Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een hond nemen


Als je het toch gaat doen neem dan de hond niet meteen mee naar huis, ga er na de kennismaking rustig over nadenken. Het mooist zou zijn om een gedragsdeskundige (bij voorkeur van Dog Vision) mee te nemen, die hebben er meer kijk op en kunnen je adviseren.

Natje1812

Natje1812

04-02-2024 om 20:41 Topicstarter

Als ik het allemaal zo lees dan zou er beter niemand een hond nemen.Ook een puppy is veel werk en geen garantie dat het allemaal goed gaat.
En 4 x blokje om is echt niet wat ik in gedachten had.Wij wonen aan het strand,zeedijk en een natuurpark waar we kilometers kunnen wandelen.

Het is een kruising maar geen ras bekend.Een middelgrote hond.Qua looks gaat hij naar een beagle.

We zouden wel kunnen vragen om het hondje pas volgende maand te gaan halen omdat we dan 3 weken vakantie hebben.

Natje1812 schreef op 04-02-2024 om 20:41:

Als ik het allemaal zo lees dan zou er beter niemand een hond nemen.Ook een puppy is veel werk en geen garantie dat het allemaal goed gaat.
En 4 x blokje om is echt niet wat ik in gedachten had.Wij wonen aan het strand,zeedijk en een natuurpark waar we kilometers kunnen wandelen.

Het is een kruising maar geen ras bekend.Een middelgrote hond.Qua looks gaat hij naar een beagle.

We zouden wel kunnen vragen om het hondje pas volgende maand te gaan halen omdat we dan 3 weken vakantie hebben.

Dat klopt in zoverre dat niemand beter een hond kan nemen als iemand er al twijfel over heeft en dan ook nog eens voor een hond gaat met een zwerfgeschiedenis

Natje1812 schreef op 04-02-2024 om 20:41:

Als ik het allemaal zo lees dan zou er beter niemand een hond nemen.Ook een puppy is veel werk en geen garantie dat het allemaal goed gaat.
En 4 x blokje om is echt niet wat ik in gedachten had.Wij wonen aan het strand,zeedijk en een natuurpark waar we kilometers kunnen wandelen.

Het is een kruising maar geen ras bekend.Een middelgrote hond.Qua looks gaat hij naar een beagle.

We zouden wel kunnen vragen om het hondje pas volgende maand te gaan halen omdat we dan 3 weken vakantie hebben.

Nee hoor, als de hond echt een fijne toevoeging is in je leven en jij de hond wat te bieden hebt, is een hond hartstikke fijn! En je natuurlijk hebt nagedacht over de praktische zaken, en de 'negatieve' dingen voor lief neemt (poep opruimen, vieziger huis, meer regelen voor dagjes uit en vakanties, etc). Alleen, omdat er nog twijfel is of jij er zo instaat, zou ik vrezen dat je jezelf te kort doet als het toch blijkt tegen te vallen. 

Een pup is overigens meer werk dan een volwassen hond. 

Als je besluit om toch voor de hond te gaan, zou ik zeker zorgen dat je een paar weken je handen vrij hebt om hem te laten wennen. Hij zal zindelijk zijn en zo, dus dat scheelt, maar jullie moeten wel aan elkaar wennen en hij heeft ook wel weer wat te verwerken, weer een nieuw huis en nieuwe baasjes.

Tip: hou het de eerste dagen vooral rustig. Ga niet meteen naar het strand en vraag ook niet de hele vrienden- en kennissenkring op bezoek. Eerst tot rust komen met zijn allen en hem een beetje leren kennen.
Is het trouwens een reu of een teefje? En gecastreerd of nog niet?

Ik zou ook een verzekering afsluiten, wij hebben ons daar erg op verkeken. Een rashond van een hele goede fokker, maar toch… Ze mankeert in principe niks, maar ze is wel uitermate gevoelig voor pech. Ze heeft ons al flink wat gekost, in geld en in zorgen. Maar inmiddels is ze 10 en ze is nog steeds is hartstikke goede conditie. 

Natje1812

Natje1812

04-02-2024 om 21:45 Topicstarter

  • Het is een reu,reeds gecastreerd.Hij is ongeveer 1 jaar oud.Als pup in goeie gezondheid van straat geraapt en opgegroeid in een hondenopvang en daarna verhuist naar een gastgezin.
Natje1812 schreef op 04-02-2024 om 21:45:
  • Het is een reu,reeds gecastreerd.Hij is ongeveer 1 jaar oud.Als pup in goeie gezondheid van straat geraapt en opgegroeid in een hondenopvang en daarna verhuist naar een gastgezin.

Waarom wil je perse deze hond? 

Natje1812

Natje1812

04-02-2024 om 22:05 Topicstarter

Omwille van de omschrijving dat het sociale hond is die graag speelt en knuffelt.

Ah dan is het geen pup meer, maar een heuse puber . Jammer dat ie al zo jong gecastreerd is. Weet dat ze dat vaker/meestal doen met buitenlandse honden. Maar toch jammer. 

Index224 schreef op 04-02-2024 om 22:41:

Ah dan is het geen pup meer, maar een heuse puber . Jammer dat ie al zo jong gecastreerd is. Weet dat ze dat vaker/meestal doen met buitenlandse honden. Maar toch jammer.

