Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:15

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

kledingmaten

Ik heb ook een bmi rond de 22 en heb maat 38.
Overigens als je blij wordt van kleine maten moet je spijkerbroeken van NYDJ kopen. Daar heb ik maat 34
(skik, het verbaast mij hoe je in 6 weken 8 kilo kunt afvallen als je uitkomt op een bmi 22. Ik dacht altijd dat je echt wel te zwaar moest zijn om zo rap af te kunnen vallen)

Pirata

Pirata

25-06-2020 om 08:25

Er zit idd wat verschil in de maten, maar 38 is sowieso geen tent!

Buikomtrek meten, daar begin ik niet meer aan, ik krijg mijn taille nooit meer terug door eh.. wat extra hoeveelheden ingewanden. Dat beïnvloedt mijn gewicht ook. Mijn BMI is nu 25.5 als ik gewoon weeg, maar ik vermoed dat ik een kilo of 5 a 6 zou mogen aftrekken van mijn gewicht. Dan val ik royaal in het groen. Het is gelukkig geen buikvet.

Verbaasde mij ook Alkes

Combinatie van mijn eigen o zo efficiënte sport weer mogen beoefenen en echt heel weinig eten. En dan nog vond ik het hard gaan.

skik

blik

blik

25-06-2020 om 09:11

Pirata

Bij jou is buikomtrek meten dan ook niet zinvol.
Maar normaal gesproken is buikomtrek een betere indicator voor gezondheidsrisico's dan bmi.

Pirata

Pirata

25-06-2020 om 09:33

Klopt

Klopt Blik. Voor de meeste andere mensen is het een uitstekende methode.
Gelukkig is mijn buik in een maand tijd alsnog wat meegeslonken. Ik leek eerst wel 4 maanden "onderweg". Nu zie je het eigenlijk nauwelijks meer, als ik de juiste kleding aantrek.

Pluis

Pluis

25-06-2020 om 10:07

Buikomtrek

daar scoor ik helaas erg slecht op. Ik ben vrij lang, heb lange slanke armen en benen en nauwelijks billen, en qua borsten valt het ook wel mee. Bij mij zit al het vet echt voor op mijn buik. En dat is altijd al zo geweest, ook in mijn jonge jaren toen ik echt nog prachtig slank was en met mijn 1.74 m. 63 kilo woog. Ik heb nooit in een broek maat 38 gepast door die buik. Heel vervelend. En intensief buikspieren trainen helpt echt 0,0. Heb mezelf voor mijn trouwdag maanden afgebeuld zonder enig resultaat.
Het zal best hoor, dat buikvet het meest ongezond is. Maar ik weet intussen dat hoe ik ook mijn best doe, dat buikvet niet verdwijnt. Heb me er dus maar bij neergelegd.

Ik moet nu wel weer aan de bak vind ik zelf. Man en ik glijden met die lange warme avonden echt heel snel af naar oude slechte gewoonten. Lekker 's avonds lang opblijven met een hapje en een drankje. Is ook niet goed voor me omdat ik nu al weken structureel te laat naar bed ga. Dan helpt regelmatig sporten ook niet meer .

Tine Winkel

Tine Winkel

25-06-2020 om 10:08

hier bmi

van 22 nogwat, lengte is 173, maar no way dat ik in maat 38 zou gaan passen. Ik heb een zeer platte buik, maar wel vrouwelijke rondingen ... En breed geschouderd door mijn sport als tiener (zwemmen), dus voor mijn schouders heb ik maat 42 of 44 nodig, voor mijn broeken (billen en bovenbenen) meestal 42. Taille is dan wel weer maat 36 (bij wijdvallende rokken).

Pirata

Pirata

25-06-2020 om 10:09

Ah Pluis

Gewoon laat naar bed gaan, persoonlijk vind ik het toch te warm om te slapen momenteel (geen airco).

