Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:57

2019 Afvallen wie ook? (3)


Tine Winkel

Tine Winkel

12-02-2019 om 21:19

Haha ja emmawee #121

Bij t typen op mn foon word ik nog korter door de bocht dan ik van nature al ben...

Kaaskopje

Kaaskopje

13-02-2019 om 09:04

Moeilijke stukje

Ik zit kennelijk in een moeilijk stukje van het afvallen. Ik doe niet echt héél hard mijn best, eerlijk is eerlijk, maar ik merk gewoon dat alles wat ik fout doe meteen merkbaar is op de weegschaal. Vorige week kon ik niet naar fitness én ik heb voor het eerst caramelpudding gemaakt wat niemand anders eet dan alleen ik, dus dat eet ik langzaam elke dag weg na het avondeten. Resultaat is dat de 74 kilo toch nog een hindernis is die moeilijk te nemen is. Het ene moment was ik 74.1, het volgende moment weer 74,6 en zelfs weer 75.1. Boeh . Maar ik laat mezelf er niet echt door in de stress schieten. Ik ben op zich heel tevreden met waar ik nu ben, maar het kan nog even iets beter.

Wat echt tegenvalt is dat mijn buikdeel zó tergend langzaam minder in omvang wordt! Het is wel minder geworden, hoera!, maar nog láng niet wat het moet zijn. Met als resultaat dat mijn zijkanten er prachtig slank uitzien in een jurk in een maat die ik aankan, maar als ik dan opzij ga staan voor de spiegel... géén gezicht. Dus strak getailleerde jurken, of met een met een band of elastiek o.i.d. moet ik echt uit mijn hoofd laten. Zo zonde, want zo van voren staat het echt heel leuk. Zeker als je weet waar ik vandaan kom met mijn gewicht en mijn leeftijd erbij genomen, maar ja...

Emmawee

Emmawee

13-02-2019 om 21:04

Kaaskopje

"Voor het eerst caramelpudding gemaakt wat niemand anders eet alleen ik"
Voor het eerst en voor het laatst dus? Of volgende keer een eenpersoonsportie?
Wel erg lekker, als het lukt... maar ik vraag me af wat je heeft bewogen om juist zo'n pudding te maken. Wel knap dat je het over verschillende avonden verspreid opeet. Ik kan zoiets niet laten staan.
Wat je schrijft over je buik... Daar zou ik ook van balen. Is het vooral 'losse' huid? Of is je buik opgezet? Het opnieuw laten ontstaan van een taille is volgens mij erg lastig na een bepaalde leeftijd. Dat is een hormonale kwestie. Vandaar de corsetten, als ik het goed heb begrepen. Maar of je daar blij van wordt...??

Hangkous

Hangkous

13-02-2019 om 21:21

62,8 hoera

De ruime kerstkilo is er af.
Helaas weer chocolade gekregen. Dus weer snoepen.
Oefeningen voor de schuine buikspieren doen wel iets voor de taille, maar dat is wel een zaak van consequent volhouden. 3 x per week. 2 x overslaan en het is zichtbaar dat jeniet hebt gelefend.

Emmawee

Emmawee

13-02-2019 om 21:29

Yes Hangkous!

Lekker is dat, die kilo's eraf. Tja... Wat doe je met chocolade cadeaus?

Hangkous

Hangkous

13-02-2019 om 21:54

opeten

Chocoladecadeaus zijn zo fout maar zo lekker. Als echte chocoholic moet dat op. Probeer het te houden bij ongeveer een equivalent van " 1merci" per dag maar soms gaat dat mis dan eet ik effe door.
Ik ben (hopelijk tijdelijk) vrij intensief aan het mantelzorgen voor mijn ouders. Moeder heeft ongelukje gehad en nare breuk.
Gelukkig is er thuiszorg voor de persoonlijke verzorging maar mijn vader kan niet alles dus ik kook een paar keer per week, doe sommige boodschappen zoals wat kleding die beter matcht met het gips.
Moeder had vader Valentijns chocolade laten halen dus dat tikt tegen de kastdeurtjes om te laten weten dat het nog niet op is.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-02-2019 om 23:32

Emmawee

De motivatie voor die caramelpuding is en was dat mijn moeder erg lekkere caramelpudding kon maken en ik dat al heel lang eens zelf wilde doen. Door Heel Holland Bakt dacht ik "zo moeilijk kan het niet zijn!" En voilà 😀. Nu ga ik nog caramels maken, die vind man wel lekker.