Waarom is dat jammer?

Jonagold schreef op 04-02-2024 om 22:46:

[..]

Waarom is dat jammer?

Omdat een (grote) hond op die leeftijd nog niet is uitgegroeid. Ze hebben de puberteit en de bijbehorende hormonen nodig om uit te groeien tot een volwassen hond, zowel fysiek als mentaal. Die hormonen zijn nu weggenomen, daar kunnen consequenties aanhangen zoals problemen met het skelet. Dus als er gecastreerd moet worden, is dat het beste op volwassen leeftijd. 

Natje1812 schreef op 04-02-2024 om 20:41:

Als ik het allemaal zo lees dan zou er beter niemand een hond nemen.Ook een puppy is veel werk en geen garantie dat het allemaal goed gaat.
En 4 x blokje om is echt niet wat ik in gedachten had.Wij wonen aan het strand,zeedijk en een natuurpark waar we kilometers kunnen wandelen.

Het is een kruising maar geen ras bekend.Een middelgrote hond.Qua looks gaat hij naar een beagle.

We zouden wel kunnen vragen om het hondje pas volgende maand te gaan halen omdat we dan 3 weken vakantie hebben.

Klopt ook, de meeste mensen met een hond zouden geen hond moeten mogen houden en daarom pleit ik voor een cursus, voorlichting, kennis vergaren. 

Je krijgt een puberhond, buitenlandse hond, zwerfhond, een te jong gecastreerde hond wiens groei beïnvloed is, je hebt geen kennis van een hond, er is twijfel, je maakt een topic aan, maar ik heb niet het gevoel dat je deze antwoorden verwachtte of wil horen.

Dat snap ik best, maar de waarschuwingen zijn er niet voor niets. 

Ik heb zo'n "makkelijk" malthesertje als hierboven genoemd.

Hij vindt het leven takkespannend en heeft verlatingaangst. Ik geef het je te doen zonder kennis.🙈

Ik vind dat er hier wel heel negatief over gedaan wordt.  Ik vind het enige wat een hond echt nodig heeft is toewijding.  Dus dat je je echt voorneemt de hond tot zijn dood een fijn leven te bieden.  

Ik heb al mijn hele leven honden.  Altijd leuke ongecompliceerde honden gehad ( zelfs 3 tegelijk)   En nu heb ik twee hobden, waarvan 1 hond,  zorgvuldig uitgekozen qua ras, fokker en lijn, eigenijk niet zo ongecompliceerd is.  Bang voor vreemden,  niet altijd sociaal naar andere honden en jaagt op grote dieren ( paarden,  herten en koeien) zodat ik haar nooit los kan laten.  Dat is niet waar ik wilde,  en niet waar ik voor gekozen heb.  Toch ben ik hartstikke gek op haar en zal ze tot haar dood en fijne woonplek hebben.  Dat ik daardoor niet meer kilometers door het hondenbos kan struinen maar naar een bos met aanlijnplicht moet maakt niks uit.  Dat heb ik voor haar over.  Dat ik visite moet instrueren een de hond wel eens naar boven moet laten gaan als er veel vreemde mannen zijn,  nou ja dat is nou eenmaal zo.  Ze is er en we zorgen dat het werkt

Max88 schreef op 04-02-2024 om 23:15:

[..]

Klopt ook, de meeste mensen met een hond zouden geen hond moeten mogen houden en daarom pleit ik voor een cursus, voorlichting, kennis vergaren.

Je krijgt een puberhond, buitenlandse hond, zwerfhond, een te jong gecastreerde hond wiens groei beïnvloed is, je hebt geen kennis van een hond, er is twijfel, je maakt een topic aan, maar ik heb niet het gevoel dat je deze antwoorden verwachtte of wil horen.

Dat snap ik best, maar de waarschuwingen zijn er niet voor niets.

Ik heb zo'n "makkelijk" malthesertje als hierboven genoemd.

Hij vindt het leven takkespannend en heeft verlatingaangst. Ik geef het je te doen zonder kennis.🙈

Maar dan is jouw maltezer er vast eentje zonder papieren, met ondervacht en niet van een goede fokker. Een wit boomertje.

Een goed grootgebrachte maltezer gaat het leven dapper tegemoet namelijk, dat is ook waar mijn liefde voor dit ras vandaan komt. Dat heerlijke optimisme😃

Natje1812 schreef op 04-02-2024 om 22:05:

Omwille van de omschrijving dat het sociale hond is die graag speelt en knuffelt.

Ja natje, als ze omschrijven dat hij vals is en kleine kinderen bijt raken ze hem niet kwijt he? 

Dat doen alle mensen om hun hond te herplaatsen. Zoals Max zegt heb ik niet de indruk dat dit topic je van gedachte gaat veranderen. 

Ik hoop voor je dat je zoals ik in mijn vorige post beschreef, alles maar dan ook alles voor het beestje over hebt de komende 10 jaar ondanks zijn angsten en karakter wat hij misschien heeft.

Veel succes de komende tijd, mocht je iets willen weten over honden mag je mij prive berichten  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.