Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Seksuele gelijkheid

Pippeltje schreef op 24-01-2026 om 17:07:

[..]

sorry als mijn verhaal niet interessant is voor jou....

Ja interessant is geen goed gekozen woord idd.  Waardoor denk jij dat het verschil kan komen?

Lexus schreef op 24-01-2026 om 17:22:

[..]

Ja interessant is geen goed gekozen woord idd. Waardoor denk jij dat het verschil kan komen?

Ik begreep jouw post wel en ben het ook zeker met je eens, zo ook met je post dáárvoor, welke spot-on was!

Ik denk persoonlijk dat het een utopie is te denken dat seksuele gelijkheid (zoals TO bedoelt) ooit zal zijn. Hoe je het ook went of keert, er is gewoon een biologisch verschil tussen gender man/vrouw icm seksueel gedrag. 

Al lijkt de jeugd anno 2026 preutser dan zo’n 15/20 jaar geleden, is er nog steeds sprake van slut-shaming tov de zgn stoerheid als het jongens betreft. 

Ik verwacht hierin dan ook nooit enige gelijkwaardigheid, want biologie is gewoon biologie en daar is niets mis mee, tenzij je hierin ooit enige gelijkwaardigheid (qua biologie) verwacht. Ik bedoel dan ook heel simpel de biologie als in het ontstaan vd mens, niet zoals men gelijkheid verwacht als het gaat om vervullen van bepaalde rollen/verantwoordelijkheden zoals bv in werkgerelateerd. Een vrouwelijke manager kan volledig gelijkwaardig zijn aan een mannelijke manager als het gaat om kwaliteit vh opgeleverde werk, maar een man zal bijv NOOIT een kind kunnen dragen en baren. Dat is nu eenmaal de natuur/biologie!

Mijn ervaring, als single vrouw, heeft in de afgelopen 20 jaar ook geleerd dat het niet zo ‘moeilijk’ is een man voor enkel seks te scoren (heel wat anders dan voor een relatie). Makkelijker dan andersom iig, zonder het kritisch zijn te verliezen zelfs. En kruist die ONS die avond niet haar pad, dan wellicht het weekend daarop wél?! Ik denk dat dát het verschil is als het gaat om seks, althans, de behoefte aan. Maar goed, dit is mijn ervaring en dus geen feit

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.