Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

15-01-2023 om 17:26

Te weinig drinken.


Bijtje82 schreef op 16-01-2023 om 14:23:

[..]

Dat doen we altijd.

Met zo'n grote kop thee dan. 😁

Bijtje82

Bijtje82

16-01-2023 om 14:37

IMI-x2 schreef op 16-01-2023 om 14:24:

[..]

Met zo'n grote kop thee dan. 😁

Vanmorgen gedaan! 😁 

Bijtje82 schreef op 16-01-2023 om 14:23:

[..]

Dat doen we altijd.

Samen als in dat jij ook drinkt (en eet) bedoel ik. 

Bijtje82 schreef op 16-01-2023 om 14:37:

[..]

Vanmorgen gedaan! 😁

Goed bezig!

Bijtje82

Bijtje82

16-01-2023 om 16:05

Jippox schreef op 16-01-2023 om 14:37:

[..]

Samen als in dat jij ook drinkt (en eet) bedoel ik.

Ik smeer brood en zit erbij 

Bijtje82 schreef op 16-01-2023 om 16:05:

[..]

Ik smeer brood en zit erbij

Ook kauwend ? 🤔 😉 

Bijtje82

Bijtje82

16-01-2023 om 16:12

Philou schreef op 16-01-2023 om 16:10:

[..]

Ook kauwend ? 🤔 😉

Nee, ik ben echt een heel slechte ontbijter. Meestal eet ik pas als ik op mijn gemak zit. Dus of als de kinderen op school gebracht zijn, of als ik op mijn werk aankom. 

Op zich is het wel een goed voorbeeld voor je kinderen als je wel met ze mee ontbijt.
En voor jezelf is het ook niet verkeerd. En anders in ieder geval een kop thee drinken als je kinderen eten. Ik zou het een beetje ongemakkelijk vinden als ik zit te kijken naar hoe dochter eet en drinkt terwijl ik zelf niks neem. 

Bijtje82 schreef op 16-01-2023 om 16:12:

[..]

Nee, ik ben echt een heel slechte ontbijter. Meestal eet ik pas als ik op mijn gemak zit. Dus of als de kinderen op school gebracht zijn, of als ik op mijn werk aankom.

Zelf moet ik op werkdagen erg vroeg de deur uit en heb dan geen zin in brood maar wil wel graag iets eten. Dan kies ik voor yoghurt met muesli en wat fruit. 

Bijtje82 schreef op 16-01-2023 om 16:12:

[..]

Nee, ik ben echt een heel slechte ontbijter. Meestal eet ik pas als ik op mijn gemak zit. Dus of als de kinderen op school gebracht zijn, of als ik op mijn werk aankom.

Ook dit kun je oefenen. Al begin je morgen maar met die kop thee/beker melk als je bij de kinderen zit met het ontbijt en dan probeer je over een paar dagen een beschuit te eten of een cracker.

Als je klein begint heb je meer kans dat het lukt. Morgen meteen proberen om 2 boterhammen met kaas te eten dat is gedoemd om te mislukken. Je geeft je kinderen gelijk een goed voorbeeld. 

Bijtje82

Bijtje82

16-01-2023 om 17:09

Haaknaald schreef op 16-01-2023 om 17:03:

[..]

Ook dit kun je oefenen. Al begin je morgen maar met die kop thee/beker melk als je bij de kinderen zit met het ontbijt en dan probeer je over een paar dagen een beschuit te eten of een cracker.

Als je klein begint heb je meer kans dat het lukt. Morgen meteen proberen om 2 boterhammen met kaas te eten dat is gedoemd om te mislukken. Je geeft je kinderen gelijk een goed voorbeeld.

Ik kan prima eten hoor. Als een bouwvakker als het moet. Maar ben gewoon bezig met andere zaken. Brood smeren voor ontbijt en voor school. Tassen vullen doen ze zelf. Af en toe als we echt op tijd zijn wil ik ook nog wel eens een broodje mee eten. Maar ik heb gewoon geen rust in mijn kont om op dat moment rustig te eten. Dus dat doe ik dan als ik weer thuis ben.

