Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ik ben ziek - thuisisolatie - wil iemand meedenken?

Sinds vannacht ben ik ziek (temp 38,6, overal pijn beetje hoesten). Ik heb me opgesloten op een kamer in huis waar mijn gezin niet meer komt. Zij zetten eten en drinken voor mijn deur. Als ik naar de wc moet, maak ik alles wat ik aangeraakt heb schoon met desinfecteermiddel. Ik kom er pas weer uit als ik 24 uur klachtenvrij ben. Weggaan heb ik overwogen, maar lijkt niet te doen. Kan niet rijden nu en kan natuurlijk ook niet bij iemand in de auto. Bovendien wil ik hier zijn mochten de kinderen ziek worden.
Mijn vraag: zie ik iets over het hoofd? Kan ik meer doen om hen te beschermen? Twee hebben astma, wel goed ingesteld op medicatie. Hulplijn Rode Kruis overbelast, kan ik niet bereiken.


Serviesgoe?

Kun je ook het blad en het servies afnemen met een nat doekje voor je het weer op de gang zet?

En ik denk zelf dat het misschien handig is om goed te luchten. Heb je een raampje op de wc? En een raam op je kamer?

Zonlicht zou kunnen schelen en met frisse lucht blijven er minder snel deeltjes hangen.

En waarschuw dat men liefst even wacht nadat jij naar het toilet geweest bent. Nog even hangen er deeltjes in de lucht.

Het is per slot een druppeltjesinfectie.

En realiseer je, als het om het Coronavirus blijkt te gaan, dat je mogelijk heel snel heel ziek wordt, kan worden, het gebeurt niet altijd maar is wel een verschijnsel dat vaker gemeld wordt, en wie je dan moet bellen en hoe je dan bij het ziekenhuis komt?

rode krullenbol

rode krullenbol

16-03-2020 om 11:05

"Oh dear ..."

Allereerst mijn oprechte medeleven!
Ik denk dat je de voornaamste maatregelen al hebt genomen.
Wat ik verder nog zou doen, is het klaarzetten van een tas met benodigdheden voor het geval je - onverhoopt! - naar het ziekenhuis zou moeten. Denk aan pyjama's, ondergoed etc.

Hou goede moed.

En een voorspoedig herstel toegewenst!

Rode krullenbol

Tine Winkel

Tine Winkel

16-03-2020 om 11:09

desinfectie?

ik weet niet wat jij onder desinfectie verstaat, maar als je dan alcohol bedoelt... RIVM zegt een huishoudelijk schoonmaakmiddel. Dat is wat anders. Zeep lost het vetmembraan op, dat werkt beter dan alcohol tegen virussen... Op de site van RIVM deze informatie: https://lci.rivm.nl/covid-19/bijlage/thuisisolatie

Tine Winkel

Tine Winkel

16-03-2020 om 11:10

sorry!

en vooral ook Beterschap! natuurlijk...

Chrono

Chrono

16-03-2020 om 11:16

Ach jee

Jeetje Anneque, veel sterkte!!!
Ik zou het eten en drinken op wegwerpservies laten komen. Hoeven zij het niet aan te pakken om af te wassen.

Ad Hombre

Ad Hombre

16-03-2020 om 11:19

Anneque

Heb je contact gehad met je huisarts? Wat zei die?

Besmetting binnen een huis voorkomen is heel lastig. Is het mogelijk om die wc alleen voor jou te reserveren? Luchten lijkt me goed advies.Deurklinken schoonmaken is belangrijk. Wegwerpservies klinkt als een goed idee, kun je op je kamer in een vuilniszak verzamelen en dan voorzichtig weggooien.

Zorg dan je kan bellen (speakerphone) met je familie voor support en tegen de eenzaamheid . Sterkte! Goed bezig!

Sam

Sam

16-03-2020 om 11:21

Beterschap!!

Kunnen je kinderen niet weg? Bij vrienden ofzo?

