwe schoolspullen wel verkocht worden met al die hergebruikers. 

Hier elk jaar een nieuwe tas. Nieuwe schriften. Nieuwe etui. De oude gebruik ik dan voor andere zaken. Paar pennen/potloden. Broodtrommels en aanverwanten rouleren hier. En geo's, passers, naaigerei etc worden pas vervangen bij kapot/op. 
Kind groeit nog dus ook nieuwe gymspullen etc. Wat meespeelt is dat ik als kind bijna nooit wat nieuws kreeg en veel afdragertjes kreeg.

Sorry maar ga echt geen gebeuikte schriften meegeven omdat ze het voorgaande jaar niet vol waren. Ik zou zelf nooit zo kunnen werken. Ik houd ervan als alles netjes en geordend is dus ga geen twee jaar met 1 schrift doen. Vind dat eerder neigen naar gierigheid dan zuinig zijn.

Peaches schreef op 26-08-2022 om 19:11:

Ok, mepal kan dan ook onder het kopje 'flut' in mijn hoofd. De oudste rvs trommels hier gaan al een jaar of 5 mee, en er wordt volop mee gesmeten. Er is er nog nooit een gesneuveld.

Prima. Ik zie het anders. We hebben genoeg geld. Ga ze dan niet met oude rommel laten lopen onder de noemer 'milieubewust'. Wat nog goed genoeg is geef ik weg dus het is niet dat het in de prullenbak beland.

Butterflywhy schreef op 26-08-2022 om 19:12:

Sorry maar ga echt geen gebeuikte schriften meegeven omdat ze het voorgaande jaar niet vol waren. Ik zou zelf nooit zo kunnen werken. Ik houd ervan als alles netjes en geordend is dus ga geen twee jaar met 1 schrift doen. Vind dat eerder neigen naar gierigheid dan zuinig zijn.

Als ze nog heel netjes zijn door telkens op de plank laten staan, zie ik geen probleem. Maar ik gebruik oude/gebruikte/niet volle schriften ook wel als notitieblok voor mijn werk. Er wordt nog maar zo weinig geschreven, helaas, vaak typen op school.

madee schreef op 26-08-2022 om 19:15:

[..]

Als ze nog heel netjes zijn door telkens op de plank laten staan, zie ik geen probleem. Maar ik gebruik oude/gebruikte/niet volle schriften ook wel als notitieblok voor mijn werk. Er wordt nog maar zo weinig geschreven, helaas, vaak typen op school.

Dan kan ik me er wat bij voorstellen maar mijn jongens zijn niet zo netjes haha. Bij mijn ene kind word inderdaad alles op de laptop gedaan. Bij de ander niet alles maar wel veel. 

Chabeli schreef op 26-08-2022 om 19:12:

wat is (bijna) iedereen verantwoord hier. Je zou je bijna afvragen of die nieuwe schoolspullen wel verkocht worden met al die hergebruikers.

Er zij altijd nieuwe brugklassers 😉

Butterflywhy schreef op 26-08-2022 om 19:16:

[..]

Dan kan ik me er wat bij voorstellen maar mijn jongens zijn niet zo netjes haha. Bij mijn ene kind word inderdaad alles op de laptop gedaan. Bij de ander niet alles maar wel veel.

Mijn oudste is dit jaar blijven zitten, misschien verklaart dat de lege schriften wel 😉 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.