Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bloempje88

Bloempje88

01-09-2023 om 11:39

Scheiden of blijven.

Peiling

Scheiden ?

Maximaal 2 antwoorden.

15 stemmen
80%
20%

Bloempje88

Bloempje88

02-09-2023 om 13:56

Nick90 schreef op 01-09-2023 om 21:08:

[..]

Als jij pissen in een beker ten controle al steun en hulp noemt…

Ik heb heus wel meer gedaan dan alleen dat he.

Bloempje88

Bloempje88

02-09-2023 om 13:58

tsjor schreef op 02-09-2023 om 08:28:

Een relatie is geen recht, maar je hebt wel elkaar iets beloofd, of anders had je dat moeten doen voordat je aan kinderen begint. Kinderen zijn geen wegwerpartikelen en mensen, partners, ook niet. Het is niet zoiets als je oude schoenen.
Ik vind een jaar eraan werken nog niet zo heel lang. Bovendien is het niet zo dat er niets veranderd is, zie alle controles op het blowen (ik denk dat het blowen was).
Wat ik lees is dat je wel de oppervlakkige verschijnselen wil aanpakken, maar dat jullie nog niet toegekomen zijn aan de onderliggende problemen. Als het met zijn onderneming slecht gaat kan het zijn dat hij is gaan gokken, met de -stomme- gedachte dat hij zo geld kon verdienen. Bijvoorbeeld. Er kan meer aan de hand zijn. Als je alleen maar beschuldigend en eisend communiceert (binnen zoveel tijd moet jij.... en ik wil dat controleren, want ik vertrouw je niet) dan heb je geen veilige omgeving geschapen om over andere problemen te praten.
Beschouw je hem als een vuile hond die jouw mooie nestje vies maakt en dus weg moet of als een partner die problemen heeft en daarmee ook problemen veroorzaakt?
Met excuses aan de hondenliefhebbers, een vuile hond zou altijd nog gewassen en gevoerd worden.
Misschien zit het probleem er wel in dat je overal aan begint, relatie, huisje, kinderen, zonder dat je elkaar iets belooft. Dat het allemaal gebaseerd is op een roze wolk. En als die wolk niet meer roze is, dat je dan naar beneden valt. Geen echte basis dus.

Tsjor

Het gaat niet om.blowen. Het gaat om coke snuiven. 

Bloempje88

Bloempje88

02-09-2023 om 13:59

AnnaPollewop schreef op 02-09-2023 om 08:41:

[..]

Nou Tsjor, nou is het wel duidelijk dat jij vindt dat mensen (vooral de vrouwen trouwens) die willen scheiden maar slapjanussen zijn. Niemand vraagt jou om je oordeel, erg helpend is het ook niet.

Dankjewel voor je begrip ! En steun

Bloempje88

Bloempje88

02-09-2023 om 16:11

tsjor schreef op 02-09-2023 om 08:48:

[..]

Grappig, ik ben zelf gescheiden. Wel na een relatie van 23 jaar, waarvan 20 jaar getrouwd. Vanaf dag één geen gemakkelijke relatie. Overigens vroeg de TO over een mening, zelfs in de vorm van een keuzemenu. Wat maakt dat mijn bijdrage ongewenst is?

Tsjor

Ik heb al 2 keer aangegeven dat t om.coke gaat. 

Ruud1971! schreef op 02-09-2023 om 08:51:

Jeetje Annewollepop wat laat jij hier je feministische kant zien zeg. Heb het hier vaker aangegeven dat een man geen kritiek hier mag geven want o jee zeg. Terwijl in een ander topic een man met een knipoog iets heeft gezegd en letterlijk afgerekend hier voor wordt. O ja een man..

Ben het met de heren eens. Deze mevrouw moet maar eens communiceren met haar man ipv een enquête hier neerzetten. Ja een lange relatie heeft ook zijn dippen. Het leven is geen roze wolk.

Mocht TO toch luisteren naar de uitslag neem ik aan dat zij de woning verlaat en geen partneralimentatie vraagt, toch???

Ps nog geen reactie van TO gehad wat voor drugs heeft die ooit gebruikt en hoeveel hij vergokt per maand.

