Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Poezie schreef op 10-05-2021 om 14:55:

[..]

Op de website van het RIVM staat juist dat je wel moet wachten op de uitnodiging omdat anders je afspraak wordt geannuleerd. Eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo netjes om te proberen om op die manier sneller aan de beurt te zijn.

Ze roepen dan juist op om snel een afspraak te maken omdat er slots over zijn of de brieven vertraagd zijn. 

Ik heb een medische indicatie en al een afspraak gemaakt. Ik ben alleen nog in afwachting van de brief en hoop dat die op tijd komt. Heb je de brief echt nodig? De 2 afspraken kon in online gewoon maken en daar heb ik bevestiging van.

Het is inderdaad zoals Jippox zegt: als jouw jaar aan de beurt is, kan je je aanmelden en hoef je de brief niet af te wachten. 

Na 1961 was 1962 heel snel ook aan de beurt, dus ik (1968) wreef me al in de handen, maar nu komen inderdaad alle mensen met een griepprikindicatie eerst, dus we zullen moeten wachten. 

Een tijdje terug was op de pagina van het RIVM duidelijk te zien dat 1961 en 1962 aan de beurt waren, dat is nu niet meer zo duidelijk terug te vinden, maar die site die AnneJ noemt - waar je dus een afspraak kan maken - die werkt wel. Voer je geboortejaar in, en krijg meteen het deksel op de neus

Mijn partner kreeg wel een uitnodiging omdat hij in de griepprikgroep valt. Maar hij was al gevaccineerd omdat hij een ondersteunende functie heeft bij een zorginstelling en er een restje over was. Helaas kan je een afspraak niet binnen het gezin overdragen, dus ik wacht maar af. 


Groeten, 

Temet

Het is inderdaad zoals Jippox zegt: als jouw jaar aan de beurt is, kan je je aanmelden en hoef je de brief niet af te wachten. 

Na 1961 was 1962 heel snel ook aan de beurt, dus ik (1968) wreef me al in de handen, maar nu komen inderdaad alle mensen met een griepprikindicatie eerst, dus we zullen moeten wachten. 

Een tijdje terug was op de pagina van het RIVM duidelijk te zien dat 1961 en 1962 aan de beurt waren, dat is nu niet meer zo duidelijk terug te vinden, maar die site die AnneJ noemt - waar je dus een afspraak kan maken - die werkt wel. Voer je geboortejaar in, en krijg meteen het deksel op de neus

Mijn partner kreeg wel een uitnodiging omdat hij in de griepprikgroep valt. Maar hij was al gevaccineerd omdat hij een ondersteunende functie heeft bij een zorginstelling en er een restje over was. Helaas kan je een afspraak niet binnen het gezin overdragen, dus ik wacht maar af. 


Groeten, 

Temet

Sammy70

Sammy70

10-05-2021 om 15:10

Ik ben van het latere decennium en heb ivm de griepprikgroep de brief binnen. Die heb je ook echt nodig dan om te komen maar die zouden de eerste twee weken verstuurd worden. Zonder brief heb je niet het bewijs dat jouw huisarts vindt dat je een medische indicatie hebt maar je zou die brief uiterlijk zaterdag moeten krijgen dacht ik. Voordringen op basis van geboortejaar is niet mogelijk, dan word je er aan het eind uitgegooid, je kunt dat dus gewoon testen, niets aan de hand: Coronatest.nl - Klachten? Maak een afspraak voor een coronatest

Zonder medische indicatie heb je de brief niet nodig. Je moet dan alleen wel even de vragenlijst zelf uitprinten.

Ik lees net dat er een site komt om verspilling van restjes vaccin tegen te gaan: Prullenbakvaccin.nl Wellicht is dat nog een optie om toch eerder aan de beurt te komen. 

1962 en ik heb al een afspraak, zag het op de site staan. Ik heb nog geen oproepbrief gezien. Maar kijk ook niet dagelijks in mijn brievenbus. Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat de jaren erna snel zouden volgen. Die vaccinaties gaan immers via de ggd (de groep met medische indicatie gaat via huisarts toch?)

Poezie

Poezie

10-05-2021 om 15:31 Topicstarter

Als jouw jaar aan de beurt is, is het logisch dat je al wel een afspraak kunt maken. Als het je onverhoopt lukt om een afspraak te maken terwijl jouw jaar niet aan de beurt is of als blijkt dat je niet in een hoog risico  groep hoort wordt je afspraak gecanceld. 

Alkes schreef op 10-05-2021 om 15:29:

1962 en ik heb al een afspraak, zag het op de site staan. Ik heb nog geen oproepbrief gezien. Maar kijk ook niet dagelijks in mijn brievenbus. Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat de jaren erna snel zouden volgen. Die vaccinaties gaan immers via de ggd (de groep met medische indicatie gaat via huisarts toch?)

nee, ook via de GGD. Elke keer als er weer een groep tussendoor komt, schuift he op. En het verliep eindelijk vlotter. Ik had verwacht dat met de versnelling, de hoge voorraden en snellere leveringen 63, 64, 65 nu ook wel aan de beurt zou zijn maar die moeten nu wachten. 

Ik, risicogroep uit 1966, kreeg vorige week een uitnodiging. Maar helaas ben ik 2 weken geleden positief getest en mag ik pas 4 weken na de test een afspraak maken.

Ik lees net dat van de 525.000 uitgenodigde kwetsbare patiënten er nog maar 100.000 een afspraak gemaakt hebben. Nu worden alle kwetsbare mensen versneld opgeroepen ipv in batches van 180.000 

ik baal er zo van dat niet synchroon ook 1963 wordt opgeroepen zodat er geen lege plekken ontstaan. Jaargangen oproepen gaat echt sneller dan elke keer weer een nieuwe doelgroep. In geen enkel ander land doen ze het zoals Nederland. 

Nee, Brabant, 1964

Plantenbak schreef op 10-05-2021 om 16:32:

Ik lees net dat van de 525.000 uitgenodigde kwetsbare patiënten er nog maar 100.000 een afspraak gemaakt hebben. Nu worden alle kwetsbare mensen versneld opgeroepen ipv in batches van 180.000

ik baal er zo van dat niet synchroon ook 1963 wordt opgeroepen zodat er geen lege plekken ontstaan. Jaargangen oproepen gaat echt sneller dan elke keer weer een nieuwe doelgroep. In geen enkel ander land doen ze het zoals Nederland.

Ik ben wel benieuwd hoe ze dat dan weten. Ik heb de brief nog niet en hoop heel erg dat hij morgen komt. Ik heb namelijk al wel een afspraak staan. Omdat mijn huisarts zei: maak maar alvast een afspraak, de brief komt eraan. Dus hoe weten ze dat er zo weinig mensen een afspraak gemaakt hebben terwijl er ook mensen zijn die zonder brief een afspraak hebben staan?

1968 Flevoland nee

Poezie

Poezie

10-05-2021 om 17:18 Topicstarter

Plantenbak schreef op 10-05-2021 om 16:32:

ik baal er zo van dat niet synchroon ook 1963 wordt opgeroepen zodat er geen lege plekken ontstaan. Jaargangen oproepen gaat echt sneller dan elke keer weer een nieuwe doelgroep. In geen enkel ander land doen ze het zoals Nederland.

Dat ben ik met je eens. Als je nagaat dat de verschillende voorrangsgroepen niet zo'n haast maken met het inplannen van een afspraak en daardoor de boel ophouden dan vind ik dat mensen die wel snel geprikt willen worden niet daarop moeten hoeven wachten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.