Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Layla

Layla

20-10-2009 om 21:58

Paranormale ervaringen bij kinderen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Layla

Layla

21-10-2009 om 16:36

Serieus

Hallo Elisabeth,

Ik hoef geen klandizie te trekken, maar als ik vanaf het begin niet duidelijk ben waarvan ik vandaan kom dan is het zeker een verkapte vorm om klandizie te trekken.Ik speel open kaart, mijn posting is voornamelijk bedoeld om mijn werk weer eens objectief te bekijken door andere ouders aan het woord te laten.

Volgens mij heb ik ook nergens gezegd dat alle angsten, verhalen, gedragsproblemen etc van kinderen ook daarom allemaal paranormale ervaringen zijn............mijn dochter vertelde mij een uur geleden dat ik dood ga als ik niet oppas. Denk je nu werkelijk dat ik mijn man heb gebeld om onze verzekering te checken als ik er straks niet meer ben, hij er toch nog warmpjes bijzit. Toe zeg!

Ik heb ook niets verteld van mijn manier van werken, het is een klassiek voorbeeld van een idee hebben, dat iedereen dezelfde werkmethode heeft.
Als er een moeder komt met een huilbaby, denk je toch zelf niet dat ik de baby vertel dat het komt doordat ze veel paranormale ervaringen heeft........

Toch is het serieus dat mijn beroepsopleiding erkend is door de consumentenbond,(Ondevit te Rijswijk).
Mijn behandelingmethode is natuurkundig onderbouwd.
Waarom zou ik mensen in de mailing willen nemen?

Layla

Layla

21-10-2009 om 16:42

Kosten

dat mag je best weten, ik vind het alleen jammer dat mijn begin posting helemaal uit elkaar wordt gehaald

op mijn site staat uitgebreide info over consulten etc

Puck2

Puck2

21-10-2009 om 17:11

Sorry

Maar eerlijk gezegd heb ik helemaal niets met paranormaal en mijn kinderen heb ik nog nooit vragen horen stellen in die richting.
En opleiding erkend door de consumentenbond? Tja dat lijkt me nu ook echt een organisatie die er veel verstand van heeft....

Millenia

Millenia

21-10-2009 om 17:20

Ja daarom juist

"op mijn site staat uitgebreide info over consulten etc"
Maar daar staat maar 1 keer wat iets kost. Namelijk 25 euro per deelnemer voor deelname aan een workshop. Maar er staat nergens wat een consult kost. Op geen enkele manier. Niet per uur. Niet per consult. Ik waardeer het dat je prijs stelt op de goedkeuring van de consumentenbond. Je denkt dus na over de klanten. Dan ben je natuurlijk ook helemaal voor transparantie in dat opzicht.
Dus mijn vraag blijft staan: Wat kost zo'n consult nou? Vertel!

Tihama

Tihama

21-10-2009 om 17:23

Onderbouwing

"Mijn behandelingmethode is natuurkundig onderbouwd. "

Kun je dat uitleggen? Ik heb ooit nog natuurkunde gestudeerd, vandaar mijn interesse.

Tihama

Millenia

Millenia

21-10-2009 om 18:14

Aha pardon

Gezien. Mij waren de tabjes bij behandeling niet opgevallen Excuus. 75 euro voor een consult zie ik, en dan nog 17,50 voor een energetisch drankje. Voor kinderen is het 10 euro goedkoper. Worden die korter behandeld? Ik vroeg ernaar omdat ik alternatieve genezers vaak zo duur vind. De goedkeuring van de consumentenbond (ik ben lid) heb ik even nagekeken. Het gaat om een pdfbestand waarin een hele serie alternatieve behandelingen op een rij worden gezet. Omdat niet is uit te maken of iets 'werkt' door een consumentenbond, is er op formele criteria getoetst. Is er een beroepsorganisatie? Kun je ergens een klacht indienen? Dat soort dingen. Het consumentenbondverslag zegt niets over de werkzaamheid van dergelijke therapieën, want daar ging het onderzoek niet over. Interessant was wel, dat werd opgemerkt dat deze therapeuten claimen geen (natuur)geneesmiddelen uit te delen, maar dat wel doen. Maar dat zijn er meer.
Er was een lijst therapeuten op de site van de vereniging. Die lijsten vind ik ook altijd zo fascinerend. Vrouwen zijn namelijk vrijwel altijd sterk in de meerderheid bij de uitoefening van dit soort beroepen. Zie je ook bij zaken als Bachbloesemtherapie en wat al niet. Geinig.

