Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lanza

Lanza

03-11-2019 om 12:49

Lichaam nooit meer in vorm na zwangerschap


Jackie

Jackie

04-11-2019 om 21:56

Ok Lanza, dus ook in tegenslagen verwerken ben je supergoed

Serieus Lanza. Je hebt overduidelijk je genen mee en je financiele situatie klinkt ook meer dan prima (schoonmaken doet de schoonmaakster). Houd alsjeblieft op met alles wat goed gaat aan jezelf te attribueren. Zo is het leven niet. Je hebt gewoon geluk. Ik ben nu ook 4 maanden na de bevalling weer bijna op mijn oude gewicht en weet je, ik heb er geen fuck voor hoeven doen, en met drie kleine kinderen vind ik het zelf ook veel makkelijker om snel een koek naar binnen te schuiven dan om een sinaasappel te schillen. Ik sport ook gewoon lekker helemaal niet. En toch, het buikje is al bijna weg en ik heb ook 0 striae, nergens niks. Het zijn gewoon mijn genen, mijn moeder was net zo. Dus nee ik ben helemaal niet trots op mezelf, het is gewoon hoe het is, ik doe er niks voor. Daarom voel ik ook geen verbazing bij anderen die niet meteen (of misschien nooit) hun oude lichaam terug krijgen. Ik krijg echt de kriebels van je postings, het komt zo enorm over alsof je zogenaamde verbazing over waarom men dit of dat niet in orde heeft puur en alleen een excuus is om te kunnen vertellen dat jij dat zelf allemaal niet ervaart. Wat fijn voor je Lanza. Ik stel voor dat je een topic start met de titel "Lanza verbaast zich over...." en daar kan je dan elke dag van alles kwijt, alles wat jou vanzelfsprekend lukt en anderen niet. Leef je helemaal uit.

Donna

Donna

04-11-2019 om 21:57

Jackie

Ja! De concealer van Yves Saint Laurent doet echt wonderen en gaat lang mee. Helaas geen structurele oplossing, maar toch...

Donna

Donna

04-11-2019 om 22:02

Perfect

Ik vind het helemaal als een perfect leven overkomen, maar als een grote nachtmerrie. Zo zie je maar, er is geen levensstijl die bij iedereen past.

En Jackie, geniet van het lekkere eten! Jou benijd ik dus wel...

Jackie

Jackie

04-11-2019 om 22:04

Donna

Dank je wel, ga ik dit weekend eens naar op zoek! En nee ik lees ook overal dat die donkere kringen waarschijnlijk voor altijd zullen blijven, maar hoop toch dat iemand een goeie tip heeft.

Donna

Donna

04-11-2019 om 22:05

Correctie

Ik vind het leven van Lanza dus niet perfect overkomen.

Jackie

Jackie

04-11-2019 om 22:08

ben ook nog maar 33

Sorry Donna, het was (juist!) niet de bedoeling om op te scheppen en met 40 piep ik wel anders, verwacht ik.

Donna

Donna

04-11-2019 om 22:09

Jackie

Het gaat misschien niet meer helemaal weg, maar het wordt echt beter hoor. De tijd met jonge kinderen wordt niet voor niets tropentijd genoemd.

Precies De juiste toewijding en aandacht is van belang!

Prijs de heer dat ik maar één kind heb gebaard en er twee als relatiegeschenk kreeg. Zelf zie ik er, als je door je wimpers kijkt, uit als een druipkaars. Met veel toewijding en aandacht voor elkaar gekregen. Ik geniet van elke diner, elk glas wijn en elk stukje kaas. Een romig figuur noemt Nigella Lawson dat. “Hoe meer er van je is, hoe meer we van je kunnen houden” roept mijn tante graag. Fijne vrouwen die twee.

Maar goed. Ik maakte helaas wéleen magistrale fout. Ik trouwde een slanke man. Met blokjesbuik. Hij fietst kilometers in z’n lycra pakje en traint minstens 3x per week in de sportschool. Terwijl ik contemplatief in een pan roer en zalig de krant lees. Zo’n exemplaar trouwen doe ik nooit weer. Want als er iets níet afkleedt is het een slanke man. Nooit! Weer!

