Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

08-09-2022 om 21:10

Hoe groot op kans Diabetes?


Bijtje82

Bijtje82

10-09-2022 om 17:37

Eppos schreef op 10-09-2022 om 16:41:

ik moet steeds harder lachen en niet.
Sorry. Soms heb je ook zoiets van wat is het nou, als je van die vage klachten hebt. Is rot ook. Dus vervelend.
Ik ben ook beetje het type dat dit soort vervelende dingen weglacht en weer door. Type 0 maarja je wilt er wel vanaf natuurlijk.

Ik kon jou zijn. Ik eet ook pas als de drukte voorbij is. Maar ik moet wel koffie met iets erin hebben. Anders ben ik ook niemand

Oh ja koffie pak ik wel altijd hoor ook met iets erin 😉

over nuchter zijn zijn trouwens ook verschillende theorieën 

sommigen denken nuchter van alcohol 

de een zegt wel water om te spoelen voor poetsen etc. Maar absoluut geen druppel, geen water niks

Nuchter voor een operatie is wel handig dat je maag echt leeg is.
Maar nuchter was ooit mij gezegd wel glas water, of thee eh koffie zonder iets erin. Puur dat.
Maar er zijn over dit soort dingen echt verschillen in wat de aanvrager eist. En wat het ziekenhuis dan weer vind of de assistente. Dat kun je ook nog vragen als dokter wil dat je nuchter komt.
Daarom zegt men ook nog wel eens ipv u moet nuchter komen, in de ochtend niet eten en drinken, niks. Maar als je medicijnen neemt is dus wel handig te weten of je een slokje water mag. 

Bijtje82

Bijtje82

10-09-2022 om 18:15

Eppos schreef op 10-09-2022 om 18:08:

over nuchter zijn zijn trouwens ook verschillende theorieën

sommigen denken nuchter van alcohol

de een zegt wel water om te spoelen voor poetsen etc. Maar absoluut geen druppel, geen water niks

Nuchter voor een operatie is wel handig dat je maag echt leeg is.
Maar nuchter was ooit mij gezegd wel glas water, of thee eh koffie zonder iets erin. Puur dat.
Maar er zijn over dit soort dingen echt verschillen in wat de aanvrager eist. En wat het ziekenhuis dan weer vind of de assistente. Dat kun je ook nog vragen als dokter wil dat je nuchter komt.
Daarom zegt men ook nog wel eens ipv u moet nuchter komen, in de ochtend niet eten en drinken, niks. Maar als je medicijnen neemt is dus wel handig te weten of je een slokje water mag.

Bij operaties is het meestal compleet nuchter, water mag soms wel. Dat is vanwege de narcose en eventueel overgeven.

Maar voor bloedprikken mag je vaak wel gewoon eten, mits je voor iets specifieks moet prikken .

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 08:34

Assistente zei bel vanmiddag maar even voor de uitslag.
Kwartier later belt ze zelf terug dat ie er meteen pats boem knal uit sprong. Blaasontsteking en een flinke dus ook.
Maar heb helemaal geen klachten die wijzen op een flinke Blaasontsteking. Vanmiddag kuurtje halen dus.

Bijtje82 schreef op 12-09-2022 om 08:34:

Assistente zei bel vanmiddag maar even voor de uitslag.
Kwartier later belt ze zelf terug dat ie er meteen pats boem knal uit sprong. Blaasontsteking en een flinke dus ook.
Maar heb helemaal geen klachten die wijzen op een flinke Blaasontsteking. Vanmiddag kuurtje halen dus.

Wat lekker supersnel 

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 08:54

Eppos schreef op 12-09-2022 om 08:37:

[..]

Wat lekker supersnel

Ja zeker. Ook fijn dat ik er niet achteraan hoef te bellen. De praktijk was ook nog helemaal verlaten om half 8, dus ze dacht bel gelijk maar ff. 

Toch raar dat ik met zo'n blaasontsteking nagenoeg geen klachten heb. 