Pluk53

Pluk53

21-10-2009 om 18:36

Herfstdraadjes

Heerlijk, die herfstdraadjes over het "buitenzintuigelijke" of hoe je ook verder wilt benoemen. Zoals eerder gemeld: er ligt een-miljoen-dollar te wachten op eenieder die kan laten zien dat hij/zij paranormaal begaafd is. En dan is eindelijk die hele discussie de wereld uit.
Ik weet wel een leuke test voor Layla. Als ze al "entiteiten" in een ruimte kan waarnemen, dan moet dat toch zeker lukken met mensen van vlees en bloed! Vanzelfsprekend moeten de "normale" zintuigen niet gebruikt worden (zicht/gehoor/warmte). En dan 20 keer testen of ze kan aangeven of er 0, of 1 of 2 "extra" personen in de kamer zijn.
Mensen denken ook vaak te kunnen voelen of iemand ze "in de nek" kijkt. Dat testje kun je ook met zijn tweetjes makkelijk uitvoeren. Of probeer het eens met een spel kaarten: als je partner de kaart bekijkt, hoe vaak kun jij "zien" of het een harten/schoppen etc is. Verzin je eigen test. En laat de werkelijk "begaafde" opstaan.
Ik ben trouwens verbaasd dat er nog steeds een leerstoel parapsychologie is in Utrecht, zie http://www.parapsy.nl/

duifje

duifje

21-10-2009 om 18:45

Layla

Ik begrijp uit je bericht dat je je beroep wel professioneel uitvoert, ik vind dat pleiten voor je. Ook vind ik dat je de discussie netjes voert. Het blijft toch ongrijpbaar allemaal.
Onno, jou opmerking naar Knurf is eigenlijk precies wat ik bedoelde. Het is nogal een gekat over en weer, maar wie ben jij om te beoordelen hoe ver iemand is in zijn ontwikkeling? Ik vind dat bijzonder aanmatigend eerlijk gezegd!

groeten Duifje

Selin

Selin

21-10-2009 om 18:49

Over salie enzo

Layla, bedankt voor je reactie. Ik had laatst ook iets over salie op tv gezien. Wat is de werking van Salie? Ik kan me voorstellen dat het voor een kind wel wat kan doen, zo'n ceremonie. Ik heb altijd zoiets van: baat t niet, dan schaad t niet. Vandaag heb ik een zwarte toermalijn gekocht, die leg ik onder haar bed. En rozekwarts, die steen zal ik aan haar geven en dan mag ze kijken wat ze ermee wil doen. (ze houd van stenen, dus dat komt mooi uit)

Ik vind het erg jammer hoe sommige mensen hier op je postings reageren. Tuurlijk is het goed om kritisch te zijn, en mensen mogen hun mening geven. Maar sommige reacties komen op mij nogal uitdagend over, en dat vind ik jammer voor je, het geeft zo'n draadje een beetje een vijandige lading. Alsof jij je moet verdedigen.

Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde, omdat de meest nuchtere mensen om me heen wel eens een ervaring hebbn gehad. Mijn vader, mijn broer. Mensen die daar echt niet over liegen. De een heeft mijn opa gezien, toen hij net overleden was. Mijn broer heeft met perioden wel eens zwarte figuren in de gang voorbij zien lopen, in de avond. En wat meer van dat soort kleine dingetjes Dus misschien zit er een gevoeligheid in de familie. Ik zelf wil het niet hebben, zou me rot schrikken. Maar door die ervaringen van hun, kan ik me dus voorstellen dat mijn dochter ook een bepaalde gevoeligheid heeft. En daarom wil ik het voor haar niet bagitaliseren of wegredeneren, maar ook niet stimuleren. Ik luister naar haar, begrijp haar angsten, en probeer haar te helpen. Ik maak me wel zorgen over al die uren die ze wakker ligt in de nacht. Vanaf baby afaan is ze een gevoelig typje. Heel veel gehuild als baby, beetje angstig in de omgang met andere kinderen, gelukkig is dat er nu wel af. Voor mijn gevoel 'is' er iets anders dan andere kinderen bij haar, maar ik kan er nog niet de vinger op leggen wat dat is.
Maargoed, layla, ik wens je succes met je praktijk en ik hoop dat de reacties je niet afschrikken om hier vaker te posten.