Donna

Donna

04-11-2019 om 22:14

Ja, wacht maar...

Ik was als jij, en ben nu blij dat ik daar met volle teugen van genoten heb. Onbegrensd kaasjes, kaasstengels, nootjes en ik weet niet wat naar binnen heb gewerkt om er, dik in de veertig, achter te komen dat de gemiddelde vrouw het met 1/3 van mijn gemiddeld daginname moest doen. En nu ik dus ook. Het heeft me 1 jaar gekost om van de chronische trek af te komen... Vandaar: geniet ervan!

Jackie

Jackie

04-11-2019 om 22:18

He makes you look fat

Swaen, ik moest zo lachen om wat je schrijft. Ken je het liedje "He makes you look fat" van Nick Helm? Hilarisch, vooral tegen het eind:


https://youtu.be/u7lFzRzMw1w
(Sorry off topic)

Slanke man

Haha Swaen, hilarisch!

Mijn man lijkt ook moeiteloos slank en strak te blijven. Ik prik hem wel eens in zijn platte, strakke buik en verzucht dan dat hij ook vier kinderen heeft gekregen maar dat je dat aan hem niet kan zien. Gemeen.

skik

Paasei

Paasei

05-11-2019 om 09:36

Oudere slanke man

Ik heb ook zo'n lange gespierde spijker naast me staan.. en inderdaad, dat kleedt niet slank af... En dat nog buiten de frustratie van het feit dat hij moeiteloos alles kan (en wil) eten dat los en vast zit.. Zit ik met mijn selderijstengels naast meneer's bak chocoladepepernoten..

Een troost, dames, het wordt beter. Man is nu 60+ en de kuil tussen zijn heupen is een heuveltje geworden. Hier en daar verschijnt een love handle. Ook sixpacks zakken uit..

Lanza

Lanza

05-11-2019 om 09:50

Dat ik meestal gezond eet

betekent natuurlijk niet dat ik niet lekker eet. Ik ben dol op koken, het is echt mijn hobby, dus ik kan prima een gezonde maaltijd op tafel zetten die ook nog eens gigantisch lekker is. Daar genieten we met z'n allen van.

En soms is er ook plaats voor wat minder gezonde dingen. Ik hou vooral van chocolade. Ook houden wij van uitgebreid tafelen en gaan regelmatig naar sterrenzaken. We weten dus wel iets af van eten, goede wijn en lekkere kaasjes

Maar de avond erna leef ik me uit op de hardloopband terwijl mijn kinderen boven slapen en daarna doe ik nog een half uur oefeningen om lenig te blijven, want als je midden 30 bent gaat dat echt vanzelf niet meer.

Het gaat allemaal om de juiste balans.

Tine Winkel

Tine Winkel

05-11-2019 om 10:12

#87 Vlinder

slaat hier wat mij betreft de spijker op zn kop, Lanza. Vooral de houding dat JIJ het allemaal fantastisch doet en dat je niet kunt begrijpen dat het bij andere mensen anders loopt zonder dat ze er zelf altijd wel wat aan zouden kunnen (of willen) doen.

Overigens, m.b.t. draagdoek of kind op de heup - dat is inderdaad niet op gelijke mate belastend voor je lichaam. Op de heup doet vooral kwaad in je onderrug. In een draagdoek gaf bij mij vooral veel klachten in nek en schouders, resulterend in zware hoofdpijn.

Zo, nu ga ik weer aan het werk

Rissie

Rissie

05-11-2019 om 10:35

@Lanza

Over het algemeen werkt het zo: je krijgt wat je zaait

Dus hoe meer kritiek jij uit op anderen en andere leefstijlen, hoe meer kritiek je terug krijgt.

Als jij open gaat staan voor anderen (iedereen ie anders, heeft andere dingen meegemaakt, andere normen en waarden), als jij dit respecteert, en niet voortdurend te koop loopt met hoe goed jij het allemaal voor elkaar hebt. Als je meer gaat kijken en luisteren naar en je inleven in anderen, zul je ook meer respect, acceptatie en complimenten terug krijgen ipv kritiek.

