Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vesta

Vesta

21-07-2017 om 10:28

Afvallen wie ook? Deel 2

Omdat we de 1000 berichten naderden en op verzoek van forumbeheer open ik maar het nieuwe draadje, want ik vind het toch wel erg leuk om met jullie af en toe mee te kletsen en mee te leven.


Kaaskopje

Kaaskopje

15-06-2018 om 12:31

Blik

Dat vind ik goede tips

Half a twin

Half a twin

17-06-2018 om 21:05

Zo boos (dat mensen dit durven zeggen)

Vanochtend even naar schoonouders voor vaderdag. Zit ik daar aan een puntje aarbeienvlaamet een kopje thee, vooruit nog een kopje thee maar de aangeboden chocolade (zo'n hele ribbel van een bonbonbloc van Cote d'or) sla ik af. Wetend dat ik vanavond nog bij mijn ouders aan de traditionele vaderdagbarbecue moet.
Zegt mijn schoonmoeder: "Zo ben je EINDELIJK begonnen met lijnen?" Op mijn: "Nee al lang klaar, er is 7 kilo af ik let nu een beetje op dat ik die kilo's er niet in een paar maanden weer aaneet." Was haar volgende zin: "Dat zie je helemaal niet, ik vond al een poosje dat je te dik werd."
Ik heb op mijn tong gebeten en ben niet ontploft wat ik liever had gedaan. Zelf is ze ruim honderd kilo, heb haar in de afgelopen 20 jaar alleen maar dikker zien worden en nooit wat van gezegd.

Dit moet geen schoonmoeder draadje worden (als een ander dit had gezegd was ik ook boos geworden) maar moest even mijn boze bui met iemand delen; jullie dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2018 om 21:59

Ooooh hátelijk!

Zo, dat was nog eens opbeurende taal van je schoonmoeder! Heel knap dat je op je tong hebt gebeten. Van mij heb je toestemming om volgende keer fijntjes te vragen, wanneer zij begint.

Kaori

Kaori

17-06-2018 om 22:05

plateau

ik denk dat ik zoals voorspeld op een plateau zit. Niet heel gek als je ook de intensiteit van bewegen een tikkie (veel) hebt opgevoerd. Misschien kweek ik nu wel spieren.

Wat ik wel frustrerend vind: loop je verdorie 1 uur en 15 minuten hard registreert mijn horloge het wel maar wil de app het niet als activiteit noteren. grrrrr.
Zo nog maar eens 4 trappen lopen want dan houd ik daar ook een record reeks in stand.
Morgenochtend ga ik weer lekker zwemmen.

Kortom ik ben lekker bezig. Er zijn er nu 6 af, nog 4 te gaan.

Kaori

Kaori

17-06-2018 om 22:05

HaT

Ik weet niet of ik me zo keurig in had kunnen houden naar mijn schoonmoeder. Ik sluit me aan bij Kaaskopje, mijn toestemming heb je ook.

blik

blik

18-06-2018 om 00:06

Oei HAT

Bonbonbloc afgeslagen.... knap hoor!!

Kaori, hee je bent goed bezig!

Hier gaat ook wel redelijk oké, nog stabiel op 63 en ben daar super blij mee. Klachten worden heel langzaam minder waardoor ik iets actiever kan zijn en het lukt me redelijk tot goed om niet te snoepen.
Eet best gezond maar soms vind ik het wel moeilijk als het druk is alles goed te plannen.
Ik neem bijv eten mee naar werk als ik avond dienst heb en soms gris ik dan snel een restje uit vriezer en dan zit er vaak niet genoeg groente bij.
(als ik thuis ben eet ik daar dan nog vanalles rauw bij, maar op werk lukt me dat dus niet zo vooralsnog

Het blijft, bij mij dan toch, ook een kwestie vooral van goed plannen en organiseren. Niet mijn sterkste kanten

Kaori

Kaori

18-06-2018 om 09:01

voordeel kantoorbaan

Ik heb idd wel het voordeel van een kantoorbaan. Niet dat dat niet chaotisch is maar het is wel makkelijker plannen qua tijden, je collega's eten ook allemaal op ongeveer hetzelfde tijdstip.

