Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lanza

Lanza

03-11-2019 om 12:49

Lichaam nooit meer in vorm na zwangerschap


Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-11-2019 om 18:38

Pecies

Godzijdank is ieder kind een cadeautje.
Of het nu de eerste of de tiende is.

En gelukkig leven wij in een land waarin ook arme mensen kinderen op de wereld kunnen zetten. Zou toch wat zijn als we die afweging voor elkaar gaan maken.

Overigens verwacht ik sowieso dat Skik prima in staat is om al haar 4 kinderen van een ruim belegde boterham te voorzien.

Jackie

Jackie

06-11-2019 om 18:57

Begrijp ik dit goed

Dus, iedereen moet net als Lanza in staat zijn om na de bevalling weer in vorm te komen (want we vergeten even de invloed van genen), lukt je dat niet dan kan je rekenen om een bak verbazing vanuit Lanza, want gezond eten is heel makkelijk (kind gewoon in de draagdoek) en ook gewoon supergoedkoop (je moet dan wel dezelfde smaak hebben als Lanza en je kinderen net als Lanza goed opvoeden zodat ze alles zo naar binnen schuiven), en snel want koken doe je gewoon in 20 minuten.. soms mag je best ongezond eten zolang je daarna maar gaat sporten, waar je uiteraard tijd voor kan maken, en lukt dat ook niet dan ga je gewoon op de loopband (zo vanzelfsprekend! wie heeft 'm niet), en als je dat ongezonde eten maar niet tijdens een gezellig moment doet want gezelligheid mag je niet associeren met lekker eten, o wee, want dan geef je je kinderen nog het slechte voorbeeld ook. En mocht je geen tijd hebben, of geen geld (huh, maar gezond eten was toch juist goedkoop?) dan mag je van Lanza dus niet meer dan twee kinderen. Mooi, op deze manier blijft dus iedereen dun!

Donna

Donna

06-11-2019 om 18:59

Toch nog even

Lanza, zit uitgerekend jij, met je kwak room door de verse tomatensaus, iemand de les te lezen over de Italiaanse keuken? Ooit van de splinter en de balk gehoord?

vlinder72

vlinder72

06-11-2019 om 20:09

Jackie

Dank je wel voor de verhelderende samenvatting.

en ondertussen...

Lanza zit sinds zondag herhaaldelijk zo ongeveer klaar te komen op de reacties n.a.v. haar openingstopic met "ik herken het namelijk niet", "ik vind het gek" want "wij zijn zo fit, sportief en gezond".

En de discussie die daaruit ontstond waarin we elkaar allemaal de maat nemen op opvoeden, maaltijden bereiden, overgewicht, tijdgebrek en zo.

Ondertussen hebben de trollen ook obesitas omdat we (ja, ik ook) ze blijven voeren.

Sinds de zwangerschappen

Redelijk t zelfde lijf,maar nu tegen de 50 aan verandert t lijf toch wel hoor. Altijd redelijk goed kunnen eten wat ik wilde maar u moet ik meer opletten. Sporten doe ik niet, wandelen wel.
Dus ik heb gewoon geboft denk ik dan maar. Niks mezelf een schouderklopje geven want ik hoef er niet zo veel aan te doen. ( alleen maar niet heel de dag eten hahha)

Ik maak op t werk voor 45 kinderen fruit/groenten in een kwartier dus dat bakkie Rauwkost is voor mij wel makkelijk. Gewoon omdat ik al jarenlang veel fruit snijd,dan word je er vanzelf sneller in. Ik zie dat bij collega’s ook. Die er al langer werken,daar gaat dat gewoon op automatische piloot.
Terwijl als ik bij mijn broer ben en hij snijdt groenten is hij veel sneller als kok. Baas boven baas

Paasei

Paasei

06-11-2019 om 23:14

Boven de 50

Ik ben mijn leven lang al groter en breder dan mijn leeftijdsgenoten. Voor en na de geboorte van de kinderen. Dat heeft in mijn tiener- en latere jaren tot veel frustratie geleid.. het is reuze vervelend als een strak lijf met maat 38 de westerse norm is en jij daar absoluut niet aan voldoet.. Ik zucht altijd dat ik in Saudi Arabie geboren had moeten worden. Daar was ik een topmodel geweest..

Nu ik de 50 gepasseerd ben en ik me gewoon minder aan ga trekken van wat 'men' van mij vindt, meer mezelf durf te zijn en minder aan de norm probeer te voldoen, merk ik dat de norm steeds meer naar mij toe trekt. De meeste 50+ dames hebben geen maat 38 meer. En krijgen een rolletje (of 2, 3..). Ik word steeds meer 'normaal' zonder er iets voor te hoeven doen. Heerlijk..!

bieb63

bieb63

07-11-2019 om 15:47

Lanza

"Niet zo overspannen doen hoor. Ik kreeg voldoende groente binnen in mijn jeugd Een keer pannenkoeken als diner kan geen kwaad, ik leef nog."