Pluis

Pluis

25-06-2020 om 10:18

Pirata

Ik ben de enige thuis die 's ochtends op tijd op moet, kinderen zijn klaar met school (maar al weken online les natuurlijk, en die begonnen nooit voor 10 uur) en man heeft momenteel geen werk. Die hebben dus allemaal hun dagritme wat opgeschoven. En ik deed/doe mee, maar ik moet wel gewoon aan het werk en dus vroeg op. Dus geloof me, ook met deze hitte slaap ik als een blok... Gewoon oververmoeid. Eigen schuld natuurlijk, maar ik vind het erg moeilijk om iedere dag als eerste naar bed te gaan. Voel me dan toch een beetje de spelbreker. En het is gewoon niet leuk, altijd in mijn eentje naar boven en naar bed. Niet goed voor het liefdesleven. Even OT: hebben jullie dat nou ook, dat je geen privacy meer hebt? De pubers zijn er altijd, man en ik komen niet meer zo erg aan onszelf toe, zal ik maar zeggen. ERG vervelend... En als ik dan dus ook nog altijd alleen naar boven ga wordt het ook niet beter .

Pirata

Pirata

25-06-2020 om 10:44

Haha

Inderdaad, weinig privacy, maar ook weinig romantiek met een 25 cm lange snee op mijn voorzijde... 🤪
Maaaaarrrrr er is licht aan het einde van de tunnel. Jongste zijn zomerkamp gaat toch door. Dus kunnen man en ik even samen op vakantie in NL. Eindelijk, voor het eerst in 18 jaar weg zonder kids!

PS ik ga al maanden om 22:00 a 22:30 slapen. Ik was zo moe. Iedereen gaat later dan ik....

Hangkous

Hangkous

25-06-2020 om 10:48

de meesten van jullie gaan goed zeg! Complimenten

Mijn BMI schommelt rond de 22.5 dus helemaal prima. Heb alleen wel een buikje. Dat heb ik geloof ik al eens verteld, mijn ruggewervels zijn door vroegtijdige osteoporose al ingezakt en ik ben al 2 cm van mijn originele lengte kwijt. Darmen en andere organen zijn niet verkleind/ingekort dus dat moet toch ergens heen en dat is helaas naar voren.
So be it. als ik de juiste kleren aantrek zie je er weinig van. Ik heb er door corona en dus veel tijd om aan mijn hobby te besteden (koken en bakken) wel 2 kilo bij.
Ik heb wel een mini-fitness in de tuin (heeft man zelf gebouwd om mijn benen te blijven trainen toen de fysiofit dicht was) en hing vanochtend om 7.00 uur al aan mijn gewichten. Toen was het nog koel. Normaal ga ik nu iedere avond even aan de gewichten hangen maar gisteravond was het daar zelfs na 22.00 nog te heet voor. Het apparaat staat onder mijn "veranda" en daar blijft de warmte goed hangen.

====ik krijg mijn taille nooit meer terug door eh.. wat extra hoeveelheden ingewanden====

Pirata, wat is er dan gedaan tijdens je operatie van kortgeleden? Kan zijn dat je het verteld hebt maar dat ik het gemist heb. Het klinkt erg heftig extra ingewanden.

====De pubers zijn er altijd, man en ik komen niet meer zo erg aan onszelf toe, zal ik maar zeggen.====
Eh, dat is zo maar pubers die niet veel schoolse verplichtingen meer hebben slapen lang uit op zaterdag én zondag. 💡💡
Tot voor corona gingen de pubers hier 1 keer in de week tegelijkertijd naar de training, en dan had ik (geheel toevallig😉 ) die dag beddengoed gewassen en vroeg aan man of hij even kon helpen met het keren van de matras en dan kan je al raden wat er dan gebeurde!
Nu met corona en geen training was dat wel even wat moeilijker, gebeurde maar zelden dat ze samen 2 uur of langer van huis waren. De trainingen zijn inmiddels hervat alleen heeft oudste een blessure en die traint dus niet. Ze ging soms wel naar het veld voor de teamspirit, maar met die buien van afgelopen donderdag toch maar niet.