Groetjes, Selin

Selin

Selin

21-10-2009 om 18:53

Pluk53

Pluk, als dit draadje niet jouw ding is, waarom reageer je dan? Als jij er niet in gelooft, laat dan ten minste anderen wel in hun waarde.

groetjes, Selin

Sancy

Sancy

21-10-2009 om 18:54

Inderdaad

Ik denk dat Layla best oprecht bezig is.
Ondertussen vermaak ik mij met de volgende site: http://www.ondevit.com/
Vooral de opleiding is boeiend. Huiswerk bestaat vooral uit het beschrijven van de woordkaarten die je nodig hebt voor je eigen praktijk geloof ik Nergens vind ik informatie of het "diploma" ook erkend wordt door de overheid. Overigens is therapeut een vrije beroepstitel vziw.

Layla

Layla

21-10-2009 om 20:29

Verbaasd

ik begrijp zeker de reacties, denken dat er meer achter mijn posits zit. Het is waarschijnlijk nog minder geloofwaardiger(dan het onderwerp zelf)dat ik gewoon informatie wil uitwisselen met andere ouders.

Ik vind het een eer dat ik helemaal van top tot teen wordt doorgelicht, maar ik denk dat het beter voor het onderwerp zelf is als mijn persoontje nu een beetje naar de achtergrond treed.

Layla

Layla

21-10-2009 om 20:37

Huiswerk

was het maar waar dat het huiswerk voornamelijk bestond uit het schrijven van woordkaarten. Helaas voor mij heb ik tijdens de beroepsopleiding veel moeten studeren: anatomie, fysiologie en pathologie, alle natuurkundige basiswetten over bijvoorbeeld energievormen (licht, warmte, magnetisme, elektra) etc, etc

Het diploma is niet erkend door de overheid, de opleiding zelf is goedgekeurd wat betreft inhoud, studiemateriaal, studie uren etc

Layla

Layla

21-10-2009 om 20:53

Bedankt

Hallo Selin,

Probeer het uit met de salie, het is super eenvoudig en het werkt als een trein. Misschien heb je mij laatst op tv gezien, daar heb ik ook verteld over ruimtes reinigen met salie.

De stenen die je hebt gekocht zijn super, zeker de rozenkwarts.

Ik deel zeker je mening dat je dochter een grote aanleg voor gevoeligheid heeft, stimuleren raad ik ook niet aan. Het zou wel fijn voor haar zijn als ze een beetje meer eigen ruimte krijgt. Ik weet zeker dat ze het bijzonder waardeerd dat haar moeder alles uit de kast haalt om haar goed te doen voelen.

Dat ik af en toe hard zou worden aangepakt op het forum, wist ik al van te voren.........

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de stenen en de salie, als je nog vragen hebt ben je altijd welkom

Tihama

Tihama

21-10-2009 om 21:54

Layla

Misschien heb je mijn vraag over het hoofd gezien, maar ik zou toch nog heel graag willen weten of je bekend bent met de effecten van laagfrequent (onhoorbaar dus) geluid op de waarneming (visueel, gehoor en tast) van mensen.

Tihama

Pluk53

Pluk53

21-10-2009 om 22:01

Selin, respect

beste Selin, dit is heel erg "mijn draadje". Ik ben dol op dit soort bijgeloof. Ik zie wel de zin in van symbolische handelingen om van onrustgevoelens af te komen. Riten en symbolen geven ook kleur aan het leven. En voor een kind kan het heel goed helpen.
Maar ik mag wel hopen dat zo'n kind opgroeid "tot de jaren des verstands", en dan dat soort handelingen op de juiste merites beoordeeld.
En als je een "gelover" bent, dan moet je niet te benauwd zijn om je geloof met wat testjes op de proef te stellen ). Heeft verder niks met respect te maken.

freline

freline

21-10-2009 om 22:22

Ondevit en paranormaal

Je geeft aan dat je de Ondevit opleiding hebt gedaan. Ik heb er inmiddels wat over gelezen, het heeft een grote verwantschap met toegepaste kinesiologie. Aan deze opleiding is niets paranormaals.

Je noemt jezelf paranormaal kindertherapeut, maar dat heeft dan toch niets met deze opleiding te maken?
Hoe ben je daar dan in opgeleid?

freline

Layla

Layla

21-10-2009 om 22:32

Hele eer

nogmaals ik vind het een hele eer dat ik en mijn werkwijze helemaal doorgelicht is/wordt.
Het krijgt naar mijn mening te veel aandacht(sluikreclame) dan het onderwerp zelf.....dit is beslist niet wat ik voor ogen heb met mijn posting

Layla

Layla

21-10-2009 om 23:06

Ervaringen

om mijn posting een beetje op te frissen

zijn er ouders met bijvoorbeeld positieve, grappige, toevallige ervaringen?
Leuke uitspraken van kinderen etc...

