Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lanza

Lanza

03-11-2019 om 12:49

Lichaam nooit meer in vorm na zwangerschap


Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-11-2019 om 22:01

Even nieuwsgierig Bieb

Geloof jij dat nu echt?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het onderhand wel hilarisch vind worden. Mijn thee (vergezeld met een koetjesreep, hoe gezellig wil je het hebben...) vloog net zowat door de kamer bij het lezen van #220.
Ik kan dit met de beste wil van de wereld niet meer serieus nemen.

Lanza

Ik zou echt niet weten waarom ik me in IF zou verdiepen. En dat tussendoortjes nergens voor nodig zijn zal vast waar zijn. Maar ik vind het soms lekker en verhoogt mijn levensplezier. Nu ik er aan denk houd ik me wel vaker bezig met dingen die weinig nut hebben.As we speak reageer ik op jou (ik weet dat dat vrij zinloos is) en eet ik chips (ook nergens voor nodig maar wel lekker)

Lanza

Lanza

07-11-2019 om 22:14

Quote:

Dus jij 'if''-ed.....?
Hm, leg uit: je ontbijt, luncht en dineert niet op de gebruikelijke tijdstippen? Doe je dat wel, dan 'if' je niet. Gezien al je eerdere wollige verhalen over 'hoe het heurt', blijkt dat jij absoluut niet aan 'if' doet.
Dus wat wil je nou? Doen je kindjes ook aan 'if'. Of is 'if' niet zo goed voor je kindjes?
Maar jij 'if'-ed wel en dan eten je kindjes gezellig alleen en dan eet jij gezellig op een heel ander tijdstip. Of je eet helemaal niet. Of je 'if'-ed met van de zaligmakende pasta's van je met bergen loze koolhydraten.
Go girl go!

Ik heb vaste eetmomenten. Ontbijt ergens tussen 10 en 11. Lunch zo tussen 2 en 3. Diner zo rond half 6. Wij zitten altijd met het ontbijt samen aan tafel. Ik drink koffie en de kinderen eten hun boterham. Dat is altijd een gezellig moment. Het diner eten we ook samen.

IF vind ik niet iets voor kinderen in de groei, dat wordt trouwens ook afgeraden door experts. Maar voor mij is het prima. Ik zit al jaren stabiel op hetzelfde gewicht en voel me hier lekker bij.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

07-11-2019 om 22:18

Mij zijn jullie kwijt nu. Wat is IF ?

Wilgenkatje.

Ik heb het net opgezocht, het is de moderne versie van vasten.
Dagje niet eten per week ofzo, goed voor je!

Lanza

Lanza

07-11-2019 om 22:28

Nee dat is dat niet

Er staat genoeg informatie op internet, verdiep je er in voordat je zomaar iets roept.

Nou weer IF.

Koolydraatjesarm, vetarm, geen suiker, iedere dag verantwoord en gezond eten, niet snoepen, niet roken, geen alcohol, geen gluten, wel volkoren, minder/geen vlees, af en toe vis of toch maar niet, veel water drinken, veel sporten, geen tussendoortjes, op tijd naar bed, geen stress, yoga en nu ook vasten erbij.

Pffff, ben ik niets vergeten?

Pluk

Pluk

07-11-2019 om 22:32

Dus

Je kinderen zien jou met die afwijkende eettijden twee van de drie dagelijkse maaltijden niets eten. Dat lijkt me een erg slecht voorbeeld. Serieus. Ze zijn nu nog klein, maar ze pikken meer op dan je denkt.

Lanza.

IF is toch intermittent fasting?

@Emma

@Emma

07-11-2019 om 22:38

nou snap ik het

Lanza is stiekem een ambassadeur van de if-methode ,-)

Adelaide

Adelaide

07-11-2019 om 22:50

Drie keer per dag

Ten eerste is drie keer per dag eten geen intermittent fasting, ten tweede is dat de zoveelste dieethype en ten derde zijn er mensen die het niet redden met alleen drie keer per dag eten. maar dat laatste snap je vast niet Lanza.

Marinade

Marinade

07-11-2019 om 23:10

Wat pluk zegt

Zo weinig echte ontspanning en plezier in alles rondom eten. Al die do’s en dont’s, wat ben je er obsessief mee bezig. Het is nogal een ding bij jou, eten. Natuurlijk doet dat op termijn wat met je kinderen. Ik zou de teugels wat laten vieren.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

07-11-2019 om 23:21

Oh ja, weleens van gehoord

Maar die afkorting kende ik niet. Het lijkt me dat koffiedrinken terwijl je kinderen ontbijten, een beetje valsspelen is Hoewel, er zijn heel wat mensen die koffie als ontbijt tellen en vervolgens hun vervoermiddel in gebruik nemen om richting werkplek te gaan.