Ik (man) raak ook altijd redelijk geïrriteerd door dit soort topics. Vaak is het dusdanig alsof de man niet genoeg rekening houdt met de vrouw, doordat TO en veel van de reacties het vooral heeft over het gedrag van man ipv de zorgen wat dit met de kinderen kan doen raakte ik ook hier weer geïrriteerd.

Door de toevoeging dat het om coke gaat is mijn beeld wel veranderd maar dan begrijp ik de vraagstelling en poll nog steeds niet, als een gesprek met man niets veranderd en TO kan niet leven met de situatie zoals hij is lijkt het antwoord mij zo duidelijk als wat. 

Ik ben een groot voorstander van de officiële grondslag van feminisme maar dan wel volledig en niet alleen op de punten die goed uitkomen, maatschappij breed en wederzijds. Het zou heel veel problemen rondom gelijkwaardig ouderschap tijdens de relatie en evt daarna, alimentatie, personeelstekorten enz oplossen.

Tjonge jonge wat een verzameling stokpaardjes komt hier ineens voorbij. Kan me niet voorstellen dat TO daar wat mee opschiet. Is het een idee dat jullie elders een discussie starten over deze onderwerpen?

Bloempje88 schreef op 02-09-2023 om 16:11:

[..]

Ik heb al 2 keer aangegeven dat t om.coke gaat.

Nee hoor, pas vanmiddag (13.58 uur) heb je voor het eerst gemeld dat het om coke snuiven gaat. Gebruik van drugs is nogal een ruim begrip namelijk, dus snap dat hierover eerder vragen werden gesteld.

Maakt het allemaal niet minder vervelend natuurlijk, maar er zit nogal verschil tussen het probleem serieus aanpakken of scheiden, zeker met 2 kinderen van deze leeftijd. In hoeverre heb je hem aangesproken op het gokken en doorheen brassen van geld? Hoe reageerde hij hierop?


Erkent hij zelf ook dat er problemen zijn? Zoveel vragen, maar waarom denk jij meteen aan scheiden? Je kunt best ‘eisen’ dat hij hulp gaat zoeken en ziet hij hiervan niet de noodzaak, dan mag jij best hardop jouw grenzen kenbaar maken om tot hem door te dringen. Dan ligt de bal bij hem en merk je vanzelf of hij dit net zo belangrijk vindt voor het behoud van zijn gezin.

Hou je nog van hem?

Voor de kinderen is een verslaafde en liegende vader met een moeder die vader niet vertrouwt niet goed.
Mocht je nog van hem houden zou ik een ultimatum stellen: nu hulp zoeken of scheiden. Want zo verder aanmodderen heeft geen zin. 
En eerst zou ik zsm de financiën veilig stellen waar mogelijk. Je zal niet de eerste zijn waarbij de partner schulden maakt en jij voor de helft daarvan kan opdraaien. 

AnnaPollewop schreef op 02-09-2023 om 20:55:

Tjonge jonge wat een verzameling stokpaardjes komt hier ineens voorbij. Kan me niet voorstellen dat TO daar wat mee opschiet. Is het een idee dat jullie elders een discussie starten over deze onderwerpen?

Ach mevrouw wil er nu niet meer over hebben. Heeft 3 zinloze reacties gegeven en gaat nu slachtoffertje spelen. Kijk toch eens in de spiegel zeg.

Sorry offtopic maar moest het even kwijt

@TO ja coke is zwaarder maar sta jij hem wel bij. Hij heeft stress en voelt druk van presteren (+ geld) wat hem teveel wordt. Weet niet wat hij doet eigen zaak of loondienst? Kan hij niet iets anders zoeken? Misschien dat je dan ook meer kan werken zodat de bestellingen van Klarna op tijd betaald worden??

Ruud1971! schreef op 02-09-2023 om 22:36:

[..]

Ach mevrouw wil er nu niet meer over hebben. Heeft 3 zinloze reacties gegeven en gaat nu slachtoffertje spelen. Kijk toch eens in de spiegel zeg.

Sorry offtopic maar moest het even kwijt

@TO ja coke is zwaarder maar sta jij hem wel bij. Hij heeft stress en voelt druk van presteren (+ geld) wat hem teveel wordt. Weet niet wat hij doet eigen zaak of loondienst? Kan hij niet iets anders zoeken? Misschien dat je dan ook meer kan werken zodat de bestellingen van Klarna op tijd betaald worden??

Als ie steeds negatief test is er toch geen sprake van problematisch gebruik? 

