Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:57

2019 Afvallen wie ook? (3)


Hangkous

Hangkous

18-01-2019 om 10:58

-300 gram

Ruim een week over gedaan maar het begin is er weer. Even 4 weken volhouden en dan zit ik weer rond de 63 mijn ideale gewicht. Ideaal om meerdere redenen, dan voel ik mij goed en pas ik weer in mijn groene broek die jaren ongedragen in de kast heeft gehangen. Ik heb er deze winter een nieuw vest bij gekocht en dat wil ik weer aan. Comfortabel en niet te warm, dat is heel welkom tijdens periodes van veel opvliegers.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-01-2019 om 15:29

Sportkleding

Als we er even vanuit mogen gaan dat wat we hier schrijven gedachten zijn die we niet hardop uitspreken daar waar je ze denkt, weet een ander niet dát je die gedachten hebt en ik denk dat je maar zo moet denken dat die gedachten over en weer gaan. Zij vinden wat van jou, jij vindt wat van hen... zo zij het. Dat gezegd hebbende, vind ik soms wel dat mensen totaal uit het oog verliezen dat het er wel een béétje esthetisch uit mag zien. Een vrouw met aardig wat pondjes teveel in een blote buik, sportbh en op de huid plakkende fitnesslegging... hmmmm... ik zou het niet doen. Zie ik een oudere dame met een hoofdband om, kniebandage, fluoriserende kleuren e.d.... ik zou dat óók niet doen, maar ergens heb ik daar dan nog bewondering voor ook. Ze doet het toch maar in die kleren. Beter een wat potsierlijke outfit en sporten dan thuis in een keurig pakje achter de geraniums een slechte conditie krijgen.

Ik zelf maak me eigenlijk veel te druk om uiterlijkheden. Die broek is iets te wijd, zien ze dat? Je ziet zweet op mijn rug, jakkes! Korte pijpen.. dan zie je mijn steunkousen. Blote armen, kipfileetjes, enzovoorts. Zo vermoeiend eigenlijk. Ik heb kennelijk nog niet het punt bereikt dat het me allemaal niks meer kan schelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-01-2019 om 16:30

Ik heb mezelf gereset kennelijk

Ondanks dat ik soms over de schreef ga, gaat het nog steeds naar beneden. Ik heb werkelijk niet het gevoel dat daar iets ongezonds achter zit. Ik eet naar behoefte, heel soms heb ik het gevoel dat het iets meer mag zijn, zoals vandaag. Ik heb een kommetje havermout gegeten, wat ik eigenlijk gevaarlijk vind, omdat ik zo dol ben op warme pap. Ik heb het dus lang niet meer gedaan, maar gezien hoe het gaat, moet ik daar misschien een beetje minder streng mee omgaan. Dat minder streng doen, lukt me trouwens iets te goed de laatste weken. Ik heb met zus twee avonden achter elkaar een fles (per avond) wijn soldaat gemaakt. Zus drinkt kennelijk elke dag wijn en dat hoorde bij het reisje zo met ons tweeën, vond ze. Dus vooruit dan maar, ik heb er beslist geen hekel aan . Ik doe dat anders nooit, fles 2 voelde ik best zitten. (kennelijk iets meer alcohol). Ik zag op de stappenteller dat ik op 1 dag ruim over de 10.000 stappen zat, dag 2 heb ik nog niet bekeken, dus dat bracht de boel weer wat in evenwicht.

Ik lijk nu definitief in de 74 kilo te zitten.

Hangkous

Hangkous

18-01-2019 om 16:35

Esthetisch inderdaad, graag

In het vorige deel ben ik bijna neergesabeld (met met oude nick) omdat ik vond dat ik er nog best mocht zijn in mijn nieuwe badpak met pijpjes. Dat daarin mijn paar kilo teveel niet echt opviel.
Dat er soms dames tegenover mij stonden in de douche met een paar kilo teveel en een badpak waar alle fut uitgewassen was. Waar ze hun hele forse voirkomen in terug moesten proppen.
Misschien was de kreet niet zo esthetisch minder veroordelend geweest.

Ik ga in een fitness broek met shirt naar de sport. Een shirt wat wel iets doet voor mijn figuur, want in een floddershirt van Action gaan daar en me er niks van aantrekken, zover ben ik ook nog niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-01-2019 om 16:45

Oh de titel

Met dat resetten, wilde ik zeggen dat mijn lichaam kennelijk in een stand is gaan staan, waarbij afvallen goed lukt en mijn behoefte aan eten is bijgesteld naar 'minder'. Nog 4 kilo (gewenst) of 2 kilo (verstandig) en dan mag ik mezelf toestaan om wat soepeler met alles om te gaan. Nu voel ik me al snel wat 'fout' als ik meer heb gegeten dan gebruikelijk.