Pluis, bouw

Je hebt het te doen met de bouw die je hebt. Al val je nog 10 kilo af, dan nog zal je buik naar verhouding dikker zijn dan de rest van je lijf. Ik zal nooit een echte taille hebben, ik heb een brede ribbenkast en er zit weinig lengte tussen mijn onderste ribben en heupbotten. Ik ken ook best wat vrouwen met smalle schouders, slanke taille en een flink achterwerk en stevige dijen. Die lichaamsverhouding zal altijd zo blijven, of ze nou een bmi van 30 of 20 hebben.

skik

Pirata

Pirata

25-06-2020 om 11:38

Hangkous

1 extra nier, maar allerlei oude onderdelen (nieren, lever) zijn ongeveer 4 keer vergroot. En die zitten er ook nog bij. Dus dat kan maar 1 kant op, naar voren....
Ik heb nu maar een tankini gekocht die wat ruimer zit op de buik. Je ziet er zo bijna niks van!

blik

blik

25-06-2020 om 11:51

Pluis

Je kunt je man toch vragen of hij je even komt 'instoppen' als je naar bed gaat?
Dan kan hij toch weer opstaan als jij gaat slapen?

Maar lastiger vind ik dat stuk ook wel hoor sinds corona. Sowieso heb ik er veel last van dat pubers nu meestal thuis zijn. Ik ben gewend (door mijn wisseldiensten) veel alleen thuis te zijn en dat had ik zooo hard nodig...
Nu ben ik nooit meer alleen thuis en dat vind ik zwaar, zeker omdat 1 puber het flink op me gemund heeft
Mijn pubers zijn (buitenshuis) erg braaf en hebben zich perfect aan corona maatregelen gehouden, soms wenste ik stiekem dat ze dat minder deden.
En nog steeds bijna geen school, alleen voor een enkele toets. En ze vragen van ons daardoor ook flink begeleiding daarin momenteel, dat vind ik wel leuk maar ook super druk om alles geregeld te krijgen, partner en ik hebben al die tijd gewoon veel gewerkt.

Mijn buik begon vorig jaar wel te verkleinen toen ik rond bmi 22 kwam ongeveer. Die slonk dus pas als laatste. Helemaal weg zal wel niet maar dat hoeft ook helemaal niet voor mij, een klein buikje vind ik normaal en vaak ook wel mooi voor vrouwen.

Hangkous

Hangkous

25-06-2020 om 13:21

Pirata En even over maten

Ja das erg veel extra ingewanden. Gelukkig ben je aan de beterende hand als ik het zo lees.

En maat is ook maar een getal/ letter die weinig zegt.
Ik heb altijd slips van Anni Rolfi van de kruitvat. Meestal wit of huidskleur maar nu voor onder mijn zwarte jurkje 2 zwarte gekocht. Zelfde maat als anders, zelfde manier van wassen en toch is die zwarte nu na een keer wassen echt te klein. De bovenkant snijdt in mijn lovehandels. Wat die anderen dus niet doen. Maar even kijken of dochter ze past, kan ik nieuwe kopen.

blik

blik

25-06-2020 om 13:29

Pirata

Ik had jouw bericht gemist.
Wat heftig zeg!
Heeft je lichaam de nier goed geaccepteerd, of is daar nog weinig van te zeggen?

Ja, lang leven de tankini, die heb ik vorig jaar ook gekocht.

Tine Winkel

Tine Winkel

25-06-2020 om 13:36

bijzonder, over momenten met man alleen thuis

Heb ik een poos geleden, ca. 6 weken na begin van de lockdown, hier een draad gestart, mogelijk niet onder mijn gebruikelijke nick, maar toen werd ik door (vrijwel) alle reageerders neergesabeld, zo van,
wat een onzin
seks hoeft toch niet alleen in bed
seks hoeft toch niet alleen 's nachts
kan toch s avonds wel als je naar bed gaat
pubers moeten maar wat rekening met jullie houden (hahahaha!, lekker ontspannen seksen als pubers op hun slaapkamer met ons rekening zitten te houden)
etc

en dan lees ik nu dat verschillende afvaldames er blijkbaar wel problemen mee hadden.. Fijn om te lezen, dank, dank.
Ondertussen is hier het sporten weer hervat, jongste geeft ook training, dus die is 2 keer per week zeker 3 uur van huis - dat vinden man en ik heel fijn.

