Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:15

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Flavia

Flavia

22-01-2020 om 12:54

Geen stress geen snaai

Ik heb nu normale stress op mijn werk en zelfs de gillende chocolade reep in de koelkast waar ik op zondag 3 blokjes van neem heeft geen effect.

Ook vandaag op mijn vrije dag heb ik er geen behoefte aan.
Net lekker een uurtje banen getrokken, gaat al weer makkelijker dan 2 weken geleden dus kon er wel 500m bij in dezelfde tijd dacht ik. En dat klopt, nu 2,5 km in 59 minuten. Doel is 3km in 50 minuten en dan de overstap naar buitenwater.

Gister in de mist toch gaan hardlopen voelde ook wel goed.

Sinds vorige week weer 8 ons kwijt. Nog 1,5 kilo tot mijn lichtste gewicht van vorig jaar en nog 5 tot mijn streefgewicht. Als ik die 1,5 kilo er af heb beloon ik mezelf met een massage.

zebra

zebra

22-01-2020 om 13:30

gisteren

op de fiets weg geweest, was toch zo'n 9 km enkele reis. De auto stond niet voor de deur en ik had geen zin om alweer de auto van mijn moeder te lenen dus dan maar fietsen. Was best trots op mezelf eigenlijk, heb een gewone fiets met 3 versnellingen en lichte tegenwind op de heenweg.
Aanstaande vrijdag nog een sporten in de "oude" cirkel en dan volgende week starten in de, voor mij, nieuwe cirkel met weer andere toestellen dus ben benieuwd.

Karin

Karin

22-01-2020 om 14:26

Hier en kledingmaten

Hier heb ik gelukkig geen enkel probleem om van al het lekkers af te blijven, terwijl dat in grote hoeveelheden altijd aanwezig is voor dochter en visite. Repen choco en zalige koek waar ik dan even aan ruik . Sinds ik ruim twee jaar geleden mijn eetgewoontes heb veranderd heb ik daar gelukkig geen problemen mee, ik neem het gewoon niet en zeg ook gewoon nee.

Even een andere vraag, er is nu 23 kilo af en ik ben van maat 48 naar maat 44 gegaan. Ik baal een beetje dat het maar twee maten scheelt, dacht altijd bij iedere 6 kilo of zo een kledingmaat? Hoe zit dat bij jullie?

Flavia

Flavia

22-01-2020 om 15:34

Geen verschil

Bij mij zal die 10 kilo geen verschil in kledingmaat zijn. Alleen zit het niet meer strak maar wat ruim.
Ik heb al in geen jaren kleding gekocht want ik vind bijna niks mooi en mijn kleding verslijt ook niet zo snel ben er heel zuinig op.

zebra

zebra

22-01-2020 om 17:03

Karin

ik hoorde altijd bij 5 kg eraf een kledingmaat verschil maar ik denk dat het wel verschil maakt hoe je bent afgevallen, op welke plaatsen dus. Misschien zitten je broeken wel ruimer maar je bovenkleding nog niet of omgekeerd.

Hier nog geen 5 kg kwijt maar ik hoop dat as maandag wel bereikt te hebben, er moet nog 4 ons af om dat te halen. Sommige broeken zitten al wat ruimer, bovenkleding nog niet echt zichtbaar.

Pirata

Pirata

22-01-2020 om 17:29

vezels

Dat van die vezels en pureren bleef door mijn hoofd spoken.
Internet zegt: een gepureerd stuk groente of fruit houdt hetzelfde vezelgehalte.
Groente of fruit knagen heeft wel de voorkeur, dit omdat het knagen op zich een signaal geeft aan je brein dat je voedsel aan het nuttigen bent. Dus je bent daardoor eerder verzadigd (of denkt dat).

Lente

Lente

22-01-2020 om 18:00

Mooie conclusie Pirata

Het is dus even gezond voor je lijf. Maar is ervoor moeten werken (kauwen) beter voor je hoofd. En dus handiger als je aan het lijnen bent, als je daar gevoelig voor bent.