Mijn dochter heeft op dit moment een denkbeeldig hondje. Nick heet hij! Van de een op de andere dag was hij er. Zelf hebben wij vier katten, nooit een hond gehad. Ze is helemaal vol van Nick. Natuurlijk kan dit verhaal twee kanten op: pure fantasie of paranormale ervaring.
Als je haar zo bezig ziet met de verzorging van haar hond zou je zweren dat er eentje rond loopt. Ze is zo overtuigend dat de juf laatst vroeg hoe het met ons nieuwe hondje gaat.....
Ik zelf sta voordurend op het hondje, vergeet zijn riem bij het hek van school los te maken etc.
Tja wij als ouders vinden het helemaal prima, zolang zij zich erbij happy voelt

Je zou waarschijnlijk denken, jij bent zelf paranormaal begaafd, hoe kan je nu op dat kleine hondje staan. Je ziet Nick toch!

Nee, ik zie het arme beest niet, maar goed ik zie ook geen overleden mensen, ik zie ook geen aura´s etc.
Paranormaliteit heb je in vele vormen en gradaties en de vorm helderziend heb ik niet in mijn pakket.

Daarom kan het voor mij ook de vraag zijn, fantasie of er zit een overleden hondje in mijn huis. Het is voor mij niet zo belangrijk, omdat het voor mijn dochter alleen maar vreugde met zich meebrengt. Was het nu zo dat het een negatieve vibe zou zetten bij mijn dochter dan kan ik mij voorstellen dat ik de situatie wat meer onder controle zou willen hebben.

Tihama

Tihama

21-10-2009 om 23:11

Layla

Stomme vraag misschien: maar zie je mijn vraag nu echt niet? Of ontwijk je hem bewust?

Ik herhaal het nog maar eens:
door laagfrequente trillingen kan de oogbol gaan resoneren waardoor mensen geesten gaan zien. Wist jij dat? En indien ja: als mensen met geestverhalen komen, ga je dan eerst die oorzaken uitsluiten?

Tihama

Layla

Layla

21-10-2009 om 23:40

Niet ontweken

Hallo Tihama,

Ik ontwijk niet je vraag, maar dacht deze al beantwoord te hebben met dat ik het tot op zekere hoogte boeiend vind om mijn kennis en mijn werkwijze als een soort van kruisverhoor te moeten ondergaan.
Waar het niet dat het onderwerp zelf daardoor helemaal verdwijnt.

Ik ben bekent met de theorie trillingfrequenties, ik berust mede daar mijn behandeling op. Alles om ons heen bestaat uit energie, daarom heeft (vergelijkbaar met een vingerafdruk)alles een unieke trilling. Natuurkundig in te delen als hoog/laag, maar voor mijn werkwijze niet altijd nodig. Wat naar mijn waarheid belangrijk is dat de trillingen in jouw omgeving of draai het om jouw trilling niet storend is voor je omgeving. Als ik je woorden mag gebruiken:zorgen dat de laagfrequente trillingen je niet kunnen storen in je dagelijkse bezigheden. zodat je geen last hebt van een oogbol dat gaat resoneren en daardoor ook geen geesten meer voorbij ziet komen.

Mensen komen regelmatig om hun energie/trillingfrequentie af te stemmen. Een soort apktje

Hopelijk heb ik je vragen voldoende weten te beantwoorden en mag ik een plusje achter mijn naam zetten

Tihama

Tihama

21-10-2009 om 23:54

Toch nog

"Mensen komen regelmatig om hun energie/trillingfrequentie af te stemmen. Een soort apktje "

Hoe moet ik me dit voorstellen?

Tihama

Therapie

om nog wat aan dit onderwerp toe te voegen:

- vanuit de ontwikkelingspsychologie weten we inmiddels dat hersenen pas na 25 jaar volledig ontwikkeld zijn. Het lijkt er steeds meer op dat kinderen, door onvolledige rijping van de hersenen anders waarnemen dan volwassenen, met name de verbindingen in de hersenen zijn gewoon nog niet gemaakt. Het waarnemen van dingen die er niet zijn hoort daar ook bij. Volwassenen kunnen dat ook nog, bijvoorbeeld als je tegen uitputting aan zit worden bomen mensen. met andere woorden wat je ziet wordt niet goed meer geïnterpreteerd. ( zien doe je met je hersenen)

- Als je als ouders een sterke positie inneemt als het gaat om bijvoorbeeld religie en paranormale verschijnselen ben je niet echt bezig die kinderhersentjes te ontwikkelen. Bovendien zullen kinderen niet snel een eigen visie ontwikkelen.

