Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vesta

Vesta

21-07-2017 om 10:28

Afvallen wie ook? Deel 2

Omdat we de 1000 berichten naderden en op verzoek van forumbeheer open ik maar het nieuwe draadje, want ik vind het toch wel erg leuk om met jullie af en toe mee te kletsen en mee te leven.


blik

blik

30-05-2018 om 11:26

Primark

Ja, mijn kleding nu is wel dat soort kwaliteit. Maar dat was het vaak al wel
Blijft veel geld omdat ik eigenlijk bijna niets meer heb dat past.
Ik heb grote borsten en dat blijft wel complicerend om makkelijk goedkoop te scoren.
Internetshoppen is daarmee ook niet zo evident. (want daar vind je de koopjes vaak wel)

Ach, het is een luxe probleem.
En omdat ik toch nog af wil vallen wil ik ook weer niet veel kopen.
En ik ben nu volledig afhankelijk van steunzolen en goed schoeisel continu, dus moet ook allemaal nieuwe schoenen zucht.

blik

blik

04-06-2018 om 13:41

Hoe gaat het

bij iedereen?

Hier niet zo geweldig, op en af.
Zelfs wat bij gekomen, nu weer rond 65.
Maar 'vasten' begint in systeem te komen, we denken er al wat meer aan bij inplannen weekmenu ed. Nog niet al te serieus gedaan ook ivm de hitte, lijkt me niet zo gezond. Maar toch al een beetje hier en daar.
Vandaag weer vastendag, had erge honger en voelde me niet al te lekker dus al een gekookt eitje op. Straks salade met vis.

Half a twin

Half a twin

04-06-2018 om 14:21

Er gaat nog steeds wat af

Afgelopen vrijdag was ik 64.2 kg. Heel langzaam gaat het steeds meer in het groen met mijn BMI. Ik moest 66 wegen om aan de bovengrens van groen uit te komen maar minder is natuurlijk altijd beter. 😜Inmiddels let ik alleen nog maar een beetje op. Ben niet meer strak aan het lijnen maar zolang er nog iedere week wat af is ben ik blij.

Ijsje

Nadat ik eerst weer wat was aangekomen door te weinig sporten, ben ik afgelopen week weer wat kwijt geraakt door een week lang dagelijks eten van een cornetto-ijsje als lunch!
In een tijd van een sterfgeval en de organisatie van de begrafenis, moest ik wat afkoelen.. Daarbij had ik ook weinig honger.

Die tijd is achter de rug en morgen wil ik weer sporten. Mijn knieën laten zich vaak horen. Alleen geloof ik momenteel niet in mijn streven om in augustus 7 kilo kwijt te zijn.
Maar wie weet; vanavond weer een oma-bordje spaghetti gegeten. En in de komende week weer waterafdrijvende uiensoep.

Emmawee

Emmawee

05-06-2018 om 00:27

Inspirerend verhaal

https://www.ad.nl/koken-en-eten/redacteur-ging-in-acht-weken-van-bierbuik-naar-wasbord-zonder-priveneacute-trainer~a1b6813c/

Jammer dat ik al 16 jaar geen alcohol meer drink 😉

Hier gaat het even wat minder, omdat ik toch worstel met mijn energie en stramheid. Hopelijk een tijdelijk dipje.Ik was vorige week nog zo lekker energiek! Ik houd me verder wel nog steeds redelijk goed aan de afspraken met mezelf. Heb één avond ouderwets lopen snaaien, maar de andere avonden ging het goed. Grootste probleem is toch nog dat ik teveel eet en niet snel genoeg heb. Ik val nu niet af, maar ik moet mezelf echt de tijd gunnen, weet ik.

Blik, met warm weer kun je toch juist prima voort met minder calorieën? Als je maar genoeg drinkt.Ik heb dan ook meestal juist minder trek. Bouillonnetje, beetje sla, komkommer... werkt dat bij jou niet zo?

Kaaskopje

Kaaskopje

05-06-2018 om 01:19

Blik

Ik krijg alleen spierpijn aan de schenen als ik heuvels moet beklimmen of nav oefeningen. Heel duidelijk te herleiden . Wat ik nog meer in mijn voeten en benen voel is ook te herleiden naar waar het door komt. Helaas begint de artrose van boven naar onder zijn sporen na te laten in mijn voet/enkel, daarom ben ik naar fysio gegaan. Binnenkort ook naar een podotherapeut. Ouderdom komt met gebreken, is het toch? Het is niet anders.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-06-2018 om 01:27

Primark... grrrr...

