Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Wat is wijsheid


Het klopt niet Karbonkel

" Toen ik de mediator belde, zei deze dat als ex kwam en ik niet, het advocatenwerk zou worden.
Ik kon echt niet komen, dus kreeg ik een mail van ex dat hij zelf wel was geweest maar dat de mediator/advocaat toch nog mediation adviseerde.
Toen heb ik opties gegeven voor een nieuwe afspraak.
Daar is niet op gereageerd door de mediator, met als gevolg dat ex ineens geen mediation meer wilde want er viel geen afspraak met mij te maken.
Toen heeft de mediator besloten zijn belangen te behartigen en werd het dus een partij advocaat."

Nou kun je soms een hoop onzin meemaken maar dit klopt natuurlijk niet.
Een advocaat, aangezocht voor mediation die:
1. je emotioneel chanteert om toch op een afspraak te verschijnen
2. de afspraak doorgaat maar alleen je expartner gaat en de advocaat adviseert toch nog steeds mediation, lijkt me goed
3. je geeft opties voor een nieuwe afspraak. En dan wordt daar niet op gereageerd door de advocaat? Huh? Wat gaat er hier niet goed?

Weet je zeker dat jou opties voor een nieuwe afspraak deze advocaat bereikt hebben? Of heb je ze soms via je expartner geprobeerd door te geven? en heeft die dat niet gedaan en geprobeerd je zwart te maken bij deze advocaat? Heeft de advocaat zaken niet begrepen?

Ik begrijp dat je de eerste afspraak, na het initiatief van je expartner, wel gemaakt hebt maar wegens onvoorziene zwaarwegende omstandigheden hebt moeten afzeggen. Dat kan gebeuren, dat hoort geen dealbreker te zijn.

Mogelijk dat er onenigheid ontstond over de zwaarwegende reden? Of je hebt het pas zeer kort vooraf afgezegd waarop de advocaat het vertrouwen verloor en spijkers met koppen wilde slaan en maar is gaan dreigen? Wat overigens nog steeds niet deugt.

Weet je zeker dat deze advocaat zich zo heeft gedragen? Of is dat aan jou doorgebriefd door je expartner? Hoe is hier gecommuniceerd?

Jij geeft aan onder elkaar iets te willen regelen. Bedoel je zonder mediation?
Of met mediation?

Vervolgens geeft je partner aan dat hij toch mediation wil proberen, maar dat is wat anders dan onder elkaar regelen ipv een juridische strijd.

Dus wat ga je nu doen. Zelf met hem in gesprek?

Of gaat nu jou advocaat de mediation doen?

Natuurlijk kun je sowieso met je expartner zelf zien tot afspraken te komen. En bij je standpunt blijven.

Maar ik zou de advocaat niet opzeggen en ook niet inzetten voor mediation met je expartner. Mocht er toch sprake zijn van mediation bespreek dit dan goed met je advocaat. Het blijft dan beslist jou advocaat en gaat niet over naar je expartner. Bespreek met je advocaat de limieten van de mediation zodat het geen slopende affaire wordt en dat lijkt me hier nu juist een hele grote valkuil.

Deze expartner lijkt geen mediation te zoeken want waarom draagt hij niet bij aan de eerdere pogingen tot mediation?

Maar smoort ze in de kiem, Als puntje bij paaltje komt.

Zonder toevoeging

Als ik het goed begrijp is er met beide advocaten alleen nog sprake geweest van een vorm van orienterend gesprek. En er zijn geen toevoegingen aangevraagd.
Van jou expartner kun je dit niet weten. Hij zal het niet aangeven.
Maar heb je zelf al een toevoeging door je advocaat laten regelen?
Of heb je zelf ook nog de hoop er zonder kosten uit te komen en is het gesprek met de advocaat die je zelf hebt nog in het voorlopige voorstadium?

Kan de onduidelijkheid rond al dan niet een betaald contact, met wie, reden zijn voor de eerste advocaat, die van je expartner, om af te haken?

Natuurlijk kun je proberen er zonder advocaten uit te komen. Maar laat je niet klem zetten.

Karbonkel1

Karbonkel1

12-07-2018 om 11:34 Topicstarter

Nog geen toevoeging

Ik heb nog geen toevoeging geregeld maar ga mijn advocaat vandaag even bellen.

Zelf met hem in gesprek wilde ik eerst, maar de ene dag zegt meneer het ene en de andere dag het andere.
Zal we te maken hebben met wel/niet onder invloed zijn.

Mediation wil ik proberen, dat moet dan via iemand anders dan mijn advocaat.
Maar of we daaruit gaan komen? Hij wil nu al meenemen, ik pas daarvoor.