De klachten met ogen zijn trouwens ook verdwenen, denk ergens toch iets van oververmoeid ofzo. Of dat dan iets met de blaasontsteking te maken heeft weet ik niet, maar ik heb echt heel wat uren geslapen de afgelopen dagen. 

Fijn dat er duidelijk is wat het wel is en dat het relatief makkelijk verholpen kan worden.

Bijtje82 schreef op 12-09-2022 om 08:54:

[..]

Ja zeker. Ook fijn dat ik er niet achteraan hoef te bellen. De praktijk was ook nog helemaal verlaten om half 8, dus ze dacht bel gelijk maar ff.

Toch raar dat ik met zo'n blaasontsteking nagenoeg geen klachten heb.

De klachten met ogen zijn trouwens ook verdwenen, denk ergens toch iets van oververmoeid ofzo. Of dat dan iets met de blaasontsteking te maken heeft weet ik niet, maar ik heb echt heel wat uren geslapen de afgelopen dagen.

Je hoeft niet klachten te ervaren. Dat zeg je nu precies, dat de klachten zijn verdwenen. Terwijl je het overduidelijk hebt.(je meldde trouwens dat je dacht dat je het had en weer over was). 
dat was dus die knakworstenlucht.

Wat een fijne assistente! Uit ervaring toch nog even adviesje. Als je nou vaker hebt, dat is nou eenmaal bekend verschijnsel bij aantal mensen. Vraag of je een kuurtje op voorraad mag hebben thuis. Dat doen ze soms omdat je maar met urine en recepten aan de gang blijft. 

Fijn Bijtje dat het toch zoiets "simpels" is als een blaasontsteking. Hopelijk ben je er snel weer van af.

En een kuurtje op voorraad? Hmm, ik zou toch niet snel zelf gaan dokteren met dit soort klachten. Dan maar "gedoe" met urine en recepten.

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 13:06

rutiel schreef op 12-09-2022 om 12:50:

Fijn Bijtje dat het toch zoiets "simpels" is als een blaasontsteking. Hopelijk ben je er snel weer van af.

En een kuurtje op voorraad? Hmm, ik zou toch niet snel zelf gaan dokteren met dit soort klachten. Dan maar "gedoe" met urine en recepten.

Ik snap je niet.

Een kuurtje op voorraad? Wat bedoel je daarmee?

rutiel schreef op 12-09-2022 om 12:50:

Fijn Bijtje dat het toch zoiets "simpels" is als een blaasontsteking. Hopelijk ben je er snel weer van af.

En een kuurtje op voorraad? Hmm, ik zou toch niet snel zelf gaan dokteren met dit soort klachten. Dan maar "gedoe" met urine en recepten.

Nee, een kuurtje op voorraad lijkt me in dit geval ook niet nodig. Als je van een volgende blaasontsteking wel veel last van zou hebben kun je desnoods via de HP ook nog een kuurtje krijgen in avond/weekend.

Wij hebben hier wel standaard antibiotica in huis vanwege een aandoening van mijn man, maar daar hebben we echt enorm ons best voor moeten doen. Maar zonder snelle toediening van antibiotica wordt het standaard een ziekenhuisopname. Dat is toch wat anders.

Bijtje82 schreef op 12-09-2022 om 13:06:

[..]

Ik snap je niet.

Een kuurtje op voorraad? Wat bedoel je daarmee?

Dat je zelf al een antibioticakuur thuis hebt om de eventuele volgende blaasontsteking mee te lijf te gaan. Dus zonder tussenkomst van een arts.

Ze geven vrouwen die vaak een blaasontsteking hebben, soms alvast een doosje antibiotica (of bij mijn moeder één zakje van een ander soort A mee voor thuis. Voor toekomstig gebruik. Als ze dan denken dat ze een blaasontsteking hebben, dan kunnen ze direct beginnen met de kuur, zonder eerst de huisarts te raadplegen.
Dat lijkt me in jouw geval niet van toepassing, omdat jij het dus zelf niet echt merkt, althans deze keer niet. Gewoon je urine laten testen eerst, lijkt me in jouw geval juist handig. Anders ga je een kuurtje nemen na het eten van asperges, of knakworstjes.

