Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kind

Kind

18-06-2011 om 14:18

Mag dat zomaar? demente ouder zonder overleg "fixeren"?

Krijg net een belletje, ze hebben mijn demente moeder, zonder overleg met ons, in een rolstoel met tafel ervoor gedaan, omdat ze val gevaarlijk zou zijn. Nu was mijn moeder nog 1 van de actiefste van de afdeling en lief met haar rollator constant rondjes. Enige afleiding die ze nog had zeg maar. en dat wordt haar nu afgenomen. Ik vraag me of dat zomaar kan, zonder dat wij daarin gekend zijn. We krijgen normaal altijd een belletje als ze gevallen is en de laatste is van ongeveer een week geleden toen ze wel 's nachts uit bed was gevallen, maar nu zou ze ook overdag al diverse malen gevallen zijn, alleen, daar weet ik niks van, niet over gebeld of wat dan ook!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waar?

Verpleeg of verzorgingshuis??? In verzorgingshuis mag het al járen niet meer, verpleeghuis weet ik niet zeker.
Ik dacht alleen met veel papierwerk, toestemming (rechter?) enzo.
Maar dat durf ik niet precies te zeggen.
Er zijn ook andere oplossingen voor valgevaarlijke mensen, je hebt b.v. speciale broekjes met beschermingsspul erin, of speciale caroussel-gangen (waar je een soort rondjes loop) etc.etc.
groeten albana

Kind

Kind

18-06-2011 om 15:02

Verpleeg?

denk ik? Ik weet het verschil nooit zo goed. Maar net belde de instelling weer, omdat het ze niet lekker zat. Maar er is dus in de computer helemaal niks terug te vinden over veel vallen de afgelopen periode!!!! Ben echt pissed op dit moment! Maar ook geen verantwoordelijke vandaag aanwezig natuurlijk, geen arts, geen zorgcoordinator of wat dan ook. Dan zou ze het hele weekend vast moeten zitten. Zegt dat onschuldige kind nog, maar we gaan wel af en toe met haar wandelen hoor!!! Ja, tuurlijk, 2x per dag zeker?
Het zou besloten zijn door arts en zorgcoordinator, maar gebaseerd op wat dan?

Slechtte communicatie zeg

Waardeloos. Als je moeder een aantal keer gevallen is, moet dat geregistreerd staan. Dat soort incidenten moeten worden vastgelegd.

Dat je nu een mededeling krijgt vind ik wel wat kort door de bocht. Ik zou in staat zijn om langs te gaan en haar uit die stoel te halen. Waardeloos wanneer je zo in een weekend, als de verantwoordelijken die blijkbaar die beslissing hebben genomen, niet bereikbaar zijn. Slecht geregeld. Want jij wilt alleen het beste voor je moeder.

Als je na het weekend met de verantwoordelijke gaat praten, zorg dan ook dat er een incidentenlijstje komt, waarop dit soort dingen worden geregistreerd. Dat het straks niet zo is dat je moeder in zo'n stoel zit vanwege tijdgebrek in de zorg.....

Sterkte!

Kind

Kind

18-06-2011 om 17:30

Moppeke

en dat is nu precies mijn gevoel hierbij! Dat ze dat mensje in die stoel gezet hebben, omdat ze geen tijd hebben op haar te letten. Ze is nog één van de actiefste van de afdeling, loopt de hele dag rond. Maar het punt is ook, onlangs zijn ze op de vingers getikt omdat de kamers overdag op slot zaten, konden de bewoners niet in elkaars kamer komen. En nu moeten ze weer open, en ws zijn ze haar nu steeds kwijt. Niemand kan mij data en tijden en dagen noemen waarop ze gevallen zou zijn!
Ik ga hier maandag meteen achteraan, want ik pik dit echt niet! Als ze dit doorzetten kan ik over 2 maanden mijn moeder wegbrengen, want het enige dat ze nog had was het wandelen.
En dan zegt zo'n meiske, ik snap het wel, goedbedoeld, maar we gaan wel een paar keer met haar wandelen. En wat is die paar keer dan?

Kind

Kind

18-06-2011 om 18:12

Flink gegoogled

en ik word alleen maar bozer. Ze zijn zo vet in overtreding! En uit alle stukken blijkt hoe onwenselijk deze situatie is, zeker als dit voor langere tijd is. Achteruitgang op allerlei gebied, zowel geestelijk als lichamelijk! En zonder toestemming van ons had dit gewoon nooit gemogen! Wat kan ik dit weekend hier nog aan doen? Arts is er niet, zorgcoordinator is er niet? Iemand een idee?

