Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bloempje88

Bloempje88

01-09-2023 om 11:39

Scheiden of blijven.

Peiling

Scheiden ?

Maximaal 2 antwoorden.

15 stemmen
80%
20%

Bloempje88 schreef op 02-09-2023 om 23:16:

[..]

Ik weet het niet. Wanr er is nu een paar keer getest en nu wilt.hij het niet meer.

Als hij steeds negatief test zou ik me daar niet zo’n zorgen om maken. Ik snap wel dat hij klaar is met testen, daarmee zeg je namelijk dat je hem niet gelooft en bewijs wil. En in loondienst gaan klinkt makkelijker dan het is, hij moet dan wel z’n bedrijf afwikkelen e.d

Ruud1971! schreef op 02-09-2023 om 22:36:

[..]

Ach mevrouw wil er nu niet meer over hebben. Heeft 3 zinloze reacties gegeven en gaat nu slachtoffertje spelen. Kijk toch eens in de spiegel zeg.

Sorry offtopic maar moest het even kwijt

@TO ja coke is zwaarder maar sta jij hem wel bij. Hij heeft stress en voelt druk van presteren (+ geld) wat hem teveel wordt. Weet niet wat hij doet eigen zaak of loondienst? Kan hij niet iets anders zoeken? Misschien dat je dan ook meer kan werken zodat de bestellingen van Klarna op tijd betaald worden??

Wat een rare reacties toch. Nergens heeft to gezegd dat de bestellingen overal van haar zijn. Dat zou ook wel vreemd zijn gezien de achterstanden waar ze achter is gekomen. 

En een verslaving aan coke los je niet even zelfstandig op. En dat is ook niet de verantwoordelijkheid van to. Maar van haar partner. Als hij dat niet wil (geen erkenning of motivatie) ondanks de steun van to dan stopt het daar. Zijn verslaving is niet haar schuld nog haar verantwoordelijkheid!!

Izza schreef op 02-09-2023 om 23:27:

[..]

Wat een rare reacties toch. Nergens heeft to gezegd dat de bestellingen overal van haar zijn. Dat zou ook wel vreemd zijn gezien de achterstanden waar ze achter is gekomen.

En een verslaving aan coke los je niet even zelfstandig op. En dat is ook niet de verantwoordelijkheid van to. Maar van haar partner. Als hij dat niet wil (geen erkenning of motivatie) ondanks de steun van to dan stopt het daar. Zijn verslaving is niet haar schuld nog haar verantwoordelijkheid!!

Maar scheiden lost in deze situatie dan toch ook niet veel op? Dat lijkt mij nog meer gedoe geven.

Izza schreef op 02-09-2023 om 23:27:

[..]

Wat een rare reacties toch. Nergens heeft to gezegd dat de bestellingen overal van haar zijn. Dat zou ook wel vreemd zijn gezien de achterstanden waar ze achter is gekomen.

En een verslaving aan coke los je niet even zelfstandig op. En dat is ook niet de verantwoordelijkheid van to. Maar van haar partner. Als hij dat niet wil (geen erkenning of motivatie) ondanks de steun van to dan stopt het daar. Zijn verslaving is niet haar schuld nog haar verantwoordelijkheid!!

Is er wel een verslaving? Hij gebruikt Coke (hoeveel is dan de vraag) en iedereen heeft het er over dat die moet afkicken zelfs jij. Als je elke dag 1 a 2 wijntjes drinkt moet je maandag toch ook niet naar de AA. 

Wie zegt dat hij verslaafd is?? 

Bloempje88 schreef op 02-09-2023 om 23:15:

[..]

Heb al paar keer mer hem besproken dat hij beter in loondienst kan gaan. En ik bestel niks via klarna, dat doet hij. Ik wek 27 uur en de rest ben ik er voor de kinderen.

Dan heb jij er gelukkig ook geen last van dat je voor klarna niet meer mag bestellen. 

Als 27 uur voldoende is om straks eventueel zelfstandig te wonen en de helft van de tijd voor de kinderen te zorgen dan is het prima. Tsjor

tsjor schreef op 03-09-2023 om 08:13:

[..]

Dan heb jij er gelukkig ook geen last van dat je voor klarna niet meer mag bestellen.

Als 27 uur voldoende is om straks eventueel zelfstandig te wonen en de helft van de tijd voor de kinderen te zorgen dan is het prima. Tsjor

Ik denk ook dat TO zich beter daarop kan richten ipv te blijven hangen in mogelijke verslavingsproblematiek.