Echt?? Er gaat werkelijke een wereld voor me open...….
Overigens ga je van een dagelijks kaakje bij de thee ook niet dood.

Lanza

Lanza

07-11-2019 om 16:10

Wel als die koekjes

het verschil maken tussen gezellig of niet. Wie met die mentaliteit opgroeit is gedoemd een ongezonde relatie op te bouwen met eten.

goh

en weer die stelligheid.
Ik ben opgegroeid met gezellig iets lekkers bij de koffie of op zaterdagavond. En weet je ik heb een gezonde relatie tot eten. Ik eet redelijk gezond, maar neem ook rustig een gebakje, lust graag chips, pieker er niet over om mijzelf een regime van IF op te leggen of na een lekker etentje verplicht te moeten sporten.
Ik vind eten lekker en ik vind eten de gezelligheid verhogen. Ik ben niet gefixeerd op mijn gewicht of de vorm van mijn lichaam (en heb mij hele leven al een gezond bmi).
En zo ken ik heel wat meer mensen.

Marinade

Marinade

07-11-2019 om 16:37

Ongezonde relatie

Kennelijk lukt het opbouwen van een ongezonde relatie met en over eten ook prima met oma’s pancakes, mama’s lasagne en een patatdag.

Stickertje

Stickertje

07-11-2019 om 17:08

Ongezonde relatie?

===Wel als die koekjes
het verschil maken tussen gezellig of niet. Wie met die mentaliteit opgroeit is gedoemd een ongezonde relatie op te bouwen met eten.===

Nou, volgens mij is er hier op OO maar een met een ongezonde relatie met eten en dat is Lanza.

Tuurlijk kan thee zonder koek ook gezellig zijn, alleen in ons gezin dus echt niet.
Zonder iets te eten bij de thee wordt het heel ongezellig. Kinderen hebben inspanningshypoglycemie. Als die rond 16.00 uur na 9 km door weer en wind binnenvallen maak ik thee met fruit en een koekje of 2. Afhankelijk van hun gevoel wordt de koek soms krentenbol. Soms is alleen fruit genoeg.
Thee zonder suiker met niks is geen optie, dat wordt een misselijk gevoel of zelfs overgeven.
Echt daar ben je als ouder na 2 keer wel klaar mee.
Ik vind dat kots opruimen zeer ongezellig.

Overigens is de koek wel iets voedzaams, digestives of sultana achtige dingen, geen suikerbommen zoals milkbreak.

Oudste is nu op een twee daagse schooltrip. Met allerlei eten in haar tas. Fruit, koek en krentenbollen om te voorkomen dat ze niet kan eten als ze moet eten. Ze voelt perfect of iets eten nu moet of nog kan wachten tot een gezamenlijk eetmoment.
Met haar gezonde relatie met eten zit het wel goed.

Pirata

Pirata

07-11-2019 om 17:31

Over bliktomaten

‘Wie tomaten koopt, opent een blik vol tranen en pijn’

https://www.ad.nl/koken-en-eten/wie-tomaten-koopt-opent-een-blik-vol-tranen-en-pijn~a5805bba/

Vanavond op tv. Ik wist dat overigens niet.

bieb63

bieb63

07-11-2019 om 17:46

Hou toch eens op Lanza

Het gáát er helemaal niet over of iemand een koekje bij de thee neemt, of dat jij het gezellig vindt bij je oma pannenkoeken te eten. Schei toch eens uit.
Waar het om gaat - maar dat zal jij als een mens met een totaal gebrek aan empathisch vermogen vast niet begrijpen - dat IEDEREEN wel eens iets 'lekkers' wil. En of dat nou 1x in de week in een sterrenrestaurant (geef me een teiltje) eten is, of voor een ander voor wie dat sterrenrestaurant een absolute financiële no-go is, een kaakje bij de thee kan nemen, dondert niet. Jij gaat bij dat zgn sterrenrestaurant eten omdat je dat 'leuk', 'gezellig' en 'lekker' vindt. Niet voor je verdriet toch...? Zo wil een ander, met een krappe beurs, een kaakje bij de thee.... Of heeft diegene met de wens van een kaakje bij de thee nu ineens een fout beeld - of in jouw woorden een ongezonde relatie(nog maar weer even dat teiltje) - over voedsel en gezelligheid?
Als je geen cent te makken hebt, is een droog kaakje bij de thee zijn of haar feestje. Jouw feestje is dat sterrenrestaurant. Tís maar hoe je het bekijkt wbt een 'ongezonde' relatie met eten.... Moet je veel geld uitgeven in een sterrenrestaurant om het gezellig met je gezin te hebben? Kan ook thuis hè met een bord stamppot. Kun je dat geld uitsparen en doneren aan een goed doel.

Stickertje

Stickertje

07-11-2019 om 17:55

Ben ik blij

Ik gebruik altijd gezeefde tomaten in een pak.
Want 45 cent voor een blik met tomaten daar mort iemand op een oneerlijke manier heel rijk van worden was mijn gedachte.