Mijn dochter had gezegd dat ze ook wel caramelpudding lustte, dus dat gaf het allerlaatste zetje, maar toen puntje bij paaltje kwam, nam ze toch niet. Ik vind het vreselijk, al die lekkere pudding, dat spreekt voor zich. 😉😅

Ik kan inderdaad goed doseren. Lekker veel dagen genieten. Heel soms faal ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2019 om 00:21

Korset

Ik heb wel zgn shapewear, het helpt iets. Ik heb een broekje (nou ja, zeg maar rustig bróek) en een soort onderjurkje tot net over de billen. ik wil ook nog kijken of alleen een tailledeel beter uit kan werken. Benen, billen en borsten hoeven niet meer geplet te worden, haha. Ondertussen heb ik op YouTube naar schuine buikspieren gezocht en dat is inderdaad een goede tip. Bij fitness doe ik ook wel oefeningen die die spieren bedienen, maar de apparaatloze oefeningen zijn volgens mij intensiever.

pam

pam

14-02-2019 om 09:02

eerste maand

in de eerste maand ben ik net iets meer dan 3 kg afgevallen. Dus dat stemt me hoopvol! Van de week een gebakje gegeten omdat een dierbare goed nieuws kreeg. Verder ben ik strikt door de week met snoepen/chips/kaas, maar in het weekend doe ik niet aan de lijn. Ik merk wel dat ik matiger ben (1 glaasje fris in plaats van 2 en een kleiner bakje chips). Het gaat wat mij betreft dus lekker en ik voel me ook goed. Bewegen kan beter.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

14-02-2019 om 09:24

dip

Ik zit even in een dip, ik ben zo ontzettend moe na al het gedoe met de verhuizing. Alles loopt nu langzamerhand, het verfwerk is gedaan, de laatste restjes zijn opgeruimd... De vermoeidheid begint nu echt toe te slaan en ik merk dat ik weer de neiging heb om te gaan snaaien.
Oudste dochter heeft een hoop meidengedoe op school wat ze zich vreselijk aantrekt en jongste dochter heeft net haar schooladvies binnen en zit vreselijk te dubben of ze nou wel of niet met haar beste vriendin gymnasium gaat doen. Haar beste vriendin is heel talig en zij is juist heel wiskundig aangelegd.
Mijn project loopt ten einde (ben gedetacheerd) dus die onzekerheid van waar ik nu weer terecht ga komen, dat is ook een energie-vreter.
Ik loop de weegschaal maar even voorbij.

Ko

Ko

14-02-2019 om 14:46

Vanochtend gewogen

59.2 was ik, en dan niet eens helemaal bloot en dat was ik de vorige keer (60) wel. Dus wie weet zijn het nog wat gramen die ik minder weeg.

Maar heb wel een paar dagen achter elkaar wat gezondigd. Een stukje taart, patat, bakje chips. Daar moet ik wel mee minderen, maar het helpt dus ook al om minder te snoepen en geen fris meer te drinken.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2019 om 08:48

Dikkie Dik

Nou, heel begrijpelijk dat het dan allemaal niet zo vlot gaat met de lijn.

Misschien een rare poging om je toch aan te moedigen: succesjes boeken kunnen je wel opmonteren misschien. Dus als je een beetje in een negatieve teneur zit, moe, gedoe, veel werk, stress dóór het werk, pffff.... ,zou een lager gewicht op de weegschaal misschien toch een positief oppeppertje kunnen zijn. Ik weet dat je juist op dit soort momenten geneigd kunt zijn om het een beetje op te geven, dus lukt dat oppeppen niet... alle begrip , maar misschien kunnen wij je erdoorheen slepen met wat goede of foute aanmoedigingen.

