Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geprikt met Pfizer, Moderna, Astra Zeneca of Janssen vaccin


Vandaag eerste prik gehad; Moderna. Ik vroeg om Pfizer maar die was alleen voor de mensen die een tweede Pfizer kwamen halen. Rest kreeg nieuwe zending Moderna.

Ik had filmpjes gezien van naalden van 5 cm lang. Dus ik was wat bevreesd. Maar de naald was maar 2,5 cm lang. Ik heb niets van de prik gevoeld. 
Ook geen enkele bijwerking zoals koorts, hoofdpijn, jeuk of iets dergelijks. Ik heb daarna nog gemakkelijk een uur gefietst.

Bijzonder, Flanagan, ik moest ook voor de eerste prik vandaag, maar kreeg wel Pfizer. Ik vond het kwartier wachten erna nog het vervelendst. Het was redelijk warm en je moest natuurlijk je mondkapje ophouden. De prik zelf voelde ik nauwelijks. 

Op de terugweg naar huis had ik een beetje een misselijk gevoel maar dit is nu weggetrokken. Wel een beetje moe gevoel nu, maar dat kan ook komen doordat ik gisteren een drukke dag had en gisteravond een wijntje heb gedronken. 

Tango schreef op 12-06-2021 om 17:35:

Bijzonder, Flanagan, ik moest ook voor de eerste prik vandaag, maar kreeg wel Pfizer. Ik vond het kwartier wachten erna nog het vervelendst. Het was redelijk warm en je moest natuurlijk je mondkapje ophouden. De prik zelf voelde ik nauwelijks.

Hier, maar ook op andere plaatsen waar mensen die ik ken zijn geprikt, moest het mondkapje juist af zodat ze goed konden zien hoe het met iedereen ging

Op de locatie waar ik was moesten we juist de mondkapjes afdoen tijdens het kwartier wachttijd. De symptomen van een allergische reactie zijn anders niet goed te zien. 

Ik moest naar een lokatie waar de dag ervoor mensen wel twee uur gewacht hadden omdat er problemen waren met de temperatuur van de vaccins en de ggd aangaf dat er problemen waren meteen voorbereiden van de vaccins. Dus als men daar vandaag door de Pfizer heen was en ik zodoende met een nieuwe zending Moderna gevaccineerd ben, is dat ergens ook wel een prettiger gevoel.

Na afloop met mondkapjes voor en gelegenheid tot het pakken van een bekertje water.

Gelukkig had ik mijn gele internationale vaccinatieboekje bij mij.

Ik heb zo'n geel boekje besteld maar nog niet binnen. Maandag mrijg ik mijn tweede prik. Dan moet ik dus nog een keer een afspraak maken voor een stempel in dat boekje. Maar ja, er zijn ergere dingen en die app kan ik straks ook gebruiken. 

Sammy70

Sammy70

12-06-2021 om 22:09


Ook geen enkele bijwerking zoals koorts, hoofdpijn, jeuk of iets dergelijks. Ik heb daarna nog gemakkelijk een uur gefietst.

je schreef dit om 17:30 op de dag dat je de prik had gekregen. De meeste mensen krijgen pas een halve of hele dag later koorts. 

Hier gisterochtend eerste vaccinatie en ook hier kreeg iedereen die voor de eerste vaccinatie kwam Moderna. Pfizer alleen voor de mensen die de tweede vaccinatie kregen en de eerste ook Pfizer hadden gehad. Had zelf wel een voorkeur voor Pfizer, maar tot nu toe nog niet ziek geworden, hopelijk blijft dat zo. Alleen een gevoelige arm.

Lees net in het artikel dat hier eerder staat dat de immuunrespons bij mensen die heftig reageerden op de eerste prik vaak nog heftiger is. Aangezien ik na de eerste al 39,7 koorts had maak ik me daar wel een beetje zorgen over eerlijk gezegd. Nou ja niks aan te doen. 

Kans Allison, dat is het probleem met kans. Je begint je al zorgen te maken terwijl het helemaal niet hoeft te gebeuren. Het kan, dus je houdt wat tijd vrij en rekening met de mogelijkheid maar het hoeft niet. 

Het kan zijn dat de kans 13 procent is in plaats van 11 procent bij elke andere coronavaccinatie. Dus voor een toegenomen kans van twee procent maak jij je meer zorgen.

Net om 9.15 Pfizer gehad, daarna wat branderig gevoel in arm en nu wat branderig gevoel in keel. Dit heb ik bij sommige fruitsoorten ook. Verder nog geen bij werkingen dus ik hoop dat t zo blijft. 

Poezie

Poezie

13-06-2021 om 12:44 Topicstarter

Ik ben wel blij dat de jaargangen voor het maken van een afspraak nu zo snel gaat. Hopelijk kan mijn oudste zoon (1994) morgen een afspraak inplannen en donderdag mijn jongste (1997).

Dank je wel AnneJ. Ik ben een piekeraar, altijd al geweest, en hoewel ik onderhand zou moeten weten dat a)veel dingen nooit gebeuren en b)als er toch iets akeligs gebeurt ik daar ook wel weer doorheen kom vlieg ik er soms toch weer in. Dan is een reality check wel fijn.

Ik dacht een uurtje na de prik (Pfizer) ook dat ik geen centje pijn had. De volgende dag had ik toch wel stevige hoofdpijn en een dikke bult op de plek van de prik. Ook kon ik mijn arm niet meer tot boven mijn hoofd strekken, nou ja het ging wel maar deed flink pijn.

AlisonH schreef op 13-06-2021 om 16:45:

Dank je wel AnneJ. Ik ben een piekeraar, altijd al geweest, en hoewel ik onderhand zou moeten weten dat a)veel dingen nooit gebeuren en b)als er toch iets akeligs gebeurt ik daar ook wel weer doorheen kom vlieg ik er soms toch weer in. Dan is een reality check wel fijn.

Daar zei mijn moeder altijd over 'Men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest maar nimmer komen zal.'

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.