Echtscheiding en erna
Rienk1
14-03-2026 om 13:58
ex-vriendin vaak nieuwe vriend
Hallo,
Ik ben een man van 39 jaar. Mijn ex is 37, twee kinderen, jongens (3 en 8).
We zijn nu een jaar uit elkaar. De kinderen wonen bij de moeder, en zijn twee dagen per week bij mij. Nou hoorde ik laatst van mijn oudste zoon, dat zijn moeder een relatie heeft. Hij werd als 'een vriend' voorgesteld, maar mijn zoon had door dat het iets anders in elkaar zat. Deze vriend werd overigens direct geïntroduceerd bij hen thuis. Mijn zoon wist ook dat ze bij elkaar in bed sliepen. Van mijn ex hoor ik hier niks over. Ik hoorde ook van mijn zoon dat deze vriend vreemd tegen hem deed.
Later ging dit blijkbaar uit. Maar, niet veel later kwam er weer regelmatig 'een vriend' van mama langs. Dit heeft blijkbaar niet lang geduurd.
En nu hoorde ik laatst dat ze alweer een nieuwe vriend heeft, die daar ook gewoon thuis komt. Ex zegt hier niks over. Nu kampen mijn kinderen met gedragsproblemen, die zijn opgetreden na de scheiding, en mijn ex en ik hebben hierover gesproken, wederom geen woord over de thuissituatie ('de vrienden').
Nu hebben we in het ouderschapsplan afgesproken dat we ten allen tijde het belang van de kinderen voorop stellen, en elkaar op de hoogte houden van belangrijke gebeurtenissen in het leven van de kinderen.
In mijn ogen strookt dit niet met elkaar.
Ik heb geen jalousie tov mijn ex. Als we geen kinderen hadden gehad, en ik had haar nooit meer gezien of gesproken, dan had ik dat prima gevonden.
Ik heb gelezen dat het beter is voor de kinderen om in het jaar na de scheiding niks te doen qua daten, en eventuele partners pas voor te stellen naar een half jaar tot een jaar. Ik ben zelf niet bezig met relaties omdat ik stabiliteit en de volledige aandacht aan de kinderen wil bieden. Dit is een bewuste keuze.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, maak ik me voor niks zorgen, of is het vreemd wat mijn ex doet. Ik kende mijn ex altijd als een redelijk persoon, maar ze lijkt helemaal omgeslagen.
Nick90
22-03-2026 om 01:10
Rienk1 schreef op 21-03-2026 om 17:36:
[..]
denk je dat mijn auto op kraanwater rijdt?
Als je financiële situatie zo slecht is zou je jezelf beter daar druk om maken ipv wie je ex over de vloer heeft.
Rienk1
22-03-2026 om 01:25
Lotus_ schreef op 21-03-2026 om 18:35:
[..]
Oef ja je zou maar wat meer rijden voor je kinderen. Misschien dan maar niet naar een pizzeria?
wat is er is mee als ik mijn kinderen af en toe even op pizza trakteer?
Rienk1
22-03-2026 om 01:35
Izza schreef op 21-03-2026 om 18:50:
[..]
Heel verstandig dat je niet direct in een volgende relatie duikt. Zeker als jij het leven nog niet op de rit hebt. En nog niet klaar bent met je ex. Je schrijft dat je de volledige aandacht aan je kinderen geeft. Maar feitelijk komen ze een nacht logeren en wonen ze bij jouw ex. Dat is geen co ouderschap en ook geen volledige aandacht. Jouw ex woont in jullie oude woonplaats en daar gaan ze opgroeien. Gaan ze naar school, sporten ze en hebben ze hun netwerk.
Wat betreft de kinderen lees ik nog steeds geen schokkende dingen. Mama mag gewoon een partner hebben he. Daar hebben kinderen niets mee te maken. Ook ouders hebben een privé leven. Zolang ze hun kinderen niet slecht behandelen. Of een nare man in huis halen.