Succes hiermee!

Flavia

Flavia

05-11-2019 om 10:42

swan #99

'en er twee als relatiegeschenk kreeg. '

Wat een heerlijke omschrijving van stiefkinderen. Je hebt mij een grote glimlach gegeven vandaag.

Stickertje

Stickertje

05-11-2019 om 10:43

Eigen balans

===Het gaat allemaal om de juiste balans.===

Zou het in jouw brein kunnen passen dat die juiste balans voor iedereen anders is? Dat wat voor jou juist voelt/is/zou moeten zijn voor een ander niet juist is?
Lanza's balans past niet op ieders huishouden, afhankelijk van leeftijd van de kinderen, inkomen, aantal jongens/meisjes in het gezin, hoeveel uur er binnen het gezin gewerkt wordt al dan niet betaald.
Een bijstandsmoeder met te weinig geld om iedere dag een gezonde maaltijd op tafel te zetten eet noooooit in een sterrenrestaurant maar misschien wel een keer bij het plaatselijke eetcafe de dagschotel en dat zal voor haar goed voelen, ze is ook een keer met de kinderen uit eten geweest.
Een andere balans maar daarom niet minder juist.

Lanza

Lanza

05-11-2019 om 11:16

Een gezonde maaltijd

hoeft niet duur te zijn. Groentes als witlof, sperziebonen, uien, wortelen en broccoli zijn goedkoop en voedzaam. Ook bonen en rijst zijn gezond en betaalbaar. Vlees hoef je lang niet iedere dag te eten (of helemaal niet).

Ik zeg ook helemaal niet dat iedereen in een sterrenzaak moet gaan eten, of dat er zonder dat geen goede balans is. Dat was alleen omdat het beeld dat nu geschetst werd tegen te spreken, dat wij alleen maar gezond (en dus karig) zouden eten. Zo is het gelukkig niet.

Stickertje

Stickertje

05-11-2019 om 11:54

Je blijft het maar doen he

Jouw waarheid projecteren als de waarheid.

Een gezonde maaltijd is duurder dan junk-food. Dat is al jaren het geval
Kijk hier even naar: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/4532816/dit-waarom-gezond-eten-duurder-dan-ongezond-eten

Witlof is niet duur dat klopt, maar (behalve jouw prima gelukte nazaten natuurlijk) ik ken maar weinig kinderen die dat zonder protest eten.

Als je iedere week met weinig rond moet komen en kunt kiezen tussen hamburgers met friet (een heel gezin te eten geven voor nog geen €6.00) of zalm met gekookte aardappelen en verse wortelen (een heel gezin te eten geven voor €13.00) dan zal bij het bijstandsgezin de balans vaker doorslaan naar de hamburgers met friet. Dat zuig ik niet uit mijn duim dat is gewoon de realiteit, ik spreek namelijk weleens mensen die het niet zo ruim hebben financieel.
Persoonlijk werk ik met een weekbudget wat normaal ruim voldoende is om iedere dag een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Maar soms heb ik aan het eind van mijn weekbudget (dat is meestal de maandag) nog een dag te gaan en minder dan €10,00 over. Dat wordt dan vleesloze/arme maandag en afhankelijk van wat ik dan kan kopen is de maaltijd gezond of wat minder gezond. Gisteren spaghettisaus gemaakt met een pakje gezeefde tomaten, omdat saus van een kilo verse tomaten niet meer paste binnen mijn budget. Voor gezinnen die het moeten doen met minder budget dan ik is er in de winter nooit ruimte voor spaghettisaus van verse tomaten.

====Over het algemeen werkt het zo: je krijgt wat je zaait

Dus hoe meer kritiek jij uit op anderen en andere leefstijlen, hoe meer kritiek je terug krijgt.====

En zo is het maar net, hoe harder jij roept dat gezond eten niet duur hoeft te zijn, hoe harder ik ga schreeuwen dat niet duur nog altijd meer is dan sommige mensen kunnen betalen voor eten.

Marinade

Marinade

05-11-2019 om 11:56

Wat recepten, heb je die?

