Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Neavus sebaceus/ bezorgde mama

hoi Iedereen,

mijn dochter heeft zo een vlek op haar hoofd. Ik vermoed dat het groter wordt, als ze groeit en ik maak me enorm zorgen. Wie kent het? Ik maak me zo erg zorgen voor in de toekomst..

Ga er mee naar de huisarts

Ik ken het ook niet dus ik kan je niks uit eigen ervaring vertellen. Maar net als Skik zou ik zeggen: als je je zorgen maakt, ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar de huisarts. Als ik het google zie ik dat er de mogelijkheid is om het weg te laten halen. Mocht het echt nodig zijn dan kan dat dus. Ik zie dat het wel een litteken geeft dus je zou dan met de arts moeten overleggen wat wijsheid is: nu weghalen, nu het nog klein is, of afwachten en hopen dat het niet groter wordt. Hoe dan ook: naar de dokter om het te bespreken is de meest logische stap. 

Ik heb er ook een, maar die zit tussen mijn haren en is dus onzichtbaar.
Waar maak je je zorgen over? Als je weet wat het is, kun je ook googelen en Dan blijkt dat het geen enkel gevaar voor de gezondheid is. Alleen als het op een zichtbare plek zit, kun je overwegen om het te laten weghalen. Dan zou ik wachten tot je kind volgroeid is (en dan ook de leeftijd heeft om zelf te beslissen), want weghalen levert een litteken op. Die groeien niet mee.

Zile20

Zile20

09-01-2022 om 13:25 Topicstarter

poekiepoek schreef op 09-01-2022 om 11:58:

Ik heb er ook een, maar die zit tussen mijn haren en is dus onzichtbaar.
Waar maak je je zorgen over? Als je weet wat het is, kun je ook googelen en Dan blijkt dat het geen enkel gevaar voor de gezondheid is. Alleen als het op een zichtbare plek zit, kun je overwegen om het te laten weghalen. Dan zou ik wachten tot je kind volgroeid is (en dan ook de leeftijd heeft om zelf te beslissen), want weghalen levert een litteken op. Die groeien niet mee.

Bedankt voor je bericht. Dus bij jou valt het niet op? Wat fijn. Op google zitten er heftige tussen en ik ben bang dat het erger wordt.. vandaar mijn bezorgdheid. Nu valt het niet op.

Thomass schreef op 09-01-2022 om 12:13:

Dit is de derde discussie die je hierover opent. Bespreek dit met een arts en kom niet elke keer hier:

https://www.ouders.nl/forum/4-dreumes-en-peutertijd/iemand-ervaring-met-naevus-sebaceus
https://www.ouders.nl/forum/4-dreumes-en-peutertijd/dreumes-heeft-een-rood-vlek-op-hoofdhuid-geen-haargroei

Dit. Ga naar de huisarts. Die heeft betrouwbare informatie voor je.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.