Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

In isolatie?


Thomass schreef op 11-03-2022 om 11:20:

[..]

Nee het lukt gewoon door die 1,5 m afstand te houden en niet vlak na degene die besmet is van de douche/wc gebruik te maken. Hier was degene die in isolatie was om het niet te krijgen dus de eerste die ging douchen op een dag en nadat wij allemaal hadden gedoucht gebruikte hij de badkamer wc als wc de rest van de dag.

Het niet doen omdat het toch allemaal zo moeilijk is vind ik wel heel makkelijk. Je kunt gewoon allebei op een flinke afstand van elkaar in de kamer zitten als je niet de hele tijd loopt te hoesten en te niezen. En volgens mij heeft TS al klachten sinds 8 maart dus een het weekend over en je bent er al.

1,5 m is maar een arbitraire grens, hè? Zeker bij deze variant gaat ook het allemaal veel sneller dan varianten van vorig jaar. Dingen waarmee je vorig jaar kon vermijden dat je besmet raakte gaan nu gewoon niet meer op.

Wij hebben het hier in januari als ouders gewoon allebei gekregen van de kinderen, ondanks dat ze vrijwel hele dagen op hun kamer zaten voor schoolwerk, en ik er 's avonds ook niet binnen 1,5m naast heb gezeten.

Maar wij vonden het niet erg om het te krijgen. We hebben er ook vrijwel geen last van gehad, en verwachtten dat ook niet, dus waarom zouden we dan extreem moeilijk gaan doen en kinderen in echte isolatie zetten?

Daarbij komt, ga je nu je huisgenoot vermijden, krijg je het volgende week van een ander.

Zo'n test is geen diagnosemiddel. Zo'n virus leeft ook niet en kan ook niet overgedragen worden. Bacteriën wel. Vroeger deden we nog normaal bij verkoudheid en griep. Alleen omdat het een ander naampje heeft ineens hysterisch doen.

Piepmuisje schreef op 11-03-2022 om 14:33:

Zo'n test is geen diagnosemiddel. Zo'n virus leeft ook niet en kan ook niet overgedragen worden. Bacteriën wel. Vroeger deden we nog normaal bij verkoudheid en griep. Alleen omdat het een ander naampje heeft ineens hysterisch doen.

Klopt. Ik had vorige week corona. Had alleen een aantal dagen keelpijn. Nu heet het corona, maar vroeger noemde ik het gewoon keelpijn en zou er niet voor zijn thuis gebleven.

Ik gedraag me inmiddels hetzelfde als bij elk ander virus waar je niet vreselijk ziek van wordt: ik zoen niet, ik houd iets meer afstand en ik ga op de logeerkamer slapen. Verder ga ik niet naar mijn ouders en atuur ik iemand anders om de boodschappen. Maar isolatie? Geen haar op mijn hoofd. 

Ik zou het idd houden op: geen toenadering zoeken. Apart slapen als dat makkelijk kan (kan bij een verkoudheid sowieso fijn zijn). Complete isolatie zou ik niet doen.
Mazzel dat je geen kinderen in huis hebt.

Mijn zus heeft het in januari ook zo gedaan: volwassen kinderen konden makkelijk ergens anders bivakkeren. Haar man is samen met haar in isolatie gegaan en is er zonder klachten en met een negatieve test weer uit gegaan (na een week - wat de termijn nu is weet ik niet precies).

Het viel haar trouwens nog wel vies tegen; ze had gedacht er na de booster met een simpele verkoudheid af te komen, maar ze was wel echt ziek.

Caroline80 schreef op 11-03-2022 om 14:37:

[..]

Klopt. Ik had vorige week corona. Had alleen een aantal dagen keelpijn. Nu heet het corona, maar vroeger noemde ik het gewoon keelpijn en zou er niet voor zijn thuis gebleven.

Heel makkelijk gezegd dat je door die keelpijn iemand aansteekt die er wel van in het ziekenhuis beland en dat was met vorige varianten wel zo!

Dochter hier heeft Corona sinds woensdag, of mogelijk al eerder maar toen deed ze positieve test. Wij (man, zoon en ik) hadden het in januari, toen was zij een weekje weg en is het ontlopen. Dochter heeft de eerste dagen veel op haar kamer gezeten, al wilde ze zelf niet echt hoor. Heb er zelfs nog ruzie met haar over gehad. Ze zat een uur beneden omdat ze broodje wilde maken met gekookt ei. Ze is 20 dus ik vond dat ze best naar haar kamer kon. Daarna hield ze zich er wel aan. 
Vandaag is ze wel weer beneden komen eten, op de bank en wij aan tafel. Ze heeft ook al minder klachten. 
Verder hebben we geen aparte toiletten gedaan, dat werkt bij ons dus echt niet. Niemand denkt daar dan uiteindelijk aan. Ik maak ook niet extra schoon. In het begin poetste ik het handvat van de waterkoker nog extra omdat ze die veel gebruikte, maar heb daar allemaal veel te weinig tijd voor. Tot nu toe hebben we alledrie nog geen klachten. Ik had wel woensdagavond lichte klachten en heb toen zelftest gedaan, negatief. De volgende dag had ik ook geen last meer, zal wel psychisch zijn geweest

Valeria schreef op 11-03-2022 om 11:13:

[..]