Oh en het uitzoeken van een vriendin? Een hele denigrerende manier om over vrouwen of een partner te praten. Het is geen voorwerp dat je even gaat uitzoeken hoor.
Ik zeg niet dat het voorwerpen zijn, maar als je van meerdere vrouwen hoort, dat ze graag iets met je zouden willen, dan kun je er toch één uitzoeken? En als ik een keer in de kroeg ben, heel af en toe, dan hangen ze direct om mijn nek.
Ik ben allang klaar met mijn ex, die doet me niks. Dat had ik eerder al aangegeven, mijn vraag was of dat wel goed is voor de kinderen.
Rienk1
22-03-2026 om 01:37
GinnyTwijfelvuur schreef op 21-03-2026 om 19:08:
[..]
80 kilometer, 6 liter benzine, 15 euro.
Ja dat is wel heel veel geld om je kinderen te zien.
Klopt
Lotus_
22-03-2026 om 06:45
Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 01:25:
[..]
wat is er is mee als ik mijn kinderen af en toe even op pizza trakteer?
Als je het te duur vindt om ze op te halen, maar een pizzeria kun je wel betalen, dan is daar heel veel mis mee.
Lotus_
22-03-2026 om 06:46
Geef nu maar gewoon toe dat je geen zin hebt om ze vaker te zien. Die smoesjes elke keer..
Valeria
22-03-2026 om 07:34
Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 01:26:
[..]
hoezo
Bij mannen die meerdere keren menen te moeten melden dat ze vrouwen als het ware van zich af moeten slaan terwijl dat totaal niet relevant is, ga ik altijd uit van het tegenovergestelde.
Je voorbeelden helpen daar ook niet bij: vrouwen in een kroeg die bij je om de nek hangen omdat ze waarschijnlijk te veel op hebben klinken jou als goed relatiemateriaal een goed voor je kinderen in de oren?
Tenslotte had je allang een vriendin kunnen hebben en voor jezelf beredeneren dat de kinderen er geen last van hadden, want die kinderen zijn toch vrijwel nooit bij je, net zoals je beredeneert dat het te duur is om vaker te rijden,
En je bent 39. Bij de meesten is het dan toch minder haar en meer vet (meer geld is voor jou niet van toepassing) en minder aantrekkelijk. Jonge meiden kunnen wel wat beters krijgen en dan hou je over vrouwen die nog graag een kind willen en vrouwen die al kinderen hebben, maar jouw kindersituatie is niet aantrekkelijk. Vrouwen die geen kinderen willen, vinden het misschien ook niet aantrekkelijk dat de kinderen op termijn vaker kunnen komen. Dus de spoeling lijkt me een stuk dunner dan in jouw fantasie.
Vandaar dat ik 'kies ik een vriendin uit' hilarisch vond.
Anoniemvoornu
22-03-2026 om 10:40
Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 01:35:
[..]
Ik zeg niet dat het voorwerpen zijn, maar als je van meerdere vrouwen hoort, dat ze graag iets met je zouden willen, dan kun je er toch één uitzoeken? En als ik een keer in de kroeg ben, heel af en toe, dan hangen ze direct om mijn nek.
Ik ben allang klaar met mijn ex, die doet me niks. Dat had ik eerder al aangegeven, mijn vraag was of dat wel goed is voor de kinderen.
Geld en tijd voor de kroeg heb je wel ...
Rienk1
22-03-2026 om 10:51
Valeria schreef op 22-03-2026 om 07:34:
[..]
Bij mannen die meerdere keren menen te moeten melden dat ze vrouwen als het ware van zich af moeten slaan terwijl dat totaal niet relevant is, ga ik altijd uit van het tegenovergestelde.
Je voorbeelden helpen daar ook niet bij: vrouwen in een kroeg die bij je om de nek hangen omdat ze waarschijnlijk te veel op hebben klinken jou als goed relatiemateriaal een goed voor je kinderen in de oren?