Karbonkel

Jij regelt geen toevoeging, dat doet je advocaat.
Ik denk dat je snel een afspraak met je advocaat moet maken en moet bespreken hoe het nu verder moet. Je post hier van alles maar vaak is de informatie niet helemaal duidelijk of niet helemaal volledig. Je advocaat weet als het goed is wel precies hoe het zit, en kan anders veel gerichter doorvragen, en hij/zij kan je informeren over je positie, over wat je wel en niet kan verwachten als het tot een procedure komt, en dan kunnen jullie samen een koers uitzetten.

Sterkte ermee

Temet

overigens

Inderdaad niet je dochter meegeven. Als je daar zo faliekant tegen bent, zou ik dat inderdaad niet doen. En dan maar afwachten wat hij gaat doen.

Groeten,

Temet

Karbonkel1

Karbonkel1

12-07-2018 om 12:25 Topicstarter

Op tegen

Normaal zou ik er niet op tegen zijn maar ik ben doodsbang dat hij niet helder is. Of niet heldere vriendjes rond heeft lopen.

Karbonkel1

Karbonkel1

13-07-2018 om 12:11 Topicstarter

Ik ga

Hem een voorstel sturen in de mail. Eerst de komende drie mnd zonder opbouw, alleen bezoek.

Ik ga namelijk binnen nu en drie mnd bevallen. Dat betekent voor dochter al de nodige verandering, zonder dat ze ineens met haar vader mee moet.
Daarnaast wil ik eerst het vertrouwen opbouwen dat hij helder is en haar verzorgt.

Mediation wordt hem niet. Er is geen mediatior die nav mijn verhaal heil erin ziet heb ik gemerkt.puur en alleen omdat ex hij z'n standpunt blijft (ophalen) en ik dat nog niet aandurft.

Inmiddels is de toevoeging ook aangevraagd.

Wat denken jullie hiervan?

Lijkt me goed

Je hebt nu een voorstel en je hoopt dat je expartner daar in mee gaat. En zo niet, mocht hij een rechtzaak beginnen heb je al een advocaat.

Laat je ook niet op andere manieren onder druk zetten.

Zo lijkt het mij prima geregeld.

Karbonkel1

Karbonkel1

13-07-2018 om 14:06 Topicstarter

Zou ook nog eens heftig kunnen reageren op het babynieuws. Dit weet hij Namelijk niet eens

Karbonkel1

Karbonkel1

23-07-2018 om 22:14 Topicstarter

Intake

Onlangs de intake bij mediation gehad. Ex boorde me compleet de grond in. Dit gaat nog wat worden.

Fransien

Fransien

23-07-2018 om 22:29

Wat vond de mediator?

Hoe reageerde de mediator op het afkraken door je ex? Stelde hij regels op voor de discussie of liet hij alles gebeuren zonder in te grijpen?
En wie betaalt de mediator? Betaal jij alles of betaalt hij zijn eigen helft? Dat kan namelijk ook invloed hebben op hoe hij zich opstelt.

Onthoud dat een mediator je helpt er samen uit te komen, maar niet je grenzen bewaakt, dat moet je zelf doen.

Karbonkel1

Karbonkel1

23-07-2018 om 22:46 Topicstarter

Komt alles ook uit natuurlijk. Hij gaat erachter komen waar ik woon etc

Karbonkel1

Karbonkel1

23-07-2018 om 22:47 Topicstarter

Mediator suste de boel wel wat.

Ik betaal een eigen bijdrage. Ex volledig uurloon.

Fransien

Fransien

24-07-2018 om 10:06

De mediator

Als jij de mediator meldt dat er je nu nog niet je adresgegevens bij ex wil hebben, heeft de mediator dat te respecteren. Zeker als er een historie van geweld is. Een gedeelte van dat geweld is verbaal en dat heeft hij al gezien.

Je zwangerschap is zichtbaar maar daarvoor geldt dat jullie al lang uit elkaar zijn en dat jij je leven weer opgepakt hebt. Je hoeft het er niet over te hebben, jouw zaak.
Een mediator is er voor de communicatie, niet om iets te vinden. En zelfs al vindt hij er iets van, zal hij het voor zich houden.

Doenja

Doenja

24-07-2018 om 12:46

allarmbellen

Misschien dat ik t allemaal niet zo goed gelezen en begrepen heb, maar wat je me verteld over de vader van je kindje en zijn gedrag, het geweld en dat je nu bang bent dat hij je adres nu heeft, daar gaan bij mij de alarmbellen bij af! Als je in een situatie bent dat je bang bent, er al diverse gewelds incidenten hebben voorgevallen, dan ben je het stadium van een mediator allang voorbij. Sterker nog, de kans dat dit excaleert in iets waar jij weer de pineut bent is heel groot! Zeker als de mediator denkt dat dit gaat over een koppel wat 'gewoon' goede afspraken moet maken. Alsjeblieft, heb een afspraak met de mediator alleen en leg uit dat je in gevaar bent. Als je maar het idee krijgt dat de mediator denkt dat je met iedereen zo maar goede afspraken kunt maken, snel wegwezen.
Kan ook zijn dat ik t fout zie, maar dit zijn de voorboden voor weinig goede dingen in de toekomst. Laat hem maar via de rechter het een en ander afdwingen. Je angst voor de raad voor de kinderbescherming is groter dan die voor de vader van je kind. Het zou andersom moeten zijn, trust me.