Ben oprecht benieuwd of je wat recepten hebt die en in 20 minuten klaar zijn, mooi uitgebalanceerd qua voedingswaarde en ook nog eens echt lekker.
En dan vind ik het niet lekker om een zak groenten te wokken met wat saus en pasta of rijst. Dat kan idd best in 20 minuten, als je tenminste niet 300 gram groenten pp hoeft te snijden. Dus juist wat bijzonderder eten, dat richting de sterren gaat (1 ster is al top). En in die 20 minuten dan.
Ik zal er blij mee zijn en misschien wel meer mensen ook!

Lanza

Lanza

05-11-2019 om 12:00

Maar geen vlees eten

is toch niet erg? Wij eten meer dan de helft van de avonden geen vlees, omdat we het niet eens zijn met de bio-industrie. Je hebt het ook echt niet nodig.

Een lekkere stamppot kan prima zonder vlees. Nasi/bami ook en dat kun je erg goedkoop maken. Witlof eten wij wel degelijk regelmatig en de kinderen eten het ook, want ze krijgen niets anders en dat weten ze. Soep is gezond en kun je goedkoop maken. Sperziebonen met pasta en een ei vinden de kinderen heerlijk en voor een dagje vinden wij het ook prima.

Het is echt mogelijk om goedkoop te eten, zeker als je vegetarisch eet. Er zijn zoveel mogelijkheden.

Lanza

Lanza

05-11-2019 om 12:07

Voor pastasaus

zou ik tomaten uit blik aanraden, die zijn smaakvoller en zeker niet minder gezond. Het is ook nog eens veel minder gedoe.

Pasta is sowieso iets wat je heel makkelijk en goedkoop kunt maken, er hoeft niet zoveel door. Nu in de herfst is het heerlijk om chanpignons te gebruiken, ook die zijn goedkoop te verkrijgen. Ui en knoflook erbij, beetje room en parmezaan en klaar ben je. Die parmezaan is duur, ik weet het, maar stel je koopt eens in de maand een stuk van 4 euro, dan kun je er zeker 4x mee doen en komt het uit op een totaal van 1 euro per maaltijd en die smaak is zeker een goede toevoeging. En je bespaart enorm op het vlees, want dat gooi je er niet door.

Simpel houden is zoveel lekkerder!

Stickertje

Stickertje

05-11-2019 om 12:14

Wat is goedkoop?

Als iemand zoals ik iedere dag zo'n ruime 15 euro aan voeding (3 maaltijden + tussendoortjes) kan besteden is een keer zalm met aardappelen en groenten voor 13.00 euro mogelijk als er ook een keer pasta wordt gegeten voor maar 6.00 voor een heel gezin.

Een gezin dat met 60.00 de hele week moet doorkomen wordt het kopen van die zalm moeilijk, zo niet onmogelijk.

Als ik een keer de avondmaaltijd red voor onder de 6.00 heb ik een goedkope dag. Voor het bijstandsgezin moet voor goedkoop worden gezocht naar iets dat te realiseren is voor 4.00.

Wat voor wie goedkoop is hangt maar net af van je inkomen, en de eventuele andere prioriteiten. Als wij acuut een andere fiets moeten kopen voor kind kan dat van de spaarrekening, in een ander gezin moet er ergens financiële ruimte gezocht worden door de aanschaf van winterjassen nog even uit te stellen en te proberen nog minder aan voeding uit te geven bijvoorbeeld.

Jouw waarheid is NIET DE WAARHEID!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stickertje

Stickertje

05-11-2019 om 12:23

Smaken verschillen

====Simpel houden is zoveel lekkerder!====

De door jou geschetste pastasaus is vast binnen 20 minuten klaar maar of wij het lekker vinden, ik weet niet..........

Parmezaan, vind ik persoonlijk te zoet maar als jullie het lekker vinden dan doe je dat toch?

Simpel kan lekker zijn maar ik houd ook heel erg van uitgebreid en lekker koken. Vanavond gaat mijn vlees voor morgen al in de marinade en dat proef je wel. Wij eten hier echt niet elke dag vlees maar als we vlees eten dan wel liever een klein stukje goed vlees dan een kiloknaller en dan liefst met zorg bereid. Niet simpel maar wel heel lekker!

