Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Sammy70

Sammy70

10-05-2021 om 18:12

Nowee schreef op 10-05-2021 om 15:41:

Ik, risicogroep uit 1966, kreeg vorige week een uitnodiging. Maar helaas ben ik 2 weken geleden positief getest en mag ik pas 4 weken na de test een afspraak maken.

Het voordeel is dat je dan maar 1 vaccinatie hoeft dus je bent sneller klaar. 

Waar lees je dat Sammy? Ik heb alleen ergens gelezen dat er mogelijk een verband is als je behoorlijk ziek bent geweest en immuniteit ontwikkeld, maar alleen besmettelijk zijn geweest levert niet veel op en dan zou je toch 2 keer moeten prikken. Tenzij het o Janssen gaat.

Manlief valt in de griepprikgroep. De huisarts probeert iedereen binnen 2 à 3  weken een uitnodiging te sturen. Zucht. 

Man hier krijgt ook altijd een oproep voor de griepprik, maar haalt hem nooit. Komt hij dan wel in aanmerking? Zal dan toch eens in de brievenbus gaan kijken, want die heb ik het weekend niet geleegd

En is dat nu opeens dat die griepprikgroep er tussendoor komt. Ik lees dat dus vandaag pas. Ik kan dan w.s. weer langer wachten, ben van 1970 dus ben echt nog niet aan de beurt. Was toch fijn geweest als ik voor 10 juli (als we met vakantie gaan) 2 prikken had gehad. Nu maar hopen op het Janssen vaccin want dan hoef ik er maar eentje. 

Plantenbak schreef op 10-05-2021 om 14:53:

[..]

coronatest.nl

Oja, daar was ik niet opgekomen. Om te zoeken wanneer ik aan de beurt ben om te vaccineren op deze site. Klinkt ook niet heel logisch eigenlijk....

Sammy70 schreef op 10-05-2021 om 18:12:

[..]

Het voordeel is dat je dan maar 1 vaccinatie hoeft dus je bent sneller klaar.

Volgens de mevrouw die ik aan de lijn had moet ik we gewoon twee. De tweede vijf weken na de eerste.

Ik (1967) en zoonlief (1998) vallen in een medische risicogroep. Wij hebben een oproep gehad en afspraak gemaakt

Ik 1970 man1968 en zoon met medische doelgroep 1999 alledrie nog niks gehoord. Regio den bosch

Dochter van 1998 in de grieppriklijst heeft nog geen uitnodiging gehad.

Zoon van 18 kreeg een verkeerde oproep maar mocht wel komen. Inmiddels zit de eerste prik er in.  Twee weken later kreeg hij nog een oproep, nu vanwege de grieppriklijst waar hij wel op staat, maar nooit gebruik van maakt. 

Volgende week 1963 las ik ergens. 

Poezie

Poezie

11-05-2021 om 00:00 Topicstarter

Jeetje, het gaat wel langzaam allemaal zeg

Volgende week 1963 pas? Dan is 1967 over vier weken aan de beurt om een afspraak te maken.  Dat duurt dan ook weer een paar weken en zitten we alweer begin juli ofzo voor de eerste prik.

Dat is ook volgens planning.

gr Angela

Angela1967 schreef op 11-05-2021 om 00:17:

Dat is ook volgens planning.

gr Angela

nee, de planning is iedereen die het wil begin juli eerste vaccinatie. 

cohort 1971-1981 zou half juni moeten starten. In het huidige slome tempo redden ze dat nooit. Volgende cohort eind juni. 

Wij wachten het af meer kunnen wij niet doen. Ik hoop wel dat er niet weer een nieuwe lobbygroep op tv komt en ze weer overstag gaan want juist al die groepen zorgt elke keer voot vertraging en chaos 

Klopt, het tempo moet wel omhoog. Dat is ook wel het plan, natuurlijk. Ik verwacht ook wel dat dat lukt. We lopen aardig op schema nu.

Een afspraak maken hoeft ook geen weken te duren. Ik kon met een week terecht (online) en hoorde dat als je belt het zelfs binnen een paar dagen kan. Dus Hugo's streefdatum voor 1 juli heeft iedereen een prik kan nog gehaald worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.