Voor wie mijn draadje over mijn ouders heeft gevolgd... ik denk er nu aan dat mijn moeder er maar niet over uit kon, dat ik zo lang ben. Wat ben je láng! Niet langer dan vroeger, zei ik daarop. En dan te bedenken dat ik inmiddels gekrompen ben. Gister ben ik onder zo'n meetlat gaan staan en met schoenen aan iets meer dan 1.81, dus zonder schoenen zal het 1.79 zijn. Dat is wel veel opeens. Ik was ooit 1.83. En of het niet genoeg was dat ze mijn lengte enorm vonden, waren ze ook zo eerlijk om te zeggen dat ik niet meer zo dik was als vroeger. Nou nou, dat was me ook wat! Nou ja beter zo dan omgekeerd, dat ze zich een hoedje geschrokken waren vanwege overgewicht. Dit voelt wat comfortabeler . Ze kennen mij niet op mijn gewichtshoogtepunt, dus dat dikke wat ze aanhaalden, was niet de top.

Pirata

Pirata

20-01-2019 om 09:54

Knap hoor

Je hebt echt een lange weg afgelegd Kaaskopje, en met resultaat!
Hier weer een pondje eraf. Mijn riem zit te los, heeft geen houvast meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-01-2019 om 17:08

Pirata

Dank je wel 😊

pam

pam

21-01-2019 om 14:58

tweede weegmoment gehad

en geschrokken van wat het uiteindelijk was. Maar goed, ook wel een eye-opener. Mijn streven was om er voor mijn 50e verjaardag 10 kg af te hebben, maar er zal daarna dus meer af moeten.
Afgelopen week ben ik 7 ons afgevallen. Viel me tegen, maar na heroverweging is het een prima resultaat. Als ik dit tempo vasthoud, dan zou ik mijn streven ruimschoots moeten kunnen halen. Dus ik troost me maar met die gedachte.
Ik heb besloten deze maand met de pil te stoppen. Deze heb ik om diverse redenen de afgelopen 1,5 jaar geslikt. Zou dit nog gevolgen kunnen hebben, denken jullie?

Pirata

Pirata

22-01-2019 om 11:28

pam

Dat weet ik niet, zal aan het merk liggen en aan hoe jij er op reageert. Als ik niet slik heb ik wel minder voorgevel, dat kan ook gewicht schelen natuurlijk. En 7 ons is heel mooi toch.

Hier nog meer eraf. En ik eet echt niet heel weinig. Maar het zijn kennelijk echt die loze wijn-kcal, Ik drink me nu een ongeluk aan gemberthee en neem maar een heel klein glaasje wijn. Iedere keer als ik weer op de weegschaal stap is het gewicht weer lager. Ongelooflijk.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

28-01-2019 om 11:25

onder de 63

Ik heb een baal-maand waarin ik weer zit te snaaien en de stress door mijn lijf giert. Kinderen die niet echt lekker gaan, laatste loodjes met de verhuizingsperikelen, man in het buitenland voor zijn werk. En toch ben ik niet aangekomen, heel vreemd, ik zit nu net onder de 63 kilo.
Voor het perfecte gewicht moet ik er nog 10 kilo af krijgen, maar met 1 kilo eraf zit ik eindelijk (net) in het groen. Ik wil er minimaal 5 kilo af krijgen maar dat zal nog wel wat moeite gaan kosten.
Deze week heb ik mij voorgenomen om ondanks man in het buitenland ´s avonds alle snaai te laten staan en mijzelf op woensdag- en zaterdagavond op een bonbonnetje te trakteren. Ik ben helaas dol op chocola en chips en dergelijke, en 1 enkel bonbonnetje is tenminste relatief calorie-arm.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

28-01-2019 om 11:28

en nou die nieuwe joggingbroek en de sportschool nog

zucht, ik zie er als een berg tegenop
zodra manlief weer thuis is (vrijdag) ga ik eens shoppen en ik wil eigenlijk gebruik maken van de januari aanbiedingen van de sportscholen, dat scheelt toch altijd weer het inschrijfgeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2019 om 11:36

Ik dacht stevig in de 74 te zitten

en zag tot mijn schrik toch weer 75.0 op de weegschaal. Het is duidelijk noodzaak om bij de les te blijven. Dus ach dat ene koekje extra is niet zo erg, mag er gewoon niet insluipen. Het kost me kennelijk moeite om weer in dat patroon te stappen.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

28-01-2019 om 11:39

Kaaskopje

Ja, dat is zo demotiverend.
Het is helaas echt zo dat je een stuk levensstijl moet veranderen om blijvend op een lager gewicht te zitten, en dat is lang niet altijd leuk.
Sterkte met het er weer af krijgen...