Ruud1971! schreef op 02-09-2023 om 22:36:

[..]

Ach mevrouw wil er nu niet meer over hebben. Heeft 3 zinloze reacties gegeven en gaat nu slachtoffertje spelen. Kijk toch eens in de spiegel zeg.

Sorry offtopic maar moest het even kwijt

@TO ja coke is zwaarder maar sta jij hem wel bij. Hij heeft stress en voelt druk van presteren (+ geld) wat hem teveel wordt. Weet niet wat hij doet eigen zaak of loondienst? Kan hij niet iets anders zoeken? Misschien dat je dan ook meer kan werken zodat de bestellingen van Klarna op tijd betaald worden??

Wat is dat nou voor raar advies, zij meer werken terwijl hij hun geld verbrast met gokken. Dat lost toch het probleem, zijn verslavingen, niet op. En dat zal hij toch vooral zelf moeten doen. 

SJSL schreef op 02-09-2023 om 22:55:

[..]

Wat is dat nou voor raar advies, zij meer werken terwijl hij hun geld verbrast met gokken. Dat lost toch het probleem, zijn verslavingen, niet op. En dat zal hij toch vooral zelf moeten doen.

Na een scheiding is dat waarschijnlijk sowieso wel noodzakelijk. 

Bloempje88

Bloempje88

02-09-2023 om 23:15

Ruud1971! schreef op 02-09-2023 om 22:36:

[..]

Ach mevrouw wil er nu niet meer over hebben. Heeft 3 zinloze reacties gegeven en gaat nu slachtoffertje spelen. Kijk toch eens in de spiegel zeg.

Sorry offtopic maar moest het even kwijt

@TO ja coke is zwaarder maar sta jij hem wel bij. Hij heeft stress en voelt druk van presteren (+ geld) wat hem teveel wordt. Weet niet wat hij doet eigen zaak of loondienst? Kan hij niet iets anders zoeken? Misschien dat je dan ook meer kan werken zodat de bestellingen van Klarna op tijd betaald worden??

Heb al paar keer mer hem besproken dat hij beter in loondienst kan gaan. En ik bestel niks via klarna, dat doet hij. Ik wek 27 uur en de rest ben ik er voor de kinderen.

Bloempje88

Bloempje88

02-09-2023 om 23:16

Nick90 schreef op 02-09-2023 om 22:50:

[..]

Als ie steeds negatief test is er toch geen sprake van problematisch gebruik?

Ik weet het niet. Wanr er is nu een paar keer getest en nu wilt.hij het niet meer.

Bloempje88

Bloempje88

02-09-2023 om 23:21

RoodVruchtje schreef op 02-09-2023 om 21:14:

[..]

Nee hoor, pas vanmiddag (13.58 uur) heb je voor het eerst gemeld dat het om coke snuiven gaat. Gebruik van drugs is nogal een ruim begrip namelijk, dus snap dat hierover eerder vragen werden gesteld.

Maakt het allemaal niet minder vervelend natuurlijk, maar er zit nogal verschil tussen het probleem serieus aanpakken of scheiden, zeker met 2 kinderen van deze leeftijd. In hoeverre heb je hem aangesproken op het gokken en doorheen brassen van geld? Hoe reageerde hij hierop?


Erkent hij zelf ook dat er problemen zijn? Zoveel vragen, maar waarom denk jij meteen aan scheiden? Je kunt best ‘eisen’ dat hij hulp gaat zoeken en ziet hij hiervan niet de noodzaak, dan mag jij best hardop jouw grenzen kenbaar maken om tot hem door te dringen. Dan ligt de bal bij hem en merk je vanzelf of hij dit net zo belangrijk vindt voor het behoud van zijn gezin.

Nee hij erkent het probleem niet . Toen ik her gevonden had zeg maar.. beweerde hij nog steeds dat t niet kon. Tot ik liet zien dat ik het had gevonden natuurlijk. 
Mijn grenzen zijn heel duidelijk geweest. Al paar keer ultimatum gesteld. Hulp zoeken, kappen, of ik kap er een x mee. Daarom is het ook niet meteen denken aan scheiden. Na 4 x beloven ermee te stoppen, ik loop de zachtjes de schuur in en ja hoor betrapt. Ik ben ook maar een mens het houd een x op dat ik steeds voor de "gek" word gehouden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.