Manman, je zou vergeten waar deze draad mee startte. Oh ja, de staat van het vrouwelijk lichaam na de zwangerschap. Mijn laatste zwangerschap is bijna 29 jaar geleden. En ik zit op maat 38/40. Zonder sporten, daar heb ik een hekel aan. Fiets wel dagelijks.
Nee, strak ben ik nou ook weer niet. Maar ja, 60. Joechei. Met nieuwe hartklep.

Marinade

Marinade

07-11-2019 om 23:40

Go Wilgenkatje

Fijn om weer echte Wilgenkatjes te lezen!

Boink

Boink

08-11-2019 om 01:22

Lanza, yo

"IF, dat is allang wetenschappelijk onderbouwd. Die tussendoortjes zijn achterhaald."

Verdiep je eens in b.v. diabetes, of sowieso alleen al het doel je bloedsuikerspiegel gelijkmatig te houden om honger te voorkomen. Of in mensen met een gastric bypass, of mensen met een hernia diafragmatica die niet teveel tegelijk kunnen eten, mensen net allergieën enz.
Ik ga een bordje lijnzaad eten, dan kan ik weer fluiten.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-11-2019 om 02:21

Ik lees grappige dingen hier

Lijnzaad om lekker te kunnen fluiten... chiazaad kan ik je dan ook aanbevelen. Gewoon in de dierenwinkel te koop als vogelzaad.

Stickertje, álle koeken zijn suikerbommen, dus of je nou echt meer verantwoord bezig bent met o.a. Sultana's... ik betwijfel het.

Lanza, je drinkt dus koffie bij het ontbijt, dat is toegestaan bij IF, zwarte koffie neem ik aan? Maar hoe verkoop je aan je kinderen dat zij wel moeten eten bij het ontbijt? Het is gezond maar als je slank wilt blijven moet je het afschaffen? Ik doe trouwens zonder het IF te noemen al héél lang aan dat systeem. Ik eet tot ergens tussen 11 en half 1 niets tot amper iets, maar drink wel koffie. Sinds ik weet dat het een goed idee kan zijn om periodes per dag niet te eten, probeer ik zo'n stuk van 12 uur bewuster rond te maken. Gek genoeg wordt het dan juist ingewikkeld. Omdat het niet mag, lijkt iets eetbaars daardoor extra te lonken.

Ik denk dat je ons wilt waarschuwen voor emotie-eten, of troost-eten, of niet? En dat is inderdaad iets wat minder gelukkig is voor de slanke lijn. Als je niet goed in je vel zit en je probeert dat nare gevoel weg te eten, dan bereik je eigenlijk het tegenovergestelde. Maar dat heeft niets te maken met een koekje bij de thee of koffie. Juist door met je kinderen zo krampachtig om te gaan met 'fout' over koek en chips en 'goed' over wat jij als gezonde maaltijd presenteert, kan het zich tegen je keren. Mijn ouders deden nogal zuinig met koek en hartig. Kennelijk ervoer ik dat als iets wat ik miste, want ik vergreep me weleens aan de portemonnee van mijn moeder (ja schande, dat vind ik nu uiteraard ook wel), kocht een pak koek en at die met een vriendinnetje op. En later toen ik op kamers ging vond ik het toppunt van vrijheid een pak roze koeken waar ik zomaar twee achter elkaar van op at en de volgende dag weer.

En niet grappig... de tomatenblokjes in blik. Ik heb deze aflevering niet gezien, maar schrik er wel van. En tegelijkertijd merk ik dat ik toch ook weer niet héél erg verbaasd ben. Met al die migranten in Italië, kun je eigenlijk ook wel weten dat dit soort praktijken bestaan.

Stickertje

Stickertje

08-11-2019 om 07:04

Suikerbommen

Kaaskopje in koekjesland bestaan suikerbommen en SUIKERBOMMEN, het ene koekje heeft meer suiker dan het andere. Als er ook nog vezels in zitten is het wat minder een suikerbom, dan wordt de suiker wat gelijkmatiger opgenomen in je bloed.
ik ben als ik boodschappen doe echt een etikettenlezer en neem een pruduct op basis daarvan wel of niet mee.

Kaaskopje

"chiazaad kan ik je dan ook aanbevelen. Gewoon in de dierenwinkel te koop als vogelzaad."