Bijtje82 schreef op 16-01-2023 om 12:52:

Ik moet eigenlijk straks ook even gaan shoppen voor een grote mok. Heb op het werk wel bekertjes en kan van thuis een kopje meenemen. Maar de inhoud is hetzelfde.
Maak smorgens ook vrijwel geen tijd voor mezelf. Het is wakker worden, aankleden, kinderen uit bed sleuren en dan alle aandacht daar aan geven. Pas thuis of op het werk heb ik dan tijd voor mezelf. Op werk ben ik dan vrijwel direct druk en kom ik tegen half 1 pas van mijn stoel. Thuis wil ik dan nog wel een kop koffie pakken, maar daar blijft het vaak ook bij.

Heb ook zoveel moeite met deze dagen. Nat, koud, donker. Het liefst kruip ik onder mijn dekentje en doe ik niets.
In de zomer lukt alles wel een stuk beter.

Krijg het idee dat als jij meer tijd voor jezelf neemt en echte pauzes inlas op je werk en op die momenten ga drinken en wat eten, dat je vanzelf went aan meer drinken. Druk zit vaak in ons hoofd, doorgaan zonder pauze, lijkt effectief, het is het niet. 

Ik start de ochtend met heel veel thee, rooibos, daarna verse muntthee, winterthee, afwisselend. Elke keer een pot. Als je een kwartier eerder opstaat en dan echt tijd vrij maken om iets te drinken en evt. iets te eten. 

Af en toe pauze nemen is echt gezond. Ik heb ook wel eens zo'n haastdag dat ik vergeet pauze te nemen, maar dan is mijn hoofd aan het einde van de dag echt heel vol.
Ik leer mijn kind ook dat ontbijten belangrijk is. Beetje raar als ik dat dan zelf nooit zou doen. 
Ik heb af en toe een paar dagen dat ik geen honger voel. Heel gek, maar ik dwing mezelf dan toch om iets te eten. Misschien minder dan normaal, maar helemaal niks eten voor drie dagen lijkt me niet gezond.
Laat je kinderen anders zelf hun brood smeren voor ontbijt en school. Doe ik ook. We ontbijten samen en maken onze lunch klaar voor school/werk. Dat is inmiddels een gewoonte geworden. 

Bijtje82

Bijtje82

17-01-2023 om 11:33

Labyrinth schreef op 17-01-2023 om 10:55:

[..]

Krijg het idee dat als jij meer tijd voor jezelf neemt en echte pauzes inlas op je werk en op die momenten ga drinken en wat eten, dat je vanzelf went aan meer drinken. Druk zit vaak in ons hoofd, doorgaan zonder pauze, lijkt effectief, het is het niet.

Ik start de ochtend met heel veel thee, rooibos, daarna verse muntthee, winterthee, afwisselend. Elke keer een pot. Als je een kwartier eerder opstaat en dan echt tijd vrij maken om iets te drinken en evt. iets te eten.

Dat is ook helemaal waar. Moet alles geregeld zien te krijgen op werk, ben maar alleen. Dus dan voelt pauze voor mij als verloren tijd. 

Heb de afgelopen 3 maanden ruim 40u gewerkt op 24u contract. Heb besloten per 1 Jan alleen nog mijn normale uren te werken. Aangeven dat het te druk is is niet genoeg, dus dan maar laten escaleren. Ik ben er niet meer iig op mijn vrije dagen.

Beetje off-topic misschien maar ik lees al meerdere keren over het ontbijt; ik moet er niet aan denken om te moeten ontbijten, heb echt totaal geen trek in de vroege ochtend. Een kopje koffie is voldoende, en rond een uur of 10-11 eet ik twee boterhammen, vaak rond 14 uur nog 2 boterhammen en dan door naar het avondeten. Heb het mijn kinderen daarom ook nooit verplicht om te ontbijten. Zij komen inderdaad ook altijd wat later op gang met eten. We eten naar behoefte, zeg maar.
Misschien is het qua drinken, om aan een voldoende hoeveelheid te komen het echt een beetje 'innemen als medicijn'. Dus zet een timer en ieder uur moet je een kopje water drinken. Dan is het niet ineens heel veel achter elkaar en is het misschien vol te houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.