Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Netflix abonnement delen, wie kan me helpen?

ik kan het echt nergens terug vinden. We delen dus eerst 2022 een Netflix abonnement. We gaan nu meer betalen 15,99 euro. Maar kan ik op dit moment nog het abonnement delen buiten ons eigen huishouden en met hoeveel.personen?


Dat staat echt gewoon op de website of is heel makkelijk via Google te vinden hoor!

Nu nog met in totaal ( inclusief jullie) 4 .
Maar in 2023 wordt langzaam uitgerold dat je het alleen binnen je huishouden mag delen. Dus bv op de tv beneden, je laptop enz.
Ze gaan via ip-adressen meen ik controleren wie er buitenshuis deelt en die eigenaren die dat doen gaan per gedeeld adres rond de 3 euro extra betalen. Je moet dan elke keer een code vragen aan de eigenaar. 
Daar gaan ze heel wat geld mee binnenharken en dan is het abonnement al omhoog gegaan, plus dat veel mensen dan zelf een abonnement "moeten" of gaan nemen. 
Ik wacht het wel af, ik betaal 1/4e van de abonnementsprijs aan de abonnementhouder momenteel, geen idee tot hoelang dat nog kan.

Kikki39

Kikki39

08-01-2023 om 20:03 Topicstarter

heel erg bedankt

Ik zou het heel raar vinden als het vakantiehuisje van mijn familie, waar ik geregeld kom, als ‘buiten mijn huishouden’ wordt beschouwd. En zoals ik het hier lees, is dat ook niet zo. 

“Als je voor langere tijd weg bent uit het Netflix-huishouden, wordt je soms gevraagd om het gebruikte apparaat te bevestigen. We vragen je om te bevestigen dat het gebruikte apparaat toegang mag hebben tot het account.”

Ik zou dus denken dat ik mijn dochter, die sinds kort niet meer thuis woont, best toestemming kan geven om eens af en toe wat te kijken. Misschien moet ze haar persoonlijke account daarvoor opgeven en via mijn account gaan kijken? Dat lijkt me niet echt een probleem voor haar. Dit gaat natuurlijk niet bij ‘grootverbruikers’.

Hier staat alle info: https://help.netflix.com/nl/node/123277

Mija schreef op 08-01-2023 om 21:10:

Ik zou het heel raar vinden als het vakantiehuisje van mijn familie, waar ik geregeld kom, als ‘buiten mijn huishouden’ wordt beschouwd. En zoals ik het hier lees, is dat ook niet zo.

“Als je voor langere tijd weg bent uit het Netflix-huishouden, wordt je soms gevraagd om het gebruikte apparaat te bevestigen. We vragen je om te bevestigen dat het gebruikte apparaat toegang mag hebben tot het account.”

Ik zou dus denken dat ik mijn dochter, die sinds kort niet meer thuis woont, best toestemming kan geven om eens af en toe wat te kijken. Misschien moet ze haar persoonlijke account daarvoor opgeven en via mijn account gaan kijken? Dat lijkt me niet echt een probleem voor haar. Dit gaat natuurlijk niet bij ‘grootverbruikers’.

Hier staat alle info: https://help.netflix.com/nl/node/123277

Een enkele keer zal geen probleem zijn, jij geeff haar dan een code om te bevestigen. Ik kijk dagelijks Netflix. De abonnementhouder zal nog 3 mensen dagelijks codes moeten gaan doorgeven...daar is de lol snel vanaf denk ik.

https://androidworld.nl/entertainment/met-dit-systeem-spoort-netflix-in-2023-het-delen-van-accounts-op#:~:text=Netflix%20gaat%20het%20voor%20gebruikers,gaat%20het%20ook%20actief%20controleren.

Hier staat ( tekst gaat door onder de advertenties) precies wat en hoe het gaat gebeuren.

Bijtje82

Bijtje82

09-01-2023 om 00:56

Ik betaal 11,99 euro geloof ik voor een abbo met 2 ondersteunende apparaten. Zo kunnen de kinderen en ik tegelijk Netflix kijken. 

Ik snap Netflix wel hoor. Als ik soms om me heen als die mensen zie die een account delen, dan zou ik me ook belazerd voelen. 
Ze lopen zo echt wel veel inkomsten mis. 