Misschien vat ik het te serieus op hoor, sla dan dit bericht over. Maar chiazaad uit de dierenwinkel is niet geschikt voor menselijke consumptie. Helaas, want het is veel goedkoper
Omdat hun bestemming de dierenzaak is, worden er andere eisen gesteld dan aan mensenvoeder. Ik heb geen link paraat maar heb dit jaren geleden eens uitgezocht, toen chiazaad nog haast nergens verkrijgbaar was, maar dus wel als vogelvoer.

bieb63

bieb63

08-11-2019 om 07:40

Lanza

Dus jij vindt dat je aan 'if' doet omdat je wat later ontbijt????? Nou, dat doen heeeel veel mensen, omdat ze 's ochtends vroeg nog niks door hun keel kunnen krijgen of er simpelweg de tijd niet voor nemen. En dat je dan later luncht lijkt me logisch, want net 'ontbeten'. En vervolgens zit jij dan 3 maaltijden nogal kort na elkaar te eten. Tja...... Als je het dan werkelijk 'goed' zou willen doen m.b.t. 'if'' dan zou je na je verlate ontbijt, NIET moeten lunchen, maar pas weer eten rond zessen.
Maar goed, ik neem je al heel lang niet serieus.

Lanza

Realiseer je je dat jouw levenswijze met zijn vaste eetmomenten eigenlijk alleen geschikt is voor mensen met een gestructureerd leven. Als ik op een vast tijdstip zou moeten ontbijten, lunchen en dineren zou ik de helft van de dagen waarschijnlijk niet (kunnen) eten.
Je komt me sowieso wat meer gestructureerd over dan sommigen van ons hier. En als je dan ook nog steeds je zelf als maat der dingen neemt, dan komt je boodschap niet echt over.
(overigens het "verdiep je eens in, zoek eens op internet" is een tamelijk irritant antwoord op een simpele vraag "wat is iets" )

Lanza

Lanza

08-11-2019 om 08:49

Een eetraam van 8 uur eten

en 16 uur vasten per 24 uur, is wel degelijk IF. Ik eet vanaf 10-11 uur s ochtends tot 6 uur 's avonds, dan is 8 uur eten max.

Voor de rest drink ik inderdaad zwarte koffie 's ochtends. Mijn kinderen eten graag 's ochtends, dus ik hoef ze nergens toe te dwingen of iets uit te leggen. De andere twee eetmomenten eten we samen (als we er zijn, want 's middags zijn ze natuurlijk vaak op school/kdv).

Ik denk niet dat een moeder die 's ochtends om 7 uur koffie zit te drinken schadelijk is voor kinderen. Voor de rest ben ik nauwelijks met mijn voeding bezig. IF helpt me juist om niet steeds te snaaien tussendoor en niet veel met voeding bezig te zijn. Ik voel me er fit bij en energiek.

Stickertje

Stickertje

08-11-2019 om 08:58

Niet net je eigen voeding bezig

Maar wel met de voeding van anderen. Ze de les lezen als ze het anders doen dan jij.
Heel gefrustreerd dit. Je opent een draadje om anderen de les te lezen.
Als consequente IFers uitleggen dat jouw verhaal nogal rammelt kom je jouw verhaal weer aanpassen met een ja maar dit ja maar zo doe ik dat l.l verhaal.
Er bestaan meer manieren om gezond te eten, jouw methode is niet haalbaar voor iedereen.

Antje

Antje

08-11-2019 om 09:01

Lanza

IF helpt me juist om niet steeds te snaaien tussendoor en niet veel met voeding bezig te zijn.

Dus eigenlijk ben je zelf wel van het snaaien. If is jouw hulpmiddel om in jouw gareel te blijven.

Lanza

Lanza

08-11-2019 om 09:11

Quote:

Zo weinig echte ontspanning en plezier in alles rondom eten. Al die do’s en dont’s, wat ben je er obsessief mee bezig. Het is nogal een ding bij jou, eten. Natuurlijk doet dat op termijn wat met je kinderen. Ik zou de teugels wat laten vieren.

Dat valt wel mee. Het is geen wet van meden en perzen. In het weekend ga ik vaak al vroeg naar de markt met mijn oudste en dan halen we heerlijke croissantjes en bak ik eieren en dan zitten we rond 9 uur al heerlijk te smullen. En ook op andere momenten ben ik er wat losser mee. Ik heb regelmatig een etentje 's avonds en dan stop ik uiteraard niet met eten om 6 uur s avonds.

Maar op de normale dagen vind ik het wel een prettig ritme en alsnog heb ik die dagen drie eetmomenten per dag, obsessief is dat niet hoor. Juist vrij normaal om drie keer te eten op een dag, alleen is de norm nogal verschoven de laatste 50 jaar, waardoor mijn eetpatroon nu ineens extreem wordt bevonden. Nu inmiddels meer dan 50% van de Nederlanders overgewicht heeft is de vraag wel of je moet aanhouden wat de norm is. Ik denk van niet.

Lanza

Lanza

08-11-2019 om 09:13

Quote:

Dus eigenlijk ben je zelf wel van het snaaien. If is jouw hulpmiddel om in jouw gareel te blijven.