Manja

Manja

22-01-2020 om 20:57

15 kilo

Was net 1 maat hoor

Bolletje

Bolletje

22-01-2020 om 21:11

tegenvaller

Waar ik eerst tevreden was (10 kilo eraf in ongeveer 8 maanden) sta ik nu ten eerste al lang stil, ten tweede lukt het allemaal minder (vooral minder sporten) en ten derde vind ik mezelf dik en lelijk. Met name bij mijn probleemgebied (buik - echt van maag t/m onderaan: hangerig. Héél hangerig).

Ik kon het echt niet langer uitstellen om een nieuwe broek te kopen. Mijn spijkerbroek had inmiddels gaatjes zo aan de binnenzijde dus eigenlijk kon deze echt niet meer naar mijn werk. Vandaag goed geholpen in de Rode winkel, maar aiai. Vreselijk, zo'n te kleine broek aanpassen die niet dicht kan. Of net dicht kan, maar dat je maag eroverheen hangt én, oh horror, je een soort 'camel toe' hebt.

Uiteindelijk wel geslaagd voor een nette spijkerbroek trouwens, maar toch niet zo blij, al met al.

In het kader van die 'camel toe' nog even wat humor: (Toren C)


https://www.youtube.com/watch?v=9OqU8VxtQjE

blik

blik

23-01-2020 om 10:37

Dank Bolletje

Je hebt mijn avond goed gemaakt!

Balen ja die stomme buiken. Zou het ooit nog goed komen? Pas helemaal op het einde tegen mijn gewenste gewicht aan begon die buik een beetje mee te werken.
En nu ben ik eigenlijk helemaal niet dik, nu met 7 kg daarboven. Maar die buik... verschrikkelijk hoor.

En wat die vezels betreft: een hoop producten worden juist beter opneembaar voor ons bij verhitten/pureren/ blenden ofzo. Overal zitten voor en nadelen aan. Ik probeer het maar wat af te wisselen allemaal. Ik eet een hoop groente rauw nu maar alleen maar rauw is ook niet zo optimaal gezond en ook best saai en ongezellig.

zebra

zebra

23-01-2020 om 11:31

hier ook die buik

en maag die me dwarszitten, de rest is ook nog veel te stevig maar dat stoort me minder.

Karin

Karin

23-01-2020 om 15:14

Hier ook

Ik voel inmiddels alle botten weer, ook waar ik het bestaan niet van wist, maar die buik... na 3 x een keizersnede heb ik een soort hangbuidel die wel iets minder is geworden , maar altijd zal blijven ben ik bang. Ach ja, onder kleding zie je het niet zo en mooi word ik ook niet meer.

Wel raar zoals sommige schrijven dat het zoveel scheelt bij hoeveel kilo er een kledingmaat minder kan.

Pluis

Pluis

23-01-2020 om 15:50

Buik

ja, hier ook . Verder ben ik wel redelijk slank, lange benen ook, en vooral weinig billen, dus dat 'toont' zowiezo wel slank. Mensen geloven het vaak niet als ik vertel hoeveel ik weeg. Maar het zit voornamelijk op mijn buik en maag, en dat is gewoon lastig met kleding ook. Broeken zijn al gauw te kort, en daarbij heb ik dan maat 42 nodig voor mijn taille, maar die slobberen dan weer om mijn bovenbenen en billen.

Een collega van mij overweegt het op probleemplaatsen laten bevriezen van vetcellen. Cryolyse of zo? Kost wat, maar dan heb je ook wat zegt ze. Ik weet het niet, klinkt niet echt prettig, en het lijkt mij dat ook daarvoor geldt dat het niet blijvend is. Iemand daar ervaring mee?

