Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


voor mij is gezond drinken idd ook net zo belangrijk. Maar daar heb ik veel minder moeite mee. Doordeweeks alleen water en thee zonder suiker. In het weekend glaasje cola of paar glaasjes ice tea green. Alcohol drink ik zelden. 

Caroline80 schreef op 22-12-2022 om 08:03:

Ik lees alleen maar berichten over gezonder eten en snoepen. Maar je bereikt ook al veel door de calorieën uit drinken te beperken. Ik drink veelal alleen maar water, halfvolle melk, koffie en thee zonder suiker. Heel af en toe een glas ijsthee of een glaasje wijn (ca. 1x per maand). Op mijn brood gaat nooit zoetigheid.

O ja precies! Dat is wat ik echt ben gestopt te doen, dronk elke middag op kantoor een blikje cola of cassis en in de avond vaak ook 1 of twee glazen cassis of siroop. Ik drink overdag alleen nog thee en water en in de avond meestal water en soms een glaasje clear.

Index224 schreef op 22-12-2022 om 07:12:

Wat voor gezonde snacks eten jullie als tussendoortje? Ik merk dat ik wel gezond wil eten maar weet niet goed wat ik kan eten en grijp dan al snel naar ongezond/makkelijk. Enkel een banaan of druiven als ochtendsnack kom ik niet door tot de pauze.

maar wat eet je dan als ontbijt? Als ik ontbijt met (overnight) muesli in kwark, waar ik dan 's ochtends wat noten en een appeltje doorheen doe (totaal 380 tot 400 cal of zo) - dan haal ik het eenvoudig tot 12.30 uur (ontbijt rond 7.30). 

Ik probeer in mijn maaltijden altijd een hoop eiwitten te krijgen, omdat mijn ervaring is dat dat bij mij de trek lang weg houdt. Op kwark kan ik bv. langer door dan op yoghurt. En voor een gezonde snack, dat zou dan 's morgens  druiven met wat (niet te veel ) nootjes kunnen zijn (en neem dan vooral ongezouten nootjes, van gezouten nootjes blijf ik door eten). 's Middags wordt het bv. worteltjes met hummus of n (volkoren) beschuitje met kaas. 

Index224 schreef op 22-12-2022 om 07:12:

Wat voor gezonde snacks eten jullie als tussendoortje? Ik merk dat ik wel gezond wil eten maar weet niet goed wat ik kan eten en grijp dan al snel naar ongezond/makkelijk. Enkel een banaan of druiven als ochtendsnack kom ik niet door tot de pauze.

Ik eet in de ochtend als tussendoortje een stuk fruit en vlak daarna wat ongezouten noten. Van fruit krijg ik altijd honger.

Ik eet 2 boterhammen met pindakaas om 7.15 en heb dan geen snack nodig tot de lunch.

Soms neem ik 's morgens ergens een appel, maar alleen omdat ik die dag fruit moeten eten, niet omdat ik honger heb. Een appel vult ook niet, dus ik stel er ook geen maaltijd mee uit.

Valeria schreef op 22-12-2022 om 10:10:

Ik eet 2 boterhammen met pindakaas om 7.15 en heb dan geen snack nodig tot de lunch.

Soms neem ik 's morgens ergens een appel, maar alleen omdat ik die dag fruit moeten eten, niet omdat ik honger heb. Een appel vult ook niet, dus ik stel er ook geen maaltijd mee uit.

Toch wel 100% pindakaas?

Decembermamma schreef op 22-12-2022 om 07:54:

ik maak voor mijn zoon altijd een bento bakje klaar, en voor mezelf heb ik ook zo''n bakje.

2 boterhammen, een paar reepjes komkommer, een bakje fruit (druiven, meloen, mango) en dan een handje tomaatjes.

Dit is overigens voor tot het avondeten 

Caroline80 schreef op 22-12-2022 om 10:18:

[..]

Toch wel 100% pindakaas?

Want?

Caroline80 schreef op 22-12-2022 om 09:52:

[..]

Ik eet in de ochtend als tussendoortje een stuk fruit en vlak daarna wat ongezouten noten. Van fruit krijg ik altijd honger.

Dit heb ik dus ook!

TineWinkel schreef op 22-12-2022 om 09:37:

[..]

maar wat eet je dan als ontbijt? Als ik ontbijt met (overnight) muesli in kwark, waar ik dan 's ochtends wat noten en een appeltje doorheen doe (totaal 380 tot 400 cal of zo) - dan haal ik het eenvoudig tot 12.30 uur (ontbijt rond 7.30).

Ik probeer in mijn maaltijden altijd een hoop eiwitten te krijgen, omdat mijn ervaring is dat dat bij mij de trek lang weg houdt. Op kwark kan ik bv. langer door dan op yoghurt. En voor een gezonde snack, dat zou dan 's morgens druiven met wat (niet te veel ) nootjes kunnen zijn (en neem dan vooral ongezouten nootjes, van gezouten nootjes blijf ik door eten). 's Middags wordt het bv. worteltjes met hummus of n (volkoren) beschuitje met kaas.

Ik eet sochtends 2 volkorenboterhammen. Haal altijd volkoren in huis (pasta, brood, etc). Rond een uur of 11 krijg ik wel echt trek. 

Valeria schreef op 22-12-2022 om 10:51:

[..]

Want?

Omdat in de rest toevoegde suikers zitten, dus minder gezond.

over de eiwitten vind ik een goede tip! Daar ga ik extra op letten. 

Index224 schreef op 22-12-2022 om 13:10:

over de eiwitten vind ik een goede tip! Daar ga ik extra op letten.

Vind ik ook een goed tip. Maar dan zou skyr nog beter (meer eiwitten) vullen dan kwark. 

Ik ontbijt met een kop zwarte koffie en ga wat eten zodra ik trek heb. Dat is meestal rond 10.30
(ik kan pauze nemen wanneer ik wil, dus hoef niet op pauze te wachten, anders snap ik dat dat lastiger is) Ik eet dan 2 volkoren boterhammen met beleg (meestal hummus) en eigenlijk drink ik gewoon de hele dag koffie tussendoor en meestal rond 14.00 uur nog een keer 2 volkoren boterhammen met hummus. Best saai, maar ik vind het lekker. En dan om 18.00 uur avondeten. Sowieso is dat vegetarisch, soms veganistisch. Als ik in de avond nog trek heb, dan begint het scheumen door de kasten 😊Vaak wordt het dan een broodje pindakaas, of broodje tomaat met mayo en zout en als ik heel veel geluk heb wat chips (maar dat is vaak al op)
's Avonds drink ik water en als ik visite heb dan soms droge witte wijn.

Caroline80 schreef op 22-12-2022 om 12:29:

[..]

Omdat in de rest toevoegde suikers zitten, dus minder gezond.

Bedoel je die met dextrose in de ingrediëntenlijst? Dat hebben ze niet allemaal.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.