Pirata

Pirata

28-01-2019 om 11:40

Bijijijna

Bijijijna 70- nu!
En dat door die wijn te minderen! Al meer dan 2 kilo kwijt in een maand.
Dikkie Dik, ik scoor aardige joggingbroeken van Zalando huismerk. 15,- ofzo.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2019 om 11:49

Sportkleding

Als je een Décathlon in de buurt hebt, kun je ook redelijk goedkoop slagen. Voor t-shirts heb ik Zeeman nu 'gevonden'. Ik pas in Zeemanmaatjes yeah! ).

Flavia

Flavia

28-01-2019 om 11:56

Bristol

joggingbroeken haalt mijn dochter altijd bij Bristol, goede kwaliteit, niet duur.
Decathlon is idd ook een prima leverancier, maar de maten vallen nog wel eens klein daar.

Emmawee

Emmawee

30-01-2019 om 21:18

Nieuwe ronde

In december en januari mocht ik van mezelf tevreden zijn met niet opnieuw aankomen en dat is redelijk gelukt. Ik hang tussen de 84 en 85 in. Maar nu is het toch tijd om die laatste 4 à 5 kilo (of meer) weg te werken.
Ik kreeg vandaag nog van een arts te horen dat mijn klachten zouden kunnen verminderen als ik wat zou afvallen. Dat zou toch motiverend moeten werken.
Ik moet weer even opnieuw in de stemming komen, maar overmorgen ga ik weer vol goede moed aan de slag.

Ko

Ko

31-01-2019 om 12:45

Mag ik ook meedoen?

Weeg op dit moment 60 kio en ondanks dat bmi nog in het groen zit, vind ik mijzelf veel te zwaar, wil er minimaal 5 kilo af hebben maar liever nog meer.

Heeft iemand ervaring met een calorieën app? Dan kan ik een beetje in de gaten houden hoeveel ik nu eigenlijk op een dag naar binnen werk.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

31-01-2019 om 13:09

calorieën app

Praat me er niet van, ik heb welgeteld 3 dagen zo´n app gebruikt en ik werd er helemaal horendol van. Schrijf het gewoon op een papiertje/excelsheetje en reken het zelf aan het einde van de dag uit. Het geeft aan hoeveel je normaal naar binnen werkt, maar het geeft niet aan of je beweging daarmee in evenwicht is en of je stofwisseling snel/langzaam/gemiddeld is.
Wat mij wel goed is bevallen is ´gewoon´ de koekjes/toetjes en dergelijke niet-noodzakelijke extra´s te schrappen en een appeltje tegen de honger bij me te steken als ik zo tegen 5 uur echt behoefte aan iets te snaaien kreeg.
Ik moet er nog 10 kilo afkrijgen officieel, ben op zich tevreden met 5-6, en voor mij werkt een dag per week onder de 500 cal blijven (= zo goed als niets eten) het beste. De andere dagen schrap ik zoveel mogelijk de koekjes en vooral de nootjes ´s avonds.

Tine Winkel

Tine Winkel

31-01-2019 om 13:10

@Ko

Ik werk met de app van het voedingscentrum, de eetmeter. Voor mij niet zozeer ivm calorieen, maar voor de hoeveelheid verzadigd vet (die ik wil beperken). Je kunt zelf aangeven welke aspecten van het eten je in de gaten wilt houden (suikers, vet, zout, calorieen). Je hebt ook de mogelijkheid om dagelijkse consumpties in één keer in te voeren. Als je regelmatig hetzelfde eet voor bv. ontbijt en lunch, dan is dat best handig. Als je steeds iets anders eet, is het wat meer werk om in te vullen. Maar ik vind het dus een fijne app om te gebruiken.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2019 om 13:30

Knap hoor

mensen die met apps en excelsheets en lijstjes kunnen werken! Ik hoef er maar één oog op te richten om in de stress te schieten, dus weg ermee.