Hangkous

Hangkous

15-02-2019 om 12:15

Kan raar lopen

Vorige week tijdens de sport woog ik 62,8 helemaal goed. Deze week niet meer echt geprobeerd gewicht kwijt te raken maar wel geprobeerd niet aan te komen.
Genoeg bewogen en toen ik woensdag mijn driedubbele portie choco had gegeten donderdag extra bewogen. Sowieso alle beweegpunten gehaald van de beweegdoelen van mijn fitapp, ben ik vanochtend toch 400 g zwaarder dan vorige week. 🤔😭Weer effe aan de slag.

bieb63

bieb63

16-02-2019 om 15:45

die bacterien....

nou, volgens mij heb ik die dan ruimschoots. Hoera! Ik ben jaren veel te zwaar geweest (ruim 10 kilo te zwaar). Door het minderen van wijntjes en likeurtjes zijn die er in een half jaar afgegaan. Maar zonder iets aan mijn eetpatroon te doen (ik eet best gezond, maar niet echt weinig, en snaai en snack ook regelmatig), dus blijkbaar houden die bacterien niet zo van alcohol

Kaaskopje

Kaaskopje

16-02-2019 om 19:04

Bieb

Ja, die liggen voor Pampus!

Emmawee

Emmawee

18-02-2019 om 08:20

Chocolade hummus

Ik heb een nieuwe liefde. Chocolade hummus. Zelf gemaakt gisteren van een blikje kikkererwten, 40 gram cacao, 5 dadels, een lepel olie, een lepel kokosrasp en een theelepel vanille suiker.
Komt helemaal tegemoet aan mijn chocolade behoefte bij het ontbijt en - hoewel zeker niet suikervrij - stukken beter dan de vaste boterham met vlokken. Het zal geen kilo's gaan schelen, maar het helpt vast wel iets. Het doet in elk geval mijn humeur goed.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-02-2019 om 18:59

Klinkt lekker!

Maar of het nu echt beter is dan een boterham met vlokken? Eet je de boterham dan ook niet meer? Maar ik vind het wel een recept om eens te proberen .

Emmawee

Emmawee

18-02-2019 om 19:57

Ja zeker is het gezonder

Ik smeer het op een volkorenboterham. Het is vezelrijk, eiwitrijk en er zit vooral veel minder suiker in. (Vlokken bestaan voor 65% uit suiker).

Emmawee

Emmawee

18-02-2019 om 20:03

Recept

Dit recept heb ik gebruikt. Maar dan dus geen Himalaya zout en ook geen kokosolie.

In een blikje kikkererwten zat 240 gram, dus ik heb een extra dadel toegevoegd. Ik heb ook varianten gezien met tahin erin. Zal ook wel lekker zijn.

Https://freshhh.nl/recepten/chocolade-hummus/

Kaaskopje

Kaaskopje

19-02-2019 om 08:49

Tahin

Mijn boodschappen'mannetje" zou tahin voor mij meenemen, maar hij zit weer in weken waarin het kennelijk erg moeilijk is om te leveren. Het is dat ik hem aardig vind en hij een hoge gunfactor heeft wat mij betreft, anders had ik allang gezegd dat hij de pot op kon, haha. Je zult zien dat als ik het nu maar gewoon bij een winkel ga halen, hij belt 'ik sta voor de deur!'. Zo gaan die dingen meestal.

Leuke website! Ik stuur de link ook naar mijn dochter.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-02-2019 om 09:26

freshhh.nl en nog een site

Ik zit er eens op door te klikken en zie dat er ook fitness-adviezen op staan. Dus echt een leuke ontdekking. Via die website ben ik verder gaan googelen en ben zo op krachttraining gekomen. Dat doe ik nog niet, maar ik kom het regelmatig tegen ihkv goede training. Ik heb pap in mijn armen wat krachttraining betreft, dus dat wordt nog een dingetje.

https://www.verantwoord-afvallen.nl/beweging/fitness-oefeningen-compound

Hangkous

Hangkous

19-02-2019 om 09:36

Opbouwen

Ik doe 2 keer per week 40 minuten krachttraining en dat heb ik opgebouwd. Met de legpress drukte ik bij de start 20 kg weg met 1 been. Bijna 6 jaar later druk ik nu 35 kg weg. Ik trainwel onder begeleiding. Als de coach ziet dat het te makkelijk gaat krijg ik er gewicht bij.
Daar waren we voor kerst even mee begonnen maar nu ik steeds niet kon zit ik weer op die 35. Denk als ik nu 4weken weer gewoon 2 x per week train dat ik in april kan verhogen naar 37 kg.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-02-2019 om 10:04

Knap hoor

Ik merk dat ik bij dit soort training ook wat last van schaamte heb. Het ziet er niet uit tussen die jonge spierballen....

