Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2012 om 00:56

Pfeiffer

Mijn jongste dochter is heel zielig momenteel. De uitslag van het bloedonderzoek moet nog binnen komen, maar het is zo goed als zeker dat ze Pfeiffer heeft. Ze zit dus nog in de beginfase en zit zichzelf heel erg in de weg. Wat vooral een probleem is, is dat ze zo'n hoofdpijn heeft. Niets lijkt te helpen. Een koele handdoek is wel lekker, maar totdat die weer lauw geworden is natuurlijk. Ze verhuist constant van bed naar bank en van bank naar bed. Ze heeft weinig eetlust.
Wie heeft er (helaas) ervaring mee en heeft wat tips om haar erdoorheen te helpen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2012 om 13:33

Rust

Ja inderdaad rust. Ik heb er geen ervaring mee, maar naar mijn gevoel is ze goed in de prijzen gevallen. Haar gezicht is gezwollen door de opgezette klieren, ze kan amper eten. Ze heeft het er ook een paar keer uitgegooid. Ze is alleen maar in staat tot rust. Ze kan amper op haar benen staan. En dat met dit weer...

Marjoleine64

Marjoleine64

27-05-2012 om 15:03

Let op vet eten

juist bij (beginnende, acute) Pfeiffer kan het gebeuren dat je lever tijdelijk niet voldoende werkt. Dan wordt je van vet eten echt direct ziek en misselijk. Als je vet eten vermijdt dan heb je hier geen of veel minder last van en herstel je uiteindelijk ook sneller. Mijn broer heeft dit gehad als student, en geen arts die hem dit vertelde, maar bij mijn ouders thuis was het effect van één nogal vette maaltijd zo overduidelijk dat ze het daarna vermeden hebben, met goed resultaat. Achteraf gaven de artsen dit ook wel toe. Dus gewoon eten maar zonder veel vet, en met deze hitte lekker waterijsjes ipv roomijs.
Marjoleine

Mea Proefrok

Mea Proefrok

27-05-2012 om 15:59

Kaaskopje

Wat naar voor je dochter! Ik hoop dat ze er snel weer bovenop krabbelt.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2012 om 16:00

Lara

Er ligt een bloedonderzoek van haar in het ziekenhuis. De pech is dat we door het lange weekend pas dinsdag de uitslag horen. Dat ze een gezwollen gezicht heeft kan zeker wel door Pfeiffer komen. De klieren onder haar oren zijn gezwollen, onder haar ogen is het dikker. Het ziet er al met al een beetje pafferig uit. Het zijn allemaal symptomen. Net als keelontsteking, gebrek aan goede eetlust, e.d.. Ze heeft sinds de nacht van vrijdag op zaterdag niet meer gespuugt gelukkig. Ze drinkt veel.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2012 om 16:09

Marjoleine

Wij hebben de link tussen vet eten en het spugen ook al gelegd. Ik had vrijdag macaroni gemaakt, op verzoek van dochter. Dat lust ze normaal graag. Ik bak gehakt in zijn eigen vet, maar het blijft vet en dat is er dus voor een beetje uitgekomen. Gister heeft ze geen vet gehad en is het goed gegaan. Man heeft gister een flinke voorraad fruit, tomaatjes en komkommer gehaald. Daar eet ze van, maar ze zit heel snel vol.
Ze verzuchtte net nog dat ze ervan baalt dat ze af en toe denkt dat het beter gaat, maar bij wat inspanning blijkt dat dan helemaal niet zo te zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2012 om 16:14

Mea

Dank je wel. Het is ook echt erg naar voor haar. Het komt ook zo ongelukkig uit, net in het staartje van het schooljaar
Ik heb nu opgestoken dat veel mensen Pfeiffer meemaken zonder het door te hebben. Nooit geweten!

Tirza G.

Tirza G.

27-05-2012 om 16:34

Ach

Wat sneu, zeker met dit plakkerige weer, blergh! En je kunt er góed ziek van zijn hoor, laat ze vooral haar rust nemen! En, dit wil je niet weten maar ik zeg het toch maar: het kan wel zes weken duren

Sterkte!

Tirza

krin

krin

27-05-2012 om 19:30

Kaaskopje

Beterschap voor je dochter! Hopelijk wordt het snel rotter weer

Fiorucci

Fiorucci

27-05-2012 om 22:18

Kaaskopje

Oh dat is niet fijn, beterschap!!

Kaaskopje

Kaaskopje

28-05-2012 om 00:55

Vanuit het ziekenhuis

Ik wil het aan iemand kwijt. morgen bellen we de familie. Het komt er op neer dat mijn kind vanavond bijna dood was.
In de loop van de avond kreeg ze heel erg pijn links onder haar middenrif. Ik had gelezen dat een complicatie bij pfeiffer de milt en de lever kunnen zijn dus ik heb gelijk de hap gebeld. Daar werd gezegd dat het zo druk was dat ze pas om kwart voor 12 aan de beurt zou zijn. Mijn man heeft uitgelegd dat we haar niet op de fiets gingen brengen. De dokter moest komen. Met wat gesputter zou dat gebeuren. Daarna wilde dichter naar de wc maar onderweg zakte ze in elkaar. Man heeft daarop 112 gebeld. Lang verhaal korte: haar milt is dormidden gescheurd. Haar lever weten we nu nog niet . ze komt zo terug van de ok. Ze was er bijna niet meer geweest.