Vrijdag wás ik bij Primark. Ik was voor iets anders in de stad en zei tegen man dat ik even een rondje door Primark wilde maken. Ja en zoals die dingen gaan, duren die rondjes vaak net even langer dan gepland. Het kostte mij moeite om te vinden wat ik wilde vinden. Zie even iemand voor je die met de neus tussen de hangertjes duikt om de juiste maat te kunnen vinden.... Maar uiteindelijk had ik dan een t-shirt, een broek en een paar simpele instappertjes die ik vooral in huis wilde gebruiken. Ik voelde me inmiddels bezwaard omdat het al langer duurde dan 'een kwartiertje' en dat werd erger toen ik zag hoe lang de rij was. Na een poosje wachten: "Dames en heren, tot onze spijt is er een pinstoring, u kunt daar en daar contant geld pinnen'. Oh, wat had ik de smoor in! Ik wilde man niet nóg langer laten wachten (hij zat ergens met de hond) en heb het hele zaakje bij de pashokjes afgegeven.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-06-2018 om 01:34

Hoe het gaat

Tot mijn vreugde is de weegschaal weer mijn bondgenoot. Hopelijk duik ik deze week dan toch onder de 85 kilo. Ik ben vorige week met fitness begonnen, vandaag de tweede keer geweest. Ik heb nu voortaan in ieder geval drie vaste sportieve uurtjes (of meer) in de week, dus dat moet toch wel effect hebben. Ik voel me nog wel een beetje een amateur daar in die fitness, maar ik heb vanavond het merk van de apparaten op Youtube opgezocht en bekeken hoe je ze moet bedienen, dat gaat helemaal goed komen.

Pirata

Pirata

05-06-2018 om 08:36

Nieuwe beweging

Touwtje springen, daar bak ik voorlopig te weinig van. Te belastend na mijn operatie. In overleg met de fysio ben ik nu begonnen met trampolinespringen. Niet lang en geen salto's. 😉

Kaaskopje

Kaaskopje

05-06-2018 om 08:48

Pirata

Ik zei gister, terwijl we op de loopband liepen, dat de belasting van je knieën op de loopband minder groot is dan op straat. Ik kan me voorstellen dat dat met een trampoline ook zo werkt. De ondergrond veert mee, dus geen doffe klappen. Misschien kan een ander mij uitleggen waarom hardlopen op een band soepeler gaat dan op straat. Het viel me nu opnieuw op. Op straat kan ik wel een kort sprintje trekken om bijvoorbeeld een achterstand op wandelgenoten in te halen, maar dan is het ook wel weer mooi geweest.

Pirata

Pirata

05-06-2018 om 08:53

Met een trampo werkt dat inderdaad zo ( als je geen gekke dingen doet). Maar met een loopband??? Geen idee. Ben benieuwd hoe de fitness je bevalt!

blik

blik

05-06-2018 om 09:02

Emmawee

Weinig eten met warm weer is prima.
Maar vasten met (voor ons) echt hitte is toch anders.
Vorig jaar toen ik dit een poosje deed at ik overdag meestal niets. Ik heb geen idee wat dat met je lijf doet als het zo warm is, ga ik dus niet uitproberen.
Mijn stelregel bij vasten is sowieso dat ik me goed moet voelen, heb ik er last van dan ga ik meteen eten. Gister vond ik de temperatuur wel prima om te vasten.
(scheelt ook dat ik het te druk heb om rustig aan te doen als het echt warm is, liefst deed ik dan bijna niets en dan is weinig eten ook anders)
Maar partner stond klaar met een mojito toen ik thuis kwam, hij was het toch even vergeten
(deed even pijn maar toch weggelegd, hij had er suiker in gedaan en dat is dan wel zonde vd cal)

Flanagan, gecondoleerd. Misschien kunnen we elkaar hier nog flink opjutten en steunen om wat kwijt te raken, gaat het je vast toch lukken!

Half a twin

Half a twin

05-06-2018 om 09:17

Flanagan

Gecondoleerd.

