Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Allimentatie of kindrekening


Engeltje schreef op 02-06-2023 om 20:42:

[..]

Nee, mediators zijn er niet voor om iemands belangen te behartigen, maar om ervoor te zorgen dat partijen er samen uit komen. Als zij de helft van de schulden wil pakken EN hem ook nog een deel van het spaargeld mee wil geven, dan vindt een mediator dat (oha) prima.

Ik zou er als ik TO was zeker niet mee akkoord gaan. Die schulden heeft hij willens en wetens gemaakt, zonder TO daarin mee te nemen. Dus ja, officieel vallen ze in de boedel, maar ik zou echt no way daaraan mee willen betalen. Of deels wegstrepen tegen het spaargeld. Maar hij heeft de puinhoop (op alle vlakken) gemaakt, hij mag ze zelf ook opruimen. Het is een grote jongen hoor.

Grote jongen of niet, dit is nu eenmaal het risico van trouwen in GvG en dus eigen keuze. Niet willen meebetalen of eigenhandig beslissen van wegstrepen tegen spaargeld is geen optie in deze situatie.

RoodVruchtje schreef op 03-06-2023 om 14:12:

[..]

Grote jongen of niet, dit is nu eenmaal het risico van trouwen in GvG en dus eigen keuze. Niet willen meebetalen of eigenhandig beslissen van wegstrepen tegen spaargeld is geen optie in deze situatie.

Dat weet je niet. Dat ligt aan de afspraken die gemaakt zijn en de vorm van het bedrijf. Bij een eigen bedrijf zou ik altijd een eigen advocaat nemen die ook verstand heeft van bedrijven. 

Pief schreef op 03-06-2023 om 17:10:

[..]

Dat weet je niet. Dat ligt aan de afspraken die gemaakt zijn en de vorm van het bedrijf. Bij een eigen bedrijf zou ik altijd een eigen advocaat nemen die ook verstand heeft van bedrijven.

Ik reageerde op een bericht van Engeltje waarin al vaststond dat de schulden officieel (dus juridisch) binnen de boedel vielen en je daarin dus niet zelf kunt gaan beslissen wel/niet aan deze schulden mee te betalen.

Bibarenne

Bibarenne

22-06-2023 om 04:42 Topicstarter

Nou mensen, het heeft weer even geduurd maar intussen kan ik melden dat de papieren gisteren getekend zijn.

Mijn ex heeft nog tot afgelopen vrijdag dwarsgelegen en bleef vasthouden aan zijn eisen over inzage via een kindrekening.
Uiteindelijk heb ik de mediator, financieel adviseur en hemzelf dus de gegevens gemaild van een door mij uitgekozen advocaat omdat ik er klaar mee was en de mediation niet meer zag zitten.
Daarop kwam van mijn ex een mail terug met een opsomming van wat er allemaal niet deugt aan mijn redeneringen, MAAR.... dat hij wel zou tekenen!
Eindelijk!

De enige schuld die binnen de gemeenschap valt, betaal ik voor de helft af. Alle bedrijfsschulden en de roodstand op zijn privé rekening blijven bij hem.
De spullen zijn verdeeld en ik krijg alimentatie en er komt geen kindrekening.

Eigenlijk zou ex komend weekend verhuizen, maar 'hij heeft geen tijd' , dus hij heeft toch nog iets gevonden om over te kunnen dwarsliggen.
Uiterlijk 1 juli vertrekt ex wel naar zijn nieuwe woning en dan komt er eindelijk wat rust in de tent.
Wat een opluchting!

Ontzettend bedankt voor jullie steun en adviezen. Ik ben heel blij dat ik wat betreft de alimentatie mijn poot heb kunnen stijfhouden en dat we het uiteindelijk via mediation hebben kunnen redden.

Bedankt dat je nog even vertelt hoe het is afgelopen

" Uiteindelijk heb ik de mediator, financieel adviseur en hemzelf dus de gegevens gemaild van een door mij uitgekozen advocaat omdat ik er klaar mee was en de mediation niet meer zag zitten.
Daarop kwam van mijn ex een mail terug met een opsomming van wat er allemaal niet deugt aan mijn redeneringen, MAAR.... dat hij wel zou tekenen!"

Heel mooi. Toen het tot hem doordrong dat het risico bestond dat hij veel geld zou moeten uitgeven aan een procedure die hij uiteindelijk niet zou winnen, heeft hij toch maar eieren voor zijn geld gekozen 🙂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.