Pirata

Pirata

25-06-2020 om 14:08

Blik

Ja, tot nu toe pakt ie goed. Maar het eerste (half) jaar is afstoting wel een fors risico, vandaar al die heerlijke medicijnen...

blik

blik

25-06-2020 om 14:16

duim voor je dit jaar!

Tine Winkel (ot)

Toen ik als alleenstaande moeder met twee kinderen van toen 13 en 11 mijn huidige huis kocht, was ik om twee redenen direct verkocht. Het heeft kamers en suite, dus ik kon met een vriendin aan de eettafel zitten terwijl de kinderen tv keken zonder dat we last van elkaar hadden (en elkaar nog wel zagen . Maar nog fijner, het is een dubbel bovenhuis met twee slaapkamers op de eerste verdieping en twee op de bovenverdieping. Kinderen en ik slapen dus niet op dezelfde verdieping.Dat heeft echt voordelen

zebra

zebra

26-06-2020 om 19:45

rustig hier

nog steeds geen idee hoeveel schade de coronacrisis heeft aangericht wb mijn gewicht, zal nog ff duren want er mag vanaf volgende week wel binnen gesport worden maar het wegen kan nog ff niet (al begrijp ik niet waarom want de weegschaal werd altijd al na elke weging gereinigd).
Qua beweging doe ik momenteel alleen aan fietsen, een aantal keer per week een half uurtje ongeveer en dan ook nog op de fiets naar het werk.
Maar binnenkort start ik dus weer op het gemak (mijn klachten zijn nog niet over namelijk) met sporten, ik heb al een datum en tijdvak gereserveerd als stok achter de deur. Ik zal nog niet alle toestellen kunnen doen maar iets is beter dan niets, denk ik dan maar.

Manja

Manja

02-07-2020 om 15:52

Voor het eerst sinds oktober

Niet afgevallen deze week!
Halve kilo erbij. Was even wennen. Nu 83.9 weer. Maar was te voorspellen en niet erg. Waren twee avonden dat ik gewoon een gezellig feest had. Een borrel met vriendinnen, eindelijk na corona. En mijn trouwdag! 29 jaar. Pas bijna weer in de jurk, nog 10 kilo te gaan.
Wil nu dus wel weer serieus verder. Nog 7 kilo. Dan is de bmi 25, dat is mijn streven.
Zoals de meeste van jullie weten kom ik van 114 kilo. 31 eraf nu. Voel me een ander mens. En zie er ook vooral zo anders uit.

zebra

zebra

04-07-2020 om 10:24

Manja

je bent goed bezig, die halve kilo zal er snel weer af zijn. Je moet ook kunnen genieten van een borrel en dat soort dingen anders is het ook niet fijn meer.
Hier ook bijna 29 jaar getrouwd overigens.

Hoe het met mijn gewicht staat weet ik niet, ik zal me binnenkort weer laten wegen bij de sportschool, mijn eerste sportmoment staat volgende week gepland (moeten dit aangeven via een app). Maar het wegen willen ze pas later opstarten.

Hoe doen jullie dat met kleding?

