Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

15-01-2023 om 17:26

Te weinig drinken.


Bijtje82 schreef op 17-01-2023 om 11:33:

[..]

Dat is ook helemaal waar. Moet alles geregeld zien te krijgen op werk, ben maar alleen. Dus dan voelt pauze voor mij als verloren tijd.

Heb de afgelopen 3 maanden ruim 40u gewerkt op 24u contract. Heb besloten per 1 Jan alleen nog mijn normale uren te werken. Aangeven dat het te druk is is niet genoeg, dus dan maar laten escaleren. Ik ben er niet meer iig op mijn vrije dagen.

Het klinkt als of het voor werkgever ook goed zou zijn als jij normale pauzes zou hebben. Pleegt werkgever roofbouw op persoon? Ik hoop dat je wel betaald krijgt voor al die overuren?

Hier hetzelfde drinkprobleem bij mij werkt routine heel erg. In de ochtend bij op kantoor komen een glas thee, collega komt een uur later en dan brengt ze me nog een glas thee en dan haal ik in de ochtend zelf nog een keer voor iedereen een glas en mezelf een glas thee. Na de pauzewandeling neem ik een flink glas water mee die ik minstens 1 keer aanvul (de rest gaat op een gegeven moment Cola halen dan ga ik dus aan mijn 2e glas water) thuis bij de avondmaaltijd nog een glas water en na mijn avondwandeling een glas water soms meer dan een glas.

Ben ik vrij dan neem ik bij het ontbijt een sapje en een glas thee en zorg ik dat ik in de ochtend nog een theemoment heb, tijdens de lunch thee of water en in de middag nog zeker een thee of water moment.

Bijtje82

Bijtje82

17-01-2023 om 13:46

Philou schreef op 17-01-2023 om 12:11:

[..]

Het klinkt als of het voor werkgever ook goed zou zijn als jij normale pauzes zou hebben. Pleegt werkgever roofbouw op persoon? Ik hoop dat je wel betaald krijgt voor al die overuren?

Krijg tvt of 150%. Maar net wat ik aangeef.

Heb in November aangegeven om evt. per januari op contract meer uren te werken. Maar gek genoeg gaan ze daarniet op in. Terwijl dat goedkoper is dan 150% uitbetalen 

Een mooi flesje kopen en naast je zetten, niet te groot maar vul het steeds bij 

Bijtje82

Bijtje82

17-01-2023 om 16:56

AnnaZuilen schreef op 17-01-2023 om 16:30:

Een mooi flesje kopen en naast je zetten, niet te groot maar vul het steeds bij

Ik heb een 1L spa fles staan. Heb er inmiddels 1 leeg vandaag. Voor nu op kantoor even genoeg. Drink ik thuis nog wat thee. 

Dat is al een mooi begin. 

Bijtje82

Bijtje82

19-01-2023 om 07:48

Tot vandaag gaat het best goed eigenlijk.
Positief effect is dat ik kleur op mijn gezicht heb. Normaal ben ik altijd een beetje bleekjes of grauw. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik er echt een stuk frisser uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.