Flavia

Ere wie ere toekomt: de term relatiegeschenk komt van Renate Dorrestein. De fijnste term voor stiefkinderen wat mij betreft. Als we die nou veel bezigen met z’n allen wordt ie hopelijk vaker gebruikt!

Lanza

Lanza

05-11-2019 om 12:42

Ik heb het niet over zalm

Ik heb het over helemaal geen vis en vlees. Dat doen wij zeker 4 avonden per week. En dat noemen wij niet onze 'armendag'. Geen vlees en vis eten is bij ons de normaalste zaak van de wereld.

Ik heb net al heel veel gerechten genoemd die je makkelijk voor een euro of 4-5 kunt maken. Je kunt ze wat oppimpen met kaas en verse kruiden, maar dat hoeft niet.

Feit blijft dat je prima gezond kunt koken voor weinig. Portie grootte is trouwens ook erg belangrijk en de focus op groente ipv koolhydraten. Zo kom je al een heel eind.

Donna

Donna

05-11-2019 om 12:54

Vegetarisch eten

In mijn gezin ben ik de enige die vegetarisch eet en ik ben toch echt de duurste. Voor de anderen kook ik 3x in de week vlees of vis, de andere dagen eten ze met mij mee. Vlees was 60 jaar geleden een luxeproduct, nu natuurlijk al lang niet meer. Noten, goede kaas enz. zijn gemiddeld genomen een stuk prijziger. Ik ben een diva wat betreft eten, dat wel. Nu ik op moet letten, eet ik alleen nog wat ik de moeite waard vind. En daar vallen gezeefde tomaten, pasta met geraspte kaas en room (vreemde toevoeging trouwens) niet onder... Zo zie je maar: smaken verschillen!

Donna

Donna

05-11-2019 om 13:01

Lanza

Jouw voorbeelden laten juist zien dat je misschien voor 5 euro iets redelijks op tafel kunt zetten (ik snap die room nog steeds niet, zeker niet omdat je zegt een hobby-kok te zijn), maar echt gezonde en smakelijke maaltijden zijn het in mijn ogen niet.

Lanza

Lanza

05-11-2019 om 13:11

Wat is er niet gezond

aan veel groente? Want daar ligt op iedere maaltijd die ik maak de nadruk. Ik heb geprobeerd een aantal maaltijdopties te geven die gezond en goedkoop zijn en ja dan beknibbeld je wat op dure ingrediënten als kaas en verse kruiden, die ik er zelf wel graag doorgooi (wij hoeven niet op de centen te letten), maar ook zonder kun je prima lekkere maaltijden maken.

En uiteraard, als jij dure noten en dure kaas koopt ipv vlees en vis, dan ben je alsnog veel geld kwijt, maar dat hoeft natuurlijk niet. Pompoen risotto maak je al voor 5 euro. Gevulde paprika s uit de oven met couscous. Vegetarische lasagne, of maak eens een goed gevulde quiche of een chili zonder gehakt, maar met bonen, of een zoete aardappelschotel, pasta pesto, of een goed gevulde maaltijdsoep. Zoveel opties!

Stickertje

Stickertje

05-11-2019 om 13:12

Rechte bananen

Lanza jij bent in staat om kromme bananen recht te lullen maar alleen als je er mee kunt pronken geloof ik.
Wat is goedkoop?
Voor mij valt pasta met simpele saus in de categorie goedkoop. Voor een bijstandsmoeder zijn dat de hamburgers met friet en voor de suikertante in onze familie is die maaltijd met zalm die ik noemde spitgoekoop, omdat zij het zich kan veroorloven iedere dag 50 euro uit te geven aan voeding.

Maar ja, zo divers is jouw kring niet vermoed ik. Bij jou woont iedereen in een luchtkasteel waar facebook de enige nieuwsbron is.
Armoede in Nederland bestaat er zijn niet voor niks voedselbanken.
Maar waarschijnlijk niet in lalalanzaland.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.