- kinderen zijn bijna onbegrensd loyaal aan ouders en nemen kritiekloos denkbeelden over, ook als deze niet kloppen.

- kinderen die "dingen" waarnemen hebben geen therapeut nodig, maar verdienen aandacht, warmte, liefde en bescherming van ouders of verzorgers.

- vluchten in paranormale "truukjes" stimuleert niet echt belangrijke vaardigheden, bijvoorbeeld de manier waarop je met het leven wil omgaan. Met andere woorden: je gaat het jezelf erg gemakkelijk maken.En het enige wat je uiteindelijk krijgt is de bevestiging dat je geen controle hebt over jezelf en je leven. Lijkt me ook niet erg handig dit aan je kinderen over te brengen.

- een echte therapeut zal dus die vaardigheden stimuleren i.p.v. tovermiddeltjes verkopen, of met magneetjes aan de gang te gaan. Dit soort dingen werken ook altijd maar tijdelijk. Net als bij andere verslavingen heb je er steeds meer van nodig totdat je inziet dat er ook andere mogelijkheden zijn.

- shoot please

anders

anders

22-10-2009 om 11:30

Precies softspot

ik sluit me geheel aan bij die mening heb zelfs het gevoel dat je kinderen beschadigd als je teveel aandacht besteed aan dit onderwerp. Ik vind ook eigenlijk dat je als ouder al je handen volhebt aan genoeg andere dingen.

Sarcas

Sarcas

22-10-2009 om 12:08

Betrek je kind er niet in

Heb altijd flink mijn best gedaan om alle neigingen naar paranormale of religieuze zaken bij dochterlief weg te poetsen. Heb ze altijd tenenkrommend gevonden. Nu is het niet zo dat ik intolerant ben; een zeer goede vriendin studeert al jaren voor heks. Priesteres. Zoiets. En die is ook al eens met brandende salie door mijn huis gewandeld, en heeft ook wel eens op volle maan mij onduidelijke rituelen in onze badkuip uitgevoerd. Persoonlijk vind ik het nakend door de tuin dansen mateloos boeiend, maar ik mocht er niet bij zijn helaas. Vindt het allemaal best, wat iemand wel of niet wenst te geloven. Maar kinderen er in betrekken vind ik altijd bedenkelijk. Dat je als volwassene je hier aan overgeeft is tot daar aan toe, maar wees een beetje objectief naar je kids toe.

Overigens ben ik een enorm van fantasie. Kasten vol boeken; Hobb, Eddings, de hele santenkraam. Heerlijk! Maar de realiteit van het dagelijkse leven is al ingewikkeld genoeg zonder trillende kristallen in mijn aura die de energielijnen van m’n chakra’s met m’n ascendant in het derde huis vanuit gene zijde op een hoger niveau instralen. Krijg ik hoofdpijn van.

Sarcas

PS
Overigens; laat ons niet naar het niveau van bijvoorbeeld nujij afglijden... Layla hier heeft met open vizier onder haar eigen naam gepost en is, zeker vergeleken met andere parafielen open en beleefd, terwijl het vuur haar aan de schenen wordt gelegd. Heksenverbranding is ook op een forum wat primitief. Laten we het bij een Verlichte Inquisitie houden

tonny

tonny

22-10-2009 om 12:53

Erin betrekken

'je kind er niet in betrekken' vind ik nogal theoretisch. Het gegeven of je al dan niet gelooft, je politieke voorkeur, je muzieksmaak, wat je graag eet en wat niet, hoe je je voelt binnen je familie, het zijn allemaal dingen die bij jezelf horen, daar is geen kunstmatige scheiding te trekken.