Dat plannen en organiseren gaat bij mij prima zolang het maar een heel strak ritme is. En omdat dochter 4x per week sport heb je dat automatisch wel, want ik ben mama taxi.

Omdat ik mijn eten bij houd in een app (staat ergens in het vorige draadje) en dat vooruit plan is het inpakken van mijn tas toch een stuk gestructureerder geworden.

Zo en nu het water eens uit mijn oor proberen te krijgen, dat zwemmen van vanmorgen was heerlijk, maar dat water in mijn oor geen succes.

blik

blik

18-06-2018 om 09:34

Vooral

mijn wisseldiensten maken dat ik echt heel veel moet plannen (voor mezelf maar ook vaak voor thuisfront dan) en heel strak.
Ik moet ook geregeld vrij plotseling werken en de wisseldiensten maken ook wel dat het nogal sterk wisselt hoeveel zin en fut ik heb om te plannen

Voorheen deed ik dat veel minder strak en keken we soms rond etenstijd wat te eten. 5 minuten van winkel af maar uiteraard kies je dan soms ook voor erg makkelijk/afhaal/minder verantwoord. Ik laat het nu ook minder graag aan partner over omdat die me nog net te zuinig is qua groente bijv.
Dus soms doet hij wel boodschappen maar dan maak ik het lijstje volledig.

Mia9

Mia9

18-06-2018 om 10:13

Mag ik meedoen?

Ben erg geïnspireerd geraakt door jullie draadje
Ik ben afgelopen jaren aangekomen, door stelselmatig te veel eten. Onregelmatig leven, jongste heeft het lang heel zwaar op school gehad. Dat is inmiddels in rustiger vaarwater, kind zit weer helemaal lekker in zijn vel, voel dat er daardoor echt een last van mijn schouders is. Voel ook dat het nú het moment is om een omslag te maken qua eten. Daar ben ik al een tijdje mee bezig, inmiddels helemaal afgekickt van suiker, heerlijk bevrijdend is dat. Ik eet nog wel af en toe wat lekkers, maar sla niet meer meteen door. Verder veel minder brood, meer groentes, voel me er heerlijk bij. Ik heb er nu mijn gezin en bij betrokken, dat voelt heel fijn, gesprekken over wat gezond is enz
En idd veel vooraf bedenken, zelf eten meenemen.
Ik ben niet echt met gewicht bezig, denk dat ik zo een 20 kilo kwijt moet, maar eerder met kleine tussenstapjes: mijn spijkerbroek moet weer lekker gaan zitten bvb. Ook heb ik last van mijn hiel gekregen en elke kilo minder die erop rust is winst.
Ik word erg blij van de volle groente-en fruitschalen, en dat de gezinsleden dit gevoel delen
Ook veel aan het denken waarom ik aangekomen ben, wat eten dan betekent, waarom ik door blijf eten enz, beetje zelfinzicht opdoen om deze manier van leven echt vol te houden.
Ik vind bewegen(wandelen, fietsen, zwemmen) heerlijk, partner ook, die hiel was echt een wake-upcall...En ik zou me wel heel graag weer eens prettig voelen in een badpak...
Tot zover mijn verhaal!

blik

blik

18-06-2018 om 12:24

Leuk Mia

dat je meedoet!
En wat leuk dat je gezin blij wordt van al die fruit en groente!
Hier wordt (en werd altijd al) veel fruit gegeten door de kinderen (en nu eet ik het ook) maar is er regelmatig wat weerstand tegen mijn hoeveelheid groente.
Mijn dochter duwt me in de hoek 'gezondheidsfreak' bijna en zo erg is het toch heus niet haha.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2018 om 09:53

Succes Mia

Het stimuleert toch als je je verhalen kunt delen en het werkt als stok achter de deur.