Als laatste reactie in dit topic. Ik denk echt dat de man van TO het zwaar heeft en misschien wel in de problemen zit. Blijf erbij dat scheiden te makkelijk is. Vecht voor elkaar en TO sla je vuist op tafel en verdiep je in zijn problemen. Je bent toch zijn maatje nou help hem dan. Kortom communiceer echt een keer met elkaar. Trek die beerput eens open.

tsjor schreef op 03-09-2023 om 08:13:

[..]

Dan heb jij er gelukkig ook geen last van dat je voor klarna niet meer mag bestellen.

Als 27 uur voldoende is om straks eventueel zelfstandig te wonen en de helft van de tijd voor de kinderen te zorgen dan is het prima. Tsjor

Dit vind ik een echte en realistische feministische reactie, ik vermoed als TO op deze manier naar het leven kan kijken er veel veranderd. Afhankelijk hoe man naar het leven kan kijken zal dan hun gesprek kunnen veranderen, het kan dan een gesprek van mens tot mens en over wederzijdse behoeften en problemen worden ipv over dat hij niet wil testen enz. Als man niet mee kan zal TO in staat zijn haar leven en verantwoordelijkheid te nemen zonder poll nodig te hebben.

ik heb niet alles gelezen  maar...., ik ben het met Ruud eens. Een poll openen en mensen roepen dan scheiden. We kennen bloempje en man niet eens en gaan op een heel kort verhaaltje af. Misschien denkt bloempje nu, hè het merendeel zegt scheiden dus dat gaan we doen. Ik ben ook echt voor heel hard er voor knokken, je hebt geen idee wat het teweeg brengt als je gaat scheiden, dat kan uiteindelijk nog veel meer ellende geven, zeker voor kinderen. Mocht je er alles aan gedaan hebben is het een ander verhaal.

Nick90 schreef op 02-09-2023 om 23:31:

[..]

Maar scheiden lost in deze situatie dan toch ook niet veel op? Dat lijkt mij nog meer gedoe geven.

Tja voor mij is het gebruik van harddrugs een absolute no go. Niet voor mijzelf en dus ook niet voor een partner. De gehele wereld van zware criminaliteit die daarachter zit, contact met dealers etc. Daar sta ik niet achter. Nog los van de gevaren voor jezelf en anderen (kleine kinderen in dit geval). 

De vraag is natuurlijk of deze man wel volledig voor zijn kinderen wil en kan zorgen. Hij heeft wel wat anders aan zijn hoofd. En als bij instanties bekend wordt dat hij in de harddrugs zit en er sprake is van verslavingsproblemen mag dat ook niet zomaar en gaan ze (terecht) meekijken. 

To is al een jaar bezig. Hij blijft liegen en bedriegen en is gewoon niet open. Dan begrijp ik heel goed dat ze er een keer klaar mee is. Uit niets blijkt dat hij wil of openstaat voor professionele hulp. 

Kikki39 schreef op 03-09-2023 om 09:34:

ik heb niet alles gelezen maar...., ik ben het met Ruud eens. Een poll openen en mensen roepen dan scheiden. We kennen bloempje en man niet eens en gaan op een heel kort verhaaltje af. Misschien denkt bloempje nu, hè het merendeel zegt scheiden dus dat gaan we doen. Ik ben ook echt voor heel hard er voor knokken, je hebt geen idee wat het teweeg brengt als je gaat scheiden, dat kan uiteindelijk nog veel meer ellende geven, zeker voor kinderen. Mocht je er alles aan gedaan hebben is het een ander verhaal.

Ik vraag mij af of er geen andere misschien is, toegegeven dat deze beïnvloed is door mijn eigen situatie en een paar uit mijn omgeving.

Misschien zoekt TO bevestiging dat man het niet goed doet en kan zij hem onder druk zetten, extra argumenten daarvoor vinden of dreigen met scheiden aan de hand van de reacties.

Voor de duidelijkheid: als zijn gedrag schadelijk is praat ik dat beslist niet goed maar als hij niet wil veranderen is het zinloos om aan een dood paard te trekken, hoe zuur ook maar zij heeft alleen invloed op haar eigen gedrag.

Izza schreef op 03-09-2023 om 10:08:

[..]

Tja voor mij is het gebruik van harddrugs een absolute no go. Niet voor mijzelf en dus ook niet voor een partner. De gehele wereld van zware criminaliteit die daarachter zit, contact met dealers etc. Daar sta ik niet achter. Nog los van de gevaren voor jezelf en anderen (kleine kinderen in dit geval).