Overigens is het beleid op gebied van urineweginfecties ook veranderd. Vroeger kon je als vrouw zelf aangeven dat je weer een infectie had, als je er ervaring mee had en wist hoe het voelde, dan kreeg je 'ongezien' antibiotica. Tegenwoordig is het weer wat strenger en moet je toch (vaak) weer urine inleveren. Dit om gebruik van antibiotica terug te dringen.
Kwam ik laatst achter toen ik voor het eerst in jaren weer eens blaasontsteking had.

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 13:20

Jonagold schreef op 12-09-2022 om 13:10:

[..]

Dat je zelf al een antibioticakuur thuis hebt om de eventuele volgende blaasontsteking mee te lijf te gaan. Dus zonder tussenkomst van een arts.

Oh nee joh. Ik kan vanmiddag een kuurtje ophalen bij de apotheek. 

Ga niet zelf zitten klooien met medicatie. 

Ben alleen vergeten te vragen welke kuur ik voorgeschreven krijg. Tijdens mijn laatste zwangerschap ben ik vanaf twee dagen voor mijn verlof tot 2 dagen voor de bevalling echt heel ziek geweest. 

Had een bacteriële infectie aan de urinewegen en kreeg een tiendaagse kuur amoxiciline. Normaal wordt je na een dag of 2 na het beginnen van zo'n kuur al wel wat frisser. Maar ik bleef ziek. Tot de kuur klaar was. De dag na de laatste pil was is plots beter. 

Half jaar later, hele gezin besmet met krentenbaard. Weer amoxiciline kuur gekregen en jawel, ik werd binnen 2 dagen weer hondsberoerd. Kan dus niet tegen die kuur. Ben alleen vergeten het bij de huisarts te melden, denk er nu pas weer aan. Ik krijg er letterlijk zware griep verschijnselen van. 

Kan ze nu helaas niet bereiken. Ze zijn dicht tussen 12 en 1400. Heel hendig. 

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 13:23

Courage schreef op 12-09-2022 om 13:15:

Ze geven vrouwen die vaak een blaasontsteking hebben, soms alvast een doosje antibiotica (of bij mijn moeder één zakje van een ander soort A mee voor thuis. Voor toekomstig gebruik. Als ze dan denken dat ze een blaasontsteking hebben, dan kunnen ze direct beginnen met de kuur, zonder eerst de huisarts te raadplegen.
Dat lijkt me in jouw geval niet van toepassing, omdat jij het dus zelf niet echt merkt, althans deze keer niet. Gewoon je urine laten testen eerst, lijkt me in jouw geval juist handig. Anders ga je een kuurtje nemen na het eten van asperges, of knakworstjes.

Overigens is het beleid op gebied van urineweginfecties ook veranderd. Vroeger kon je als vrouw zelf aangeven dat je weer een infectie had, als je er ervaring mee had en wist hoe het voelde, dan kreeg je 'ongezien' antibiotica. Tegenwoordig is het weer wat strenger en moet je toch (vaak) weer urine inleveren. Dit om gebruik van antibiotica terug te dringen.
Kwam ik laatst achter toen ik voor het eerst in jaren weer eens blaasontsteking had.

Nou het verschil tussen asperges en een blaasontsteking merk ik wel hoor. Asperges hebben zo'n specifieke geur. 

En van knakworstjes krijg je geen knakworstjes lucht 😁  Maar weet nu wel dat als de hele wc naar knakworstjes ruikt, dat dit voor mij een teken is dat ik naar de huisarts moet voor een urine test

 😜 

Las vanmorgen trouwens dat je van condoom gebruik ook sneller last van een blaasontsteking kunt hebben en laat ik die nu regelmatig gebruiken aangezien ik de pil niet meer slik. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.