Hi,

Ik ben na ruim een jaar niet goed voor mezelf zorgen en enorm overeten, weer beter voor mezelf aan het zorgen. Dus gezond en regelmatig eten en bewegen.
Ik hoop nog wat slanker te worden, maar ben mijn kleding in grotere maten behoorlijk zat. Het staat niet mooi, ik voel me er niet fijn in.
Hoe doen jullie dat? Kopen jullie tussendoor kleding of wachten jullie tot je je gewenste gewicht/ kledingmaat hebt bereikt?
Ik heb ook wat kleding die te klein is, omdat ik een stuk dikker ben geworden. Erg confronterend en zonde vind ik

blik

blik

08-07-2020 om 00:26

Heee

Ik ben er ook nog!
Leefde niet meer zo want gaat nog steeds echt niet super.
Veel lichamelijke klachten nog en daar moet ik een weg in vinden.
Ben qua gewicht stabiel geleven en was daar al tevreden over want kan echt weinig nu. (beweging, maar ook qua boodschappen doen en koken)

Maar goed, wil voorzichtig toch weer wat meer aan de slag. Qua beweging zit dat er nog niet in, maar op gebied van eten kan het misschien wel weer. Vandaag gevast, daardoor honger en moeite om op werk niet me te vergrijpen aan de koeken enz.
Zou echt zonde zijn geweest want dat is het enige dat ik heb weten vast te houden laatste tijd, dat ik weinig tot niets snoep.

Ysieux, kleding is wel een dilemma soms ja.
Ik probeer dan kleding te kopen die 'nog even meekan'. Dus iets met elastiek bijv. Ik zat laatst ook in dubio, moest echt nieuwe spullen maar wil toch (ooit...) nog afvallen. Een rok en broek dus gekocht met elastiek, ook als ik afval kan dat nog even. En toch ook een broek met gewoon een knoop, wel ook deels elastisch. Ach, als ik afval is een wat ruimer vallende broek ook wel weer fijn voor warmere dagen.
Ik wacht wel met wat duurdere kleding. Kringloop is ook een goede tussenoplossing. En shirts kun je ook wel zo kopen dat het niet zo erg is als ze wat groter vallen.

En toch alles bewaren!
Ik heb, overmoedig, vorig jaar een groot deel van 'te groot' al weer weg gedaan en nu wel spijt van.

blik

blik

09-07-2020 om 12:24

Terug in de tijd

Haha, toen ik hiermee startte (draadje en afvallen) was ik net zo immobiel als nu. (zelfde klacht ook weer trouwens)
Toen ben ik toch afgevallen dus het kan wel, moet ik me nu ook maar voorhouden.
(al zal het ook veel spierweefsel zijn
2 dagen bezig en toch zeker wel een pond kwijt, ik voel het ook aan mijn lijf meteen.
Voel me nu wel gemotiveerd dit verder vast te houden.
Moet maar even extra streng doen nu want ga over een paar dagen een paar dagen weg en daar gaat het vast niet helemaal verantwoord, ga een paar keer uiteten.

Vervelend trouwens ook voor jou Zebra dat je klachten er nog zijn.
Manja, heb je de halve kg weer eraf?

zebra

zebra

09-07-2020 om 17:36

stand van zaken

ik blijk een hernia te hebben, krijg fysio voorgeschreven en eventueel kan ik naar de pijnpoli en ik mag wel sporten dus dat ga ik dit weekend dan doen, wel rustig starten uiteraard. Mocht ik nu uitvalsverschijnselen krijgen of ondraaglijke pijn dan wel weer terug naar de neuroloog.

blik

blik

09-07-2020 om 19:05

Ach

Zebra, wat ontzettend vervelend!
Dat moet vanzelf helen, mbv fysio?

zebra

zebra

09-07-2020 om 19:13

Blik

of het vanzelf zal helen weet ik niet maar wellicht kan fysio ervoor zorgen dat de klachten verminderen, thuis moet ik dan ook oefeningen doen.

blik

blik

11-07-2020 om 19:53

Beterschap Zebra

Ik hoop dat je klachten snel verminderen.

Hier gaat het met eten vrij goed nu.
Ik eet echt flink minder en dat voelt wel fijn, ook totaal geen last van honger oid.
Wel besloten het 'lijnen' voor de dagen dat ik wegga even helemaal los te gaan laten.
Liever dat dan goede voornemens waar ik me vervolgens toch niet aan ga houden.
Gepland om na terugkomst weer even goed bezig te gaan, dan hoop ik het langer te kunnen vasthouden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.