Ik niet per se, maar door IF gaat je lichaam wennen aan vetverbranding en daarmee krijg je een stuk minder snaaizucht, zo werkt dat, heb ik niet zelf bedacht

varkens versus Afrikanen

#112
“Maar geen vlees eten is toch niet erg? Wij eten meer dan de helft van de avonden geen vlees, omdat we het niet eens zijn met de bio-industrie. Je hebt het ook echt niet nodig.”

# 232 Als je geen tomaten in blik meer kunt kopen om die reden, dan kun je niks meer kopen.

Lanza is meer begaan met varkens dan met Afrikanen!

Zonder eten naar school-waarschuwing

Mijn kinderen zouden IF niet eens trekken; zonder ontbijt naar school fietsen omdat ze pas in de kleine pauze een broodje mogen eten! Ik heb wel eens jonge vrouwen in de bus van hun stokkie zien gaan omdat ze geen tijd hadden genomen voor ontbijt.
Mensen in de groei hebben echt een ontbijt nodig. Die kan je niet skippen.

Volgens je schema zouden mijn kinderen ook de lunchpauze over slaan, want te vroeg. Gezellig andere klasgenoten zien eten en zelf uit verveling maar op hun mobiel de krant lezen of buiten een luchtje scheppen. Dat is gewoon vragen om muiterij.

En dan al die door de overheid gesponsorde ontbijt-acties op de basisscholen om kinderen; niet met een lege maag naar school te sturen. Sommige scholen maken zelfs tijd voor een dagelijks ochtendontbijt in navolg op het ontbijt van Willem Alexander en Maxima op Koningsdag, die diende om vooral stil te staan bij kinderen uit arme gezinnen die geen geld hebben om de lege magen te vullen.

Dus zolang je kinderen niet naar school of bso gaan, kan je het nog naar eigen idee invullen. Wanneer je kinderen aan publieke activiteiten, lees school, deelnemen, kan je kritiek verwachten. Dan komen er meldingen want die ouder stuurt haar kinderen bewust met lege maag naar school. Zo kan een kind zich niet concentreren, zo ontneemt een ouder haar kind om gedegen onderwijs te ontvangen, bla bla.
Misschien dat je IF in de weekenden toepast, maar dan wordt het een andere verhaal.

Ik kan mij nog de gebeurtenissen rond het rauw eten- jongetje herinneren. De keuze van moeder en kind, waar jeugdzorg zijn bezorgdheid over uitsprak. Als je niet in gelijke pas loopt, valt het op

Lanza

Lanza

08-11-2019 om 10:02

Mijn kinderen doen

niet aan IF uiteraard, dat wordt afgeraden voor kinderen in de groei. Ik had dit al eerder geschreven, dus volgende keer eerst beter lezen voordat je met vuur spuwt.

Zonnetje

Zonnetje

08-11-2019 om 10:02

Geluk

Arme, arme Lanza. Zo in het gareel, zo bezig met wat moet en wat goed en fout is. Het is zo sterk, dat je het niet eens voor jezelf kunt houden, maar zelfs een heel forum de hele dag ervan moet overtuigen dat het echt wel leuk, lekker en gemakkelijk is. Niet dus, anders zou je er niet zo over doortetteren en je schouders ophalen. Ik vind het sneu dat je je er zo obsessief mee bezig moet houden.

Lieverd, gelukkig zijn is een stuk belangrijker dan er perfect uitzien en alles volgens jouw normen perfect doen. Gelukkig zijn zou om heel andere dingen moeten gaan: je wijsheid, je medemenselijkheid. Het blijkt bericht na bericht dat je op die vlakken nog een kleuter bent. Daardoor ben je zo onzeker en ongelukkig dat je je houvast en geluk uit oppervlakkigheden en regeltjes moet halen. Wee degene die dat relativeert, dan valt jouw broze houvast namelijk weg en dat moet je koste wat het kost voorkomen.En dus tetter je weer door.

Je ontzegt jezelf op deze manier zoveel levensgeluk. Ik wens jou dat je emotioneel opgroeit en jezelf (en de mensen om je heen) wat meer ontspanning en geluk gunt en geeft. Een goede therapeut kan dat proces begeleiden en versnellen. Stop de talloze uren die je nu verspilt door anderen te proberen te overtuigen van jouw gelijk eens in jezelf en je persoonlijke ontwikkeling. Dikke knuff.

Lanza

Lanza

08-11-2019 om 10:04

Quote:

Lanza is meer begaan met varkens dan met Afrikanen!

Er bestaan ook biologische tomaten uit blik. Eens in de zoveel tijd zijn ze in de aanbieding, die blikken zijn lang houdbaar, dus dan sla je ze tegen de helft van de prijs in. Ok weer opgelost.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.