Flavia

Flavia

16-03-2020 om 11:25

Sam

Nee, de kinderen kunnen niet weg, want mogelijk al besmet, door die nu ergens anders heen te laten gaan verspreid je het juist.

MoederVan3

MoederVan3

16-03-2020 om 11:30

Anneque en Sam

Heel veel sterkte Anneque.
Ik heb geen andere adviezen dan die al gegeven zijn.
Advies van Sam lijkt me geen goed idee. Kinderen zijn misschien al besmet en dan wil je ze niet uitbesteden. Het overgrote deel van de mensen wordt gewoon weer beter en ik behoor tot de optimisten die denken dat het sterftecijfer eerder overschat dan onderschat wordt, omdat de mensen met milde klachten niet in de officiële statistieken worden opgenomen.Overigens moet de sociale distantie dan wel effect hebben.

Angela67

Angela67

16-03-2020 om 11:39

misschien dit even doorkijken ?

https://lci.rivm.nl/covid-19/bijlage/thuisisolatie

het is een heftige lijst, maar je kunt het als checklist gebruiken en ik zou zeker ook contact opnemen met GGD/Huisarts voor tips en laatste inzichten.

Sterkte én beterschap,

groet,
Angela

Anneque

Anneque

16-03-2020 om 11:47 Topicstarter

Dank allen

Voor de beterschapswensen en adviezen. Ik pas de aanvullingen zoveel mogelijk toe. Kinderen blijven idd hier maar komen in de verste verte niet in mijn buurt.

Biebel

Biebel

16-03-2020 om 14:11

Beterschap

Kun je op je kamer iets van een waterkoker zetten? Met een doosje theezakjes, oploskoffie en een doos drink bouillonnetjes heb je dan altijd wat te drinken bij je. Zeker als je een wc voor jezelf reserveert - als daar tenminste een beetje handig fonteintje in zit.
Verder een kussensloop waar je al je was in doet, die in een plastic zak. Dan kan de wasser van dienst die zak in de wasmachine uitschudden. Als je je beperkt tot ‘niet te nette katoenen kleding’, kan dat allemaal mee op 60 graden.

En vooral beterschap, Netflix en een e-bibliotheek account voor als je er weer aan toe bent. Of podcasts om bij in slaap te vallen

Sterkte

zebra

zebra

16-03-2020 om 14:13

wegwerp handschoenen

of desnoods boterhamzakjes rond je handen doen als je iets terug op de gang zet of deurklinken aanraakt, of dit juist voor je gezinsleden?

Mijntje

Mijntje

16-03-2020 om 14:19

Jeetje Anneque

Sterkte.. Je gezinsleden kunnen ook beter voorlopig de deur niet uit.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-03-2020 om 14:45

Ah verdikkie

Akelig om mee te maken. Ziek zijn en dan ook nog je eigen sporen uit moeten wissen. Niet fijn! Héél veel sterkte.

Hanny61

Hanny61

16-03-2020 om 15:50

Sterkte

En beterschap

Niki73

Niki73

16-03-2020 om 15:56

Gezin ook in quarantaine

De kans is groot dat je gezinsleden al besmet zijn, zij moeten dus ook minimaal 2 weken in quarantaine.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-03-2020 om 16:23

Griepje

Er is toch nog niet bevestigd dat het Corona is?

Beterschap!

Ik heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel veel beterschap wensen!
Nog een vraag trouwens: Ben je alleen met de kinderen of is je partner er ook?

Anneque

Anneque

16-03-2020 om 16:47 Topicstarter

Nee, niet bevestigd

Kan prima griep zijn, maar voor de zekerheid gedraag ik me wel alsof het corona is natuurlijk.
Volgens het protocol mogen huisgenoten zonder klachten wel naar buiten, maar daar is geen noodzaak toe dus iedereen blijft in huis.