In tijden van stress en verdriet kan je inderdaad afvallen. Heb ikzelf begin januari ook gehad. Nu soms nog wel met al het geregel dat er nog steeds moet gebeuren voor de revalidatie van kind.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-06-2018 om 09:32

Flanagan

Ik twijfel opeens of ik je al gecondoleerd had, maar zo niet, bij deze alsnog.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-06-2018 om 09:47

Stress

Voor ik man leerde kennen, had ik een andere vriend waar ik niet bepaald gelukkiger van werd en ik ben nog nooit zo slank geweest als in de periode dat dit speelde en de tijd erna. Ik kan niet zeggen dat ik daarna nooit meer stress heb gehad. Ik heb daarna juist ontzettend veel stress gehad, niet te vergelijken gewoon met dat 'beetje' van de periode met en na die vriend, maar helaas had dat nooit een gunstig effect op de weegschaal. Ik woog in die tijd uiteindelijk 67 kilo, bij een lengte van 1.83. Nadat ik man leerde kennen heb ik een periode twee keer per dag warm gegeten en ik zal ongetwijfeld nog meer hebben gegeten wat de vetcellen heeft doen groeien, bovendien werkte ik niet meer, de beweging zal ook te wensen overgelaten hebben, maar sinds die tijd zat er een stijgende lijn in, ongeacht de omstandigheden. Ik was daar ook wat nonchalant in. Ik voelde me niet ongezonder met meer gewicht, dus ach... Ik nam me wel voor om in te grijpen als ik de 100 kilo had bereikt, maar dat ging toch nog iets verder dan dat. Bij 107 kilo kon ik de knop dan toch omzetten. Helaas heeft dat patroon zich toch nog een keer herhaald, ik snap deels ook wel waardoor, maar ik ben nu definitief om, dat durf ik echt hardop te zeggen. Ik zag van de week een foto van anderhalf jaar geleden en ik schrok gewoon van mijn dikke hoofd. Dat nooit weer! Het is ook zo zonde van wat je ervoor gedaan hebt om slank te worden.

Pirata

Pirata

05-06-2018 om 09:50

Flanagan

Van mij ook, gecondoleerd.
Van stress ga ik zelf juist eten trouwens.

Pirata,

Ik normaal ook; stroopwafels en Bastogne.

Inlees net over calorie-arm ijs van B&J. Het gevaar is dan weer dat je te veel opschept.
Dan is een cornetto nog wel zo veilig. Als je te veel eet krijg je volgens de verhalen van Jip en Janneke een glijbaan in je buik.

Gelukkig nu weer wat meer rust en een normaal leven; tijd om te sporten en bewust te zijn van wat ik eet. En ik heb nu geen excuus meer.

Betrapt

Lees ik zojuist dat één van ons ook vaak een cornetto eet Dat betekent dan extra kilometer lopen..

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2018 om 01:19

Flanagan

Ik at vorig jaar ook al elke avond een cornetto tijdens de zomerperiode (begint in april zo'n beetje tot de tweede week van oktober) en was evengoed afgevallen. Zolang ik mijn wandelingen maar blijf maken en sinds vorige week dus ook nog fitness.

Afvallen

Tijdens het afvallen, vind ik het belangrijk om niet alleen maar te gaan zitten opletten op wat ik eet zodat ik mijzelf amper een lekkernij durft te gunnen.
Ik heb de afgelopen maanden wel ingezien waardoor ik, door de jaren heen, in gewicht was toegenomen; ik schoof gewoon te veel calorieën naar binnen.
Ik sta nu in een reset-stand, gelukkig net op tijd; geen last van diabetis of hartproblemen.

Vooral in de zomer heb ik het wel eens te doen met de mensen die te maken hebben met obesitas. Zij hebben extra last van de warmte. Voor mij een prikkel om nee te zeggen tegen dat tweede overheerlijke stukje vlees op de BBQ.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2018 om 09:26