En verder: dag 3 van het regime 16-8. Het valt me alles mee, ook hoe ik me voel. Vanochtend toch weer een kilo minder, stelde me wel weer gerust . Ik moet gewoon de zelfbeheersing opbrengen om niet iedere dag op die weegschaal te gaan staan. Eens kijken hoe het er volgende week voor staat.

blik

blik

23-01-2020 om 16:49

Uiteten

vandaag en dat vind ik toch wel wat eng.
Mijn remmen gaan dan toch wel altijd los en hoe dan ook weet je niet zo goed wat je eet.
Maar ook als ik me wel weet te beperken komt het me eigenlijk te vroeg, ben net zo lekker bezig. Bang dat ik gelijk weer ga terugvallen.
Maarja, nog minstens 2 andere etentjes deze weken. We zullen het zien.
Heb het al helemaal gepland voor mezelf
Nu nog een maandje ongeveer dit, een weekje gewoon en dan wil ik, weer voor een paar weken, nog wat strenger aan de gang.
Ik ben niet zo van het plannen en heb dit ook nooit gedaan eerder met eten, ben benieuwd, vooralsnog helpt het prima.
Voor mezelf, het lukt me beter omdat ik streng ben voor mezelf En het loopt soepeler hier in huis. Minder gezeur van puberella dat ik alweer met een gezond gerecht aankom.
Man lijkt deze keer redelijk mee te doen.
Misschien nog niet voor 100%, en misschien heb je wel echt 100% inzet nodig om echt overgewicht aan te kunnen pakken. Man lift nu wat mee op mij, eet ook altijd braaf wat ik hem voorzet. Maar of hij het daarop gaat redden weet ik niet. Misschien voelt hij zich al wat fitter als er een paar kg af zijn en gaat dat stimuleren..

In ieder geval laat ik al hier en daar vallen dat ik in maart nog strenger aan de gang wil, dan kunnen ze zich daarop voorbereiden Te veel veranderingen ineens werkt natuurlijk ook niet.
Man en dochter willen iig afvallen, dat helpt ook.
Bij dochter is het niet nodig overigens, maar wat extra groente kan nooit kwaad.
Zoon eet sowieso erg gezond en is prima op gewicht.

Heb wel al voorgesorteerd op het uiteten van vandaag en gevast, heel actief geweest. (voelde super goed)

Manja

Manja

23-01-2020 om 18:21

Ik vond uit eten ook altijd zo moeilijk

Maar zelfs dat gaat best goed tegenwoordig.
Ik ga/moet geregeld uit eten en heb een tijdje terug besloten om te genieten van het uit eten gaan, zonder al te veel foute dingen te eten. Ik eet de gedurende de dag gewoon wat ik normaal ook eet en kies het meest slanke menu van de kaart. Meestal is dat vis, biefstuk of varkenshaas zonder saus. Helder soepje vooraf, geen sausje of friet. Alleen wat groente erbij. En geen nagerecht.
Het klinkt misschien beperkt maar ik geniet er enorm van. Water erbij. Wijn heb ik ook al een 3 maand niet gehad.
Ik geniet vooral ook van het gezellig samenzijn.

zebra

zebra

24-01-2020 om 11:57

uit eten

wij hadden afgelopen weekend een brunch en volgende week doordeweeks een etentje met een al bekend menu (ik heb vegetarisch). Ik ga er wel van genieten en zal in de rest van de week wel wat meer mijn best doen, desnoods een extra wandeling ofzo. Ook nog een paar verjaardagen in het weekend. En over een aantal weken een high tea, daarna hopelijk weer ff rustig.

zebra

zebra

24-01-2020 om 12:01

wijn

ik drink in het weekend wel een wijntje of een glas port, misschien gaat het afvallen daardoor wel langzamer maar dat is dan maar zo. Dat is iets wat ik gewoon erg lekker vind.

blik

blik

24-01-2020 om 19:12

Manja

Ik moet nog leren om te gaan uiteten zoals jij doet
Nu dus niet gelukt. Maar... we hebben geen toetje genomen, dat is voor ons al erg knap. Vriend ook niet
Het gaat wel meteen weer half mis, vandaag een aantal zaken niet kunnen afslaan. Ook heel slecht geslapen (toeval?) en dan wil het sowieso niet zo.
Morgen nog een feest en dan zondag maar weer goed aan de gang.