Hoe bedoel je dat 'je kind er niet in betrekken' concreet?

tonny

Beginposting

Hoewel ik alle reacties heb gelezen, beperk ik mij toch even tot het onderwerp van de beginposting: hoe ga je om met paranormale ervaringen van je kinderen? Hoewel het woord "paranormaal" veel emoties op kan roepen (zie het aantal reacties), vind ik je voorbeeld van het denkbeeldige hondje een hele leuke.
Of je het nu paranormaal vindt of niet, veel kinderen hebben een levendige fantasie, compleet met beelden en geluiden. Ze 'zien' echt dingen en ik vind het als volwassene erg boeiend om daar mee om te gaan. Zeker omdat ik het zelf helemaal niet zie en het dan dus al snel "onzin" vindt. De kunst voor mij is om een weg te zoeken tussen meegaan in het verhaal van je kind en ervoor te blijven waken dat het kind zich niet verliest in zijn fantasie of (zo je wil) paranormale wereld.
Een denkbeeldig hondje is hartstikke leuk en ik zou graag een plekje voor zijn denkbeeldige mand vrijhouden. Maar wat doe ik als we onderweg in de auto zitten en kind krijst moord en brand omdat Hondje alleen thuis zit en kind vergeten is hem eten te geven?
Dat vind ik lastige situaties. Enerzijds het mooie van die grootse fantasie waarvan je weet dat het over een paar jaar weg is (behalve als je kind uit zou groeien tot een paranormaal volwassene dan...), anderzijds de praktische beperkingen.
En tot slot mag voor mij ook niet onvernoemd blijven: de gêne. Kijk, een kleuter met een denkbeeldige hond is nog schattig. Maar bij een twaalfjarige ligt dat toch weer heel anders.
n@nny

Onno

Onno

22-10-2009 om 13:50

We worden overstroomd!

Momenteel worden we overstroomd met kinderen die qua zielsontwikkeling en gevoeligheid veel en veel verder zijn dat de ouders bij wie ze geboren worden. Dit levert natuurlijk een groot spanningsveld op van onbegrip en miscommunicatie. Gelukkig kan ik heel veel van dit soort kinderen goed helpen en de ouders daarin begeleiden.
Desondanks voel ik mij nog steeds dat jongetje dat op het strand zeesterren aan het teruggooien is terwijl het strand bezaaid ligt met zeesterren. Maar goed ieder kind telt.
Gelukkig ben ik niet alleen en zijn er meer therapeuten die hier goed mee om weten te gaan maar het overgrote deel zal gewoon verkloot worden in de psychiatrie. Toch zal een groot deel het gelukkig wel gaan redden. we gaan tenslotte naar een heel andere tijd en daar hoef je niet helderziend voor te zijn om dat te weten.
Daarnaast kan ik zeggen dat het dus weldegelijk zin heeft dat ik hier op dit forum zit. Onlangs twee collega's gesproken die een afspraak hebben gemaakt met ouders van een autistisch kind die de informatie hadden via ouders.nl

Ervaring

ik heb met veel interesse deze posting gelezen.
Ik intereseer me namelijk wel voor het paranormale, maar niet extreem, je kunt net zoals vcelen aangaven niet alles op het paranormale betrekken.

Mijn dochter had toen ze jonger was ook verschillende ervaringen , die logischerwijs niet te verklaren zijn.

Toen ze een jaar of 3 was zag ze snachts altijd een "vrouwtje"aan de zelfde kant op de muur verschijnen.
Ze kwam alleen als er iets spannends of nieuws te gebeuren stond. Als ik haar dan vroeg wat ze kwam doen, zei ze, ze praat met me, en speelt met me, en soms kriebelt ze me.
Op het laatst vond ze het niet leuk meer, en werd er bang van, dan ging ik met haar naar haar slaapkamer en joeg het "vrouwtje"weg........wat dan voor enkele dagen echt hielp.

Ook hoorde ze regelmatig iemand schreeuwen als ze sliep, ze is nu 9, en ik zeg altijd tegen haar, als je het niet leuk vind, of het niet wilt, vraag dat of het weg wil gaan, tot nu toe heeft dit altijd geholpen.
Ze is erg wijs voor haar leeftijd.
Tuurlijk bekijk ik de dingen nooit eerst van uit het paranormale, maar soms zetten dat soort gebeurtenissen je toch aan het denken. want een normale verklaring is er niet, en ik ging er ook nooit dieper op in als nodig, en deed het nooit af als onzin, of dat ik haar niet geloofde.
Ik ben van mening dat je angsten van je kind altijd wel serieus moet nemen, paranormaal of niet

Groeten Simooon

Onno

ben toch wel erg benieuwd naar wat je bedoelt met termen als zielsontwikkeling en gevoeligheid. Hoe help je het kind en hoe begeleid je de ouders? Het lijkt alsof je een missie hebt en je laat je erg negatief uit over de psychiatrie. Bedoel je daarmee iedere hulpverlener in het hele werkveld of heb je het dan over gedeeltes ervan?
Verder noem je jezelf therapeut; wat voor therapeut precies?

Vragen vragen vragen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.