Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeder zoveel pijn, nood.


Fijn dat je ook weer een beetje aan jezelf toekomt! Maar ook ik kan me ook niet voorstellen dat het realistisch is dat je moeder weer naar huis komt op deze manier. Ik zou die boodschap heel duidelijk afgeven, aan de behandelaars maar ook aan je ouders, dat er niet terug gegaan kan worden naar hoe het was. En dat er een andere oplossing gevonden moet worden. Als je niet uitkijkt, zit je straks weer gevangen in die uitzichtloze, hemeltergend pijnlijke situatie waar helemaal niemand van jullie beter van wordt. Ook je moeder niet. 

Kikki39

Kikki39

22-06-2022 om 15:09 Topicstarter

ze sturen haar weer naar huis. Wij vinden dit niet kunnen en mijn moeder ook niet. 

Kikki39 schreef op 22-06-2022 om 15:09:

ze sturen haar weer naar huis. Wij vinden dit niet kunnen en mijn moeder ook niet.

denk je dat ze minder pijn heeft bij jou? ik vind het echt onverantwoord voor haar en voor jullie. Je kunt het weigeren. 

gr Angela

Kikki39

Kikki39

22-06-2022 om 15:47 Topicstarter

wij vinden het ook onverantwoord. Maar wat kunnen we. Ze hebben mijn moeder niet eens gevraagd hoe ze zich voelt. Maar ze moest thuis maar opknappen, daar was deze plek niet voor.

Leene

Leene

22-06-2022 om 15:48

Je moeder wil dus zelf ook niet naar huis. Dat vind ik wel heel opvallend en misschien winst. Ga nog eens een heel stevig gesprek aan. Bel desnoods de huisarts en laat haar ook bellen. Die zit ook niet te wachten op een patiënt thuis waar ze niets voor kan doen.

Kikki39

Kikki39

22-06-2022 om 16:00 Topicstarter

nee, ze wilt graag hier blijven. Ongelofelijk ook dat dit nu weer kan . Dat wordt meteen een terugval, dit is veel te snel, ze kan nog niks.

‘Maar ze moest thuis maar opknappen, daar was deze plek niet voor.’

Kikki39 schreef op 22-06-2022 om 15:47:

wij vinden het ook onverantwoord. Maar wat kunnen we. Ze hebben mijn moeder niet eens gevraagd hoe ze zich voelt. Maar ze moest thuis maar opknappen, daar was deze plek niet voor.

Hebben ze de overstap naar een zorgcentrum ook geopperd?

Ik ken een man die een ‘duur’ ziekenhuisbed ‘bezet’ hield. Zijn vrouw heeft aangegeven hem niet thuis te kunnen verzorgen, wat ook klopte. Er kwam een plekje vrij in een verpleeghuis.
Dus ja, ik snap het antwoord dat daar deze plek niet voor was, maar thuis is ook niet meer geschikt. Heeft een wijkverpleegster al een zorgzwaartefactor vastegesteld zodat jullie je moeder kan aanmelden bij zorgcentrum die goed aangeschreven staat?

Kikki39

Kikki39

22-06-2022 om 16:28 Topicstarter

maar ze zit net een paar weken hier en gaat nog helemaal niet goed, overplaatsen is totaal niks, dat vind ze zelf ook niet, laat haar eerst hier tot rust komen. Ik snap het niet 

Leene

Leene

22-06-2022 om 16:53

nee ik snap het ook niet. Ik zou als de wiede weerga een gesprek eisen en de eigen huisarts bellen. En zeker vragen of ze een andere plek voor haar weten. 
Nogmaals de winst op dit moment zit er in dat ze in ieder geval zelf ook ziet dat het thuis niet kan en dat ze toch iets rustiger lijkt geworden in haar uitingen. Dat zou ik zeker benoemen, als ze straks naar huis gaat ben je weer terug bij af.

Kikki39

Kikki39

22-06-2022 om 18:10 Topicstarter

baal enorm, hebben we het eindelijk zover dat ze daar zit. Eerste weken was het vreselijk. Nu is er gisteren een kleine verbetering opgetreden en moet ze maar naar huis. Ze hebben maandag pas bepaalde medicatie geprobeerd. En zegt zelf ze niet wil gaan, terwijl ze eerste weken naar huis wilde. Hoe is dit mogelijk dat ze nu al naar huis moet? En dadelijk weer een enorme terugval.

Kikki39

Kikki39

22-06-2022 om 18:11 Topicstarter

Overstappen lijkt me ook totaal niet aan de orde, laat haar hier eerst eens tot rust komen, nu ze net hier gewend is. Het kan morgen zomaar veel slechter gaan.

Weiger dan. Neem haar niet mee.

Weiger dan. Neem haar niet mee.

Kikki39 schreef op 22-06-2022 om 18:11:

Overstappen lijkt me ook totaal niet aan de orde, laat haar hier eerst eens tot rust komen, nu ze net hier gewend is. Het kan morgen zomaar veel slechter gaan.

Dat is het punt niet eens. Jullie kunnen niet voor haar zorgen, daar gaat het om.

Kikki39

Kikki39

22-06-2022 om 18:31 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 22-06-2022 om 18:12:

Weiger dan. Neem haar niet mee.

Denk je dat dat zomaar gaat?



Kikki39 schreef op 22-06-2022 om 18:31:

[..]

Denk je dat dat zomaar gaat?

Ja. Ik zou het wel ruim van tevoren aankondigen: We gaan haar (over)morgen niet meenemen, want wij kunnen niet voor haar zorgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.