Half a twin

Half a twin

20-06-2018 om 10:00

Moeilijke dagen nu

Gisteren was ik in het ziekenhuis met graat in de keel (sinds het weekend).
Broodje makreel was heel lekker totdat.......
KNO-arts heeft gekeken, ding verwijdert. Ik zal jullie de details besparen.
In het kort komt het erop neer dat ik nu 3 dagen (tot misschien een week op geleide van de pijn) glad vloeibaar/gemalen moet eten om het aangedane weefsel in de slokdarm te laten genezen en niet steeds opnieuw de boel beschadig met grove vezels, pitten of krokante stukjes.
Ik heb gisteravond en vanochtend voldoende gegeten maar, omdat ik er nauwelijks op hoef te kauwen glijdt het heel makkelijk naar binnen en blijf ik maar trek houden.
Niet toegeven aan de trek zal wat gewicht schelen maar nu al 20 uur een knorrend gevoel is niet echt fijn.
Had trouwens nooit gedacht dat ik nog van die babyprutjes hoefde te maken als de kinderen dat niet meer hoefden te eten. Stond ik gisteren mijn eigen eten te malen en de velletjes eruit te pulken.

Ik moet wel even opnieuw boodschappen doen. Weet nog uit de tijd dat ik werkte dat sommige maaltijden wel te malen zijn maar dan niet meer te eten zijn.
Toen ik ooit aan mijn kaak was geopereerd (in het ziekenhuis waar ik werkte) heb ik met hechtingen in mijn mond allerlei experimenten van de kok geproefd om te kijken of het gemalen dieet wat uit te breiden was. Chili con carne was te malen alleen de velletjes van de bonen bleven vreselijk hangen in al die draadjes van de hechtingen en de pepertjes die er in zaten gaven gemalen wel een heeeeeeeel heet effect aan het hapje. Dus als ik morgen voor het gezin bami maak haal ik maar wat anders voor mezelf. Gehakt met aardappelen en bloemkool of zo.

Wat zal ik eens gaan eten ter compensatie na 3 tot 7 dagen afzien? Broodje makreel?

Pirata

Pirata

20-06-2018 om 10:12

HaT

Toen mijn beugel er net in zat heb ik een potje Olvarit gegeten. Het viel mee..
Zo'n graat is echt link, gelukkig is het goed afgelopen!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2018 om 10:19

Half a Twin

Ik heb ooit mijn kin laten verzetten, ja je doet wat om knapper te worden , toen heb ik wekenlang met aan elkaar vastgezette kaken rondgelopen. Tenzij je je toevlucht neemt tot pap, is dat ook een succesvol middel om slank te worden of te blijven. . Helaas had ik toen niet echt behoefte aan een afslank-paardenmiddel, of gelukkig, het is maar hoe je het bekijkt.

Ik weet nog dat ik mijn moeder had gevraagd om een sapcentrifuge te kopen. Dat had ze verkeerd begrepen en kwam met iets anders aanzetten. Toen voelde ik me wel zielig.

blik

blik

20-06-2018 om 12:10

HAT

Ach, sterkte ermee!
Koude soep lijkt me ook wel lekker nu, en er is best een redelijk aanbod aan kant en klare smoothies nu die best voedzaam zijn.
Ik maak ze zelf maar dan zitten er meestal toch wat meer vezels in.

Of,

Bord Brinta-pap.
En waterijsje als toetje.

PS ik vind de bonbonbloc smerig! Geef mij maar bastogne en een beetje soppen in de thee.

Half a twin

Half a twin

20-06-2018 om 16:42

Yek pap

Dat is nou ongeveer het enige dat ik echt niet lust. Alleen de lucht van gekookte melk al. Was zo blij toen de kinderen het ook niet meer wilden eten.

Heb net een smoohie gemaakt van banaan mango en aardbei. Was best lekjer en vult goed.

Ga nu avoneten klaarmaken. AGV in gemalen vorm. Moet lukken.

Mia9

Mia9

21-06-2018 om 08:21

HaT

Hé wat vervelend voedzame soep, bvb zoete aardappel/tomaaat of zo? Sterkte!