Rafelkap

Rafelkap

28-05-2012 om 06:49

Kaaskopje!

Mijn hemel! Wat erg! Heel veel sterkte!

Monet

Monet

28-05-2012 om 07:39

Jeeeeeeee

Wat schrikken!!! Heel veel sterkte voor jullie en veel beterschap voor dochterlief!

Update

Ik ben vannacht om 02,30 naar huis gegaan, Kaaskopje is in het ziekenhuis gebleven. Op dat moment was haar toestand stabiel.
De artsen hebben 3,5 a 4 liter bloed uit haar maag gehaald, een ontplofte milt. Die laatste is verwijderd. Na de operatie is ze kunstmatig in slaap gehouden, om zo transfusies toe te kunnen dienen.
Tijdens de operatie heeft haar hart ook een opdoffer gekregen.
Net gebeld, alles gaat de goede kant op.

Monet

Monet

28-05-2012 om 07:59

Tjonge zeg

Wat een impact kan Pfeiffer hebben! Ik duim voor jullie allemaal dat ze goed zal herstellen en niet nog meer complicaties gaat krijgen!

amk

amk

28-05-2012 om 08:08

Jemig

Dat is schrikken zeg en wat goed dat jullie de complicaties wisten.
Beterschap voor jullie dochter maar ook sterkte voor jullie, dit laat je niet zo achter je.

Fiorucci

Fiorucci

28-05-2012 om 08:23

Nee zeg

Wat goed dat jullie zijn blijven bellen en op de hoogte waren van de evt. complicaties. Ik wens jullie meisje alle goeds en veel sterkte voor jullie, wat is dat schrikken zeg!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

28-05-2012 om 08:30

Mijn hemel

Kaaskopje/man/dochter, wat een ongelooflijke nacht hebben jullie achter de rug. Vreselijk, wat een schrik. Arme dochter, ik duim dat het allemaal weer helemaal goed komt met haar. Mama mia, arme meid. Heel veel beterschap gewenst.

Jemig!

De rillingen lopen me over de rug, Kaaskopje en Roefel, wat een ongelofelijke schrik! Godsamme zeg, dan zou het zomaar ineens afgelopen kunnen zijn met je kind, door een complicatie. Wat ontzettend goed dat je van die complicaties wist en doorgedrukt hebt. Ik wens jullie heel veel sterkte en je dochter heel veel beterschap!

marinade

marinade

28-05-2012 om 09:10

Sterkte

Wat een akelige berichten. Veel sterkte!

Ely

Ely

28-05-2012 om 09:23

Sterkte

Heel veel sterkte en beterschap! Wat vreselijk en wat ontzettend knap hoe jullie gehandeld hebben.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

kastanjet

kastanjet

28-05-2012 om 09:32

Verschrikkelijk verhaal

Heel veel sterkte allemaal...

Egel

Egel

28-05-2012 om 09:42

Sterkte

Heel, heel veel sterkte - voor je dochter om weer helemaal beter te worden en voor jullie allemaal om deze traumatische ervaring te verwerken!
Wat een schrik, de tranen sprongen in mijn ogen! Ook een waarschuwing voor ons allemaal. Voor dit soort ernstige complicaties en voor de kwetsbaarheid van het leven in het algemeen.
Alle goeds, Egel

Lynna

Lynna

28-05-2012 om 10:09

Wat vreselijk!

Heel veel sterkte! Dit moet een traumatische ervaring voor jullie zijn.

Kun je zonder milt?

Petr@

Petr@

28-05-2012 om 10:49

Kaaskopje en roefel

Pfff... wat een nacht hebben jullie achter de rug!
Heel veel sterkte!

liefs,
Petr@

Tineke

Tineke

28-05-2012 om 10:49

Wat naar

heel veel beterschap voor dochter!

Vera*

Vera*

28-05-2012 om 10:55

Jakkes

Wat een schrik!

Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor dochter.

O wat erg!

Lees het nu pas, kippevel op de armen. Wat een schrik en wat goed at jullie zo adequaat hebben gereageerd!!
Ik zal aan jullie denken...voor beterschap.
groeten albana

Rieke

Rieke

28-05-2012 om 11:22

Sterkte

Veel sterkte Kaaskopje met je meisje.
Wat een nachtmerrie hebben jullie doorgemaakt.
Sterkte bij het herstel!
Liefs, Rieke.

mix

mix

28-05-2012 om 11:38

Sterkte

wat een verhaal, wat een schrik, ik wens jullie veel sterkte en hoop dat jullie dochter snel mag herstellen van de complicatie met bijbehorende ingreep en uiteraard de pfeiffer.

Vic

Vic

28-05-2012 om 11:43

Schrikken!

Wat een enorme schrik. Dat zoiets zomaar ineens kan gebeuren. Sterkte voor jullie en beterschap voor jullie dochter. Hopelijk knapt ze snel op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.