Enige dat je dit weekend kunt doen:

Is er zelf heen gaan en je moeder uit die stoel halen. Maar dan zul je er zelf ook bij moeten blijven, anders breng je mensen als 'zo'n meiske dat ook maar opdracht krijgt'. Hoe frustrerend ook, je krijgt je moeder dit weekend niet uit die stoel tenzij je er zelf bij blijft de hele tijd.

Maandagmorgen gelijk op de stoep staan daar, zou ik zeggen.

En maak voor jezelf even een lijstje, wat je wilt zeggen en welke afspraken je wilt. Is er geen zorgmap die standaard op de kamer van je moeder ligt bv? Daarin zouden dan dingen opgeschreven moeten worden, overdracht enz. En ook belangrijk: wat is de policy van het tehuis zelf, welke regels zijn er (en die ze dus wrs hebben overtreden)?

Zijn ze nou helemaal. Zo stomp je ouderen wel erg af door ze zo te beperken. Respectloos ook.

Doet me denken aan wat ik laatst ergens las; dat oudjes een luier om kregen omdat het personeel geen tijd had om ze op het toilet te helpen. What's next?

Kind

Kind

18-06-2011 om 20:54

Als ik had gekund

had ik haar hierheen gehaald tot maandag, maar dat kan gewoonweg niet. Ik weet het ik kan nu niks, en dat vind ik nog het ergste, dat machteloze gevoel. Ze krijgt al veel medicatie om haar rustig te houden en nu dit. Ze is tevreden zegt die tweede verzorgende die ik sprak. Ja, maar komt dat van de medicatie of omdat ze het echt niet erg vindt? Ik bedoel, ze is nu eenmaal dement, een normaal gesprek is al niet meer mogelijk, dus hoe weten ze dan dat ze tevreden is? En zouden de valpartijen eventueel van de rustgevende medicatie kunnen komen, ALS er al meer valpartijen zijn, want door de telefoon konden ze mij geen gegevens noemen!

Ef

Ef

18-06-2011 om 23:13

Mag niet zomaar

Google eens op Middelen en Maatregelen en BOPZ. Kort gezegd mag je moeder alleen gefixeerd worden als dat in haar behandelplan is opgenomen of in noodsituaties. Accuut valgevaar zou een noodsituatie kunnen zijn, maar dan nog mag de beslissing alleen genomen worden door een arts en moeten julie daar eerst in gekend zijn (door de arts en niet door de verpleging!)en toestemming geven.
Zowiezo zijn de regels voor vrijheidsbeperkende maatregels de laatste tijd veel strenger geworden.
Rustgevende medicatie en slaapmedicatie zijn trouwens vaak een oorzaak van valgevaar bij ouderen.

Kind

Kind

18-06-2011 om 23:15

Oorzaak en gevolg

precies wat ik al dacht. Iemand is onrustig en krijgt daardoor medicatie, medicatie maakt je suf en dus val je vaker, et voila, valgevaar is geboren!
Dank Ef, ik kan er weer verder mee. De brief met vragen is al klaar. Het zijn er al 13!

Ef

Ef

18-06-2011 om 23:20

O ja, wat je nog zou kunnen doen,

Contact opnemen met de afdeling van je moeder en eisen dat de dienstdoende arts z.s.m. contact met julie opneemt om de reden van fixatie met julie te bespreken. Daarbij mag je m.i. best een beetje hoog van de toren blazen.

Kind

Kind

18-06-2011 om 23:25

je wil niet weten hoe hoog ik van de toren geblazen heb vandaag , maar hoe ik ook blies en argumenten aandroeg, geen van beiden durfde de beslissing die was genomen terug te draaien zonder overleg met de arts of coordinator.
Maar ik had te maken met 2 ontzettend goedbedoelende weekendhulpen vrees ik, ik kende de namen ook niet, dus het zullen ook geen vaste verzorgers op de afdeling zijn, geen van beiden in staat om een beslissing te nemen zonder hogere naast zich. Een arts was er niet vandaag, zorgcoordinator was er niet vandaag. Noem maar op. De brief gaat morgen, samen met alle stukken die ik op internet heb gevonden, naar de afdeling met het zeer dringende verzoek, of eigenlijk eis, zo snel mogelijk gekontakt te worden!