Half a twin

Half a twin

21-06-2018 om 09:05

Gaat goed nu

Allereerst bedankt voor alle medeleven en ideeën!

Ik eet nu sinds dinsdagmiddag vloeibaar/gemalen en inderdaad zoals de dokter zei, als je niet steeds die keel opnieuw irriteert met harde stukjes/pitjes/pittige kruiden en hoge temperaturen neemt de pijn snel af.
De pijn is nu bijna te verwaarlozen.
Gisteravond had ik gewoon mijn deel van het avondeten met de staafmixer bewerkt, was best te eten. Het oogt alleen niet zo, aardappelen, snijbonen, usen de slavink zonder spek malen geeft een prutje van een onbestemde kleur.

Denk dat ik morgen ook nog vloeibaar eet en dan weer voorzichtig mee ga eten met de normale pot.

blik

blik

21-06-2018 om 12:52

Yoghurt

in smoothie is ook heel lekker en maakt een smoothie wat voedzamer, de flink vette vult lang.

blik

blik

21-06-2018 om 14:25

Klein beetje

afgevallen. Niet veel, maar ik voel mijn lichaam veranderd. En dat voelt toch iedere keer een beetje bevreemdend, hebben jullie dat niet?
Nu dus een gewicht dat ik al bijna 20 jaar niet meer heb gehad, mijn lichaam voelt een beetje 'niet van mij'.
(maar misschien komt dat vooral omdat ik niet zo van veranderingen hou haha)
Voor mij wel signaal pas op de plaats te maken, eerst maar wennen aan dit lijf voor ik er weer aan ga sleutelen

Rimpels in gezicht

Bij m8j vielen de rimpels in het gezicht, durfde bijna niet te lachen. Ik begreep meteen waarom een vollere dame er jonger uit ziet
En waarom sommige magere vriendinnen nooit lachen.

Ik vind het ook wel even wennen en durf ook niet zo goed net zo veel af te vallen als afgelopen jaar.

blik

blik

21-06-2018 om 16:08

Rimpels

Ja, die rimpels zijn minder, al dat slappe vel ook
Mijn borsten mis ik ook nog steeds.
Maar dat ik weer een taille begin te krijgen is toch wel erg leuk.

blik

blik

24-06-2018 om 00:30

Bleeh

Nu al een paar keer meegemaakt dat ik ergens op bezoek ga en dat speciaal voor ons gebak is gehaald of het ongevraagd gegeven wordt.
Laatst zelfs een half stukje gevraagd en ik kreeg toch gewoon een heel stukje
Wat te doen? Niet meer op bezoek gaan? Toch het gebak oid weigeren? Iedere keer bij afspreken van te voren al aangeven geen gebak te willen?

Pff, ik vind het allemaal geen leuke opties hoor, maar steeds dat eten wil ik ook niet.
Ik snoep heus wel eens, maar kies liever zelf die uitzondering. En juist omdat ik al soms snoep kan ik niet en en en.
Maar mensen zien me ook soms wel snoepen en denken dan zie je wel ze snoept, dus bieden het weer aan. En zeggen natuurlijk: ach, deze ene keer kun je toch wel...
Lastig hoor!

Kaori

Kaori

24-06-2018 om 07:28

blik

Dat is idd een lastige, maar de etiquette schrijft ook voor dat als iemand anders voor je opschept je het niet allemaal hoeft op te eten. Dat geldt ook voor gebak etc. Dus je kunt prima een stuk laten staan dat je niet op wil eten.

Het is ook zo dubbel, aan de ene kant krijg je complimenten omdat je afgevallen bent, maar vervolgens zijn ze teleurgesteld dat je dat gebak dan weer niet wil. 'Hallo, hoe denk je dat het komt dat ik afgevallen ben!'