(en dank weer)

Anneque

Anneque

16-03-2020 om 16:48 Topicstarter

Man

Man werkt thuis en zorgt voor ons allemaal

Fijn

Dat je man voor jullie kan zorgen. Sterkte!

V@@s

V@@s

16-03-2020 om 17:23

heeft dat zin binnen een gezin?

Is de kans niet groot dat je gezinsleden al lang besmet zijn?

Sterkte

Ik heb niets zinnigs eraan toe te voegen maar wil je beterschap wensen en veel sterkte
Sini

Pluk

Pluk

16-03-2020 om 19:23

Zin

Ik denk niet dat het veel zin heeft jezelf af te schermen. Er is een grote kans dat de rest het al heeft.

Anneque

Anneque

16-03-2020 om 19:39 Topicstarter

al besmet

Ik weet dat inmiddels gedacht wordt dat mensen al rond of vlak voor de eerste symptomen besmettelijk zijn, maar staat dat al vast? Ik ben echt vannacht pas ziek geworden en ben niet meer met de kinderen in één ruimte geweest.
En als isoleren geen zin heeft, dan heeft dat hele protocol thuisisolatie weinig nut, of niet? Enfin, het zou ook niet goed voelen om niet alles geprobeerd te hebben het niet over te dragen dus ik laat het even zo. Gelukkig kan het.

Jo Hanna

Jo Hanna

16-03-2020 om 20:41

Beterschap Anneque!

Heb niet veel toe te voegen aan bovenstaande maar wil je wel even beterschap wensen! Ik hoop dat je er snel doorheen bent!

Ergens lijkt het me gek genoeg ook wel een opluchting om het maar gehad te hebben. Maar ja, dan moet het wel eerst voorbij zijn natuurlijk.

Groet,
Jo Hanna

Pluk

Pluk

16-03-2020 om 21:40

Jo Hanna

Ook achteraf weet je niet dat je het gehad hebt, want je wordt niet getest. Ik snap het, maar ik vind het wel irritant (ben al twee weken ziek).

Triva

Triva

16-03-2020 om 22:15

Kweenie

Of dit wel zo zinvol is. Lijkt me niet te doen, duurt dus 2 wk en als nummer twee het over een paar dagen toch krijgt telt dat ook weer op. Straks zit de laatste zes tot acht wk in huis. Toch niet te doen?

Jo Hanna

Jo Hanna

16-03-2020 om 22:33

Zelftests in omloop

Er lijken binnenkort zelftests in omloop te komen. De kritiek lijkt zich vooral toe te spitsen op het professionele karakter wat niet geschikt is voor particulieren. Ook moet je goed snappen wat ze meten om er wat aan te hebben, namelijk niet per se acute infectie maar blootstelling in het verleden.

“De zelftest die Beautytec verkoopt, test het lichaam op antistoffen. ,,Wanneer het virus in je zit, begint je lichaam antistoffen aan te maken. Het kan langere tijd - bijvoorbeeld 10 dagen - duren totdat deze zelftest die antistoffen kan vaststellen”, legt de woordvoerster uit. ,,Je hoort mij niet zeggen dat dergelijke tests niet werken, maar het zegt niks over een acute infectie van het coronavirus.””

https://www.bndestem.nl/brabant/groothandel-uit-oosterhout-verkoopt-corona-zelftest-handig-hulpmiddel-of-zelf-doktertje-spelen~a611ddfd/?

https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/inspectie-waarschuwt-voor-zelftesten-coronavirus-ze-zijn-niet-goedgekeurd~a0f24608/

Geen idee of je echt geleverd krijgt. Ze hebben nog geen idee hoeveel ze krijgen. Ik hoop dat dit breder op de markt komt en dan wel geschikt voor particulieren. Het is wel handig als je weet dat je het gehad hebt. Je kunt dan met goed fatsoen je ouwe ouders en buren weer onder ogen komen.

Groet,
Jo Hanna

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.