Tirza G.

Tirza G.

18-06-2011 om 23:53

Maar

wie heeft jou dan gebeld? Als het meisjes zijn die van niks weten, die daar normaal niet op die afdeling lopen, die blijkbaar geen overleg kunnen voeren met een achterwacht - wie heeft jou hier dan over gebeld? Diezelfde meisjes? Op wiens aangeven dan? En dan kunnen ze díe persoon toch bellen?
Vallen is een reeel probleem bij oude mensen, ongeacht de oorzaak (kan inderdaad de medicatie zijn). Uit jouw berichtjes begrijp ik, dat je het fixeren erger vindt dan het vallen. Terwijl ik denk dat het andersom is.

Tirza

Kind

Kind

18-06-2011 om 23:59

De vandaag

aanwezige verzorging heeft mij gebeld, niet de direct verantwoordelijke van de afdeling. Ik ken de naam van de persoon die mij belde niet. Er loopt een hoop volk rond, helaas. Ik weet niet op wiens aangeven, het fixeren is al gister gedaan, maar ze belden pas vandaag. De arts heeft dat beslist met de zorgcoordinator dat dit beter was.

Ik ben niet overtuigd van de valpartijen namelijk. Ze konden mij geen data en tijden noemen waarop ze gevallen is. De laatste valpartij die gemeld staat is die in de nacht van 13 op 14 juni. Daarna staat er niks. Er is de afgelopen week, behalve de 14e, niet naar ons gebeld dat ze zo vaak viel en dat dat een gevaar werd. Dan hadden we daarover kunnen praten. Vooralsnog zie ik alleen dat mijn moeder nu beperkt wordt in het enige dat ze nog kon en lol aan had, wandelen. En ik vrees dat dat ten koste van haar algemene gestel, zowel fysiek als mentaal, zal gaan. Dat ze hierdoor nog sneller achteruit gaat. en dan kan ik dit jaar nog een keer te begraafs.

Later op de middag belde er nog een andere verzorgende, ook deze kende ik niet. Zij belde alleen omdat de 1e gezegd had dat ik kontakt wilde met de arts. Nee, ik wil dat de maatregel opgeheven wordt.

Ef

Ef

19-06-2011 om 00:07

Kind

Hoi kind,

Van die weekendhulpen mag en kan je ook niet verwachten dat ze beslissingen nemen.(stel je voor dat ze beslissen om je moeder te laten lopen en ze valt en breekt haar heup, ik snap dat ze dat niet aandurven) Je zou nog kunnen vragen of je het weekendhoofd te spreken kan krijgen. Er moet altijd een eerstverantwoordelijke verpleegkundige rondlopen in het huis. Net zoals er altijd een d.d. arts oproepbaar moet zijn.
Ik vraag me af of deze aktie een initiatief is van de verpleging (dan zijn ze echt heel erg in overtreding) of dat het op voorschrift is van de arts. (en dan is hij ook in overtreding)
Raar ook om er in het weekend mee te beginnen als er geen arts of zorgcoordinator op de afdeling is, vooral omdat fixatie ook risicovol is. Er gebeuren vaak ongelukken mee door bijvoobeeld klimpartijen en verstrikkingen. Het klinkt allemaal een beetje als een noodgreep, niet echt over nagedacht. (hopelijk niet vanwege tekort aan diensten in het weekend.)

Kind

Kind

19-06-2011 om 00:16

Ik heb diverse malen gevraagd om de arts of een verantwoordelijke, maar mij werd steeds te kennen gegeven dat die er niet waren dit weekend, maandag na 14:00 pas weer. Liegen zij dan of is het hele huis gewoon in overtreding dat er niet zo iemand aanwezig is.
Ik las inderdaad dat fixatie ook risico's met zich meebrengt. Ze zijn er gister mee begonnen, vrijdag dus, maar belden ons vandaag pas daarover. Ik ben sowieso boos, ten eerste dat ze ons gister niet gebeld hebben, en ten tweede dat ze dit uberhaupt zonder overleg met de familie hebben besloten.
Daarbij, ze doen net alsof ze dus kennelijk om de haverklap valt, dan moeten wij als familie dat toch weten? Ze belden van de week wel over die nachtelijke valpartij, maar verder hebben ze ons niet gebeld.
Ook voor die nachtelijke valpartij was ze niet bovenmatig aan het vallen, althans, niet dat ze ons hebben laten weten. De keer daarvoor was ze namelijk omgeduwd door een medebewoner.
Wel is ze de laatste tijd wat onrustiger, sinds het overlijden van mijn vader. Daarvoor kreeg ze dus wat rustgevende medicatie (een of ander Pammetje)

