Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nu Janssen of over een aantal weken Pfizer?

Vanuit mijn werk kan ik komende week misschien gevaccineerd worden met Janssen. Maar misschien kom ik vanwege mijn leeftijd (ben van 1968) in de komende weken wel in aanmerking voor Pfizer. De lichting van 1962 werd een paar dagen geleden immers al opgeroepen. Zouden jullie wachten?


Bij de GGD in mijn woonplaats (ik zeg het voorzichtig, elke GGD kan eigen beleid hebben) is het mogelijk om je vaccinatie voor covid-19 bij te laten schrijven in je internationale vaccinatieboekje (het gele boekje), als je dat al hebt. Toch handig om alles bij elkaar te hebben.

Tsjor

Dank voor de tip Tsjor, ik moet dat boekje nog ergens hebben.

Ben nog even niet aan de beurt, dus heb nog een aantal weken om het op te zoeken

Groeten,

Temet

Angela1967 schreef op 03-05-2021 om 14:44:

[..]

zou ik ook niet doen als ik jou was! Ik zou verhuizen naar een ander land als ik jou was!

Doe ik

AnneJ schreef op 03-05-2021 om 15:01:

Je ziet dat de vaccinatiegraad, met name in Israël maar ook in Engeland en Amerika, zorgt dat de cijfers van besmettingen en IC opnamen gaan dalen en dan toch maar volhouden dat je geen vaccin wil.

nope, besmettingen nemen daar juist toe, en complicaties (blindheid, slechtziendheid, overlijden, bloedarmoede, trombose etc) neemt juist toe. Vaccin zijn nog in de testfase, geen aanspraakelijkheid, jij bent letterlijk het proefkonijn. Hoop niet dat er iets gebeurd, maar wees je bewust wat er kan gebeuren. Ik hoef dit gen/dna verandere vaccin niet.

Wel, dan maar proefkonijn, liever op korte termijn in leven blijven voor mijn kinderen dan ten prooi vallen aan een voor sommige kwetsbaren en ouderen catastrophaal virus.

Maar wie weet, gelukkig zijn er ook mensen die zich opofferen om niet gevaccineerd te worden, en risico blijven lopen op het virus, zodat degenen die niet door het virus geveld zijn, de mensheid weer voort kunnen zetten als we allemaal ten prooi vallen aan het vaccin in plaats van aan het virus.

IlsevanVeen schreef op 04-05-2021 om 00:00:

[..]

[..]

nope, besmettingen nemen daar juist toe, en complicaties (blindheid, slechtziendheid, overlijden, bloedarmoede, trombose etc) neemt juist toe. Vaccin zijn nog in de testfase, geen aanspraakelijkheid, jij bent letterlijk het proefkonijn. Hoop niet dat er iets gebeurd, maar wees je bewust wat er kan gebeuren. Ik hoef dit gen/dna verandere vaccin niet.

Ik heb hier niet van gehoord. Wat is de bron hiervan? 

IlsevanVeen schreef op 04-05-2021 om 00:00:
jij bent letterlijk het proefkonijn.

nu je het zegt, ik heb 2 rare bultjes op mijn hoofd, ik denk dat mijn oren beginnen te groeien 🤫

Mija schreef op 04-05-2021 om 01:26:

[..]

Ik heb hier niet van gehoord. Wat is de bron hiervan?

facebook waarschijnlijk 😀

Wat een onzin. Er sterft juist bijna niemand meer aan corona in Israel en er ligt nog maar een handjevol mensen in het ziekenhuis. Zelfde geldt voor het VK. Er is zelden een middel dat aan zoveel mensen is gegeven, dus als er iets mis mee was hadden we dat al lang gezien.

Beste Ilse,

je bent gelukkig vrij in de keuze om het vaccin nemen. Jij wil het niet. Prima, jouw keuze.

Maar ga niet op willekeurige sites mensen lastig vallen met onbewezen claims. Op dit forum zitten niet je Facebook bubbelbuddies die alle onzin die je roept voor zoete koek aannemen.

 Ik kan cijfers interpreteren en zo zien dat je claims onzin zijn. Vaccineren helpt. Vaccineren redt levens.

Ik hoop dat wij ook in Nederland nu eindelijk eens tempo gaan maken want onze vrijheid zit in vaccineren en niet in de wappies en politici die alleen maar onzin brullen en alle maatregelen per direct willen laten vervallen.