Flanagan

Ja, dat is het inderdaad. Ik was in 2013 ook keurig van 107 naar 87 afgevallen. Ik ben vervolgens best lang redelijk op dat gewicht gebleven, tot het mis ging door werkloosheid, ziekte e.d. Ik kwam in een stemming van 'wat kan het ook bommen'. Dus ik heb een winterlang héél veel rijstepap gegeten. Ik vond dat helemaal geweldig. Elke week een pan pap koken en dat at ik dan wel keurig in porties op. Elke dag een flinke kom vol. Daarnaast de nodige koekjes, chips ging ook weer volledig de mist in, dus ja... dan loopt de kiloteller wel weer op. Daar heb ik nu, achteraf, spijt van en ik ervaar dat als wijze les. Ik koop er niks voor om mezelf zo te benadelen. Dus mijn 'geweten' is weer hersteld, maar nu voel ik dat als definitief. Natuurlijk verslap ik weleens, maar daar reageer ik niet op met 'wat maakt het ook uit', nee ik besef dat dat weer weggewerkt moet worden.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, is hoe ik ermee om zal gaan mocht ik weer een baan krijgen. Thuis zittend is het vrij gemakkelijk om wat minder te eten, maar hoe sterk ben ik als ik weer in een situatie kom als bij mijn voorlaatste werk. Daar wérd wat getrakteerd en gesnaaid! Ik kon toen ook redelijk wat laten staan, maar helemaal veilig was het niet. Omdat ik elke dag wel een stukje naar en van het werk liep, zal dat misschien ook geholpen hebben om het in evenwicht te houden. Ik ben een lekkerbek, dus van alles wegwimpelen vind ik best 'zwaar' (zeg ik even in de stijl van Brigitte Kaandorp ).

blik

blik

06-06-2018 om 10:17

Ja zwaar

Lijkt me idd zwaar om heel zwaar te zijn in die hitte.

Ik weeg weer 64, fijne aan vasten is het snelle resultaat.
Nu nog vasthouden!
Hier weet ik ook wel precies wat er mis gaat.
Vooral het lekkers zonder voedingswaarde, daar probeer ik nu echt minimaal van te nemen.
Maar ik blijf dat ook wel lastig vinden.
Partner had gister dan alsnog die mojito gemaakt en dan vind ik het ook weer niet leuk af te slaan. (en veel te lekker uiteraard, met veel munt)

Maar volgens mij is de enige manier op gewicht te blijven minimaal loze calorieën consumeren. Want het zal ten koste moeten gaan aan nodige nutriënten en dat geeft op den duur weer tekorten met ook weer weerslag op spijsvertering enz.

Vandaag weer vasten, ik heb er al weer bijna zin in.
Dat had ik vorig jaar steeds meer, dat ik me, maf genoeg, ging verheugen op het vasten. Blijkbaar is het verslavend. Nu zit ik nog in de fase dat ik me vooral verheug op de dag na het vasten, dan mag ik weer ETEN!
Maar het eten op een vasten dag smaakt het best, alles is zoveel lekkerder dan, dat vind ik het leukste aan vasten. Vanavond courgetti met spinazie en paddestoelen, heb er veel zin in.

Vasten

Vroeger dacht ik dat vasten zwaar was en je hoofdpijn bezorgde. Afgelopen maanden heb ik gemerkt dat vasten helemaal niet zo zwaar is en ook niet inhoudt dat het je hoofdpijn gaat bezorgen; het lichaam had blijkbaar voldoende reservestoffen opgeslagen om een dag calorie-arm te zijn. Een dag vasten voelt zelfs goed aan; aandacht voor mijzelf nemen, of ik nu een boek wil lezen of wil gaan sporten. Een soort dagje retraite.

Emmawee

Emmawee

06-06-2018 om 11:05

Kijk nou!

Bewezen gezond! Ik ga ook maar eens kijken of ik mijn tijden nog wat kan aanpassen. Ik eet nu niet meer na het avondeten tot aan het ontbijt, dus dat is al een aardige poos... maar misschien kan ik mijn 'break-fast' nog wat uurtjes uitstellen.

http://www.welingelichtekringen.nl/gezond/810246/dit-populaire-dieet-lijkt-nog-meer-gezondheidsvoordelen-te-hebben.html

blik

blik

06-06-2018 om 11:22

Leuk

Ik dacht ook dat vasten zwaar zou zijn, niets is minder waar.
En ongezond. Maar ik voel me er juist beter bij.
Anders zou ik het ook niet doen. En bij de minste klacht ga ik altijd eten, die klachten staan volgens mij ook los van het vasten. Want het is maar zelden dat ik het opgeef die dag. Maar als ik me al niet lekker voel ga ik niet ook nog vasten.
En soms wordt het dan vasten light.

Wat het werkelijk doet op langere termijn behoeft meer onderzoek.
Maar voor nu bevestigen de uitkomsten wel wat ik zelf ook ervaar, het voelt gewoon gezond.

Vasten in tijdblokken lijkt me ook ontspannen, voor mij door mijn onregelmatige leven lastig te structureren.