Appel

Appel

19-06-2011 om 00:16

Net als ef

Bij het verpleeghuis waar ik werk, is er overdag altijd een verantwoordelijke teamleider aanwezig. s'Avonds zijn er verpleegkundigen die voor dit soort zaken verantwoordelijk zijn.
De beslissing tot beperkende maatregelen, wordt hier altijd genomen na multi-disciplinair overleg met de contactpersoon van de familie. Het is steeds een zorgvuldige afweging die gemaakt moet worden. Soms wordt ervoor gekozen om het risico van vallen te accepteren. De kwaliteit van het leven van de bewoner zou leidend moeten zijn. Er zijn ook gevallen, waarin wel voor fixatie wordt gekozen.
Nu is het nacht, maar ik zou morgen de receptie van het huis bellen en vragen naar de verantwoordelijke leidinggevende.

Appel

Appel

19-06-2011 om 00:23

Gekruist

Onze berichten hebben elkaar gekruist. Maar het kan bijna niet dat er geen verantwoordelijke leidinggevende is morgen. Dat zal niet de teamleider van jouw moeder zijn (die is er vanaf 14.00 maandag weer), maar dat maakt in principe niet uit. Het is wel iemand die je te woord kan staan en beslissingen kan nemen, over hoe het nu morgen verder moet. Het is ook iemand die kan nazoeken of de beslissing wel verantwoord genomen is en wat de argumenten ervoor waren. Zij/hij kan ook contact opnemen met de dienstdoende arts om te kijken of het verantwoord is, het op te heffen.
Fixeren heeft overigens nog een groot nadeel. Als je moeder minder gaat lopen, dan zal haar val gevaarlijkheid snel toenemen. Simpelweg doordat ze de oefening dan mist.

Kind

Kind

19-06-2011 om 00:27

Appel

daar ben ik dus ook bang voor : Selffulfilling prophecy
Hij wordt hier wel vaker genoemd, en in dit geval zal dat dus ook gaan gebeuren.
Ik ga er morgen weer achteraan! (vandaag inmiddels zie ik)

Appel

Appel

19-06-2011 om 00:35

Sterkte

Sterkte ermee, het is fijn voor je moeder, dat ze iemand heeft die zich zo voor haar inzet.

Appel en ef

Hebben gelijk. Zo zou het moeten zijn. Er is altijd een achterwacht (hoe die ook heet, EVV-er, zorgcoördinator, afdelingshoofd, nachthoofd enz enz.) die beslissingen kan nemen. Zowel overdag als 's nachts en ook in het weekend. Is die niet lijfelijk aanwezig dan in ieder geval telefonisch bereikbaar en op korte afstand ('s nachts b.v.).
Er kan altijd een calamiteit komen, waar beslissingen in nodig zijn en die kan je weekendhulpen niet laten nemen.
De valpartijen moeten verplicht gemeld worden, daar is speciale regelgeveing voor. Ook als het een 'kleinigheidje' is of zeer veel voorkomend. Dat heet een Mip-melding en die hoort te gaan volgens Mip-protocol (melding incidenten patïentenzorg).
(zie hier: http://www.ziekenverzorgende.nl/zv47/meldingen-incidenten-patientenzorg-mip.htm voor meer uitleg).
Als mensen constant vallen en dan praat ik niet over om de dag,maar meer over 4 keer per dag, kan er een ander soort melding van gemaakt worden. Dan wordt elke valpartij wel opgetekend, maar niet meer zo uitgebreid en komt er wekelijks een soort overzichtslijst die ingediend word. Maar daar moet eerst toestemming voor zijn van familie/artsen/en mip-commisie en die komt er echt niet 'zomaar'.
Je zou als er niks in haar dossier staat de mip-meldingen moeten opeisen die van jouw moeder zijn gedaan. Als zij beweren dat ze gevallen is en daarom gefixeerd zullen ze dat moeten kunnen onderbouwen met minstens een boekwerk aan mip-meldingen.
groeten albana

Ef

Ef

19-06-2011 om 11:14

Tirza

"Vallen is een reeel probleem bij oude mensen, ongeacht de oorzaak (kan inderdaad de medicatie zijn). Uit jouw berichtjes begrijp ik, dat je het fixeren erger vindt dan het vallen. Terwijl ik denk dat het andersom is."