Manja

Manja

24-01-2020 om 22:04

Blik

Haha heb ik ook jaren over gedaan hoor. Ben echt nog bijna dagelijks verbaasd dat nu wel lukt wat al 10 jaar eerder had gemoeten. Dan had ik minder hoeven afvallen tot een gezond gewicht dan nu. En eh, vergeet niet dat ik nog steeds 98 kilo ben met een bmi van 32. IK MOET DUS WEL.

blik

blik

24-01-2020 om 23:47

Tsja moeten

Manja, ik zou willen dat manlief ook zou vinden dat hij moet, hij heeft ook zo'n bmi ongeveer.
Ik vind dat zorgwekkend, en het is een kwestie van tijd eer hij klachten krijgt.
Of eigenlijk heeft hij wel klachten, die heel goed veroorzaakt kunnen worden door zijn overgewicht.
Maar op de een of andere manier valt het kwartje niet of niet voldoende. Meestal vindt hij ook dat hij heel goed bezig is... Tsja.
Mijn schrikbeeld is een beetje mijn schoonmoeder, die altijd, echt altijd zogenaamd aan het 'lijnen' is. Maar dus niet heus. Alsof ze geen flauw benul heeft van wat ze doet. Dan slaat ze iets lekkers af en meent ze goed bezig te zijn, en is dan verongelijkt dat ze dik blijft.
Mijn partner heeft die houding ook wel een beetje, maar ik ga hem eens goed achter de veren aan zitten de komende weken.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

25-01-2020 om 08:54

Zucht

Mijn weegschaal blijkt een ander gewicht aan te geven op een andere plek in de kamer. Ik begin nu weer met een dagje niet eten dus ik wilde weten hoeveel ik vooraf woog.
Deze week heb ik niet zwaar zitten lijnen, beetje losgelaten en terug naar mijn normale patroon alleen dan wat minder. Dus 's ochtends weer een kleine portie muesli met yoghurt, 's middags salade met een pistoletje en 's avonds gewoon warm eten, bescheiden portie.
De eerste keer wegen leek ik drie kilo aangekomen te zijn en dat geloof ik niet. De tweede keer, andere plek, vier kilo afgevallen, lijkt me ook onwaarschijnlijk. Ik ga vanaf nu de weegschaal op dezelfde plek laten en eens ijken in de badkamer. De vloer in de badkamer is tenminste waterpas.

Manja

Manja

25-01-2020 om 09:37

Blik

Ik weet uit ervaring dat iemand achter de broek zitten niet werkt. Ik heb zelf natuurlijk ook jaren rondgelopen met een veel te hoge bmi zonder dat ik er iets aan deed. Waarom het nu wel lukt? Geen idee. Maar het is wel mijn eigen motivatie. Iemand anders kan mij niet helpen.
Ik had ineens de knop om. Wel samen met vriendin, personal trainer die weegt en 1 keer oer week sporten. Ik had me jaren niet gewogen en schrok me een ongeluk toen het 114 bleek te zijn.
Ze kunnen me nu alles voorzetten, ik heb alles in huis voor mijn slanke man en kinderen: ik eet het niet.
Snap niet waarom het nu lukt en eerder nooit. Maar bemoeienis van anderen werkte altijd tegen ipv mee.

zebra

zebra

25-01-2020 om 10:00

Blik

is hier ook met de weegschaal, dat hij op diverse plekken een verschillend gewicht aangeeft, daarom zette ik hem altijd in de badkamer. Maar nu ga ik alleen nog in de sportschool op de weegschaal, op een vaste dag en dat geeft wel rust.