Niki73

Niki73

24-07-2018 om 15:08

Huidige situatie

Jouw huidige situatie hoef je niet te bespreken. Noch je zwangerschap, noch je lat-relatie. Jij ben verder gegaan. Je bent nu gelukkig met je nieuwe partner en de baby die komt. Je zegt geen woord over een ongeplande zwangerschap en al dan niet samenwonen. Hoe jij je relatie invult gaat een ander niets aan. Dat heeft niks met je ex en zijn (on)vermogen te vaderen of clean te blijven te maken. Als je nieuwe situatie ter sprake komt, tover je een gelukkig glimlach op je gezicht en zeg je niets meer of minder dan dat het heel goed gaat en dat je gelukkig bent. Verder zeg je dat je het niet relevant vindt voor deze zaak, jullie hebben het hier over de veiligheid van je dochter.

Karbonkel1

Karbonkel1

25-07-2018 om 19:56 Topicstarter

Nou

Ik begrijp ook opeens de drang om een goede papa te willen lijken.
Hij blijkt dus een nieuwe liefde te hebben. Een vrij jonge meid.

Karbonkel1

Karbonkel1

25-07-2018 om 20:05 Topicstarter

Geweld

Er is geen sprake geweest van geweld fysiek.
Wel verbaal, veelvuldig en hij heeft me hooguit een paar keer vastgepakt bij mijn arm toen de emoties hoog opliepen.

De angst komt vandaan bij het drugsverhaal, zijn explosiviteit (geen geduld, alles moet naar zijn zin, met dingen gooien als hij niet kan winnen) en het feit dat ik hem ervoor aanzien door het lint te gaan als hij ziet/merkt dat ik verder gegaan ben.

En die angst heb ik natuurlijk nog veel meer in geval van m'n kind die ik daar tzt moet achterlaten.

Wat een rechtzaak betreft : ik doe dit mediation gebeuren puur omdat het dan niet tegen me gebruikt kan worden. Ik heb namelijk veel verhalen gelezen en gehoord van vrouwen die terecht hun kind bij de vader weghouden, waar alsnog omgang afgedwongen wordt door de raad van kinderbescherming. Omdat dit nu eenmaal de wet is. Als je daarin tegen stribbelt, wordt je als moeder gezien als weigerende ouder.vader moet het wel erg bont maken + bewijs, wil men verder kijken dan deze wet.
Mijn advocaat heeft me duidelijk gemaakt dat ouderlijk gezag ook simpel te krijgen is door hem. Er moet wel heel wat aan de hand zijn, wil hij dat niet krijgen. In principe heeft hij 'maar' één keer zijn eerste en onze dochter weggeduwd uit boosheid. Daar gaan ze echt niks mee doen, dat vertrouwen heb ik niet in instanties. Daarom zie je ook al die gezins drama's.

Ik blijf dus hangen tussen niet de weigerende ouder lijken en veiligheid houden voor dochter.
Voor mij betekent dat nu, meegaan in mediation maar ik blijf bij mijn standpunt. Er wordt voorlopig alleen maar bezocht. Over een aantal maanden zien we verder. Zo niet, mag hij een rechtzaak starten.

Karbonkel1

Karbonkel1

25-07-2018 om 20:07 Topicstarter

Misschien

Moet ik die mediator toch nog eens bellen.
Ik kreeg namelijk inderdaad het gevoel dat zij denkt dat er prima afspraken te maken zijn.
Dat is ook wel zo, maar ik ga niet overal in mee natuurlijk.

Karbonkel1

Karbonkel1

25-07-2018 om 20:08 Topicstarter

Oh en

Toen ex vragen stelde over wat dingen aan mij en ik daar niet duidelijk antwoord op gaf, zei de mediator dat het wellicht handiger was open te zijn over eea.
Uh ja alsof ik dat wil.
Ik wil gewoon een schema zodat ie z'n mond houdt te zeuren.

Karbonkel1

Karbonkel1

14-08-2018 om 20:20 Topicstarter

Nou

Ben nu eerst akkoord gegaan met wekelijks bezoek op wisselende momenten. Om zo hem te stimuleren zorgtaken te doen... Maar gevoelsmatig wil de mediator erg snel. Over drie week alweer Evalueren..

Ex heeft aangegeven alsnog een advocaat in te schakelen ivm ouderlijk gezag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.