Fixeren en andere beperkende maatregelen is aan strenge regels gebonden en dat is maar goed ook. Het kwam (en komt) regelmatig voor dat fixeren binnen de BOPZ zorg eerder als een soort gemakzuchtige "oplossing" wordt gebruikt, en er niet verder wordt gezocht naar andere oplossingen.
Soms ontkom je niet aan fixeren, bij ernstig valgevaar, onrust of agressie. Maar dan nog mag dat nooit een eindoplossing zijn en moet er gezocht blijven worden naar menswaardige alternatieven. En dat kost inspanning, inventiviteit en investeringen van het huis.

Kind

Kind

19-06-2011 om 12:19

Brief gebracht

ze zit inderdaad gefixeerd. Vrijwel iedereen zit ineens gefixeerd!!! Nog steeds kan men mij niet vertellen hoe vaak en hoeveel ze is gevallen, alleen maar dat het lopen moeilijker gaat, dat blijven ze zeggen. En daardoor zou ze valgevaarlijk zijn?
En nu de schuld op mij schuiven dat ik morgen middag niet kan komen. Tja, als ik op zaterdag gebeld wordt kan IK niet zomaar meer iets met mijn werk regelen!
Echt ik ben zo pissed!
Ik heb de brief gegeven, ze hebben op een exemplaar van mij voor ontvangst getekend, en vervolgens is de brief ergens in de linnenkamer achter 2 gele emmers gedeponeerd. Ik heb nog gezegd, is er geen bakje waar dat in kan? Ja, in de zusterspost. En waar is die? Helemaal voorin. Ik ben benieuwd. Heb mijn email er in gezet waar ik bereikbaar ben morgen!

Ef

Ef

19-06-2011 om 12:40

Wat een raar huis!

Het klinkt alsof het van geen kanten klopt daar. Ben ook benieuwd of ze morgen contact met je opnemen en waar ze dan mee komen. Ze zullen zich toch gewoon aan de regels en de wet moeten houden maar zo klinkt het niet...

Kind

misschien moeten zie die medewerkers of iig degene die verantwoordelijk is voor de communicatie es even fixeren... totdat jij in de gelegenheid bent om op gesprek te komen.

Ik leef met je mee, ken het gevoel ;-(

Appel

Appel

19-06-2011 om 12:54

Raar

Ik vind het ook raar. Ik zou het er niet bij laten zitten. Als je morgen geen afdoende reactie krijgt, zou ik het hogerop gaan zoeken in de organisatiestructuur. Het is vooral heel raar als ineens meerdere bewoners gefixeerd worden terwijl dat eerder niet zo was. Fixeren zou altijd een individuele beslissing moeten zijn. Het zou wel heel erg toevallig zijn, als die afweging ineens voor meerdere bewoners te gelijk, tot fixeren zou leiden.
Ik weet, dat er soms collega's zijn, die de neiging hebben te gaan 'dwalen'. Dan denken ze in het belang van de bewoners beslissingen te nemen, maar dan zijn die beslissingen niet genomen op bewonergerichte afweging. Zo heb ik eens meegemaakt dat twee collega's, op een woning waar veel bewoners gewichtsproblemen hebben, besloten dat per direct iedereen maar zoetjes in de koffie zou krijgen. Fout dus, dit moet je per bewoner individueel afwegen. Dan is het heel belangrijk dat er vanuit het management direct ingegrepen wordt.