Nu snap ik dat de meesten denken dat ze toch genoeg binnenharken, maar dat moet geen reden zijn om niet zelf voor een account te betalen. 
Zwartrijders in het OV worden ook als vervelend ervaren. Ga je hun kaartje ook betalen omdat ze zelf te gierig zijn om een kaartje te kopen? 

Dit is een wereldwijd probleem en dus een enorm verlies voor een firma. Ongeacht hoe groot de firma dan is. 
Ik weet dat mijn ex op het account van mijn ex zwager zit. Daar staan 4 profielen op. Mijn ex zwager, zijn vrouw, zijn dochter en een of andere jup 3 continenten verderop. Hij heeft zijn inloggegevens met meerdere mensen gedeeld, dus er wordt door meer dan 4 mensen gebruik van gemaakt. 
Door het tijdsverschil is dit mogelijk, hoewel er soms teveel mensen zijn ingelogd en dan wordt er iemand uit het account gegooid.

Hoe je het ook bekijkt, het is gewoon diefstal. Als je iets niet kunt betalen, dan moet je het niet gebruiken. 

Binnen het gezin prima, maar ieder daarbuiten moet gewoon voor zichzelf zorgen. 

Bijtje82 schreef op 09-01-2023 om 00:56:

Ik betaal 11,99 euro geloof ik voor een abbo met 2 ondersteunende apparaten. Zo kunnen de kinderen en ik tegelijk Netflix kijken.

Ik snap Netflix wel hoor. Als ik soms om me heen als die mensen zie die een account delen, dan zou ik me ook belazerd voelen.
Ze lopen zo echt wel veel inkomsten mis.

Nu snap ik dat de meesten denken dat ze toch genoeg binnenharken, maar dat moet geen reden zijn om niet zelf voor een account te betalen.
Zwartrijders in het OV worden ook als vervelend ervaren. Ga je hun kaartje ook betalen omdat ze zelf te gierig zijn om een kaartje te kopen?

Dit is een wereldwijd probleem en dus een enorm verlies voor een firma. Ongeacht hoe groot de firma dan is.
Ik weet dat mijn ex op het account van mijn ex zwager zit. Daar staan 4 profielen op. Mijn ex zwager, zijn vrouw, zijn dochter en een of andere jup 3 continenten verderop. Hij heeft zijn inloggegevens met meerdere mensen gedeeld, dus er wordt door meer dan 4 mensen gebruik van gemaakt.
Door het tijdsverschil is dit mogelijk, hoewel er soms teveel mensen zijn ingelogd en dan wordt er iemand uit het account gegooid.

Hoe je het ook bekijkt, het is gewoon diefstal. Als je iets niet kunt betalen, dan moet je het niet gebruiken.

Binnen het gezin prima, maar ieder daarbuiten moet gewoon voor zichzelf zorgen.

Je gaat me toch niet voor dief uitmaken he, ik heb toch heel netjes samengewoond met de abonnementhouder en betaal deze maandelijks een deel. Een soort van meeliften op wifi, een auto lenen, daar wordt ook maandelijks door een ander voor betaald. Ik wacht het wel af en beslis dan wat ik doe. Er wordt gefluisterd dat er een hoop mensen gaan afhaken, dus of ze hun doel behalen weet ik niet.

Bijtje82

Bijtje82

09-01-2023 om 04:05

Max88 schreef op 09-01-2023 om 02:01:

[..]

Je gaat me toch niet voor dief uitmaken he, ik heb toch heel netjes samengewoond met de abonnementhouder en betaal deze maandelijks een deel. Een soort van meeliften op wifi, een auto lenen, daar wordt ook maandelijks door een ander voor betaald. Ik wacht het wel af en beslis dan wat ik doe. Er wordt gefluisterd dat er een hoop mensen gaan afhaken, dus of ze hun doel behalen weet ik niet.

Nou ja, eigenlijk wel een beetje. 

Mijn ex heeft ook heel netjes met mij samengewoond, maar weigerde toch ook mee te betalen met een hoop kosten. 