Hangkous

Hangkous

19-02-2019 om 10:35

Zit tussen de bejaarden 😭

Vanwege een vroegtijdig versleten heup. Ik train in een groepje voor mensen met versleten gewrichten; knieën en heupen.
Daar ben ik met mijn 52 de jonste, de oudste is als ik het goed heb 84 en de anderen 70 plus.
Het "het valt met mij nog wel mee" gevoel voelt goed maar de gesprekken gaan over dingen die ik nog niet meemaak en zij hebben weer weinig met mijn dingen.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-02-2019 om 10:58

dat is beter voor je gevoel van zelfvertrouwen.. of niet. Als een krasse 80-er het beter doet bepaald niet, haha.

Hangkous

Hangkous

19-02-2019 om 11:03

Mixed feelings

Ik ben de beste, de snelste, de enige die de hometrainer zelf kan instellen (zo'n computer geval) maar dat is logisch.
Wordt wel overladen met dankbaarheid als ik zadels lager zet en trainingsprogramma's start.
Doe ik toch wat goeds voor de maatschappij. 😜

rode krullenbol

rode krullenbol

19-02-2019 om 13:00

Tip/open deur

Wie fitness invult als een wedstrijd(je) met zichzelf, maakt zich niet druk om hoe hij/zij 'scoort' ten opzichte van de rest.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-02-2019 om 16:23

Met dat wedstrijdje zit het op zich wel goed, maar ik merk dat ik wel aangemoedigd wordt door sporters om mij heen. Ik wil me niet laten kennen, dus hup even doorzetten.

De fitness waar ik heen ga, is verdeeld in twee ruimtes. cardio en krachttraining en een ruimte voor o.a. cross fit. In die ruimte heb ik vooral het gevoel dat ik er niet tussen pas. Wie weet over een poosje.

Emmawee

Emmawee

03-03-2019 om 00:11

Training

Het afvallen gaat heel langzaam maar het gebeurt nog wel. Ik zit nu al twee weken onder de 84, maar nog helemaal niet op 83 kilo.
Ik heb Fit20 stopgezet, omdat dit mogelijk toch niet gezond bleek voor mij. Bij Fit20 zoek je steeds even je uiterste grens op (spierfalen) en dat kost mij mogelijk toch teveel energie. Ik kan beter 2 à 3 keer per week 30 tot 40 minuten krachttraining en intervaltraining doen, waarbij ik een lage hartslag moet houden om conditie op te bouwen. Dat begint wel een beetje te lukken. 2 à 3 keer per week naar een sportschool vind ik wel heel wat, maar gelukkig zit er één naast mijn kantoor.
Al die nieuwe gewoonten aanleren (en vooral: oude afleren)... Het valt me soms best zwaar. Maar ik verlang er erg naar om weer gezond en fit te zijn. Alles voor de goede zaak. Dus nu weer slapen. Het is 'al over twaalven' en dat begin ik inmiddels ook in het weekend laat te vinden.

Hoe is het met jullie Pam, Ko, Hangkous, Bieb en de rest? Nog nieuwe ontdekkingen gedaan?
Dikkie Dik, heb je de moed alweer gevonden? Kaaskopje, is bij jou alles weer genezen na de operatie?

Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2019 om 02:11

Emmawee

Ik denk dat het sowieso goed is om in beweging te zijn en blijven en dat je je er prettig bij moet blijven voelen.

Ik las de afgelopen tijd een paar berichten over dat je beter korter maar intensiever kunt trainen dan langer en minder intensief.

Ik merk dat het heel erg scheelt hoe ik me voel en hoe warm het is. Toen het zo warm was in februari, stond ik alweer te puffen bij fitness, veel eerder benauwd, veel meer zweten e.d. en dan is het nog fris vergeleken bij wat we vorig jaar in de zomer voor de kiezen kregen. De ene week lijkt het wel of ik lood in mijn lijf heb, de andere week ga ik vrolijk langer door omdat het zo makkelijk gaat.

Met afvallen gaat het nu minder. Helemaal niet eigenlijk. Ik ben niet streng genoeg tegen mezelf, wat lekkere dingen betreft, daar komt het toch wel een beetje op neer. Ik dacht dat ik goed op weg was naar de 73 kilo, maar nee, het zit nu steeds net onder of net boven de 75.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.