Ik denk dat die logeerkamer niets uitricht als je alsnog door dezelfde ruimtes in het huis heen beweegt.

Het weekend komt er ook nog eens aan; dan ben je meestal allebei de hele dag thuis. Misschien dat je het voor elkaar krijgt als je 2 badkamers, 2 wc's en 2 keukens hebt, maar dan nog. Als je geluk heb krijg je het niet van je huisgenoot, maar dat ligt dan aan jezelf en niet aan je maatregelen.


Het zal allicht helpen, even in de zelfde ruimte zijn is echt anders dan 8 uur lang naast elkaar liggen. Enige ingewikkelde was inderdaad de badkamer. Daar hebben we er maar 1 van. 

Thomass schreef op 11-03-2022 om 11:20:

[..]

Nee het lukt gewoon door die 1,5 m afstand te houden en niet vlak na degene die besmet is van de douche/wc gebruik te maken. Hier was degene die in isolatie was om het niet te krijgen dus de eerste die ging douchen op een dag en nadat wij allemaal hadden gedoucht gebruikte hij de badkamer wc als wc de rest van de dag.

Het niet doen omdat het toch allemaal zo moeilijk is vind ik wel heel makkelijk. Je kunt gewoon allebei op een flinke afstand van elkaar in de kamer zitten als je niet de hele tijd loopt te hoesten en te niezen. En volgens mij heeft TS al klachten sinds 8 maart dus een het weekend over en je bent er al.

Wij hebben maar één w.c., dus jouw oplossing had voor ons al niet gewerkt. Wij zijn met zijn vieren in quarantaine gegaan, maar de zieken zijn niet in isolatie gegaan. En man en ik hebben ook geen afstand gehouden. En hij heeft het niet gekregen, ondanks dat ik soms flink moest hoesten en hij is ook nog eens niet gevaccineerd.

RosanSe schreef op 12-03-2022 om 00:29:

[..]

Het zal allicht helpen, even in de zelfde ruimte zijn is echt anders dan 8 uur lang naast elkaar liggen. Enige ingewikkelde was inderdaad de badkamer. Daar hebben we er maar 1 van.

Ik denk dat alle 'evens' ook gewoon optellen als je het hele weekend allebei thuis bent en niet in alle ruimtes de ramen wagenwijd open hebt staan.


Als het in huis is kun je maar beter er vanuit gaan dat je het krijgt, en dan blij verrast zijn als dat niet gebeurt Bij mensen die ik ken die wat moeite hebben gedaan met afstand en aparte kamer en zo, duurde het iets langer, maar ze kregen het alsnog. Anderen die geen moeite deden kregen het na heel korte tijd, of helemaal niet.

Tja goh, wij hebben echt andere ervaringen.

Maar mijn standpunt was eigenlijk: degene die niet ziek is bepaalt. 

punt is iedereen heeft andere ervaringen. De ene heeft het meermaals doorlopen de ander eenmalig en weer een helemaal nooit terwijl iedereen van het gezin het wel.heeft gehad. Collega van mijn man heeft 3 gezinsleden gehad alle 3 hebben het meerdere malen gehad en vorige week kreeg die collega het zelf ook eens. Buurvrouw heeft met haar zieke dochter zitten knuffelen en heeft het nooit gehad, mijn collega zijn zoon heeft in isolatie gezeten maar toch kreeg mijn collega het zelf ook.

Na de carnaval was mijn man donderdag positief, dit ging naar zijn kamer, mijn oudste volgde vrijdag, die ging naar haar kamer, Ik zette mooi 3x per dag een bordje voor hun deur. Zondag was ik ook positief dus iedereen mocht weer naar beneden. Ik heb nog een ander dochter, ze heeft al corona gehad en ook een vaccin (net een week geleden) dus een kleine kans dat ze het kreeg, ze hield afstand van ons maar mocht gewoon wel naar school (elke dag een test)

Maar wat mij opviel: Een buurjongen had corona, en kwam hier aan de deur om te vragen om onze jongste buiten kon spelen? Ik zei, nee je hebt corona, je moet binnen blijven, zeg hij: hoeft niet van papa en mama. Nu zijn er een hoop andere kinderen en gezinnen weer besmet.

Nou, wij zijn niet zo braaf/strict. Wel braaf thuisgebleven met corona, maar niemand in isolatie gedaan hier in huis. Zeker met het huidige ziektebeloop van de meeste mensen vinden wij dat onnodig ongezellig.

Interessant!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.