De manier die wij doen, 5:2, doe ik nu vooral voor partner. Niets voor hem om altijd op zijn eten te letten, die 2 dagen redt hij wellicht wel op langere termijn. (partner moet en wil echt afvallen)

Emmawee

Emmawee

06-06-2018 om 11:43

Zittend eten

Ik las laatst ook over de volgende aanpak. Je mag alles eten, als je maar niets anders doet.
Je gaat zitten aan tafel en eet met volle aandacht. Niet lezen, scrollen, typen, praten, tv-kijken, spelletje spelen, lopen, bellen, etc. Gewoon alleen zitten, eten en daarvan genieten.
Ik zou zeggen met uitzondering van de gezamenlijke maaltijden. Maar het was voor mij weleens eyeopener, want ik eet (snaai) heel veel terwijl ik heel andere dingen doe en ben ervan overtuigd dat ik minder zou eten als ik die activiteiten van elkaar zou scheiden.

blik

blik

06-06-2018 om 12:48

Scheelde bij mij enorm, dat zittend eten.
Heb dat jaren nooit gedaan, alleen avondeten want alleen die maaltijd is bij ons standaard gezamelijk.
De andere maaltijden pakte ik snel snel tussendoor, gewoon het eerste dat ik tegenkwam als ik er aan dacht iets te eten en vaak een boterham met kaas omdat dat het snelste te maken is en gewoon gegeten kan worden tijdens het rondrennen/autorijden/fietsen/whatever

Ik ben toen begonnen met wat meer zorg aan mijn eten te besteden. Vaak maar 2 minuten: wat fruit met yoghurt en wat noten maken bijv. Voor mij was dat al lang en Ik moest er enorm aan wennen.
Maar vooral: yoghurt eet niet zo makkelijk rondrennend dus even zitten is wel zo makkelijk, pff vond ik echt lastig hoor...
(viel samen met fysieke klachten waardoor ik toch veel moest rusten dus kwam wel goed uit)
Ik blijf het lastig vinden veel tijd te besteden aan eten voor mij alleen, eet overdag vaak alleen.
Maar soms maak ik een heuse salade, soms toch wel 5 minuten werk maar kost vooral veel tijd met opeten

Ik denk dat jouw tip, als ik dat vol zou houden, enorm zou helpen. Ik denk dat ik snoepen helemaal niet lekker meer zou vinden als ik er alle aandacht aan moest geven. Snoepen is zo leuk in combi met.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2018 om 14:22

Zittend en zonder afleiding

Ik weet wel dat ik niet lopend kan eten. Geen idee waarom, maar ik kan flink pijn in mijn maag krijgen als ik lopend een boterham wegwerk. Als ik die boterham eerst heb opgegeten en meteen ga lopen, heb ik nergens last van.

Wij luisteren vaak naar Eenvandaag onder het eten. En als we eens iets op schoot eten, kijken we ernaar. Dat levert tussendoor ook weer gespreksstof op. Totale stilte tijdens het eten hoeft van mij niet. Liever niet zelfs.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2018 om 14:54

Vasten, zus

Mijn zus heeft 500 kcal dagen. Op zo'n dag vast ze tot tussen de middag en vervolgens eet ze die dag in totaal niet meer dan 500 kcal. Vervolgens eet ze de rest van de week normaal. Wat ze normaal noemt weet ik niet precies, maar dan let ze niet zo op de calorieën. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd. Om eerlijk te zijn lijkt me dat wel erg weinig. Ik keek even hoeveel calorieën er in een pizza zitten. Een pizza die ik lekker vind is Boston, vegetarisch. Een hele pizza is 1105 kcal. Pfff... Nu eten wij niet dagelijks pizza, ook niet elke week, dus dat neem ik dan maar voor lief. Je zou dus minder dan een halve pizza mogen op zo'n 500 kcal-dag. Als ik even op de kant en klare maaltijden blijf doorzoeken, dan zie ik dat een maaltijdsalade interessanter is. Dan zit je gemiddeld rond 500 kcal. Wij halen die met warm weer best vaak. Afhankelijk of dochter thuis eet of niet. Geen gezweet boven het vuur. Snel klaar.

Pirata

Pirata

06-06-2018 om 15:07

500 kcal

Dat klinkt als 5:2 kaaskopje, met die 500kcal.
Dat is echt te doen een paar keer per week!
Zelf zit ik vandaag te "vasten" met een emmertje blauwe bessen. Mmmmm

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.