Stickertje

Stickertje

07-11-2019 om 18:04

Ik weet er wel een

===Kun je dat geld uitsparen en doneren aan een goed doel.===

De tomaten arbeiders die haar zo geliefde bliktomaten produceren voor een hongerloon.

bieb63

bieb63

07-11-2019 om 18:11

Precies Stickertje

-----

Lanza

Lanza

07-11-2019 om 19:07

Wij doen allebei

Samen uitgebreid genieten in een sterrenzaak en de maandag erop zitten we gerust met de kinderen aan de stamppot. We kunnen het allebei op waarde schatten. Verschil is dat het allemaal echt eten is. En dus niet 6x per dag nog eens koffie met suiker erbij met steeds weer een koekje erbij. Weet je aan hoeveel extra calorieën je dan jaarlijks zit?

Beter is het gewoon drie maal daags goed en gezond te eten. Niet al die onzin tussendoor.

Stickertje

Kunnen we reacties normaal houden? Ik was ook degene die bliktomaten tipte als gezond en goedkoop.
Ik wist niet dat kwestie van uitbuiting was (tip koop de biologische variant). Maar denk dat alle goedkope junkfood ook niet echt onder optimale arbeidsomstandigheden wordt gemaakt

Lanza

Wat boeit het jou hoeveel calorieën ik of je buurvrouw gebruik? Dat mensen nogal gefixeerd zijn op eigen lichaam en sport en calorieverbruik is tot hier aan toe, maar waarom je dat ook voor ander zou bepalen is mij raadsel.

Lanza

Lanza

07-11-2019 om 19:28

Als je geen tomaten

in blik meer kunt kopen om die reden, dan kun je niks meer kopen.

40er

40er

07-11-2019 om 19:43

Ja hoor

Een koekje van de bakker. Gebakken zonder uitbuiting. En calorieën zorgen voor een vriendelijk gemoed, win win situatie dus Lanza!

Boink

Boink

07-11-2019 om 20:14

Lanza/40er

Lanza
"Beter is het gewoon drie maal daags goed en gezond te eten. Niet al die onzin tussendoor"

Dat vind jij, maar dat hoef je niet als feit neer te kwakken. De internist en dietist, huisarts en POH denken daar toch anders over. Beter rond de 6 kleinere maaltijden/hapjes per dag dan 3 grotere.

40er
"Een koekje van de bakker. Gebakken zonder uitbuiting"
Weet jij hoe laat die bakker op moet staan en hoe warm het in een bakkerij is? Ik zie me nog zo onderuit gaan met een plaat schnitten 😂

40er

40er

07-11-2019 om 20:48

Boink

Vandaar je bijnaam 😉

Stickertje

Stickertje

07-11-2019 om 20:51

Alkes

Ik doe mijn best, had het niet tegen jou.
Lanza haar reacties naar mij zijn ook niet zo netjes.

Lanza

Lanza

07-11-2019 om 20:53

Verdiep je eens in

IF, dat is allang wetenschappelijk onderbouwd. Die tussendoortjes zijn achterhaald.

bieb63

bieb63

07-11-2019 om 21:19

Lanza

"En dus niet 6x per dag nog eens koffie met suiker erbij met steeds weer een koekje erbij. Weet je aan hoeveel extra calorieën je dan jaarlijks zit?"

Mag iemand ook gewoon 1 kopje, zonder suiker en met 1 koekje eten....? Vast niet, want dan heb je in jouw ogen een ongezonde relatie met eten....

Wilgenkatje

Wilgenkatje

07-11-2019 om 21:29

Oog voor gerechtigheid Lanza

Als je bewust je ogen sluit voor slavenarbeid die een rol speelt in jouw gemaksvoedsel, deugt er iets niet. Dat is geen kwestie van ‘ dan kun je niets meer kopen’ maar van bewuste keuzes durven maken !

bieb63

bieb63

07-11-2019 om 21:30

Aha Lanza is weer op dreef

Dus jij 'if''-ed.....?
Hm, leg uit: je ontbijt, luncht en dineert niet op de gebruikelijke tijdstippen? Doe je dat wel, dan 'if' je niet. Gezien al je eerdere wollige verhalen over 'hoe het heurt', blijkt dat jij absoluut niet aan 'if' doet.
Dus wat wil je nou? Doen je kindjes ook aan 'if'. Of is 'if' niet zo goed voor je kindjes?
Maar jij 'if'-ed wel en dan eten je kindjes gezellig alleen en dan eet jij gezellig op een heel ander tijdstip. Of je eet helemaal niet. Of je 'if'-ed met van de zaligmakende pasta's van je met bergen loze koolhydraten.
Go girl go!

bieb63

bieb63

07-11-2019 om 21:31

Juist Wilgenkatje

"Dat is geen kwestie van ‘ dan kun je niets meer kopen’ maar van bewuste keuzes durven maken !"

Precies Wilgenkatje, Lanza maakt in haar wereld altijd de beste keuzes. De wereld buiten haar bestaat niet en kan haar niet boeien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.