Fout

Hoe moet je je opstellen in dit soort situaties. Misschien helpt het wel om hoog van de toren te blazen. Aan de andere kant gaan mensen dan steeds minder risico nemen. En in dit geval is het een onmogelijke valkuil. Fixeren is fout, laten lopen leidt blijkbaar tot valpartijen, hoeveel meldingen daarvan wil je hebben, gaat het om de statistiek?
Het is ook nog mogelijk dat er net een andere oudere lelijk gevallen is en dat de zorg daarvan zichzelf de schuld geeft of de schuld krijgt van bezorgde familie.
En dat ze in een reflex minder risico willen nemen. Dat neemt niet weg dat de betreffende arts je die vrijdagmiddag had kunnen bellen, mits dat de afspraak is en mits dat beleid op de afdeling de gewoonte is. Het kan best zijn dat ze jou als dochter zo weinig zien dat het niet in hen opgekomen is om hierover te overleggen. Het personeel is wel dagelijks met de zorg voor moeder bezig en gewend om elkaar daarin te consulteren en niet de familie. Dat is nog helemaal niet zo gewoon. Zou het wel moeten zijn, maar ja, het zorgparadijs dat ideale plaatje waar je helaas maar zelden mee te maken hebt. Ook een weekend- en nachtverpleegkundige kan dit soort besluiten moeilijk terugdraaien want genomen in overleg met de arts die vrijdag. En je dan realiseren dat die mensen het heel druk hebben en ook niet op zo'n tijdrovend contact zitten te wachten.
Daar kwam ik zelf vaak niet uit. Je wilt je werk goed doen maar dat kan betekenen dat de medicatie een uur later uitgedeeld wordt en dat tegen die tijd de bewoners een uur aan de bel gaan hangen.
Niet dat ik het goed wil praten maar dat zijn denk ik ook de dilemma's die op zo'n afdeling aanwezig kunnen zijn.
Ik zou inzetten op een telefonische contact met die betreffende arts van de vrijdag en hem vragen voortaan telefonische met jou te overleggen. En je dan goed te realiseren dat het personeel zaken meemaakt en ziet aankomen die jij dan voor het eerst hoort en die dan nog moeten landen.

Boos

Zit hier met verbazing te lezen en er zijn al veel goede reacties gegeven maar toch wilde ik niet achter blijven.
Ik werk zelf op een PG afdeling en zonder overleg met de eerste contactpersoon van een bewoner word er niks ondernomen tenzij de situatie ernstig is en de fam niet te bereiken is. maar dan nog... Bij ons is altijd een VPK dag en nacht en ook de verpleeghuisartsen zijn altijd bereikbaar voor overleg.
Wat ik lees over wat er bij jullie is dit kan niet zomaar je mag zeker nooit iemand fixeren zonder overleg en aanwijsbare redenen en dan nog. Ik ben heel benieuwd welke redenen ze hebben want als er niks te vinden is over veel vallen de laatste week dan mogen ze niks en al helemaal niet zonder overleg met jullie.
Blijf jezelf en volg je hart jij staat in het gelijk tot nu toe.
Laat je hier weten wat eruit komt?
zal vannacht dit ook eens voorleggen aan mijn collega's komen daar nog tips uit dan hoop ik dat morgenochtend nog hier te melden.

Tirza G.

Tirza G.

19-06-2011 om 18:50

Ik ben het niet oneens met het feit dat fixeren aan strenge regels is gebonden. Maar ik verbaas me over het gemak waarmee over het vallen heen wordt gestapt. Ik snap dat de valpartijen niet gemeld zijn en wellicht niet eens zijn voorgekomen, maar ik vind vallen toch eigenlijk ook wel een bijzonder groot risico voor oude mensen.

Tirza

Kind

Kind

19-06-2011 om 19:29

Tirza

ik stap niet met gemak over het vallen heen, maar ik wil dan eerst wel weten hoe vaak dat dan voorkomt. En of het inderdaad zo vaak voorkomt dat het het fixeren rechtvaardigt! Een nog vrij actief dement persoon vastzetten in een stoel, overal lees ik dat het alleen maar achteruitgang betekent. En ik vind nogmaals dat men dat eerst met de familie hoort te overleggen, en kennelijk moet dat ook inderdaad volgens alle richtlijnen. En als het dan inderdaad zo is dat er kennelijk geen andere mogelijkheid is, ja dan kunnen we eens over het fixeren gaan práten! Maar nu is er een beslissing genomen en niemand kan mij vertellen op welke basis dat is. Dáár val ik over!!!

Fiorucci

Fiorucci

19-06-2011 om 19:43

Tirza

Ik deel je bezorgdheid. Toen ik werkte in verpleeghuizen heb ik me wel verbaasd over het gemak waarmee mensen rustgevende medicatie krijgen, wat naar mijn mening vallen in de hand werkt. Laat iemand die onrustig is lopen, ga ermee wandelen, laat ze aardappelen schillen, weet ik veel. Helaas is en was de bezetting dusdanig dat dat allemaal niet kon en kan. Maar als het dan zo is dat er aanleiding is tot fixeren, dan kun je dat niet zo maar doen. En valpartijen niet registreren is op zijn zachtst gezegd heel slordig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.