Echtscheiding en erna
Annoniemm
27-10-2025 om 14:52
Zoon wil niet naar ex
hai,
eigenlijk zegt de titel het al, maar wat kan ik doen als mijn zoon (4jr) niet naar mijn ex wilt, ex is niet de biologische ouder maar heeft kind wel erkend en gezag. Zoontje wil duidelijk niet, spreekt dit ook uit naar mijn ex, maar moet dan van mijn ex met veel drama (huilen, gillen, boos zijn) mee met hem. Ik laat mijn zoontje dan ook niet graag daar achter. Is er iets wat ik kan doen?
Ysenda
27-10-2025 om 15:49
Is er een reden waarom je zoontje niet wil?
Hoe vaak is er contact met zijn vader?
Hoe vind de wissel plaats, is er schakeltijd, en als hij daar is is het dan wel goed?
Is hij alleen met vader, zijn er nog siblings of andere kinderen bij vader en als die er zijn hoe is daar het contact mee?
Anoniemvoornu
27-10-2025 om 15:55
Heeft hij het verder bij vader goed naar zijn zin? Is het de overdracht waar hij moeite mee heeft?
IMI-x2
27-10-2025 om 15:55
Mijn kinderen vonden de wisselmomenten op die leeftijd vaak ook moeilijk.
Als je zoontje eenmaal daar is, gaat het dan beter? Hoe lang blijft hij dan bij je ex?
RoodVruchtje
27-10-2025 om 18:52
Anoniemvoornu schreef op 27-10-2025 om 15:55:
Heeft hij het verder bij vader goed naar zijn zin? Is het de overdracht waar hij moeite mee heeft?
Dezelfde vragen hier!?
Verder, de info dat je ex niet zijn biologische vader is, vind ik eigenlijk onnodige info. Jij hebt er 4 jaar geleden bewust voor gekozen hem je zoon te laten erkennen en gezag te geven, dus waarschijnlijk ziet jouw zoon hem als ‘vader’.
Het klinkt, in je openingspost, alsof dit voor jou nu een soort van excuus is om je zoontje dan maar niet naar je ex te laten gaan, terwijl wel/niet biologisch er niet toe doet in dit geval. Zie andere posts, waarschijnlijk is het een leeftijdsfase misschien.
Annoniemm
27-10-2025 om 19:22
het is al ruim 2 jaar zo dat hij niet wil, heb al vanalles geprobeerd, andere wisselmomenteb, kortere wisselmomenten, hem oplaten halen van kdv destijds, maar elke keer drama zodra hij hem ziet. Ex zegt dat zoontje het naar zijn zin heeft, ik ben daar natuurlijk niet bij dus kan ook niet zeggen of het wel of niet zo is. Alleen dat mijn zoon een duidelijke mening heeft en niet wil. Naar ieder ander als hij daar heen moet opa, ooms, tantes gaat het altijd zonder problemen.
Annoniemm
27-10-2025 om 19:23
IMI-x2 schreef op 27-10-2025 om 15:55:
Mijn kinderen vonden de wisselmomenten op die leeftijd vaak ook moeilijk.
Als je zoontje eenmaal daar is, gaat het dan beter? Hoe lang blijft hij dan bij je ex?
Hij is er dan 3 dagen. Vol weekend zeg maar van vrijdag tot maandag.
Annoniemm
27-10-2025 om 19:24
Ysenda schreef op 27-10-2025 om 15:49:
Is er een reden waarom je zoontje niet wil?
Hoe vaak is er contact met zijn vader?
Hoe vind de wissel plaats, is er schakeltijd, en als hij daar is is het dan wel goed?
Is hij alleen met vader, zijn er nog siblings of andere kinderen bij vader en als die er zijn hoe is daar het contact mee?
De reden waarom hij niet wil weet ik niet, daar probeer ik rustig achter te komen zonder te forceren. Hij is daar niet alleen, nieuwe vriendin is daarbij. Maar ook voordat zij er was was dit al gaande. Dus denk niet dat dat er mee te maken heeft.
Annoniemm
27-10-2025 om 20:13
Tijgeroog schreef op 27-10-2025 om 19:52:
Wat vertelt hij over het weekend als hij weer thuis is?
Helemaal niks, enige dat eruit komt is dat die het niet leuk vond. Maar als vraag wat er dan niet leuk was. Krijg ik, het was gewoon niet leuk. Hij verteld ook niets over het weekend daar. Terwijl die normaal altijd vol verhalen zit, wat er op kdv en nu school gebeurd etc verteld die altijd vlot en zelf over.
Izza
27-10-2025 om 20:30
Is er een mogelijkheid om dit ongedaan te laten maken. Jouw ex is niet zijn echte vader en dat voelt hij ook duidelijk. Er is ook nog een echte biologische vader. En jij krijgt in de toekomst waarschijnlijk een nieuwe partner. Veel te ingewikkeld voor zo'n kind continu nieuwevaders. Ik zou mijn kind niet dwingen en opkomen voor zijn belang. Jij bent de echte moeder. Hoelang is deze man al in zijn leven? Hij is pas 4 en wil duidelijk niet. Ook kinderen hebben rechten.
Dweedledee
27-10-2025 om 20:41
Izza schreef op 27-10-2025 om 20:30:
Is er een mogelijkheid om dit ongedaan te laten maken. Jouw ex is niet zijn echte vader en dat voelt hij ook duidelijk. Er is ook nog een echte biologische vader. En jij krijgt in de toekomst waarschijnlijk een nieuwe partner. Veel te ingewikkeld voor zo'n kind continu nieuwevaders. Ik zou mijn kind niet dwingen en opkomen voor zijn belang. Jij bent de echte moeder. Hoelang is deze man al in zijn leven? Hij is pas 4 en wil duidelijk niet. Ook kinderen hebben rechten.
Wauw. Aannames much..?
Annoniemm
27-10-2025 om 21:03
Dat maakt het lastig, iedereen vind wat anders, logisch ook natuurlijk. Maar ik wil het beste voor mijn kind, en op dit moment voelt dit zeker niet het beste. Om hem tegen zijn zin in daar moet zijn.
IMI-x2
27-10-2025 om 21:16
Kun je je ex eens vragen een paar filmpjes te maken van activiteiten die hij met je zoon doet? Dan kun je samen erover praten (bv Hoe was de speeltuin? Wat vond je van de berenpuzzel?). En je ziet dan ook met eigen ogen hoe je zoon bij je ex reagereert.
Anoniemvoornu
27-10-2025 om 21:29
Kind is mischien verwekt met behulp van een donor.. deze vader is mischien wel onvruchtbaar, ga je lekker?