Caesar

Caesar

03-08-2019 om 06:57

Suiker zoals wij dat kennen

“Suiker zoals wij kennen”

Wat is dat dan precies, suiker zoals wij dat kennen?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-08-2019 om 11:11

Caesar

Van suikerbieten of suikerriet. Het laatste werd al ongeveer 2500 jaar geleden bij toeval ontdekt, omdat men kennelijk op de stengels kauwde.

Caesar

Caesar

04-08-2019 om 11:59

Kaaskopje

En dat is anders dan ander suiker omdat...?

Kaaskopje

En waar wordt “suiker zoals wij dat kennen” om maar even in jouw vage terminologie te blijven, van gemaakt? Van watermoleculen of van suikerbieten en suikerriet?

Dat onwetende hipstermillenials op internet allerlei beweringen over suiker doen die kant noch wal raken, betekent nog niet dat jij als volwassen verstandige babyboomer dit soort onzin moet geloven. Wees wijzer Kaaskopje. Esdoornsiroop, honng, melasse, fructose het zijn allemaal suikers.

Extra ingredienten bij suiker

https://www.consumentenbond.nl/gezond-eten/alternatieve-suikers

De verschillen kunnen klein zijn maar je kunt een iets gezondere en diversere keuze maken in suikers.

"Honing bevat, ten opzichte van 'gewone' suiker, nog een kleine hoeveelheid vitamine B en mineralen zoals kalium."

"Rietsuiker bevat een heel klein beetje mineralen. Deze hoeveelheid is zo laag dat dit geen bijdrage levert aan het halen van de dagelijkse aanbevelingen."

Kaaskopje

Kaaskopje

04-08-2019 om 21:09

Caesar

Wat bijten jullie je vast in mijn opmerking over suiker. Ik ken suiker voor thuisgebruik in de genoemde vormen. En als ik er meer woorden aan besteed ook nog wat andere. Rietsuiker en suikerbiet is wat ik in korrelvorm ken. Oh ja, druivensuiker ook. Vloeibaar zoet noem ik siroop, honing, melasse e.d.. Ik had het over de korrelvarianten.

Hoezo ben ik een babyboomer? Hoe oud schat je me in? En waarom vind je dat je zo neerbuigend moet doen?

Caesar

Caesar

05-08-2019 om 10:53

Kaaskopje

“Hoezo ben ik een babyboomer? Hoe oud schat je me in? En waarom vind je dat je zo neerbuigend moet doen?”

Dat heb ik niet gezegd.

“Wat bijten jullie je vast in mijn opmerking over suiker.”

Ik ben maar 1 persoon hoor
Jouw opmerkingen lijken te suggereren dat jij onderscheid maakt tussen diverse vormen van suiker. Bij dat onderscheid worden vaak diverse, onjuiste, gezondheid claims gemaakt.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-08-2019 om 16:12

Caesar

Ai, ik heb jou en Fanny op een hoop gegooid en niet zo benoemd, sorry. Dat er verschillende suikers zijn weet ik 😊

Kaaskopje

Kaaskopje

05-08-2019 om 16:13

Fanny

Aan jou dan de vraag die ik eerder stelde: “Hoezo ben ik een babyboomer? Hoe oud schat je me in? En waarom vind je dat je zo neerbuigend moet doen?”

Babyboomer

Dat is toch de generatie vlak na de Tweede Wereldoorlog? Grofweg geboren tussen 1945 en 1965?

Ad Hombre

Ad Hombre

05-08-2019 om 17:20

Knurf

Ja, die generatie die is overgoten met economische en andere voordelen.

Ad hombre

Wat een afgunstige reactie weer.

Ad Hombre

Ad Hombre

05-08-2019 om 17:32

Knurf

Wat een domme reactie weer. Iets verder dan je neus kijken is echt lastig voor jou, he?

Net als de meesten hier ben ik volgens die definitie zelf een babyboomer. Maar die zogenaamde voordelen, daar hebben wij weinig van gemerkt. Dus vandaar de ironische (maar niet afgunstige) opmerking.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-08-2019 om 23:01

Knurf

Tot 1955, scheelt maar 10 jaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-08-2019 om 23:08

Daarnaast ben ik niet in Nederland geboren

Waardoor ik wel een migratieverleden heb. En mijn dochters tot de tweede generatie behoren. Klinkt veel leuker dan babyboomer. Zeker in tijden als nu.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.