Een auto lenen vind ik iets anders dan structureel gebruik maken van iets waar je niet voor betaald. Dat jij de abonnementhouder een deel betaald maakt het niet opeens minder erg ofzo. Je maakt ergens gebruik van zonder dat de leverancier hier voor betaald krijgt. De enige die voordeel heeft ben jij en de abonnement houder. Want jullie betalen ineens nog maar de helft van de werkelijke kosten. 

Je maakt geen deel uit van het betreffende huishouden, dus zorg je dat je je eigen zaken regelt. 

Dat jij nu toevallig hebt samengewoond met een abonnement houder maakt nog niet dat je oneindig recht heb om misbruik te maken van een dienst.  

Zolang Netflix de mogelijkheid biedt om met meerdere mensen een account te delen zonder daarbij verdere eisen te stellen is iemand die dat doet geen dief. Dat ze daardoor die eisen wel gaan stellen snap ik wel. Als je die vervolgens aan je laars lapt ben je wel oneerlijk bezig. Hier speelt het niet, iedereen die het gebruikt woont hier in huis. 

AlisonH schreef op 09-01-2023 om 06:58:

Zolang Netflix de mogelijkheid biedt om met meerdere mensen een account te delen zonder daarbij verdere eisen te stellen is iemand die dat doet geen dief. Dat ze daardoor die eisen wel gaan stellen snap ik wel. Als je die vervolgens aan je laars lapt ben je wel oneerlijk bezig. Hier speelt het niet, iedereen die het gebruikt woont hier in huis.

Netflix heeft altijd aangegeven dat je het niet mag delen maar zet nu middelen in om te voorkomen dat je het toch deelt. Dat je iets kunt doen wil nog niet zeggen dat het mag.

ik snap netflix ook wel maar zolang t kan wrm niet? Ik deel mijn netflix met mijn schoonbroer maar als netflix hier een stokje voor gaat steken lig ik daar ook niet wakker van en delen we gwn niet meer. 

Ik zou het wel vervelend vinden. Mijn kind dat niet in Nederland woont kijkt ook gewoon op ons account. Ik betaal voor twee aansluitingen dus dan zou het niet uit moeten maken waar vandaan gekeken wordt.

Mijn uitwonende dochter zit ook nog op mijn account. Dat zat ze al toen ze nog thuis woonde. Alleen wij tweeën gebruiken dat account. Zij kan zich als student echt geen eigen account veroorloven. Als zij gaat werken zal ze zelf wel iets regelen. Maar ik denk dat ik dan mijn account opzeg, want zo vaak kijk ik niet. 

En als je met z'n zessen op één scherm naar een film kijkt, ben je dan ook een dief? 🤣
Het is gewoon een kwestie van verdienen bij Netflix. niets meer en niets minder. 
Net even anders: ik lees op mijn device kranten mee met vrienden die een abonnement hebben, en zij weer met mij. Anders slingert de papieren krant hier maar rond en leest ook iedereen hem. 
Het is Netflix' goed recht om dit te doen, maar wel jammer. Mijn uitwonende dochter kijkt ook op mijn account en ik kijk nooit  Het wordt tijd voor haar eigen account, bij Spotify ook trouwens.

Precies wat Alison en Emma zeggen dus.
Mensen luisteren muziek zonder te kopen, zodat de artiest minder krijgt.
Kopen producten voor onwerlijke prijzen, lenen wekelijks een auto of delen er eentje. Enfin, er zijn voldoende voorbeelden.
Iedereen maakt zich links- of rechtsom "schuldig" aan dit soort situaties. Niemand is Roomser dan de Paus.
Dat ze iets tegen willen doen prima; ik denk dat ze er abo's mee gaan verliezen.

Max88 schreef op 09-01-2023 om 10:38:

Precies wat Alison en Emma zeggen dus.
Mensen luisteren muziek zonder te kopen, zodat de artiest minder krijgt.
Kopen producten voor onwerlijke prijzen, lenen wekelijks een auto of delen er eentje. Enfin, er zijn voldoende voorbeelden.
Iedereen maakt zich links- of rechtsom "schuldig" aan dit soort situaties. Niemand is Roomser dan de Paus.
Dat ze iets tegen willen doen prima; ik denk dat ze er abo's mee gaan verliezen.

Deze exercitie is waarschijnlijk voor de aandeelhouders. Komt geen ‘arme artiest’ aan te pas. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.