zebra

zebra

25-01-2020 om 10:04

Manja

jouw verhaal is ongeveer hetzelfde als het mijne, al was mijn startgewicht dan iets lager dan bij jou (102,5 kg, ik schrok me wild). Op den duur merkte ik dat ik het vervelend vond om veterschoenen aan te doen, het lukte me amper om mijn veters te strikken. Dat was het moment dat de knop om ging en ik me snel aangemeld heb bij de sportschool, dat was eind oktober en ben dan ook gelijk begonnen met het menu, het sporten zelf startte op 1 november, mooie datum maar in dezelfde week. Ben nu dus 3 maanden bezig en het bevalt goed. Ik hou me niet altijd aan het menu maar het afvallen hoeft van mij niet snel te gaan (ben nu bijna 5 kg kwijt in 3 maanden tijd). Als ik dit tempo aan kan houden, dan ben ik zeker tevreden.

zebra

zebra

25-01-2020 om 10:08

geleidelijk aan

wil ik ook weer wat vaker gaan wandelen, naast het sporten. Ik pak sowieso altijd wel snel de fiets of ga lopend waar het kan. Maar dat wil ik nog iets uitbreiden, al is het maar 1 keer per week een half uur of uur wandelen. Naarmate mijn conditie verbetert, krijg ik meer zin om dingen te doen.

blik

blik

25-01-2020 om 10:11

Manja

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Weet ik zelf ook wel, ik ben ook pas gestopt met roken toen ik dat zelf wilde.
Maar soms twijfel ik wel weer. Omdat gezonder leven nu eenmaal ook stimulerend werkt. Veel eten leidt alleen maar tot meer eten enz.
Hoe dan ook vind ik het gewoon lastig om toe te kijken hoe hij rond blijft lopen met flink overgewicht.
Mijn probleem, ik weet het.
Dank dat je me er op wijst, kan ik wel wat mee.

Dikkie Dik, dat zijn wel verschillen

blik

blik

25-01-2020 om 10:19

Niet alleen roken natuurlijk

Met afvallen gaat het idd om een knop om, en waar die zit?
Bij mij ging idd ook ruim 4 jaar geleden die knop om. Al had ik toen wel overgewicht maar gelukkig nog geen ernstig. Daar was ik wel op af aan het stevenen, en de maanden voor de knop omging dacht ik vaak: ok, ik ben echt dik aan het worden, ga heel dik worden en ik heb er geen controle over, laat maar gaan dus.
(en hoewel het afgelopen jaar dan weer omgekeerd ging met gewicht heb ik het nooit meer echt losgelaten)

Wellicht zit ik meer achter vriend aan dan ik besef.
Ik zal me 100% op mezelf gaan richten en hem net rust laten!

zebra

zebra

25-01-2020 om 10:22

Blik

ik kan me best voorstellen dat het lastig is om zelf goed bezig te zijn en dat je vriend er minder mee bezig is dan jij, of niet op de manier waarop je dat het liefst zou zien. Dat is hier ook zo maar ik kan hem niet verbieden om ongezond eten in zijn mond te steken. Als hij er zelf last van krijgt, dan zal hij wel minderen.

zebra

zebra

25-01-2020 om 10:26

dat bericht over de weegschaal

was voor Dikkie Dik ipv Blik, was weer eens te snel met lezen.

blik

blik

25-01-2020 om 10:32

Zebra, ik vind het idd lastig.
Toen ik begon begon ik echt voor en met mezelf.
Langsaam aan heb ik toen een hoop ongezonde patronen in ons gezin veranderd.
We zijn steeds gezonder, verser en voedzamer gaan eten.
Toch is zijn gewicht al die jaren niet veranderd. (wel wat op en neer)
Ik zag net dus dat ik al bijna 4 jaar bezig ben.. (poe poe)
En de focus is vanzelf ook meer naar hem gegaan, maak me ook wel zorgen. En zelf is hij ook steeds meer aan gaan geven te willen afvallen.
Maar 4 jaar is lang, ik wil het nu niet meer lastig vinden wat hij wel en niet doet. Tijd om dat los te laten!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.