De vraag is natuurlijk of deze man wel volledig voor zijn kinderen wil en kan zorgen. Hij heeft wel wat anders aan zijn hoofd. En als bij instanties bekend wordt dat hij in de harddrugs zit en er sprake is van verslavingsproblemen mag dat ook niet zomaar en gaan ze (terecht) meekijken.

To is al een jaar bezig. Hij blijft liegen en bedriegen en is gewoon niet open. Dan begrijp ik heel goed dat ze er een keer klaar mee is. Uit niets blijkt dat hij wil of openstaat voor professionele hulp.

Maar hij heeft steeds negatief getest dus verslaving lijkt me nogal een groot woord. Dus om nou te zeggen dat deze man in de harddrugs zit en allerlei schimmige praktijken bezigt is niet eens met zekerheid te stellen. 

En ook al is ze er zelf klaar mee door haar 2 kinderen zit ze wel nog jaren aan hem vast, zullen ze het allemaal minder hebben dan nu, moet er woonruimte gezocht worden, een omgangsregeling enzovoort dus wat gaat scheiden dan oplossen? Dan zit er bij hem waarschijnlijk helemaal geen rem meer op. 

Nobody schreef op 03-09-2023 om 09:26:

[..]

Dit vind ik een echte en realistische feministische reactie, ik vermoed als TO op deze manier naar het leven kan kijken er veel veranderd. Afhankelijk hoe man naar het leven kan kijken zal dan hun gesprek kunnen veranderen, het kan dan een gesprek van mens tot mens en over wederzijdse behoeften en problemen worden ipv over dat hij niet wil testen enz. Als man niet mee kan zal TO in staat zijn haar leven en verantwoordelijkheid te nemen zonder poll nodig te hebben.

Nou, nog niet helemaal. Ik zeg: 'Als 27 uur voldoende is om straks eventueel zelfstandig te wonen en de helft van de tijd voor de kinderen te zorgen dan is het prima."'. Daarmee ga ik ervan uit dat zij 'natuurlijk niet' verantwoordelijkheid draagt voor het gezinsinkomen, inclusief man, die zelf niet genoeg verdient om voor zichzelf te zorgen. Eigenlijk vind ik dat ze wel die verantwoordelijkheid draagt. Dus dan kan het zijn dat zij meer moet gaan werken, omdat man niet genoeg verdient met zijn eigen onderneming. Zij spoort man wel aan om ander werk te gaan zoeken en in loondienst te gaan. Ze spaart zichzelf daarmee, om zelf geen ongemakkelijke keuzes te hoeven maken.

Tsjor



ik snap to wel hoor,als je al een jaar bezig bent met leugens en gedoe, het put je uit. En verslavingen zijn the worst want t houd niet op. Er komen telkens weer die momenten dat de verslaafde te zwak is....
Betrefd blijven of scheiden...
Als je zelf zegt als we geen kids hadden was ik weg dan heb je je antwoord trust me.

Titiv schreef op 03-09-2023 om 10:45:

ik snap to wel hoor,als je al een jaar bezig bent met leugens en gedoe, het put je uit. En verslavingen zijn the worst want t houd niet op. Er komen telkens weer die momenten dat de verslaafde te zwak is....
Betrefd blijven of scheiden...
Als je zelf zegt als we geen kids hadden was ik weg dan heb je je antwoord trust me.

Je leest niet Titiv er is geen verslaving. Waar gaat het nu eigenlijk om. 

Heeft coke gebruikt maar steeds negatief getest. TO heeft geen vertrouwen en hij is het zat dat gecontroleer. Terecht hoe lang moet je hier mee doorwillen gaan met het testen. Stukje vertrouwen.

Online gokken ja dat gebeurt maar wie niet. Ze moet eerst de bedragen weten voordat ze kan oordelen. 150 euro per week?? Etentje met ze 2en is net zo duur.

Ja problemen met Klarna mbt wss kleding. Poeh zeg wat een huwelijksproblemen. Ze helpt hem maar weet niet hoe die financieel staat met zijn bedrijf. Nou waar helpt ze hem dan in?? Zijn overhemd strijken??

Nee idd TO zoekt een reden om te gaan scheiden en gaat slachtoffertje spelen zo komt dat bij mij over. Will je echt bevestiging op een forum zet je verhaal op het Viva forum. Allemaal fijne feministische dames daar die vooral zelf niet in de spiegel willen kijken.

Succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.