Wat ik heel moeilijk vind en waar het gister dan ook volkomen mis is gegaan zijn toernooien die dramatisch uitlopen. Dochter zou gister om 4 uur haar laatste wedstrijd spelen, dat werd half 6, de prijs uitreiking zou om 6 uur zijn, maar dat werd 8 uur. We moesten wel blijven want ze had een prijs gewonnen. Maar om half 9 heb ik geen zin meer om te koken en dus zijn we bij de KFC beland. Dan is je gewone eten voor de geplande toernooidag al lang op en heb je echt wel trek. En vrijdag had ik me ook al laten gaan. (chocola en chips) dus vandaag maar een rondje hardlopen en daarna op de fiets naar een ander sportevenement.

Half a twin

Half a twin

24-06-2018 om 11:08

Gebak een plek geven

Wat ik meestal doe ala ik weet dat ik ergens te gast ben en dus buiten mijn boekjemoet gaan is de dag voor het feestje en erna goed streng dieet houden.
De damesvan mijn maandagse sportuur trakteren allemaal op hun verjaardag en soms ook zomaar tussendoor. Als ik dat van tevoren weet dan ontbijt ik heel sober. Om dan toch dat taartje te kunnen eten. Als ik het niet hwb zien aankomen neem ik inderdaad een klein stukje of sla huisgemaakte baksels echt af.
De speciaal ingekochte gebakjes van de meesterbakker hier in het dorp zijn te lekker om af te slaan en ook wel zonde. Daar geniet ik dubbel van.

Ga vandaag weer normaal eten na mijn gemalen/vloeibaar protocol. Heb wel het idee dat ik wat ben aangekomen, Heb de trek niet de hele dag kunnen bedwingen. Ijs gegeten en bij de avond thee veeeeeel meer chocolade weggesabbeld dan normaal.

Morgen weer streng.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2018 om 11:26

Klopt

Ik eet niet als ik weet dat er veel calorieën aankomen. Ik moet de batterij van de weegschaal vervangen, dus ik heb vrijdag bij fitness gewogen. Dat zag er niet goed uit 😳. Ik heb donderdag bij twee restaurantjes gegeten en dat was erg lekker, maar teveel van het goede kennelijk, hoewel ik bescheiden keuzes heb gemaakt.

Zo maar even die batterij doen...

Ik heb bij fitness iets verkeerd gedaan met mijn rug dus dat wordt aangepast bewegen komende week. Op de loopband draven zit er even niet in. Balen. Ik weet nu wel waar ik voor op moet passen met die apparaten.

blik

blik

24-06-2018 om 15:02

Mmhh

Daar heb ik dus niet altijd zin in, om voor zo'n gebakje weer streng te gaan lijnen!
Het waren deels ook gewone bezoekjes, niet allemaal feestjes. (maar dan nog)
Bovendien ga ik van taart juist veel meer eten, ipv minder!
Kaaskopje, ja, zal wel even duren eer je je grenzen kent, is ook weer relatief nieuw natuurlijk.
Ik begin mijn lijf een beetje te kennen, spieren te gebruiken. Heel voorzichtig met mijn klachten, gaat vooralsnog goed. Fijn om fitter te zijn!

Mia9

Mia9

24-06-2018 om 18:09

Lastig Blik

Ken de situatie... Zit nu zelf in de fase dat mensen het begrijpen dat ik iets afsla, maar herinner het me van mij slankere periode...
Ik weet niet wat ik tzt zelf zal doen, in ieder geval kan zoiets mij ook erg bezig houden, maar ik kom toch steeds verder in kiezen wat goed voor me is, dus wellicht zou ik toch (proberen te) bedanken.
Maar op gewicht blijven is voor mij moeilijker dan afvallen, precies door dit soort situaties realiseer ik me nu...

Mia9

Mia9

24-06-2018 om 18:13

Kaori

Kan me voorstellen dat je geen zin meer had om te koken! Kan je dat evt een volgende keer voorkomen door van tevoren een ovenschotel te maken, of iets uit de diepvries te kunnen halen.
Maar misschien heb je er gewoon echt van genoten, en schrijf ik iets helemaal overbodig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.