Fourtyfour schreef op 04-05-2021 om 07:01:

[..]

nu je het zegt, ik heb 2 rare bultjes op mijn hoofd, ik denk dat mijn oren beginnen te groeien 🤫

🤣🤣🤣😭🤭

Plantenbak schreef op 04-05-2021 om 08:13:

Beste Ilse,

je bent gelukkig vrij in de keuze om het vaccin nemen. Jij wil het niet. Prima, jouw keuze.

Maar ga niet op willekeurige sites mensen lastig vallen met onbewezen claims. Op dit forum zitten niet je Facebook bubbelbuddies die alle onzin die je roept voor zoete koek aannemen.

Ik kan cijfers interpreteren en zo zien dat je claims onzin zijn. Vaccineren helpt. Vaccineren redt levens.

Ik hoop dat wij ook in Nederland nu eindelijk eens tempo gaan maken want onze vrijheid zit in vaccineren en niet in de wappies en politici die alleen maar onzin brullen en alle maatregelen per direct willen laten vervallen.

nou nou, ook zij heeft het recht om haar mening hier uit te spreken, je hoeft het er niet mee eens te zijn maar dit forum is niet bestemd voor alleen degene die het met elkaar eens zijn.

zij mag toch ook haar eigen redenering hebben of je dat nou onzin vind of niet.

https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2020/12/02/column-over-medicijnen-hoe-veilig-zijn-de-coronavaccins#:~:text=Dat%20die%20DNA%2D%20of%20RNA,zijn%20goede%20werk%20heeft%20gedaan.

" Dat die DNA- of RNA-vaccins onze eigen ‘bouwhandleiding’, ons DNA dus, kunnen veranderen. Dat klopt niet. Studies tonen aan dat genetisch materiaal uit vaccins niet in ons DNA terechtkomt. Het vaccin breekt op natuurlijke wijze af nadat het zijn goede werk heeft gedaan."

De klok horen luiden?

Zeker Rachel. Het maakt mij niks uit of iemand zich wil laten vaccineren of niet. Eigen keuze. 

Natuurlijk mag je ook zeggen waarom je die keuze maakt maar dat doet Ilse niet. Ilse maakt valse beweringen zonder enige bronvermelding. En wellicht is dat hier onschuldig maar mijn man werkt in huisartsenzorg en zie hoe niet onschuldig dit soort claims zijn. Er zijn huisartsenposten in Den Haag waar maar 20 tot 30% een vaccin komen halen. Mensen die wel een vaccin nodig hebben geloven dat soort onzin en daarom zijn het soort berichten van Ilse zo schadelijk. 

Het vaccin zorgt niet voor een toename in besmettingen. Wij gaan er niet allemaal binnen 2 jaar aan dood. Er wordt niet op ons geëxperimenteerd. Je wordt er niet blind van. Geen idee wie Ilse is maar er zijn mensen die met dit soort claims proberen de samenleving te ontwrichten en helaas werkt het juist bij de mensen die wel een vaccin zouden moeten hebben. Bij de huisartsenpraktijken is bij sommige praktijken de opkomst 80-90% en bij anderen maar 20-30%. Dat is echt een serieus probleem

Sinds ik vorige maand gevaccineerd ben, merk ik dat ik veel meer geduld heb met mijn kinderen en dat ik duidelijk meer zin in seks heb.

Dan kan ik nu gaan roepen dat dat komt door het vaccin, maar volgens mij komt het eerder door de gemoedsrust die het met zich meebrengt. Leuke bijwerking. Wij klagen niet.

Oh ja, en ik heb ook geen corona opgelopen. Dat komt wel mede door het vaccin. 😉

Rachel. schreef op 04-05-2021 om 08:52:

[..]

nou nou, ook zij heeft het recht om haar mening hier uit te spreken, je hoeft het er niet mee eens te zijn maar dit forum is niet bestemd voor alleen degene die het met elkaar eens zijn.

zij mag toch ook haar eigen redenering hebben of je dat nou onzin vind of niet.

Natúúrlijk mag je vinden wat je wil. Maar wat mij betreft zijn echt grenzen aan het verkondigen van je mening in situaties waar zoveel mensen zijn overleden en er sprake is van zoveel leed op verschillende gebieden. Dan is zwijgen passender. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.