Ik keek vorige week naar Dokters van morgen en daar ging het over o.a. de darmflora en prikkelbare darm syndroom. Het is me allemaal te ingewikkeld om alles na te vertellen, maar wat ik uit het verhaal begreep, is dat in je darmen bacteriën aanwezig zijn die in hoge mate bepalen of je van het type bent wat alles kunt eten en juist niet. Mensen die alles kunnen eten en niet dik worden hebben de bacterie waardoor je raak kunt eten zonder aankomen, ruim aanwezig in hun darmen. Maar wat kan gebeuren, is dat mensen die die bacterie amper in de darmen hebben of niet, die alsnog in stijgende lijn kunnen krijgen als de omstandigheden daar gunstig voor zijn. Of het waar is of niet, maar door die boodschap ging bij mij een lampje branden. Dat ik al twee jaar 'verstandiger' ben gaan eten kán er dus toe geleid hebben dat die bacterie de kans heeft gekregen om te vermeerderen. Niet dat ik niet meer aankom, maar dat afvallen redelijk soepel gaat kán daar dus door komen... zo bedacht ik dat .

Emmawee

Emmawee

31-01-2019 om 14:15

Kaaskopje

Wat een heerlijke theorie. Dat programma ga ik eens even terugkijken.

Pam

Pam

31-01-2019 om 14:18

gaat langzaam

maar ik had ook niet anders verwacht op mijn leeftijd. Ik moet gewoon het einddoel voor ogen houden en dat moet ik in dit tempo kunnen halen.
Het minder snoepen gaat me heel goed af, heb ik geen moeite mee eigenlijk. Het meer bewegen is een ander verhaal. Het kost me erg veel moeite om 's avonds mijn rondje te lopen. Gelukkig heb ik een strenge stok achter de deur: mijn dochter loopt met me mee. En zodra ik buiten sta ben ik al blij dat we het weer gaan doen. Maar die schoenen en jas aantrekken...
Kaaskopje: ik hou het ook precies bij hoor wat ik afval. Niet in excel, maar gewoon in een schriftje. Zo fijn om een gewicht op te schrijven dat lager is dan dat van vorige week!

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2019 om 19:03

Pam

Ik heb bij een eerdere afvalperiode steeds foto's van de weegschaal gemaakt. Best grappig, behalve als je weer aangekomen bent en die foto's opeens weer tegenkomt . Dus daar ben ik bij de periode waar ik nog in zit niet meer gedaan. Ik weet dat ik afval, ik krijg oh's en ah's over het resultaat, dat hoeft niet op papier. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het leuk vindt om bij te houden. Het is toch ook geweldig om te zien hoe het vordert?

Hangkous

Hangkous

31-01-2019 om 20:35

Hoera, Hoera en misschien nog een Hoera

1. Eindelijk is met 1 stukje per dag per persoon alle (gekregen) kerstchocolade op.
2. Mijn groene broek kan weer dicht. (de "maatgever" voor te dik voelen of niet)
3. Mijn eigen analoge weegschaal heeft de naald schommelend rond 63. Als dat 62.8 is ben ik mijn kerstkilo's 1.5 kwijt.
Jullie gaan ook goed zo te lezen.
Zet 'm op.!!

Hangkous

Hangkous

01-02-2019 om 11:09

Hoera 3 niet gehaald

63.2/63.3 Twee keer op de weegschaal gestapt en 2 verschillende gewichten. Maar nog geen 62.8. Nog een weekje streng zijn.

Emmawee

Emmawee

12-02-2019 om 20:52

Martijn Katan

Op de Facebookpagina van Martijn Katan een interessante verwijzing naar nieuw onderzoek (van "de beste voedingsdeskundige van deze tijd") waaruit blijkt dat zwaar bewerkt voedsel dik maakt. Ook wanneer een zwaar bewerkte maaltijd evenveel calorieën, vet, koolhydraten en vezels bevat als een zelfde maaltijd met onbewerkt / minder bewerkt voedsel.

Emmawee

Emmawee

12-02-2019 om 21:04

Zelf

Ik zit nog steeds op 84 kilo en ben nog een beetje op zoek naar de energie om weer wat meer voortvarend aan de slag te gaan. Ik moet proberen de gewoonte te krijgen om 's middags een lekker groentensoepje te maken, in plaats van een verzameling boterhammen. En 's morgens één boterham vervangen door fruit of groente. En 's avonds wat ruimer opscheppen van rauwe en gekookte groenten en minder van de gebakken onderdelen van de maaltijd.

Tine Winkel

Tine Winkel

12-02-2019 om 21:06

@emmawee

Verklaring van Katan, mensen eten meer van t veelbewerkte voedsel dan van t onbewerkte voedsel en krijgen daardoor meer koolhydraten en ver binnen. En dus worden ze dik.
Kortom, gewoon minder eten...

Emmawee

Emmawee

12-02-2019 om 21:16

Oh wacht...

Niet evenveel calorieën...

En Tine, "gewoon minder eten" is echt te kort door de bocht.

Het advies om minder calorieën te eten komt meer in de buurt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.