Tenslotte had je allang een vriendin kunnen hebben en voor jezelf beredeneren dat de kinderen er geen last van hadden, want die kinderen zijn toch vrijwel nooit bij je, net zoals je beredeneert dat het te duur is om vaker te rijden,
En je bent 39. Bij de meesten is het dan toch minder haar en meer vet (meer geld is voor jou niet van toepassing) en minder aantrekkelijk. Jonge meiden kunnen wel wat beters krijgen en dan hou je over vrouwen die nog graag een kind willen en vrouwen die al kinderen hebben, maar jouw kindersituatie is niet aantrekkelijk. Vrouwen die geen kinderen willen, vinden het misschien ook niet aantrekkelijk dat de kinderen op termijn vaker kunnen komen. Dus de spoeling lijkt me een stuk dunner dan in jouw fantasie.Vandaar dat ik 'kies ik een vriendin uit' hilarisch vond.
Dus eigenlijk zeg je, als je als man 39 bent, met kinderen, dan heb je vrijwel geen kans meer op een vriendin?
Ik denk eerder dat het andersom is, er is een bepaald type vrouwen waarbij nooit iets goed is. Maar gelukkig zijn er ook genoeg waarbij dat niet het geval is.
Daarnaast, vrouwen die mijn kinderen niet accepteren, vallen uiteraard af.
Sommige vrouwen op dit forum doen me denken aan wat je weleens hoort over vrouwen op tinder, waar ik trouwens niet op zit. Een hele waslijst aan eisen, ze moeten jong zijn, slank, veel haar hebben, en een afbetaald huis, en 'modern' zijn. En als ze die man dan niet kunnen vinden, raken ze gefrustreerd. En dat terwijl ze zelf bagage hebben.
Ik had ook kort contact met zo'n vrouw, niets was goed. 36 jaar en nog nooit een serieuze relatie, en een kinderwens. Dus ik zei veel succes ermee..
Rienk1
22-03-2026 om 11:45
Lotus_ schreef op 22-03-2026 om 06:45:
[..]
Als je het te duur vindt om ze op te halen, maar een pizzeria kun je wel betalen, dan is daar heel veel mis mee.
Vreemde reactie, ik geef mijn kinderen toch iets extra's? Doe jij dat nooit?
Rienk1
22-03-2026 om 11:46
Lotus_ schreef op 22-03-2026 om 06:46:
Geef nu maar gewoon toe dat je geen zin hebt om ze vaker te zien. Die smoesjes elke keer..
Ja, daarom wil ik ook naar hun buurt verhuizen.
Nick90
22-03-2026 om 12:27
Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 11:45:
[..]
Vreemde reactie, ik geef mijn kinderen toch iets extra's? Doe jij dat nooit?
Zorgen dat hun buikjes vol zijn is niet iets extra's geven, dat is je plicht.
Rienk1
22-03-2026 om 13:42
Nick90 schreef op 22-03-2026 om 12:27:
[..]
Zorgen dat hun buikjes vol zijn is niet iets extra's geven, dat is je plicht.
en dat wordt dus bekritiseerd:
Izza
22-03-2026 om 15:01
Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 01:35:
[..]
Het woord uitzoeken klinkt gewoon niet goed. Zo praat je niet over een partner. En de vraag is ook of vrouwen die zich zo gewillig zouden aanbieden aan een willekeurige man geschikt zijn voor een serieuze relatie. Zeker als jij je eigen persoonlijke problemen hebt. Het is misschien fijn voor je ego. Zeker als je verlaten bent door je partner. Maar in de praktijk kan je weinig met dit soort vrouwen (of mannen). Als je er ooit weer aan toe bent zou een partner die zichzelf komt aanbieden of dronken om mijn nek hangt echt wel de laatste zijn. Vrouwen en mannen die hun zaken wel voor elkaar hebben zijn namelijk niet zo wanhopig. En kijken naar heel andere zaken dan alleen uiterlijk of mooie praatjes. Dat maakt het ook zo lastig om echt iemand te vinden. Iemand uit de kroeg opduiken is niet zo moeilijk.